Voi kakka! Työtarjous työkkäristä!
Määräaikainen työsuhteeni loppui viime viikon perjantaina. Kävin tarkistamassa työkkärin sivuilla äsken, että onhan työnhakuni voimassa. Sinne olikin tullut työtarjous johonkin osa-aikaiseen puhelinmyyntityöhön?! Olen joskus työkkäriin ilmoittautuessani sanonut, etten suostu ottamaan puhelinmyyntityötä vastaan. Työtarjouksen yllä lukee myös "Jos haet tai saat työttömyysetuutta, sinun täytyy hakea kokoaikatyötä ja ottaa vastaan sinulle tarjottua työtä. Tarjotusta työstä kieltäytyminen voi johtaa työttömyysetuuden menettämiseen.". Eli onko mun nyt pakko hakea tuota työtä?
Kyllä jumalauta on mennyt vaikeaksi tämäkin.
Kommentit (216)
Voit hakea, mut senhän voi pistää niin perseelleen ettei saa varmasti töitä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää että työtarjous oli tullut noin nopeasti, hädintuskin päättyi määräaikainen suhde kun tarjous jo oli odottamassa. Tuliko myös paperiversiona vai vain omat tiedot-sivulle?
Ap sanoi, että työtarjous oli tullut jo ennen työn päättymistä. Eli lähettääkö te-toimisto jopa kokoaikaisessa työssä oleville työtarjouksia työnhaun ollessa voimassa, joihin täytyy hakea??
En ole koskaan saanut työtarjousta, kun olen ollut töissä, etenkään kokoaikatyössä. Aikoinaan työnhaku ei ollut voimassa, jos työllistyit, sitten kun tuli ensimmäinen työttömyyspäivä, työnhaku laitettiin voimaan, nykyisin voi olla toisin.
Menisin itse vain haastatteluun ja tekisin selväksi, että olen sen verran korkean koulutuksen saanut ihminen, että haluan fiksatun sopimuksen - takuupalkka vähintään 2500e/kk. Jos homma alka tökkiä haastattelussa, voi vain sanoa, että harmi ettei näkemykset kohdanneet. Tällä tavalla ei paikkaa saa, eikä myöskään tarvitse esittää hullua.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan saanut työtarjousta, kun olen ollut töissä, etenkään kokoaikatyössä. Aikoinaan työnhaku ei ollut voimassa, jos työllistyit, sitten kun tuli ensimmäinen työttömyyspäivä, työnhaku laitettiin voimaan, nykyisin voi olla toisin.
Nykyisin voi tehdä omilla sivuilla ilmoittautumisen työttömäksi jo ennen työttömyyttä (jos siis tietää tulevasta työttömyysjaksosta..) niin ei tartte odotella sormet ristissä sitä ensimmäistä työttömyyspäivää.
Vierailija kirjoitti:
Menisin itse vain haastatteluun ja tekisin selväksi, että olen sen verran korkean koulutuksen saanut ihminen, että haluan fiksatun sopimuksen - takuupalkka vähintään 2500e/kk. Jos homma alka tökkiä haastattelussa, voi vain sanoa, että harmi ettei näkemykset kohdanneet. Tällä tavalla ei paikkaa saa, eikä myöskään tarvitse esittää hullua.
Mutta karenssi voi tulla. Jos te-toimistosta kysytään ko hakijan toimintaa tai työnantaja oma-aloitteisesti siitä ilmoittaa on hakija omalla toiminnalaan aiheuttanut sen ettei ole tullut valituksi. Te-tston näkemyksen mukaan jos sellainen "asiantuntija" kohdalle sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa palkkapyynnössä pitää olla tarkkana. Te-toimisto kyllä tulkitsee tuon pyynnön, syyksi että on itse aiheuttanut, ettei tullut valituksi ja seurauksena karenssi, jos työsuhde olisi pitempi, 3 kk:n karenssi.
Eikö ole enää sitä muutaman kuukauden ammattisuojaa jos heti kun työsuhde loppuu tarjotaan jotain aivan muuta kuin oman alan töitä?
