Ravinnosta tietävät. Kumpaa ruokavaliota uskotte?
tai noudatatte enemmän. Tommi Kokon, jossa ei esim. viljoja, sokeria, maitotuotteita vai perinteistä ravinto-ohjeistusta ( esim. Fagelholm)
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku oikeasti vielä syö vanhaan malliin, ei ole tosiaan ihme jos ovat niin sairaita. Hyvä Kokko! Itse jätin pois vain leivän, perunan ja sokerit ja olo eikun paranee! Ei saa tuomita elämäntapaa, ei siis dieettejä, jos ei itse kokeile.
Kerro nyt kuitenkin se, että miksi siihen vanhaan aikaan kun kaikki söi näitä kammottavia sairastuttavia ruokia, niin kukaan ei ollut lihava?
Miten voi olla mahdollista, että kun ruokavalioomme kuului olennaisena osana tämä nykyisin suuri saatana eli peruna, niin silti kukaan ei ollut plösö???
No mä voin tästä sivusta kertoa, että esimerkiksi maitoa ja leipää ei oltu prosessoitu vanhaan aikaan niin paljon (jos ollenkaan) kuin nykyään. Tiesitkö esimerkiksi sen, että leipäteollisuus on alkanut lisätä gluteenia leipiin (toki jo muutama vuosikymmen sitten)? Ja sitten ihmetellään, miksi keliakia ja muut gluteenivaivat ovat yleistyneet... Vehnää on jalostettu ihan tolkuttoman paljon 50-60-lukujen jälkeen, samoin pelloille laitettavat "lisäaineet" ovat muuttuneet vuosien saatossa.
Myös hyötyliikunnan määrä on vähentynyt olennaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku oikeasti vielä syö vanhaan malliin, ei ole tosiaan ihme jos ovat niin sairaita. Hyvä Kokko! Itse jätin pois vain leivän, perunan ja sokerit ja olo eikun paranee! Ei saa tuomita elämäntapaa, ei siis dieettejä, jos ei itse kokeile.
Kerro nyt kuitenkin se, että miksi siihen vanhaan aikaan kun kaikki söi näitä kammottavia sairastuttavia ruokia, niin kukaan ei ollut lihava?
Miten voi olla mahdollista, että kun ruokavalioomme kuului olennaisena osana tämä nykyisin suuri saatana eli peruna, niin silti kukaan ei ollut plösö???
Ihmisen eliniänodote on noussut ihan merkittävästi noista vanhoista ajoista. Silloin kuoltiin pellonreunaan korkeintaan 60-vuotiaana (saatiin siis sydäri eli suonet täysin kalkkeutuneet). Ylipainoisia ei toki oltu johtuen ihan siitä, että ruokaa ei ollut tarpeeksi (ja se mitä oli, oli todella huonolaatuista juurikin sitä perunaa) ja suurin osa teki raskasta fyysistä työtä. Jos muuta ei ole kuin pari perunaa päivässä, niin ei sillä paino nouse, mutta ei se tarkoita, että olisit terve. Nykyään ruokaa on yltäkyllin, joten se painokin tuppaa nousemaan. Pahin mahdollinen yhdistelmähän on hiilari+rasva, mitä nykyajan ruoka on täynnä.
The truth is out there. Sitä vaan ei taida kukaan tietää. Noudatan omia suosituksiani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä voin tästä sivusta kertoa, että esimerkiksi maitoa ja leipää ei oltu prosessoitu vanhaan aikaan niin paljon (jos ollenkaan) kuin nykyään. Tiesitkö esimerkiksi sen, että leipäteollisuus on alkanut lisätä gluteenia leipiin (toki jo muutama vuosikymmen sitten)? Ja sitten ihmetellään, miksi keliakia ja muut gluteenivaivat ovat yleistyneet... Vehnää on jalostettu ihan tolkuttoman paljon 50-60-lukujen jälkeen, samoin pelloille laitettavat "lisäaineet" ovat muuttuneet vuosien saatossa.
Myös hyötyliikunnan määrä on vähentynyt olennaisesti.
Mikä oli motiivisi "sivusta kertoa" kun et kuitenkaan lainkaan vastannut kysymykseeni? Kerro nyt ihmeessä, että miksi silloin ennen muinoin emme olleet lihavia, vaikka tungimme kitusiimme tonnikaupalla sitä nykyisin suurta saatanaa eli perunaa?
Hyötyliikunnan puute on ainut missä olet hajuilla, mutta peruna on Heikkilän ja kumppanien johdosta leimattu niin suureksi saatanaksi, että sen jatkuvan mutustamisen seurauksia ei olisi pelastanut edes jatkuva hyötyliikuntakaan, vaikka olis töissä painanut kahta vuoroa, siis jos on Heikkilään ja muihin hörhöihin uskominen, heidän mielestään kun peruna on pahoista pahoin ja jos yhdenkään suuhun laittaa, niin sitä ei voi korjata millään, vaan olet loppuiäksesi tuomittu plösöyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen eliniänodote on noussut ihan merkittävästi noista vanhoista ajoista. Silloin kuoltiin pellonreunaan korkeintaan 60-vuotiaana (saatiin siis sydäri eli suonet täysin kalkkeutuneet). Ylipainoisia ei toki oltu johtuen ihan siitä, että ruokaa ei ollut tarpeeksi (ja se mitä oli, oli todella huonolaatuista juurikin sitä perunaa) ja suurin osa teki raskasta fyysistä työtä. Jos muuta ei ole kuin pari perunaa päivässä, niin ei sillä paino nouse, mutta ei se tarkoita, että olisit terve. Nykyään ruokaa on yltäkyllin, joten se painokin tuppaa nousemaan. Pahin mahdollinen yhdistelmähän on hiilari+rasva, mitä nykyajan ruoka on täynnä.
