Mies löi. En tiedä mitä tehdä :(
En voi uskoa tätä mutta pakko kai on :( . Riideltiin ihan arkisesta asiasta, mies hermostui vähän pahemmin ja löi minua. Ei sattunut pahasti mutta kuitenkin. Pahin on se että niin ylipäätään tapahtui. On eka kerta ikinä. Olen tosi järkyttynyt ja mietin mitä tehdä. Pitääkö jättää se heti. Ollaan oltu puoli vuotta naimisissa eikä tekisi mieli lopettaa tätä parisuhdetta. Mutta joudunko pelkäämään aina että lyö uudestaan?
Kommentit (298)
On mahdollista, että mies on pahoinpidellyt aiempiakin kumppaneita. Myös mun exän muka sopuisa ero oli oikeasti kaikkea muuta. Saamani uhkaukset olivat sanasta sanaan samat kuin ekalla vaimolla. Hyvä mies olikin todellisuudessa melkoinen hirviö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten miehesi suhtautui? Pyysikö anteeksi, katuiko? Oliko järkyttynyt ja pahoillaan? Onko hyvitellyt sinua tuhansin eri tavoin?
Jos ei, niin sen mielestä se ei sitten tehnyt mitään väärää ja voinee tehdä saman toistekin.
Oli järkyttynyt, selkeästi pahoillaan ja katuu. Hyvitteli ja on kiinnittänyt selkeästi huomiota nyt siihen että on huomaavainen minua kohtaan. Ei sanonut anteeksi. Ap.
Tosin reaktio oli ensin marttyroida ja surra sitä että on niin paska ihminen. Ap.
Tuo järkytys, pahoillaan olo ja katumus päätyvät sinun maksettaviksi korkojen kanssa. Rituaalinomaiset välittämistä ja huomaavaisuutta viestivät opetellut eleet ovat käyttökelpoisia sinun pitämiseksi suhteessa tulevia leikkejä silmällä pitäen. Sisimmässään hän halveksii sinua entistä enemmän ja sopivaksi katsomassaan tilanteessa näyttää sen käyttämällä astetta voimakkaampaa väkivaltaa.
AP taas mäkättänyt jostain turhanpäiväisestä ja mies olikin Mies ja löi, eikä mikään riisikeppi.
Tietyissä kulttuureissa lyöminen on normaalia, eli saattaa olla kysymys siitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Minunkin ex lupasi tehdä elämästäni helvettiä, jos eroan. Se lupaus piti ja oli helppoa hankaloittaa elämää yhteisen lapsen kautta. Väkivalta jatkuu eron jälkeen, jos on yhteisiä lapsi.
Mä olin yhteydessä mieheni exään. Hän arveli meillä olevan parempi suhde kuin heillä, koska mies oli kuulemma "rauhoittunut" minut tavattuaan. Niinpä niin. Oli jättänyt exän vihdoin rauhaan ja keskittyy nyt minuun.
Vierailija kirjoitti:
Mies joka lyö kerran, lyö uudestaan. Lähde nyt heti tuosta liitosta.
Samaa mieltä, ei pidä jäädä pelkoon.. Kannattaa lähteä. :)
Vierailija kirjoitti:
Ja tilanne kotona on nyt se, että vaadin miestä tilille tapahtuneesta. Tietää kyllä tehneensä väärin. Mutta marttyroi ja suree nyt sitä kuinka paska ja epäonnistunut ihminen on. Eli ilmeisesti otti sanani kovana kritiikkinä itseään kohtaan. No niin oli kyllä tarkoituskin. Mutta en ryhdy lepyttelemään, kärsiköön paska. Ap.
