Voi kakka! Työtarjous työkkäristä!
Määräaikainen työsuhteeni loppui viime viikon perjantaina. Kävin tarkistamassa työkkärin sivuilla äsken, että onhan työnhakuni voimassa. Sinne olikin tullut työtarjous johonkin osa-aikaiseen puhelinmyyntityöhön?! Olen joskus työkkäriin ilmoittautuessani sanonut, etten suostu ottamaan puhelinmyyntityötä vastaan. Työtarjouksen yllä lukee myös "Jos haet tai saat työttömyysetuutta, sinun täytyy hakea kokoaikatyötä ja ottaa vastaan sinulle tarjottua työtä. Tarjotusta työstä kieltäytyminen voi johtaa työttömyysetuuden menettämiseen.". Eli onko mun nyt pakko hakea tuota työtä?
Kyllä jumalauta on mennyt vaikeaksi tämäkin.
Kommentit (216)
Änkytä, kiroile ja irvistä, jos pääset haastatteluun, tee ensin huono työhakemus huonolla suomen kielellä, Eikä ne mitään kysele siellä te-toimistosta, sama työtarjousehdotus lähtee monelle, monelle, työnantaja päättää, kenet kutsuu haastatteluun hakemusten perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Ei noihin te-toimiston asioihin sinänsä ole "pakko" hakea, sillä te-toimisto ei saa koskaan tietää, haitko sinne oikeasti vaiko et. Valehtelet vaan, että hait paikkaa.
Totta kai saa tietää, kuka haki ja kuka ei hakenut. Netin kautta valehdella, ei todellakaan kannata. Sitten olet kusessa, kun jäät kiinni VÄÄRIEN TIETOJEN ANTAMISESTA, siinä ei parin kuukauden karenssi riitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei noihin te-toimiston asioihin sinänsä ole "pakko" hakea, sillä te-toimisto ei saa koskaan tietää, haitko sinne oikeasti vaiko et. Valehtelet vaan, että hait paikkaa.
Totta kai saa tietää, kuka haki ja kuka ei hakenut. Netin kautta valehdella, ei todellakaan kannata. Sitten olet kusessa, kun jäät kiinni VÄÄRIEN TIETOJEN ANTAMISESTA, siinä ei parin kuukauden karenssi riitä.
Jatkan, nykyisin pitää ilmoittaa netin kautta, onko hakenut paikkaan ja ilmoittaa, tuliko valituksi vai ei. Ei todellakaan kannata valehdella. Siinä on sitten jo iso sotku, Kela myös kiinnostuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kerran aikaisemmin tehnyt puhelinmyyntityötä jopa 4 päivää, oli elämäni hirveimmät päivät! Ne ottaa sinne oikeasti ihan ketä vain, en usko että kykenen olemaan tarpeeksi kamala. Menetän ilmeisesti ansiopäiväsidonnaisen ja tuet, mikäli saan tuon työn josta saa ehkä maksimissaan 100e kuussa? Sillan alleko tässä pitää valmistautua muuttamaan.
-ap
Siihenkin sinun on varauduttava, jos jokainen tässä nyt ottaa tuon saman asenteen kun sinä. En minäkään niin työstäni puhelinmyynnissä pidä tai sillä elä sellaista elämää kuin haluaisin elää, mutta kotikasvatukseni estää minun tuolle linjalle lähtemästä. Tässä pärjää siinä missä muussakin elämässä niin asenteella.
Ja mikä maksimissaan 100e kuussa :D Parhainpina kuukausina saan liki 4000 ja heikoimpina 1500 ja keskiarvo on siinä 2600 paikkeilla. Kyllä sillä nyt sen sillan alusta välttää.
Riippuu varmaan mitä myy. Lehtiä myymällä ihan maksimi on noin 2600€ kuussa. Olin 1v. 3kk lehtimyyjänä, pienin tili oli 1254€. Pohjapalkkaa sain, en viitsi paljastaa, montako sataa kuussa. Tienestit vaihteli 1254-2400€ välillä. Vietin puhelimen ääressä noin 40 tuntia viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyyntiäkin on monenlaista...
Itse olin 4 kk myymässä lehtiä, sain tältä ajalta kaikki lehtitalon lehdet (noin parikymmentä) kotiin, niitä luin pitkän aikaa työn jälkeenkin.
TAKUUpalkka oli 2200/kk, tähän päälle oli myyntikilpailuja joista sai esim. lahjakortteja ja tietysti provikat myynneistä.
Työntekijöillä oli mahdollisuus joka toinen viikko varata aika hierojalle, joka tuli lehtitalolle aina pariksi päiväksi hieromaan, firman piikkiin.Mielelläni olisin työssä jatkanut, mutta myyntiä ei tullut tarpeeksi ja pääsin opiskelemaan.
