Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ravinnosta tietävät. Kumpaa ruokavaliota uskotte?

Vierailija
22.06.2016 |

tai noudatatte enemmän. Tommi Kokon, jossa ei esim. viljoja, sokeria, maitotuotteita vai perinteistä ravinto-ohjeistusta ( esim. Fagelholm)

Ravinnosta tietävät. Kumpaa ruokavaliota uskotte?

Vaihtoehdot

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Fogelholm. Korjaan. ap.

Vierailija
2/106 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fogelholm on ravintotieteen proffa, joten tietää mistä puhuu. Kokosta en ole koskaan kuullutkaan. Sitäpaitsi ravitsemussuositukset perustuvat lukuisille tutkimuksille, joten siksikin ovat luotettavampia kuin hörhödietit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljaton ja maidonton on AP:n mukaan "Tomi Kokon dieetti"? Anna mun kaikki kestää. :D :D :D Olen noudattanut viljatonta ja maidotonta kohta viisi vuotta, mutta Tomi Kokosta kuulin vasta tämän kohudokumentin yhteydessä.

Vierailija
4/106 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fogelholmin, siksi, että nuo yleiset ravintosuositukset perustuvat tieteellisiin tutkimuksiin, eikä jonkun tyypin kuukauden mittaiseen omaan kokemukseen.

Noin karrikoiden.

On ihan OK välttää esim. sokereita ja sokeroituja limuja jne, samoin maito- ja viljatuotteita, jos niistä saa jotain oireita, mutta noin yleislinjauksena on viisainta syödä monipuolisesti, mutta määrien suhteen kohtuullisesti.

Yleensäkin tuo ruolla pelleily on mennyt vähän överiksi nykyisin.

Vierailija
5/106 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon aina sitä mikä on parhaillaan muodissa. Tutkijat eivät tiedä mistään mitään mutta erilaisia sattumalta sopivasti muodissa olevien tuotteiden myyjät tietävät mikä on oikesti ihmiselle hyväksi joten uskon heitä.

Vierailija
6/106 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku Tomi Kokon seuraaja kommentoi, että kyllä lapsi tietää. Sekin syö voita mielellään.

Vierailija
7/106 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon oman kehoni viesteihin, en jonkun toisen ihmisen määräämään ruokavalioon.

Vierailija
8/106 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sari kirjoitti:

Fogelholmin, siksi, että nuo yleiset ravintosuositukset perustuvat tieteellisiin tutkimuksiin, eikä jonkun tyypin kuukauden mittaiseen omaan kokemukseen.

Noin karrikoiden.

On ihan OK välttää esim. sokereita ja sokeroituja limuja jne, samoin maito- ja viljatuotteita, jos niistä saa jotain oireita, mutta noin yleislinjauksena on viisainta syödä monipuolisesti, mutta määrien suhteen kohtuullisesti.

Pitäskö sun avata silmät nähdäksesi mihin ne ravintosuositukset oikeasti perustuu.

Vierailija
9/106 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

VHH ei ole Tomi Kokon dieetti ja sitäkin voi toteuttaa monella tavalla.

Paljon kirjojakin on kirjoitettu aiheesta.  Esim.  ruotsalainen lääkäri Andreas Enfeldt.  Hänellä on suomenkieliset sivut netissä, jos asia kiinnostaa.

Itse olen karpannut jo viitisentoista vuotta.  Aloitin VHH:n koska lääkäri lupasi mulle parin vuoden kuluessa kakkosdiabetesta... no, ei se ole vieläkään iskenyt!

Paino on pudonnut viisitoista kiloa ja jaksaminen on hyvällä tasolla, samoin verensokerit ja kaikki veriarvot.

Try it you like it!

Vierailija
10/106 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan en usko yhtään kenenkään ruokasuosituksiin, jos niiden mukaan ihminen tarvitsee toisen eläimen maitoa. Joka on todella prosessoitu, että välillä nimikin pakko muuttaa maitojuomaksi.

