Sunnuntailisät poistuu ja virastot auki myös viikonloppuna?
Kommentit (36)
Yhdenkään kaupan tai kahvilan ei edes tarvi olla su auki. Problem solved.
Nonni. Toivon vapaata aina sunnuntait omasta työstä ja asioin pankeissa sillon.
Saavat vanhukset ja sairaat hoitaa sitten itse itsensä lauantai-illasta maanantaiaamuun. No, säästöähän siitä tosiaan tulee ja sehän taitaa olla hallitukselle tärkeintä.
Minne ne sunnuntaisin töihin joutuvat laittavat lapsensa hoitoon, jos päiväkoti on viikonloppuisin kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Mistä saadaan työntekijöitä?
Kukaan ei suostu ilmaiseksi viikonloppujaan uhraamaan työlle, jos siitä ei saa asiallista korvausta.
Mutta lauantaita ei lasketa viikonlopuksi?
Onko alkokin sitten sunnuntaisin auki. Muusta niin väliä.
Minä en tee yhtään viikonloppua enkä yötä lisien poistuessa. Vanhusten hoivapaikat muuttuvat päivisin aukioleviksi päiväkodeiksi - omaiset vievät aamuisin ja hakevat iltaisin kuten lapsetkin. Onnea!
Pienipalkkaset osa-aikaset elää just niillä viikonloppukorvauksilla.
Mikä oli aikoinaan perustelu, kun lauantaista tehtiin vapaapäivä?
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli aikoinaan perustelu, kun lauantaista tehtiin vapaapäivä?
Ja miksi kenellekään ei ole ongelma, että siitä ei saa tuplapalkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei suostu ilmaiseksi viikonloppujaan uhraamaan työlle, jos siitä ei saa asiallista korvausta.
Pikkuhiljaa tällainen työkulttuuri muuttuu, 10v päästä kukaan ei edes muista että oli sunnuntai lisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kohta enää ole Alkoa. Viinat kauppoihin ja voitot Keskolle, eihän ne raukat muuten pärjää.
Kannatan nykyistä mallia aukioloihin. Sunnuntailisä voisi olla 50% ja lauantai 50%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kohta enää ole Alkoa. Viinat kauppoihin ja voitot Keskolle, eihän ne raukat muuten pärjää.
Kaikki viinasten myynti saisi olla kaupoissa. Viime kesänä kävin Amsterdamissa. Tuntui oudolta ostaa illalla kymmenen aikaan viinipullo itsepalvelukassalta lähikaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en tee yhtään viikonloppua enkä yötä lisien poistuessa. Vanhusten hoivapaikat muuttuvat päivisin aukioleviksi päiväkodeiksi - omaiset vievät aamuisin ja hakevat iltaisin kuten lapsetkin. Onnea!
Mitkä omaiset? Monilla ei ole omaisia, eikä Suomessa ole lakia, jonka mukaan lapset olisivat velvollisia huolehtimaan vanhemmistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vänta lite så ser du. Det finns ingen godtagbar orsak till att ämbetena har kortare arbetstid än de som betalar kalaset. Öppettiderna är helt ur rumpan och tar inte överhuvudtaget i beaktande kundernas behov.
Då pesten facken är avklarad sätts den offentliga sektorn i skick. Bäst att skaffa öronproppar.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä omaiset? Monilla ei ole omaisia, eikä Suomessa ole lakia, jonka mukaan lapset olisivat velvollisia huolehtimaan vanhemmistaan.
Ei vielä.
Virastot auki sunnuntaisin. Ettekö te työttömät ennätä käymään Kelassa arkena. TE- konttuuria te kaihdatte kuin ruttoa.
Miksi pitää olla la tai sunnuntailisä? Itse ihmettelin sitä hoitajana ollessani. Siitähän saa arkivapaan, joka erittäin arvokas. Nyt olen eläkkeellä ja edelleen ihmettelen.