VMP!
Mä puhuin 70-80 luvusta, jonka olen ihan itse elänyt. Ei silloin kukaan enää mihinkään pellonreunaan kuuskymppisenä uuvahtanut ja kaikkea oli tarjolla silloin yllin kyllin ja perunaa tungettiin naamaan kaksin käsin, mutta silti ei lihottu. Et sinäkään kyennyt selittämään, että miten me voitiin olla silloin hoikkia ja terveitä, vaikka syötiin tonneittain sitä vaarallisista vaarallisinta eli perunaa.
näin se menee kirjoitti:
Historian laajin kolesterolitutkimus Framinghamin kaupungista on tuottanut täysin päinvastaisia tuloksia kuin virallinen rasvahysteria antaa ymmärtää.Kolesterolilääkkeet on loistobisnes.
Ja geeneillä ei ole mitään tekemistä kolesterolin ja sydänsairauksien yhteydessä?
Onnea vain Framinghamilaisille.
En kumpaakaan suoraan. Esim. maitotuotteita käytän ja viljojakin kohtuudella, mutta thl suositukset ovat niin pahasti metsässä ettei kartankaan kanssa löydä pois...
Vierailija kirjoitti:
VHH ei ole Tomi Kokon dieetti ja sitäkin voi toteuttaa monella tavalla.
¨
Kuka on väittänyt että VHH olisi Tomi Kokon dieetti?
Vierailija kirjoitti:
En kumpaakaan suoraan. Esim. maitotuotteita käytän ja viljojakin kohtuudella, mutta thl suositukset ovat niin pahasti metsässä ettei kartankaan kanssa löydä pois...
Kaikki Esson baarin hevosmiehet tietävät, että thl:ään eikä mihinkään muuhunkaan viranomaiseen ei ole luottamista, mutta kun kysyy, että miksi, niin tuleekin hiljaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki Esson baarin hevosmiehet tietävät, että thl:ään eikä mihinkään muuhunkaan viranomaiseen ei ole luottamista, mutta kun kysyy, että miksi, niin tuleekin hiljaista.
Tyhmälle ei kannata selittää, ei se kuitenkaan ymmärrä.
Itse kukin tulkoon uskollaan autuaaksi. Viimmeistä totuutta tuskin tulemme kuulemaan. Tähän ruokavalio-keskusteluun kytkeytyy olennaisesti monet mutkin asiat kuin pelkästään ihmisen terveys.
En kumpaakaan, mutta enemmän lautasmallia. Ihminen ei tosin tarvitse maitoa mihinkään.
Uskon ruokavalioon, joka sisältää päivittäin:
- Marjoja
- Paaaljon erilaisia kasviksia (erityisesti tummanvihreitä)
- Pähkinöitä
- Siemeniä
- Hieman täysjyväviljaa
- Kauraa
- 1-2 hedelmää
- Proteiinia (pavut, linssit, kananmuna yms. vähän prosessoitu)
Luotan enemmän tutkittuun tietoon kuin itseoppineisiin "guruihin".
Jos joku näistä muotidieteistä on oikeasti terveelinen, niin siitä tulee jollain aikaviipeellä virallisterveelilnen suositus.
Selitys lihomiseen ja tervueden heikkenemiseen on erittäin yksikertainen. Ihmiset syövät liikaa ja liikkuvat liian vähän.
Kaikkein naurettavinsta on se että ongelmista syytettään virallisten suositusten mukaista ruokavaliota, kun oikea ongelma on se että ihmiset eivät noudata mitään ruokavaliota vaan syövät mitä sattuu ja sitäkin ihan liikaa.
Jos syö ja liikkuu virallisten suositusten mukaan, niin varmasti on terveimmästä päästä.
Miksi karppausbuumin ja voinsyöntibuumin myötä sydän- ja verisuonisairauksiin sairastuminen ja kuolleisuus kääntyi nousuun pitkän laskun jälkeen?
En oikein ymmärrä että millä lihaksilla viljan ja perunan syöntiä demonisoidaan, se tuntuu olevan ihan pelkkää huuhaamutua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VMP!
Mä puhuin 70-80 luvusta, jonka olen ihan itse elänyt. Ei silloin kukaan enää mihinkään pellonreunaan kuuskymppisenä uuvahtanut ja kaikkea oli tarjolla silloin yllin kyllin ja perunaa tungettiin naamaan kaksin käsin, mutta silti ei lihottu. Et sinäkään kyennyt selittämään, että miten me voitiin olla silloin hoikkia ja terveitä, vaikka syötiin tonneittain sitä vaarallisista vaarallisinta eli perunaa.
Pottu syötiin ennen vanhaan enimmäkseen keitettynä. Nykyään se syödään prosessoituina ranskalaisina, lohkoperunoina tai muussina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan en usko yhtään kenenkään ruokasuosituksiin, jos niiden mukaan ihminen tarvitsee toisen eläimen maitoa. Joka on todella prosessoitu, että välillä nimikin pakko muuttaa maitojuomaksi.
Ellet olisi näitä salaliitto hörhöjä ymmärtäisit, että maito ja maitojuoma ovat eri asioita.
Salaliittohörhö on yhdyssana.
missä on virallisterveellisessä olut , viini ja alkoholi joita 90% juo joka viikko? Joku voisi tehdä ruokavalion jossa on keskimääräisen kulutuksen viinakset ja ruoat. Siis ihan laihana pysymisen kannalta. alkoholihan ei ole terveellistä koskaan.
Tietää tietää. Lapsi syö myös vehnäleipää ja sokeriherkkuja mielellään.