miehillä on ihan valtavat kriteerit seuranhaussa
esim "terve ylä- ja alapäästä". Tuota noin. Eli jos on esim paniikkihäiriö niin seura ei kelpaa?
Kommentit (180)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No naisilla on toki vain yksi kriteeri miehelle eli varallisuus ja tulojen tasaisuus. Tosin se on sitäkin ehdottomampi.
Ei mulla ainakaan tuollaista ole. :( Kriteerini parisuhteeseen on se, että miehellä on samanlaiset arvot ja tykkää samantyyppisestä seksistä kuin itse ja että miehellä on miellyttävä näköinen penis.
Joo-o. Samanlaiset arvot = pitää käydä töissä tai ainakin hakea töitä. Näin sitä totuutta peitellään, kun ei suoraan kehdata myöntää, että raha ja materiaali ratkaisee. Samaa keppihevosta on käytetty tuhannet kerrat ja varmasti käytetään tuhansia kertoja uudestaan.
Ajattelin arvokysymyksissä lähinnä eettisiä kysymyksiä, eli mitä voi tehdä toiselle ihmiselle ja mitä ei, miten elää elämäänsä, mitä mieltä globaaleista kysymyksistä, uskonnosta, politiikasta. Arvostan toki ahkeruutta, mutta rahalla ei minulle ole seuranhaussa mitään väliä. En hae miestä elättäjää enkä tarvitse kumppanilta materiaa. Haluan miehestä elämänkumppanin ja kumppanin yhteisiin tavoitteisiin sekä naimaseuraa.
Taas samaa jargonia ilman vastausta argumenttiin. Päätä nyt jo saako mies olla tahallaan työtön vai vaaditko ahneuksissasi mieheltä työssäkäyntiä tai vähintään työnhakua.
Jokainen täysijärkinen vaatii toiselta työnhakua. MInä miehenä vaadin naiselta työnhakua. Kuka helkutti katsoo ihmistä joka on tahallaan työtön?
Elä nyt viitsi. Maailma on täynnä miehiä, joiden naiset eivät käy ansiotyössä.
No jos joku haluaa jonkun palkintovaimon jolla ei ole mitään oikeuksia niin se on heidän ongelmansa.
Mutta ne eivät olekkaan parisuhteita.
Ei ole mitään oikeuksia?
Tuleeko esim. Minusta tai Nallen vaimosta ekana mieleen, ettei niillä ole mitään oikeuksia...
Nallen vaimolla ei ole mitään oikeuksia. Nalle on niin kontroloiva ihminen että se päättää kaikesta.
Ihminen joka edes suostuu jäämään kotiin makailemaan kertoo kyllä ihmisestä ihan tarpeeksi. Eikä mitään hyvää. Jos miehesi tienaa perheen rahat niin sinä et päätä mistään mitään. Se jolla on rahat määrää säännöt.
Haha. Naiset kyllä määräävät miehiään ihan riippumatta siitä kuka perheen rahat tienaa.
Itse tunnen tasan yhden ihmisen, joka on käynyt vuosia terapiassa ja hän vaikuttaa päällepäin ihan fiksulta ihmiseltä. Tosi paikan tullen on kuitenkin ihan vapisevaa hyytelöä eikä siedä vastoinkäymisiä ollenkaan. Parisuhteessa olisi painajaismainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No naisilla on toki vain yksi kriteeri miehelle eli varallisuus ja tulojen tasaisuus. Tosin se on sitäkin ehdottomampi.
Ei mulla ainakaan tuollaista ole. :( Kriteerini parisuhteeseen on se, että miehellä on samanlaiset arvot ja tykkää samantyyppisestä seksistä kuin itse ja että miehellä on miellyttävä näköinen penis.
Joo-o. Samanlaiset arvot = pitää käydä töissä tai ainakin hakea töitä. Näin sitä totuutta peitellään, kun ei suoraan kehdata myöntää, että raha ja materiaali ratkaisee. Samaa keppihevosta on käytetty tuhannet kerrat ja varmasti käytetään tuhansia kertoja uudestaan.