Missä lehtimyyjällä on takuupalkka 2200€????. Mitä satuilua taas! Mieti nyt vähän: myyt kaksi lehtitilausta päivässä ja lehtitalo saa siitä kulujen jälkeen voittoa 10€ Per tilaus, eli 20€. Kun olet tehnyt töitä 22 päivää jossain kuussa, lehtitalolle jäi 440€. Tottahan toki sinulle maksetaan 2200€ kuussa takuupalkkaa, vaikka toit lehtitalolle voittoa 440€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olin 4 kk myymässä lehtiä, sain tältä ajalta kaikki lehtitalon lehdet (noin parikymmentä) kotiin, niitä luin pitkän aikaa työn jälkeenkin.
TAKUUpalkka oli 2200/kk, tähän päälle oli myyntikilpailuja joista sai esim. lahjakortteja ja tietysti provikat myynneistä.
Työntekijöillä oli mahdollisuus joka toinen viikko varata aika hierojalle, joka tuli lehtitalolle aina pariksi päiväksi hieromaan, firman piikkiin.Mielelläni olisin työssä jatkanut, mutta myyntiä ei tullut tarpeeksi ja pääsin opiskelemaan.
Missä lehtimyyjällä on takuupalkka 2200€????. Mitä satuilua taas! Mieti nyt vähän: myyt kaksi lehtitilausta päivässä ja lehtitalo saa siitä kulujen jälkeen voittoa 10€ Per tilaus, eli 20€. Kun olet tehnyt töitä 22 päivää jossain kuussa, lehtitalolle jäi 440€. Tottahan toki sinulle maksetaan 2200€ kuussa takuupalkkaa, vaikka toit lehtitalolle voittoa 440€.
Aivan! Tuossa takuupalkassa täytyy olla jokin ehto. Siis tyyliin jos on myynyt vaikka 50 tietyn suuruista lehtitilausta kuukaudessa, saa takuupalkkana vähintään 2200 euroa. Lehtien myynti perustuu provisioon ja myynnin arvoon.
Gloria kirjoitti:
Etsi äkkiä muita töitä. Mene vaikka siivoomaan, jos se on mieluisampaa kuin puhelinmyynti. Tai vaihda paikkakuntaa? Jatka opintoja?
Menisin tosi mielelläni siivoamaan ja siivosinkin opiskeluiden ohella monta vuotta. Olen eräässä firmassa listoilla, mutta töitä ei ole ollut sieltä tarjota nyt vuosiin. Muitakaan minulle sopivia siivoustöitä ei ole tällä hetkellä mollin sivuilla (mihin ei tarvia koulutusta).
En aio vaihtaa paikkakuntaa yhden tyhmän työtarjouksen takia. Elämäni on juuri nyt ollut useamman vuoden ihanan rauhallista, tykkään kämpästä ja täällä saa pitää lemmikkejä (joiden kanssa on muuten tosi peppuilua etsiä kämppää).
Miten voi "jatkaa opintoja"? Tämän ja ensi viikon aikana ei taida olla mahdollisuuksia hakea, päästä ja aloittaa jokin koulu että pääsisi livistämään työtarjouksesta.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Saako osa-aika töitä tekevä aina soviteltua päivärahaa ja miten se käytännössä toimii?
Saa jos hakee. Jos ei ole missään työttömyyskassassa (minä ytk:ssa) niin sitten saa Kelasta. Palkkanauhat lähetetään sinne ja ne maksaa loput sieltä.
Kätevää!
Mulla on aika lievä ässävika. Jos mut joskus pakotetaan hakemaan puhelinmyyjänhommia, aion tasan tarkkaan työhaastattelussa sössöttää niin pahasti, ettei mua kukaan palkkaa niihin hommiin. Ei oo edes vaikeeta, koska hermostuessani ässä alkaa suhisemaan ihan itekseen. : D
Uskokaa tai älkää niin minä teen puhelinmyyntiä päälle 10 euron tuntipalkalla ja se tulee vaikka en myisi mitään, olen ollut samassa talossa yli 5 vuotta. Yleensä vielä 100-500 euroa provikoita päälle/kk. Näitä paikkoja on mutta enemmän just niitä joissa ei tienaa juurikaan mitään.
Voisin kuvitella et jos on tuo takuu niin pakko ottaa vastaan mutta jos ei niin ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta tuossa ei ole järjen hiventäkään. Työkkäri siis lähettää henkilökohtaisesti karenssin uhalla näitä "työtarjouksia" työttömille. Siis kyseessä on sama avoin työpaikka, joka on ilmoitettu mol.fi sivuille ja on jokaikisen luettavissa ja haettavissa!! Mitä järkeä on karenssin uhalla lähettää työttömille näitä? En näe siinä järkeä.