Vierailija
11/106 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku oikeasti vielä syö vanhaan malliin, ei ole tosiaan ihme jos ovat niin sairaita. Hyvä Kokko! Itse jätin pois vain leivän, perunan ja sokerit ja olo eikun paranee! Ei saa tuomita elämäntapaa, ei siis dieettejä, jos ei itse kokeile.

Vierailija
12/106 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan en usko yhtään kenenkään ruokasuosituksiin, jos niiden mukaan ihminen tarvitsee toisen eläimen maitoa. Joka on todella prosessoitu, että välillä nimikin pakko muuttaa maitojuomaksi.

Ellet olisi näitä salaliitto hörhöjä ymmärtäisit, että maito ja maitojuoma ovat eri asioita.

Vierailija
13/106 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että oikea ruokavalio on jotain Kokon ja Fogelholmin välimaastossa ja sen tarkentaen yksilöllisten taipumusten mukaisesti. 

Vierailija
14/106 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sari kirjoitti:

Noin karrikoiden.

Pitäskö sun avata silmät nähdäksesi mihin ne ravintosuositukset oikeasti perustuu.

Avaa minun silmät ja kerro ihmeessä!

Vierailija
15/106 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ellet olisi näitä salaliitto hörhöjä ymmärtäisit, että maito ja maitojuoma ovat eri asioita.

Tiedän, että maitojuoma on maitoa, josta on poistettu jotain. Esim laktoositon maito on maitojuoma. Mutta on tavallinenkin maito prosessoitu. Vai väitätkö että on tasan samaa kamaa kuin lehmästä vastalypsetty. Niin, ei todellakaan ole. Joku ei kaupan maitoja pysty juomaan, mutta tuoretta lehmän maitoa voi? Miksi?

Vierailija
16/106 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku oikeasti vielä syö vanhaan malliin, ei ole tosiaan ihme jos ovat niin sairaita. Hyvä Kokko! Itse jätin pois vain leivän, perunan ja sokerit ja olo eikun paranee! Ei saa tuomita elämäntapaa, ei siis dieettejä, jos ei itse kokeile.

Tuomitse? Taas ihme sanavalinta - ap:n aloituksessahan puhuttiin uskomuksesta. Kukin saa syödä mitä haluaa, mutta jos ei usko toisen diettiin, niin turha tulla valittamaan, että tämä tuomitsemista. 

Kokeilemisesta sen verran, että näitä diettivaihtoehtoja alkaa olla aika paljon - kukaan ei voi aidosti kokeilla kaikkia. Näin ollen valinta täytyy tehdä myös muiden kokemuksen tai tutkitun tiedon perusteella - jos nyt valita täytyy. 

Toinen asia on se, että oma kokemus ei kerro mitään pitkän aikavälin terveysvaikutteista. 

Vierailija
17/106 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt kuitenkin se, että miksi siihen vanhaan aikaan kun kaikki söi näitä kammottavia sairastuttavia ruokia, niin kukaan ei ollut lihava? 

Miten voi olla mahdollista, että kun ruokavalioomme kuului olennaisena osana tämä nykyisin suuri saatana eli peruna, niin silti kukaan ei ollut plösö???

Vierailija
18/106 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon aina sitä mikä on parhaillaan muodissa. Tutkijat eivät tiedä mistään mitään mutta erilaisia sattumalta sopivasti muodissa olevien tuotteiden myyjät tietävät mikä on oikesti ihmiselle hyväksi joten uskon heitä.

Tietysti, olemmehan me muodikkaita ja ajan hermolla olevia.

Vierailija
19/106 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin uskon näiden kahden välimaastoon. Aika hyvin se Fogelholm tuli Kokkoa vastaan, olin yllättynyt. Molemmilla mielestäni hyviä pointteja.

Vierailija
20/106 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Historian laajin kolesterolitutkimus Framinghamin kaupungista on tuottanut täysin päinvastaisia tuloksia kuin virallinen rasvahysteria antaa ymmärtää.Kolesterolilääkkeet on loistobisnes.