Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten teillä on varaa syödä joka päivä lounas ulkona?

Vierailija
11.06.2016 |

Ettekö tajua kuinka paljon siinä säästäisi, kun tekisi itse oman lounaan töihin? Olen huomannut olevani harvaita ainoita, jotka meidän työpaikalla tuo oman ruoan töihin. En vain voi käsittää, miten joku haluaa tuhlata syömällä lounasta ulkona joka päivä, vaikka raha riittäisikin. Säästyvällä rahalla tekisi jo monta ulkomaan matkaa.

Kommentit (147)

Vierailija
21/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö tajua kuinka paljon siinä säästäisi, kun tekisi itse oman lounaan töihin? Olen huomannut olevani harvaita ainoita, jotka meidän työpaikalla tuo oman ruoan töihin. En vain voi käsittää, miten joku haluaa tuhlata syömällä lounasta ulkona joka päivä, vaikka raha riittäisikin. Säästyvällä rahalla tekisi jo monta ulkomaan matkaa.

Minä teen lounaan töihin siksi, että se on aika hyvä keino pitää paino hallinnassa. En silti ymmärrä kyselyäsi. En ole niin köyhä, että tuollainen heilauttaisi talouttani mihinkään suuntaan. Säälittää työssäkäyvä ihminen, joka ei edes tuollaista voi suoda itselleen.

Lounaan hinta on jotain 10 euroa päivässä halvassa lounasravintolassa. Se tekee jo 200 euroa kuussa. Kyllä se minusta on iso raha. Eikä se lounasravintoloiden ruoka edes ole niin hyvää kuin kotona tehty.

Ainakin niissä lounasravintoloissa, missä itse käyn, on tosi hyvä ruoka. Aina on keittoa, runsas, todella runsas salaattibuffet ja joka päivä kolme erilaista pääruokaa ja vielä jälkiruokaakin, joka usein on hedelmiä, tuoremarjakiisseliä, marjarahkaa jne.

Syöttekö tuollaisen lounaan jälkeen vielä kotona illalla? Jos minä söisin tuolleen jälkiruuan kera, en mahtuisi enää ovista kulkemaan! Oletetaan, etten söisi enää illalla kotonakaan. Päivällä kevyt salaatti useimmiten ilman leipää ja päivän ainoa lämmin yksinkertainen ateria (ilman etukeittoja ja jälkiruokia)perheen kanssa töiden jälkeen. Silti paino tuppaa nousemaan herkästi. Epäoikeudenmukaista!

Ainakin miehille tuo on tavallista. Oma mieheni syö töissä kaksi lounasta ja illallisen päälle kotona!

Vierailija
22/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on rahaa käydä lounaalla sekä tehdä monta ulkomaanmatkaa vuodessa. En halua tehdä kotona eväitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ilmaiseksi töissä, ravintolapäälikkö.

Vierailija
24/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän arvovalinta. Minä nautin lounaista ja käyn todella paljon ulkona lounaalla, vaikka juuri nyt äitiyslomalla. Tuntuisi ankealta lämmittää eineksiä/eilistä ruokaa töissä mikrossa kun vaihtoehtona nauttia lounaasta työkavereiden kanssa. Itse siis haluan maksaa ulkona syömisestä. Käyn myös todella usein kahviloissa, vaikka voisin keittää kahvin itse termariin. Haluan siis elää näin.

Vierailija
25/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin nautin elämästäni joka päivä kun teen sit sen säästyneen ulkomaanmatkan kerran vuodessa, jos ap sitä kysyit.

Vierailija
26/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teen lounaan töihin siksi, että se on aika hyvä keino pitää paino hallinnassa. En silti ymmärrä kyselyäsi. En ole niin köyhä, että tuollainen heilauttaisi talouttani mihinkään suuntaan. Säälittää työssäkäyvä ihminen, joka ei edes tuollaista voi suoda itselleen.