Tarkoitus onkin jakaa karensseja. Karenssiin joutunut saa sossusta rahaa, joka on pois kunnalta, ei valtiolta. Lisäksi se on pienempi kuin työmarkkinatuki, ja siitäkin voidaan vielä niistää jopa 40% kun vain keksitään jokin syy miksi työtön on muka ollut yhteistyöhaluton. Tarkoitus on siis ainoastaan kyykyttää ihmisiä ja valmistella sosiaalitukien lopetusta kokonaan tai tekemistä vastikkeelliseksi eli oikeaa orjuutta de facto.
ARBEIT MACH FREI! t: SOS-hallitus
Toi kunta vs. valtio kuviohan on muuten nyt muuttumassa. Sossupäätökset siirtyy perusosan kohdalta Kelalle eli valtiolle 2017 alusta. Kunta päättää edelleen sossun harkinnanvaraisista osista.
Vierailija kirjoitti:
Uskokaa tai älkää niin minä teen puhelinmyyntiä päälle 10 euron tuntipalkalla ja se tulee vaikka en myisi mitään, olen ollut samassa talossa yli 5 vuotta. Yleensä vielä 100-500 euroa provikoita päälle/kk. Näitä paikkoja on mutta enemmän just niitä joissa ei tienaa juurikaan mitään.
Voisin kuvitella et jos on tuo takuu niin pakko ottaa vastaan mutta jos ei niin ei.
Saanko kysyä mitä myyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saanko kysyä mitä myyt?
Isossa call centerissä esim erään tunnetun sähköyhtiön tuotteita. Meillä ei myydä mitään vitamiineja tms roskaa.
On myös hyvä työterveyshuolto ja kaikennäköisiä virkistysjuttuja ja arvontoja jne. Mutta mein firma taitaa olla aikalailla poikkeus. Ja tosin meillä sanotaan vissiin osaamattomia irti koeajalla kun tuo takuupalkka on pakko maksaa, aloittavillakin on päälle 9 euroa tunti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan! Tuossa takuupalkassa täytyy olla jokin ehto. Siis tyyliin jos on myynyt vaikka 50 tietyn suuruista lehtitilausta kuukaudessa, saa takuupalkkana vähintään 2200 euroa. Lehtien myynti perustuu provisioon ja myynnin arvoon.
Ainakin joissain lehtipaikoissa noudatetaan viestintäliiton tms tessiä eli maksavat kyllä. Tosin nopeesti saat koeajalla fudut jos ei tuu tulosta, en sitten tiiä et tuleeko siitä karenssia? Eikai sille ite mitään voi jos ei vaan osaa myydä?
Vierailija kirjoitti:
Laita hakemukseen että olet luonteeltasi arka ja hiljainen , vieraiden ihmisten kanssa keskustelu pahin painajaisesi joka aiheuttaa mm. paniikkikohtauksia.
Näin. Sairastelet myös paljon, olet joutunut olemaan jatkuvasti pois edellisistä työpaikoista.
Kyllä nuo hakemukset on tuttuja työnantajille, olen parinkin työnantajan kuullut sanovan, että huomaa kyllä ne, jotka on työkkärin kautta pakotettu hakemaan.
Mieluummin teet kunnolla huonon hakemuksen kuin saat epämieluisan paikan, josta tulee työnantajalle hallaa.
Ei ole kenenkään etu, että epäsopiva ihminen palkataan tehtävään. Ei tyänantajan, työntekijöiden eikä asiakkaiden.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kenenkään etu, että epäsopiva ihminen palkataan tehtävään. Ei tyänantajan, työntekijöiden eikä asiakkaiden.
paitsi niiden tahojen, jotka hyötyy että mahdollisimman moni on karenssilla ansiosidonnaisen sijaan...
Nää kaikki alapeukuttajat ovat ilmiselvästi puhelinmyyjiä
Ihmetyttää että työtarjous oli tullut noin nopeasti, hädintuskin päättyi määräaikainen suhde kun tarjous jo oli odottamassa. Tuliko myös paperiversiona vai vain omat tiedot-sivulle?
Itse ei ole onneksi tarvinnut puhelinmyyntityötä tehdä, mutta pari kaveria on. Heillä työsuhde oli yhtä huijausta, palkkaa ei tullut, kun eivät suostuneet huijaamaan asiakkaita.
Vaikka tv-sarja V#tun puhelinmyyjät oli viihdyttävä, niin se kertoi alasta enemmän mitä halusi.