Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko koulusta olla pois jos lemmikki kuolee

Vierailija
01.09.2022 |

Vanhan kissamme vointi huononi ja huomenna on eläinlääkärin piikkiaika. Alakoululainen lapsi sanoo, ettei haluaisi tämän takia mennä huomenna kouluun.

Mitä tekisitte, antaisitteko lapsen jäädä kotiin suremaan vai patistaisitteko kouluun? Kissa on lapselle tosi rakas, mutta toisaalta koulu ja kaverit antaisivat muuta ajattelemisen aihetta. Varmasti tilanne tulee kuitenkin vaivaamaan huomisen koulupäivän aikana ja vaikuttamaan siihen.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet sen itse tappanut

Vierailija
2/10 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Lemmikki on perheenjäsen. Mutta olet oikeassa siitä että siellä koulussa juttuja jotka vievät ajatukset ainakin hetkeksi surusta. Sanoisin että kotiin saa tulla kesken päivää sitten jos siltä tuntuu.

Olen pahoillani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi surupäivä kotona on kohtuullinen ja ymmärrettävä, miksei vaikka toinenkin jos oikein herkkä lapsi. Mutta kyllä sitten jo rohkaisisin pikkuhiljaa suuntaamaan ajatuksia eteenpäin, ja nimenomaan koulu ja kaverit siinä erinomainen apu ja tuki. Kyllä ne ensipäivät sallisin olla kotona suremassa, parempi kotona antaa tunteiden tulla rauhassa.

Vierailija
4/10 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on tavallista, että lemmikin kuolema aiheuttaa viikon sairasloman. Itselläni kuoli veli teini-ikäisenä ja olin viikon pois koulusta ja sitten vain takaisin. Nykyään tuosta tulee vuoden saikku.

Vierailija
5/10 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla pois. Vain lemmikkien omistajat ymmärtävät miten rakas perheenjäsen eläin voi olla. Osta myös jotain herkkuja ja tee lempiruokaa.

Vierailija
6/10 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites siellä koulussa pystyis olemaan, jos kissan lopettaminen pyöris vaan mielessä

Vierailija
7/10 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin olla pois ja ehkä mukaan viemään kissaa. Harmittaa näin aikuisena, etten ollut pitämässä lapsuuden koiraa sylissä sen viimeisinä hetkinä.

Vierailija
8/10 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin olla yhden päivän (se piikityspäivä) kotona. Sen jälkeen kouluun normaalisti. 

Vierailija
9/10 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna on jo perjantai, joten hyvin voi ottaa pidennetyn viikonlopun. Maanantaina sitten kouluun, kun on viikonlopun saanut rauhassa surra pahimmat surut. 

Vierailija
10/10 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin aikoinaan. En halunnut muuta mietittävää, vaan surra rauhassa edes yhden päivän. Koulussa olisin vain pidättänyt itkua enkä olisi pystynyt keskittymään opetukseen kuitenkaan.