Ajattelin arvokysymyksissä lähinnä eettisiä kysymyksiä, eli mitä voi tehdä toiselle ihmiselle ja mitä ei, miten elää elämäänsä, mitä mieltä globaaleista kysymyksistä, uskonnosta, politiikasta. Arvostan toki ahkeruutta, mutta rahalla ei minulle ole seuranhaussa mitään väliä. En hae miestä elättäjää enkä tarvitse kumppanilta materiaa. Haluan miehestä elämänkumppanin ja kumppanin yhteisiin tavoitteisiin sekä naimaseuraa.
Taas samaa jargonia ilman vastausta argumenttiin. Päätä nyt jo saako mies olla tahallaan työtön vai vaaditko ahneuksissasi mieheltä työssäkäyntiä tai vähintään työnhakua.
Jokainen täysijärkinen vaatii toiselta työnhakua. MInä miehenä vaadin naiselta työnhakua. Kuka helkutti katsoo ihmistä joka on tahallaan työtön?
No jos joku haluaa jonkun palkintovaimon jolla ei ole mitään oikeuksia niin se on heidän ongelmansa.
Ei ole mitään oikeuksia?
Tuleeko esim. Minusta tai Nallen vaimosta ekana mieleen, ettei niillä ole mitään oikeuksia...
Nallen vaimolla ei ole mitään oikeuksia. Nalle on niin kontroloiva ihminen että se päättää kaikesta.
Ihminen joka edes suostuu jäämään kotiin makailemaan kertoo kyllä ihmisestä ihan tarpeeksi. Eikä mitään hyvää. Jos miehesi tienaa perheen rahat niin sinä et päätä mistään mitään. Se jolla on rahat määrää säännöt.
Haha. Naiset kyllä määräävät miehiään ihan riippumatta siitä kuka perheen rahat tienaa.
Näin. Ei tule mieleen ainuttakaan pariskuntaa missä mies ei joutuisi vaimoltaan kysymään lupaa lähteä johonkin. Ei tule mieleen ainuttakaan pariskuntaa missä mies olisi päättänyt, että ostamme tuon talon. Ei tule mieleen ainuttakaan pariskuntaa, jossa miehellä olisi unelmiensa auto. Naiset päättävät kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Itse tunnen tasan yhden ihmisen, joka on käynyt vuosia terapiassa ja hän vaikuttaa päällepäin ihan fiksulta ihmiseltä. Tosi paikan tullen on kuitenkin ihan vapisevaa hyytelöä eikä siedä vastoinkäymisiä ollenkaan. Parisuhteessa olisi painajaismainen.
Yhden ihmisen perusteella teet yleistyksen kaikista psyykkisestä sairaista? Ja tuo "parisuhteessa painajaismainen" on vain sinun arviosi.
Omasta mielestäni psyykkisesti sairaita kohtaan ennakkoluuloiset ovat niitä painajaismaisia mitä parisuhteeseen tulee.
"Sairaus ei ole este hyvälle ihmissuhteelle. Joskus sairastunut voi löytää esimerkiksi vertaistuen kautta ystävän ja rakkaan, joka ymmärtää sairauden tuomat haitat. Ihminen rakastuu kokonaisuuteen. Jos sairaus on este suhteelle, ihmissuhde olisi saattanut perustua väärille asioille eikä olisi ollut sen arvoinen." http://mtkl.fi/tietoa-mielenterveydesta/aikuisille/seksuaalisuus/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhden ihmisen perusteella teet yleistyksen kaikista psyykkisestä sairaista? Ja tuo "parisuhteessa painajaismainen" on vain sinun arviosi.
Omasta mielestäni psyykkisesti sairaita kohtaan ennakkoluuloiset ovat niitä painajaismaisia mitä parisuhteeseen tulee.
