Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on sinulle "samanhenkistä seuraa"?

Vierailija
31.12.2022 |

Kiinnostukset, olemus, päämäärät, suunta, puhetapa, tuttuus jne. Vaikka juttelet mielellään muidenkin kanssa tai sitten ei.

Kommentit (139)

Vierailija
1/139 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhetavalla nyt ei ainakaan ole tekemistä samanhenkisyyden kanssa tuttuuskaan ei liitt samanhenkisyyteen. Sen tuntee ja tietää, kun kohtaa samanhenkisen.

Vierailija
2/139 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeimpiä tekijöitä itselleni samanlainen huumorintaju ja kyky/halu puhua aiheesta kuin aiheesta loukkaantumatta ja provosoitumatta, eli tietynlainen rentous ja analyyttisyys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/139 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka on älyllisesti avoin. Sen huomaa siitä, kun toinen kysyy hyviä kysymyksiä, tykkää kuunnella tarinoita ja tekee osuvia huomioita ympärillä tapahtuvasta. Ihmisen pitää olla myös rento sillä tavalla ettei vedä hernettä nenäänsä tai pilaa tunnelmaa pienen syyn takia. Saa olla esimerkiksi introvertti, mutta ei sellainen, joka tulee esimerkiksi baariin ja sitten valittaa että musiikki on kamalaa ja liian kovalla ja seurue liian tillin tallin.

Sitten pitää olla sellainen, joka ei ilkeile varsinkaan heikommilleen. Eläimistä pitäminen on yleensä hyvä merkki empaattisesta ihmisestä.

Vierailija
4/139 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ikinä löytänyt suomessa samanhenkistä seuraa paitsi juopotellessa. Pitää varmaan muuttaa ulkomaille. M37

Vierailija
5/139 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiseutu, tuttavapiiri, opiskellut alat, työt, lahjat ja kyvyt, maailmankatsomus, tavat osoittaa kiintymystä, makumieltymykset, elämänkokemukset - kaikki nämä vaikuttavat ja lisääkin voisi tulla mieleen.

Vierailija
6/139 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle samanhenkinen voi tarkoittaa monia asioita. Joku voi olla työn tai opintojen kautta samasta alasta ja asioista kiinnostunut, jolloin kyse on enemmänkin ammatillisesta samanhenkisyydestä, joku toinen taas musiikkipuolelta tuttu ja sitä kautta samanhenkistä seuraa. Sitten on niitä, joiden kanssa on muiden harrastusten puitteissa paljon yhteistä keskusteltavaa.

Yleensä kuitenkin pidän samanhenkisenä sellaista, jonka kanssa voi oikeasti keskustella asioista (samaa mieltä ei tarvitse olla, mutta arvostan argumentointitaitoa ja kykyä kuunnella tai vastaavasti jakaa tietoa), utelias ja avoin luonne yhdistettynä kykyyn kyseenalaistaa. Lisäksi tietty hulluus ja hetkeen tarttuminen miellyttää toisessa ihmisessä ja tällaisten kanssa tulen hyvin toimeen.

Vierailija
7/139 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiseutu, tuttavapiiri, opiskellut alat, työt, lahjat ja kyvyt, maailmankatsomus, tavat osoittaa kiintymystä, makumieltymykset, elämänkokemukset - kaikki nämä vaikuttavat ja lisääkin voisi tulla mieleen.

Millä tavoin kotiseutu liittyy samanhenkisyyteen?

Vierailija
8/139 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla pikkasen outo ja mielikuvitusrikas.  Tykätä touhuta kaikkea jänskää. Huumoria pitää olla, mutta normaalit asiat ei saa aiheuttaa huutonaurua. 

ns. normaalit ihmiset aiheuttaa mussa tylsistymistä ja ahdistusta.  

Vierailija
9/139 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tamperelaiset <3

Vierailija
10/139 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnosta ja eläimistä täytyy pitää, elämänvihaajia en halua lähipiiriini.

Vierailija
11/139 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittäytyvä, mielikuvitukseltaan rikas, lojaali, samanlaisen huumorintajun omaava ihminen, jos pitää jotenkin yrittää kuvailla samanhenkistä. Joku jonka kanssa juttu luistaa ja joka pyrkii eteenpäin jollain lailla kuten minäkin. Kiinnostaa niin luonnossa liikkuminen, baareilu kuin reissaaminen. Ennakkoluuloton silleen että ei ensimmäisenä sano "ei"-kaikkeen.

Vierailija
12/139 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka eivät utele yksityisasioita ja jankuta omista yksityisasioitaan.

Vierailija
13/139 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavoin kotiseutu liittyy samanhenkisyyteen?

Hassua, että kysyit, koska en itsekään ymmärrä, miksi ja täsmälleen miten se vaikuttaa. Olen vain huomannut, että jos juuria on samoilla suunnilla, jutut vain aukeavat helpommin ja sen kummemmin miettimättä. Tämä siis koskee lähinnä minua itseäni, muista en osaa sanoa.

Vierailija
14/139 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttämätön lähtökohta on että ko henkilö on kiinnostunut siitä mitä sanottavaa minulla on. Näin ei suinkaan aina ole vaikka olisi paperilla ihan samanlainen ihminen kuin minä.

Vierailija
15/139 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä palstan hourupäät jostain syystä.

Vierailija
16/139 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumorintaju. Tietyt perusarvot. Minulle itselleni on tärkeää, että tykätään puhua paljon, ja pohtia vähän kaikkea. Myös kyseenalaistaa. Mutta pidetään arvossa tieteellistä tutkimusta, toisten ihmisten ihmisarvoa jne. Pidän kielellisesti lahjakkaista ihmisistä, koska se yleensä näkyy hyvänä huumorina eri tilanteissa.

Vierailija
17/139 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä en tingi:

-saatananpalvonta

-ei savolaisia

Vierailija
18/139 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistä en tingi:

-saatananpalvonta

-ei savolaisia

Heh. Tämähän voisi olla minun näppäimistöltäni :)  

Vierailija
19/139 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistä en tingi:

-saatananpalvonta

-ei savolaisia

Aivan ymmärrettävää :D

Vierailija
20/139 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumorintaju, rentous, tapa suhtautua maailmanmenoon, tilannetaju jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan