Mitä ajattelet perheestä, jossa ruokajuomana aikuiset juo maitoa?
Minusta herättää todellasivistymättömän ja moukkamisen kuvan. Tuntuu jotenkin ihan käsittämättömältä, että aikuinen juo maitoa...
Kommentit (78)
Vierailija:
Siis en voi tajuta miten joku aikuinen voi juoda maitoa...
Ei vaan mene jakeluun. Meidän perheessä ei koskaan ole aikuiset juoneet maitoa. Maitotuotteita toki käytetään (hyviä juustoja jne.)Ei meillä kyllä viiniäkään juoda joka aterialla. Normaali ruokajuoma on vesi. Sitten mielihalujen ja tilanteen (ja ruuan) mukaan mehua, olutta, viiniä...
Me ollaan todellinen junttiperhe. Asutaan -05 valmistuneessa 200 m2 kivitalossa. Molemmat akateemisesti koulutettuja ja juodaan aika useinkin maitoa ruuan kanssa ja vielä aika usein ollaan pitkät kalsarit jalassa ruokapöydässä.
Mulle se nyt aivan sama mitä kukakin juo, mutta viinin lipittäjät ruuan kanssa antaa mulle kuvan hienostelevasta, turhan tärkeestä perheestä.... Minä saatan juoda maitoa ruuan kanssa ja saatampa istua pitkät kalsarit jalassa pöydässä, mutta kotonapa teen joten ei taida muille kuulua! Kai mä sitten olen todella moukka ja sivistymätön, mutta empä ole turhan tärkeä
Ruokana on usein ruskeaa kastiketta ja ulkomaalaiset ruuat (perhe sanoo " ulkolaiset" ) ovat epäilyttäviä ja liian vahvoja, tulisia ja pahoja...
Perhe on vakuuttunut, että suomalainen ruoka on terveellisintä ja parasta ja uskoo vanhanaikaisiin suomalaisiin mukatosiin väittämiin tyyliin " aamiainen on päivän tärkein ateria" , tulinen on epäterveellistä, maito on ainoa/paras kalsiumin lähde ja ilman sitä saa osteoporosin tms tms.
Vierailija:
Minulle taas ei tulisi mieleenkään, että ruuan kanssa voisi juoda OLUTTA!! :O
Kaltaisillesi ei tule mieleen, että alkoholia voisi juoda koska pitää mausta ja juo vain lasin (olutta pullon) kerralla. Että humaltuminen on huonoa käytöstä - EI alkoholin TARKOITUS.
Katsos kun jokainen järkevä ajattelukykyinen ihminen ymmärtää että makuja on monia ja mielipiteitä myös.
Vierailija:
Me ollaan todellinen junttiperhe. Asutaan -05 valmistuneessa 200 m2 kivitalossa. Molemmat akateemisesti koulutettuja ja juodaan aika useinkin maitoa ruuan kanssa ja vielä aika usein ollaan pitkät kalsarit jalassa ruokapöydässä.
Suomi on ainoa maa jossa (jotkut) aikuiset juovat maitoa...
Vierailija:
Ruokana on usein ruskeaa kastiketta ja ulkomaalaiset ruuat (perhe sanoo " ulkolaiset" ) ovat epäilyttäviä ja liian vahvoja, tulisia ja pahoja...Perhe on vakuuttunut, että suomalainen ruoka on terveellisintä ja parasta ja uskoo vanhanaikaisiin suomalaisiin mukatosiin väittämiin tyyliin " aamiainen on päivän tärkein ateria" , tulinen on epäterveellistä, maito on ainoa/paras kalsiumin lähde ja ilman sitä saa osteoporosin tms tms.
Vierailija:
Me ollaan todellinen junttiperhe. Asutaan -05 valmistuneessa 200 m2 kivitalossa. Molemmat akateemisesti koulutettuja ja juodaan aika useinkin maitoa ruuan kanssa ja vielä aika usein ollaan pitkät kalsarit jalassa ruokapöydässä.
Tai edes koulutuksella. Moukkia ja juntteja.
joten jos on akateemisesti koulutettu, ei voi olla täysin sivistymätön...
t. kouluttautumaton kahden lapsen äiti, joka juo ruoalla maitoa, ja koulutetu mies joka juo vettä :)
Niin ja siitä pidetään huoli että maito ei pääse kaapista loppumaan. Tulis nimittäin tytöllen itku illalla kun ei saa maitoa ja mulle itku aamulla jos ei ole kahviin edes pientä tilkkaa.
mistäs sitä kalsiumia lapsille saataisiin ellei maidosta? Ainakin sillä helpoiten sitä saa.
Mutta kun mun " kaupunkilaiset" sukulaiset EIVÄT juo maitoa aterialla (aikuiset ja isommat lapset!), vaan korkeintaan ottavat sen lasillisen-kaksi päivässä erillään ruokailusta " no, otetaan nyt tämä päivän kalsium-annos" , niin näin tämä juttu on omaan mieleen tullut.
Itse lopetin maidon juomisen aterialla jo lapsena. Tulos oli toki perhepäivähoidossa se, etten juonut mitään. En myöskään koulussa juonut mitään, korkeintaan pari kulausta. En pitänyt mausta.
Kotona olikin kauhea jano! Nyt huomaan, etten enää 4v lapselle tarjoa maitoa aterioilla. Huolehdin kyllä, että maito tulee muussa muodossa (puuro, jogurtti, keittoruoka tms).
Vierailija:
mistäs sitä kalsiumia lapsille saataisiin ellei maidosta? Ainakin sillä helpoiten sitä saa.
Maitoa pitää juoda hirveästi että päivän kalsiumtarve tyydyttyisi. Siis ihan sairaita määriä. (Puoli litraa) Eli ei todellakaan ole mikään erityisen hyvä kalsiumin lähde!
Vierailija:
Vierailija:
mistäs sitä kalsiumia lapsille saataisiin ellei maidosta? Ainakin sillä helpoiten sitä saa.Maitoa pitää juoda hirveästi että päivän kalsiumtarve tyydyttyisi. Siis ihan sairaita määriä. (Puoli litraa) Eli ei todellakaan ole mikään erityisen hyvä kalsiumin lähde!
Vierailija:
Onko puoli litraa maitoa päivässä PALJON? Mä juon vähintään 1,5 litran purkin päivässä, usein enemmänkin.
Itse juon aina rasvatonta maitoa ruoan kera. Tietty nyt jotkut pihvit on asia erikseen, mutta tavallisen kotiruuan kanssa maito rulettaa.