En tunne muita mt-ongelmaisia läheisesti. Melkein joka toinen suomalainen syö masennuslääkkeitä, joten tuskinpa kaikki mt-ongelmaiset ovat mahdottomia ihmisiä. Itse tunnen vain tämän yhden, jolla on takana myös pitkä terapia. Ja todellakin olen varma, että parisuhteessa vaatisi todella paljon kovaa työtä siltä toiselta osapuolelta, että tämä mimosankukka viihtyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oh please. Mikä se täällä netissä olisi anonyyminä myöntää?
Samanlaiset arvot: haluaako lapsia, kotikissa vai menijä, uskonnollinen vakaumus, boheemi vai pedantti, poliittinen puoli. Siinä muutama tärkeä, ainakin itselleni ja uskoisin monelle muullekin naiselle. Huomasitko, että raha ei esiinny siellä lainkaan? Ei edes eufemisminä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään oikeuksia?
Näin. Ei tule mieleen ainuttakaan pariskuntaa missä mies ei joutuisi vaimoltaan kysymään lupaa lähteä johonkin. Ei tule mieleen ainuttakaan pariskuntaa missä mies olisi päättänyt, että ostamme tuon talon. Ei tule mieleen ainuttakaan pariskuntaa, jossa miehellä olisi unelmiensa auto. Naiset päättävät kaiken.
Minä tunnen montakin paria, missä mies päättää periaatteessa kaikesta, nainen saa päättää tietyistä asioista, joihin mies antaa luvan. Mies ei itse jaksa/osaa/viitsi jne tehdä tiettyjä asioita, niin vaimo sitten hoitaa ne jutut. Nämä ovat kaikki kyllä vanhempia ihmisiä, tai maahanmuuttajaperheitä. Nuoremmilla on erilaista kai sitten. Esimerkkinä nainen saa päättää, mitä ruoka tänään on, kunhan on miehen hyväksymää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies edellyttää kumppaninsa olevan terve, nainen edellyttää kumppaninsa olevan väh. 180 cm pitkä, vakituisessa työsuhteessa, hyvässä fyysissä kunnossa, korkeasti koulutettu yms.
Nämä on niitä sukupuolten välisiä eroja :)
Mutta miksi ihmeessä pitäisi olla terve? Monella on kaikenlaisia sairauksia, psyykkisiä tai somaattisia. Itsellä on eräs psyykkinen sairaus. Olisin kuitenkin luotettava ja ihana puoliso, tykkään naida ja ottaa suihin, leipoa, hengata kotona miehen kanssa. Mutta terve en ole. Enkä vaadi, että mies on väh 180, työsuhde, raha yms ei kiinnosta minua.
Ai että miksi? Koska jos on henkisiä ongelmia niin sellaisen kanssa ei voi olla kukaan. Jos kyse on fyysisistä ongelmaista niin ne haittaavat jatkuvasti joka päiväistä elämää. Perus elämä ei todellakaan ole liikaa pyydetty.
Tottakai voi olla ja moni onkin :) Itsellä on psyykkinen sairaus eikä se ole este esim ystävyyssuhteille. Elän normaali elämää sairauteni puitteissa. Ei kannattaisi olla niin ennakkoluuloinen. Sinäkin saatat tietämättäsi tavata kymmeniä psyykkisesti sairaita päivittäin.
Normaalia elämää "sairautesi" puitteissa!!!!
Tuo on se iso ero normaaliin elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MInä tunnen useita psyykkisesti sairaita. Kaikkien kanssa on on painajaismaista olla.
Vierailija kirjoitti:
No minä en psyykkisesti sairaana halua vastata ilmoitukseen, jossa etsitään yläpäästä tervettä naista. Ja vaikka olisin itse, en tykkää ennakkoluuloisita miehistä. Harmi juttu, olis ihanaa nussia miehen kanssa ja imea kullia, mutta kun ei kelpaa niin ei.
Suoraan sanottuna, en työnnä mulkkuani päästään pimeän naisen sisään. Ihan itsesuojelu / omanarvontunto -syistä. Jos joku mies haluaa panna psyykkisesti sairasta naista, niin sen kun, minun mielestäni se tuntuu hyväksikäytöltä.