Siis 2 ihmistä tietää, että palkkapyyntö ei voi olla vähintään 2500€/kk. Tuo tulkintaan itseaiheutetuksi toimeksi, ettei palkattu, ja karenssia seuraa.
On tämä nyt sa****a.. toiset lorvii vuodesta toiseen työttömänä keksien syitä maan ja taivaan väliltä, sitten kun työläinen joutuu alle viikoks työttömäks niin johan alkaa "paskaduuneihin" pakottaminen.. en mollaa kyseistä puhelinmyyntityötä mutta siinä vaiheessa työ kun työ muuttuu paska duuniksi jos sitä ei kiinnosta tehdä niin kuin tässä annetaan ymmärtää.
Mutta, kaikkien meidän onneksemme elämme Suomessa.. ei täällä tarvitse töitä edes tehdä elääkseen pienellä mutta turvatulla rahaturvalla. Maksakoot kaikki työläiset työttömien eläminen niin kuin tähänkin saakka.. kiittäkäämme järjestelmää ja päättäjiä tästä.
Vierailija kirjoitti:
Pakko hakea.
Jos saat kutsun haastatteluun, yritä kiroilla koko ajan tai sitten puhu niin hentoisella äänellä ettei siitä saa selvää.
Ei ap:n ole pakko hakea mihinkään, mutta eipä myöskään veronmaksajilla pitäisi olla pakkoa elättää laiskureita.
Minä en "päässyt" puhelinmyyjäksi. Olin jo valmistautunut menemään mutten haastattelun jälkeen päässyt.
En erikseen yrittänyt pilata haastattelua. Kerroin vain ettei minun ole helppo kenellekään tuputtaa mitään ja muutenkin puhelimella minne vain soittaminen jännittää tosi paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko hakea.
Jos saat kutsun haastatteluun, yritä kiroilla koko ajan tai sitten puhu niin hentoisella äänellä ettei siitä saa selvää.
Ei ap:n ole pakko hakea mihinkään, mutta eipä myöskään veronmaksajilla pitäisi olla pakkoa elättää laiskureita.
Verosi joudut maksamaan ja työttömyyskorvausta on ihmisen saatava.
Laiskuriksi et voi syyttää ihmistä joka ei puhelinmyyntihommissa pärjää.
Suurinpiirtein kukaan ei halua puhelinmyyntiä tehdä, mutta se ei kenestäkään tee laiskaa.
Itse ainakin olen monesti saanut kuulla olevani ahkera. Olen ahkera fyysisissä töissä.
Ei ole ahkeruudesta kiinni jos ei ole myyntihenkinen.
Pitää olla tosi röyhkeä ja vähän sellainen riistämisen haluinen jos meinaa saada myydyksi jotain ihan turhaa.
Myyntityössä pärjää sellainen kenen omatuntoa ei mummoille väkisin myyminen kolkuta.
Puhelinmyynnistä ei välttämättä saa sitä palkkaa.
Laiskaksi syyttäjät. Kertokaapa rehellisesti miten käyttäydytte kun TEILLE ITSELLENNE soitetaan ja aletaan vähän kertomaan mukavalla asialla liikenteessä olosta?
Vierailija kirjoitti:
Minä en "päässyt" puhelinmyyjäksi. Olin jo valmistautunut menemään mutten haastattelun jälkeen päässyt.
En erikseen yrittänyt pilata haastattelua. Kerroin vain ettei minun ole helppo kenellekään tuputtaa mitään ja muutenkin puhelimella minne vain soittaminen jännittää tosi paljon.
Muistaakseni siinä kun haastattelija kysyi että onko minulla jotain jota haluan kysyä, kysyin että kai teillä pääsee vessaan millon haluaa, koska en voi pitkiä aikoja pidätellä.
Ihme itkua että kuka tahansa sopii puhelinmyyntihommiin. Minä ainakin olen niin arka ja epävarma että jo soittelu tuntemattomille on ajatuksenakin ahdistava ja vielä pitäisi saada suunsa auki ja myydä jotain jota ei itsekään arvosta..
Kyllä se tietyn luonteen vaatii että se onnistuu.