Ap, tuo kuuluu narsistin repertuaariin. Ihan suoraan "oppikirjasta". Narsisti joko hyökkää ja puolustautuu tai sitten soimaa itseään täysin epäonnistuneeksi paskaksi. Se on hänelle itselleen sillä hetkellä aito tunne. Kohta soimausvaihe menee ohi ja sinun syyllistämisesi alkaa taas. Minä olen se joka kirjoitti että hoidon myötä fyysinen vv loppui mutta tilalle tuli henkinen ja taloudellinen vv. Ainoa neuvoni sinulle ja kaikille samassa tilanteessa oleville on: lähde pois heti äläkä tee samaa virhettä kuin minä ja jää toivomaan parasta ja syyttämään kaikesta itseäsi mistä syytetään. En halunnut uskoa enkä myöskään ihan oikeasti tiennyt, että ajan myötä vain pahenee. Minäkin halusin säilyttää liiton ja kodin ja sinnitellä. Mutta: ero on pakko ottaa myöhemmin joka tapauksessa ja yhteiset lapset tarkoittaa, että et erotessakaan pääse eroon vaan edessäsi on pahimmillaan yli 20 v helvetti. Toinen toistaan päättömämmät rahaan liittyvät vaatimukset, oikeushaasteet milloin mistäkin ja muu mukava jatkuu kerta toisensa jälkeen. Uskokaa nyt ja lähtekää ennen kuin on liian myöhästä pelastaa elämänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmilla töistä stressiä ja väsyneenä ja nälkäisenä tuli riitaa kotitöistä. Pyysin kai liian monta kertaa täyttämään tiskikoneen ja hermostui, minä hermostuin takaisin ja korotin ääntäni ja sitten kävi käsiksi, ihan yllättäen :( . Ei lyönyt kovaa, enemmän minua sattui sieluun :( . Taisi säikähtää itsekin kun häipyi kotoa vaisuna sen jälkeen. Tota juuri mietin että onko niin että jos lyö kerran niin lyö toisenkin. Ap.
Vastatkaa rehellisesti: Kestäisittekö sitä, että sinulle sanottaisiin työpäivän jälkeen monta kertaa, että sinun pitäisi täyttää tiskikone ja huudettaisiin, ja olisit vielä tyhjällä vatsalla? Minä en kestäisi, mutta meillä onkin puolison kanssa periaate, että kumpikin tekee sen minkä jaksaa, silloin kun jaksaa. En puolustele väkivaltaisuutta, mutta sanonpahan vain, että käytöksesi on törkeää, ap, etkä tajua edes hävetä. Täällä on pilvin pimein naisia, jotka puolustelevat nalkuttamista, koska käyttäytyvät itsekin niin. Miksi et itse täyttänyt astianpesukonetta, jos se oli juuri sillä hetkellä pakko tehdä? Itse te naiset pilaatte miehenne, kun ette kunnioita miehiänne.
Olen täällä monta kertaa kirjoittanut että tiedän että minussakin on vikaa ja että ei saisi nalkuttaa ja kyllä tajuan kyllä hävetä että nalkutin. En täyttänyt itse tiskikonetta koska tein samalla niin monta muuta asiaa, laiton ruokaa, siivosin muuten keittiötä, siivoilin sitä ennen muuta asuntoa. Toinen vain istui sohvalla tekemättä mitään, se harmitti aika paljon, koska molemmat oltiin väsyneitä ja kuitenkin oli jonkun pakko laittaa se ruoka kun oltiin myös nälkäisiä. Ja tajuan kyllä että ei tiskikonetta ole pakko täyttää juuri silloin kun minä haluan. Hän olisi voinut tehdä jotain muuta, ihan mitä tahansa muuta kuin vain istua kun minä teen kaikki työt. Oletko todella tosissasi että olen pilannut mieheni? Ap
Ehkä sinullakin on miettimisen paikka kuinka käyttäydyt parisuhteessa. Sanonpahan vaan, että itse en kestäisi raivoilua kotonani, eikä kestäisi miehenikään.
Tämän kommentin jälkeen kadun aika paljon että ikinä edes avasin keskustelun tilanteestani tänne :( . ap.
