Mitä ajattelet perheestä, jossa ruokajuomana aikuiset juo maitoa?
Minusta herättää todellasivistymättömän ja moukkamisen kuvan. Tuntuu jotenkin ihan käsittämättömältä, että aikuinen juo maitoa...
Kommentit (78)
Kärsin pahemmanlaatuisesta raskausdementiasta..
Ehkä maidonjuonti auttaisi? ;)
t. 56
Vierailija:
Minä en ole koskaan juonut maitoa, ja minulla on tutkitusti erittäin vahvat luut. Maidossa kalsium ei ole mitenkään erityisen hyvin imeytyvässä muodossa, ja päivittäisen kalsiumintarpeen saa helposti tyydytettyä vaikkei maitoa joisikaan. Maito on lasten ja imeväisten juoma; siinä ei oikeasti ole mitään, mitä aikuinen ihminen välttämättä tarvitsisi.
Siis makuasioistahan on turha kiistellä, joku tykkää maidosta joku ei. Saako maidosta jotain välttämätönta tai ei, ihan sama, pidän siitä todella paljon. Varmaan kalsiumin saa paremmin juustosta (jota meillä myöskin menee runsaasti), mutta minulla se ratkaiseva tekijän on se että maito maistuu :)
Osteoporoosi eli luiden haurastuminen Suomessa on hyvin yleistä kun ikää tulee. Jos ei voi juoda maitoa, suositellaan muita kalkkilähteitä. Mielestäni junttiutta tietämättömyys.
Eli maito on suhteellisen huono kalsiumin lähde.
Vierailija:
Osteoporoosi eli luiden haurastuminen Suomessa on hyvin yleistä kun ikää tulee. Jos ei voi juoda maitoa, suositellaan muita kalkkilähteitä. Mielestäni junttiutta tietämättömyys.
On myös tutkimusviitteitä, ettei maidon kalsium toimisi vaikka joisi nuo nykysuositusten määrät.
Osteoporoosi todellakin on yleinen Suomessa kuten sanoit. Äärettömän harvinainen se on esim. Aasian maissa joissa ei käytetä mitään maitotuotteita (saait maitoa!).
En vaan tajua (kuten ei selvästi oni muukaan) ylipäänsä miten aikuinen voi juoda maitoa. Ja puhe on kai ollut mielikuvista joita maitoa juova aikuinen herättää.
Monestikko hienoissa ravintoloissa on edes maitoa tarjolla???
Näille junttiloille (tyyliin lounas 6¿) ne on laitettu, koska ihmiset ovat niin sivistymättömiä, ettei tiedä tätä!!
Maito on raaka-aine josta valmistetaan ruokakokonaisuuksia.. vähän niin kun hiiva... tuskin yksin kukaan mutustaa hiivaa, mutta leivonnaisissa usein välttämätön
Näille junttiloille (tyyliin lounas 6¿) ne on laitettu, koska ihmiset ovat niin sivistymättömiä, ettei tiedä tätä!!
makuna miellytä minua ollenkaan, eikä varsinkaan ruuan kanssa.
Alkoholin tarkoitus ei todellakaan minulle ole humaltuminen. Itseasiassa alkoholilla on niin vähän merkitystä minulle, että useimmiten riittää ihan se holiton vaihtoehto (vaikka sitten se maito!), kun tarvetta humaltumiseen ei ole.
Vierailija:
Sinä varmaan juotkin olutta vain humaltumistarkoituksessa (ellet kuulu niihin josita makea siideri on parasta...)
Vierailija:
Minulle taas ei tulisi mieleenkään, että ruuan kanssa voisi juoda OLUTTA!! :OKaltaisillesi ei tule mieleen, että alkoholia voisi juoda koska pitää mausta ja juo vain lasin (olutta pullon) kerralla. Että humaltuminen on huonoa käytöstä - EI alkoholin TARKOITUS.
Vierailija:
eix se vähän niinku oo juotavax tarkotettu?
Kirjoitustyylistäsi päätellen et ole vasikka vaan teini.
Vierailija:
Näille junttiloille (tyyliin lounas 6¿) ne on laitettu, koska ihmiset ovat niin sivistymättömiä, ettei tiedä tätä!!
mutta nämä kuuden euron ruuat ovat juntteja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja onhan se sivistymätöntä pitää maitoa ruokajuomana. Siis sivistyksen puutetta.
Enkä ole nyt se ravitsemusterapeutii vaan sivusta seuraaja.
Minusta ainakin on kivaa hyödyntää maidonsietokykyä. Ominaisuushan johtuu geenimutaatiosta, joka on jäänyt geenipooliin mahdollisen hyödyllisyytensä vuoksi (maito tarvittaessa lisäravintoa myös aikuisille).
Maito on mielestäni myös hyvää kylmänä (uppoaa jopa lämpimänäkin).
tai syväsavon perhe, jossa maiskutetaan ruokaa ja ryystetään juomaa.
Ja ollaan pitkissä kalsareissa ruokapöydässä...
Siis en voi tajuta miten joku aikuinen voi juoda maitoa...
Ei vaan mene jakeluun. Meidän perheessä ei koskaan ole aikuiset juoneet maitoa. Maitotuotteita toki käytetään (hyviä juustoja jne.)
Ei meillä kyllä viiniäkään juoda joka aterialla. Normaali ruokajuoma on vesi. Sitten mielihalujen ja tilanteen (ja ruuan) mukaan mehua, olutta, viiniä...
nykyään kun puolet suomalaisista on maitoallergikoita..
Meillä juodaan maitoa ruokajuomana.. Ei sen parempaa juomaa
Kuten minun oma kultani! =)