Hymyilyttää miesten jargoni siitä, miten itse kelpuuttaisivat naisen kuin naisen parisuhteeseen, mutta uskoisin että nikottelu alkaisi jo siinä kohtaa kun tyttis kavereineen tykittäisi piriä kotisohvalla.
Tai sillä olisi 10 kissaa.
Tai useamman miehen kanssa lapsia.
Tai ikää 70 vuotta.
Tai masennuksen johdosta tuppaisi viiltelemään itseään.
Tai siivousmaanikko.
Tai patologinen valehtelija.
Tai paneskelisi kaikkien miehen kavereiden kanssa.
Tai jos olisi hiv.
Tai että hiukset eivät vaan kasvaisi, vaan olisi kalju nainen.
Kyllä niitä kriteereitä tuppaa löytymään, kun aletaan vaihtoehtoja lyömään eteen.
Sekin on hiukan harhaan johtavaa, että miehet jotka kehuvat olevansa raittiita, dokaavat itsensä jokaikinen vapaapäivä tiedottomaksi. Raittius ei ole sitä, että ollaan muutama päivä viikossa selvinpäin eikä vapaa-ajalle löydy muuta tekemistä kuin viina.
Tissit ja perse pitää tietty olla ja römpsä et pääsee tuuppaan ja olishan se naamakin hyvä olla jonkun näkönen. Tai ei sillä oikeastaan ole väliä, sisäinen kauneus on tärkein.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oh please. Mikä se täällä netissä olisi anonyyminä myöntää?
Kyllä sen myöntäminen tuntuu netissäkin vaikealta, kun asia, joka tulee vaatimuksista heposti ilmi, silti kiistetään ja yritetään piilottaa lukuisien tekosyiden taakse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvituin tuossa just erään tutun eronneen viiskymppisen miehen listauksesta, hän haluaa uuden kumppanin joka on max 32v, ei lapsia, kaunis ja urheilullinen, kiinnostunut miehen harrastuksesta, jne jne. Jepjep, good luck with that! :D
Ja sanotko että mikä noissa kriteereissä oli mielestäsi epärealistista? Eikö nuo ole ihan normaalit kriteerit ihan kenelle tahansa? Vai mikä teidät naiset saisi onnelliseksi, pitäisikö miehen sanoa että haluaa tyhmän, ruman, lihavan, työttömän ja mt-ongelmaisen vaivoikseen? Olipa niin tai näin, aina väärinpäin. Ja mistä tiedät ettei kyseinen mies mahdollisesti saisi haluamaansa naista? Ikinä ei tiedä mitä tapahtuu, muiden haluamiset ei pitäisi olla sinulta pois, ei parisuhteisiin kukaan lähde sillä mentaliteetilla että otetaan se mikä satutaan saamaan vaan kyllä rima on korkealla, tämä pätee molempiin sukupuoliin mutta tässä asiassa on ne ah, niin ihanat kaksoisstandardit: se mikä on naisille sallittua ei ole sitä miehille, eli sian näköinen nainen saa haaveilla komeista miljoonääreistä mutta annas olla jos mies haluaa edes mukiinmenevän naisen niin johan on hänellä kriteerit korkealla naisten mukaan. Tekopyhyys on kyllä naisilla huipussaan.
Realistista hakea vähintään 18 vuotta nuorempaa?
Teitä naisia taitaa yllättää joidenkin miesten kriittisyys kun etsitään kumppania/vaimoa, kun olette tottuneet ajatukseen että melkein kaikille míehille kelpaa seksikumppaniksi melkein kuka tahansa nainen. Reflektoitte asiaa liikaa itseenne ja sukupuoleenne: naisilla on lähes yhtä tiukat raamit satunnaiselle seksikumppanilla, fuckbuddylle ja seurustelukumppanille - miesten keskuudessa ei näin ole. Seksiin ja seksisuhteeseen kelpuutetaan helposti hyvinkin heikkotasoinen nainen. Melkein kaikenlaiset naiset saavat miehiltä seksuaalista huomiota. Tästä ei kuitenkaan pidä vetää johtopäätöksiä, ettäkö sama pätisi kun mies harkitsee parisuhdetta, sitoutumista ja naiseen panostamista. Ei. Silloin naiselta jo vaaditaan jotain, eivätkä vaatimukset ole sen hurjempia kuin naistenkaan vastaavat.