Kommentti oli tarkoituksellista henkistä väkivaltaa. Sitä on ihan jokaisessa tämän palstan keskustelussa. Kyllä ne täällä netissä voi sivuuttaa. Sinun ei kannata osoittaa provosoituvasi, siitä tämä kommentoija pitäisi ja innostuisi.
Tuolla joku kirjoitti elävänsä väkivaltaisessa parisuhteessa, ja että kukaan ei sitä uskoisi koska päällepäin kaikki näyttää hyvältä ja mies on ulkopuolisille täydellinen. Näinhän se menee, mutta kun tarkemmin seuraa tuollaista pariskuntaa ja tietää että siellä on väkivaltaa, sen oppii huomaamaan naisesta. Kun tällainen pariskunta on ihmisten ilmoilla, nainen on hyvin hiljainen, varovainen ja myötäilee miestään. Koska jokainen sana, ele, teko voi olla miehen mielestä väärä ja aiheuttaa väkivaltakohtauksen kotona.
Pariskunta jolla on keskinäinen kunnioitus ja arvostus toisiaan kohtaan, ja suhteessa ei todellakaan ole väkivaltaa, käyttäytyy aivan eri tavalla. He ovat vapautuneita, iloisia, spontaaneja, sanovat toisilleen mitä vaan joutumatta pelkäämään mitä siitä seuraa, että toinen käsittäisikin väärin tai suuttuisi ja tulisi turpaan kotona.
lyö kerran takasi 3x lujempaan. kyllä se siitä tajuu :D no ei oikeesti mutta sun tilanteessa hakisin apua! tai itse mää tekisin niin että laittaisin kameran jonnekkin ja ärsyttäisin sitä ennempään kun alan kuvaaman hiukan ja sitten kuvaan sen kun löisi minua. veisin poliisille todisteena :D snoisin ennempään että kuvaan sua kun lyöt mua! ja hän sanoo kuvaa vaan ja ei tajua että kamera on piilossa.
Itse haluan aina kostaa mutta paras olisi jos vaan lähtisit hänen luotaan. väkivaltaiset ihmiset on aina väkivaltaisia.
Vierailija kirjoitti:
Molemmilla töistä stressiä ja väsyneenä ja nälkäisenä tuli riitaa kotitöistä. Pyysin kai liian monta kertaa täyttämään tiskikoneen ja hermostui, minä hermostuin takaisin ja korotin ääntäni ja sitten kävi käsiksi, ihan yllättäen :( . Ei lyönyt kovaa, enemmän minua sattui sieluun :( . Taisi säikähtää itsekin kun häipyi kotoa vaisuna sen jälkeen. Tota juuri mietin että onko niin että jos lyö kerran niin lyö toisenkin. Ap.
Puhukaa asia selväksi, että toista kertaa ei saa tulla. Hermostuessaan voi huitaista kerran, mutta pieksäminen on toinen juttu, jos olisi lyönyt useita kertoja. - Mutta tee selväksi että jos se toistuu niin sinä lähdet. Sitten anna oikeasti anteeksi.
Mulle kävi niin kun oltiin nuoria ja hermostuttiin jostakin asiasta. Mie oli tulisieluinen ja nopea. Ei tullut toista kertaa. Oltiin naimisissa ja yhdessä yli 40 vuotta, eli olen nyt leski. Hyvä mies oli ja ihana isä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhukaa asia selväksi, että toista kertaa ei saa tulla. Hermostuessaan voi huitaista kerran, mutta pieksäminen on toinen juttu, jos olisi lyönyt useita kertoja.
Kuule, ihan outoja juttuja sulla.
Ap, et ole vielä vastannut siihen, että onko ollut henkistä väkivaltaa tai kontrollointia tai omistushaluisuutta aiemmin?
Meistäkään ei huomaa, että väkivaltaa on. Ollaan koulutettuja, puheliaita ja usein ihmiset nauraa keskenäiselle huumorille.
Mies löi ensikerran humalassa mustasukkaisuuttaan, pari kertaa tukisti, kerran jopa raiskasi yms.. Nämä humalassa. Kerran sitten selvänä väänsi käsiäni ja esitti itkemistäni tekoitkulla. Jätin hänet. Jostain syystä palattiin yhteen.