Vierailija kirjoitti:
Teitä naisia taitaa yllättää joidenkin miesten kriittisyys kun etsitään kumppania/vaimoa, kun olette tottuneet ajatukseen että melkein kaikille míehille kelpaa seksikumppaniksi melkein kuka tahansa nainen. Reflektoitte asiaa liikaa itseenne ja sukupuoleenne: naisilla on lähes yhtä tiukat raamit satunnaiselle seksikumppanilla, fuckbuddylle ja seurustelukumppanille - miesten keskuudessa ei näin ole. Seksiin ja seksisuhteeseen kelpuutetaan helposti hyvinkin heikkotasoinen nainen. Melkein kaikenlaiset naiset saavat miehiltä seksuaalista huomiota. Tästä ei kuitenkaan pidä vetää johtopäätöksiä, ettäkö sama pätisi kun mies harkitsee parisuhdetta, sitoutumista ja naiseen panostamista. Ei. Silloin naiselta jo vaaditaan jotain, eivätkä vaatimukset ole sen hurjempia kuin naistenkaan vastaavat.
Täysin totta, naisten on turha verrata pariutumistasoaan siihen kenen kanssa ovat harrastaneet seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne muita mt-ongelmaisia läheisesti. Melkein joka toinen suomalainen syö masennuslääkkeitä, joten tuskinpa kaikki mt-ongelmaiset ovat mahdottomia ihmisiä. Itse tunnen vain tämän yhden, jolla on takana myös pitkä terapia. Ja todellakin olen varma, että parisuhteessa vaatisi todella paljon kovaa työtä siltä toiselta osapuolelta, että tämä mimosankukka viihtyisi.
No ei syö masennuslääkkeitä joka toinen, ei edes joka kymmenes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään oikeuksia?
Älä viitsi. Onhan se hyvä tietää, onko toisella jotain suunnitelmia. Jos perheessä on lapsia, sitä tärkeämpää menoista keskusteleminen on. Jos sinusta lapsiperheen isä voi mennä ja tulla miten huvittaa, niin onkohan miehelle ok, jos vaimo joku viikonloppu lähtee yksinään reissuun sanomatta miehelle mitään?
Asunnon osto on niin iso asia, että sitä ei todellakaan tehdä omin päin. Ei ainakaan silloin, jos toisen on tarkoitus maksaa siitä oman osansa. Ja unelmien auto - kuinka monella sinkkumiehellä sellainen on? Asuntovelkainen, perheellinen ihminen ei voi mällätä kaikkia rahojaan mihin haluaa, se perhe kun pitää ottaa huomioon.
Naiset kyllä päättävät, millaiset ulkohaalarit lapsille ostetaan, onko lapsen pyörä käynyt pieneksi, onko lapsi kasvanut pinnasängystä ulos, tarvitseeko kouluun menevä työpöytää, pitääkö ostaa uusi paistinpannu kuluneen tilalle, olisiko korkea aika hankkia tiskikone. Miehet eivät näihin aikaansa uhraa, heille kun nämä ovat ihan yhdentekeviä asioita.
voimia kaikille sairaille, niin psyykkisesti ja kuin somaattisestikin sairaille :) Älkää uskoko mitä täällä palstalla jauhetaan, kyllä tekin olette parisuhteen ja perheen ansainneet jos sen haluatte :) Tosielämässä tapaa myös ennakkoluulottomia ihmisiä, jotka ymmärtävät, että sairaus ei ole heikkoutta. Ei kukaan ole sairauttaan valinnut.