Nykyään väkivalta on vain seksuaalista. Ja henkistä.
Lähde seuraavasta ja tee se jo nyt hänelle selväksi.
Lähde heti!!!!!!!!!!!! Minä en aikoinani nuorena uskonut kerralla että mies voisi lyödä uudestaan. Uskoin ne miehen hyvät selitykset ja anteeksipyytelyt kun mies itkien vannoi ettei ikinä jne jne. Toisella kertaa tein jo lähtöä kun rukoiltiin ja itkettiin taas pari viikkoa. Kolmannella kerralla tuli sen verran hyvin turpaan että ymmärsin lähteä. Silloinkin sain tappouhkauksia ja vaikka mitä sairasta soittelua perään vielä kuukausia, mutta pidin pääni.
Jäänyt aina harmittamaan että tuhlasin elämästäni melkein neljä vuotta siihen paskaan!!! LÄHDE!!
Mies myös "kouluttaa" minua seksuaalisesti.. En hirveästi odota lapsivapaita.. Meistä ei tätä ikinä uskoisi! Hyvät työt, talo, koira ym härpäkkeet. Ja olen ihan iloinen mieheni seurassa, vitsailen ja puhun mitä sattuu. Niihin hän ei tartu, mutta kotitöistä valittaminen ja kiroilu esimerkiksi on asioita jotka oikeuttavat hänet "laittamaan minut kuriin".
Lapsille on hyvä isä. Oma isänsä on ollut "herra talossa" ja mies saanut lapsena vyöstä..
Oletko miten kauan ollut miehesi kanssa? Miten hyvin tunnet hänet ja hänen luonteensa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhukaa asia selväksi, että toista kertaa ei saa tulla. Hermostuessaan voi huitaista kerran, mutta pieksäminen on toinen juttu, jos olisi lyönyt useita kertoja. - Mutta tee selväksi että jos se toistuu niin sinä lähdet. Sitten anna oikeasti anteeksi.
Mulle kävi niin kun oltiin nuoria ja hermostuttiin jostakin asiasta. Mie oli tulisieluinen ja nopea. Ei tullut toista kertaa. Oltiin naimisissa ja yhdessä yli 40 vuotta, eli olen nyt leski. Hyvä mies oli ja ihana isä.
Ei kai tullut toista kertaa, kun 40 vuotta hiiviskelit pitkin seinän vieriä etkä koskaan sanonut vastaan missään asiassa. Nyt toivot samaa muillekin, kun olet katkera pilalle menneestä elämästäsi. Lyövä mies ei ole mikään hyvä mies, vaan säälittävä pelkuri joita ei tässä maailmassa tarvitsisi olla ollenkaan.
Hermostuessa EI voi "huitaista" kerran. Mikään ei ole syy "huitaista" kerran. Aivopesikö se miehesi sinusta tuollaisen vai oletko luonnostaan tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Mies myös "kouluttaa" minua seksuaalisesti.. En hirveästi odota lapsivapaita.. Meistä ei tätä ikinä uskoisi! Hyvät työt, talo, koira ym härpäkkeet. Ja olen ihan iloinen mieheni seurassa, vitsailen ja puhun mitä sattuu. Niihin hän ei tartu, mutta kotitöistä valittaminen ja kiroilu esimerkiksi on asioita jotka oikeuttavat hänet "laittamaan minut kuriin".
Lapsille on hyvä isä. Oma isänsä on ollut "herra talossa" ja mies saanut lapsena vyöstä..
Ei voi kuin ihmetellä, millaisia käsityksiä ihmisillä on "hyvistä isistä". Sääliksi käy tuollaisen perheen lapsia.
Kouluttaa seksuaalisesti? Siis raiskaa vai?
Tosin reaktio oli ensin marttyroida ja surra sitä että on niin paska ihminen. Ap.