Lounaan hinta on jotain 10 euroa päivässä halvassa lounasravintolassa. Se tekee jo 200 euroa kuussa. Kyllä se minusta on iso raha. Eikä se lounasravintoloiden ruoka edes ole niin hyvää kuin kotona tehty.

Ainakin niissä lounasravintoloissa, missä itse käyn, on tosi hyvä ruoka. Aina on keittoa, runsas, todella runsas salaattibuffet ja joka päivä kolme erilaista pääruokaa ja vielä jälkiruokaakin, joka usein on hedelmiä, tuoremarjakiisseliä, marjarahkaa jne.

Syöttekö tuollaisen lounaan jälkeen vielä kotona illalla? Jos minä söisin tuolleen jälkiruuan kera, en mahtuisi enää ovista kulkemaan! Oletetaan, etten söisi enää illalla kotonakaan. Päivällä kevyt salaatti useimmiten ilman leipää ja päivän ainoa lämmin yksinkertainen ateria (ilman etukeittoja ja jälkiruokia)perheen kanssa töiden jälkeen. Silti paino tuppaa nousemaan herkästi. Epäoikeudenmukaista!

Kyllä syön kotona illalla kunnon päivällisen perheen kanssa. Ei kai se, että tarjolla on monenlaista ruokaa, tarkoita ylensyöntiä. Otan usein ensin kauhallisen keittoa, sitten lautasen puolilleen tuoretta salaattibaarista, eilen oli mm. kaalikääryleitä, otin kaksi ja vähän puolukkasurvosta, jälkiruokana laitoin lautaselle viipaleet hunaja- ja vesimelonia ja join kupin kahvia. Juomana oli vettä.

Parempi on syödä kunnon aterioita kuin välipaloja. Paino pysyy kyllä hyvin kurissa, kun katsoo, mitä syö ja miten paljon. Minulla on työkavereita, jotka alkoivat laihtua ryhdyttyään syömään lounasravintolassa, kun lihapiirakat ja välipalat vaihtuivat monipuoliseen ruokaan.

Vierailija
27/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se lounas voi olla ainoa tilaisuus koko päivän aikana jutella työkavereiden kanssa vähän pidemmän kaavan mukaan.

Öh? Miksi työkavereiden kanssa pitäisi jutella "pidemmän" kaavan kautta?

Työpaikka on paikka jossa jokainen tekee siihen määrätyn tehtävän ja se riittää minulle. Ei se ole mikään sosiaalinen " HEI meillä on KIVAA " paikka jossa seurustellaan.

Vierailija
28/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpaikalla kaikista lihavimmat on niitä, jotka syö omia eväitä.

Vierailija
29/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön ilmaiseksi töissä, ravintolapäälikkö.

Onko palkassasi ravintoedun verotusarvo? Oikaistaanko firman kirjanpidossa raaka-aineiden ALV? Vai kierretäänkö teillä veroja?

Vierailija
30/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se lounas voi olla ainoa tilaisuus koko päivän aikana jutella työkavereiden kanssa vähän pidemmän kaavan mukaan.

Öh? Miksi työkavereiden kanssa pitäisi jutella "pidemmän" kaavan kautta?

Työpaikka on paikka jossa jokainen tekee siihen määrätyn tehtävän ja se riittää minulle. Ei se ole mikään sosiaalinen " HEI meillä on KIVAA " paikka jossa seurustellaan.

Nyt puhuttiin lounastauosta, ei työpaikasta työn tekemisen kontekstissa. Lounastauolla voidaan seurustella, jos halutaan.

Vierailija
31/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka tarjoaa. Tai verotettavaa tuloa se on, mutta silti kannattaa :)

Vierailija
32/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vähän arvovalinta. Minä nautin lounaista ja käyn todella paljon ulkona lounaalla, vaikka juuri nyt äitiyslomalla. Tuntuisi ankealta lämmittää eineksiä/eilistä ruokaa töissä mikrossa kun vaihtoehtona nauttia lounaasta työkavereiden kanssa. Itse siis haluan maksaa ulkona syömisestä. Käyn myös todella usein kahviloissa, vaikka voisin keittää kahvin itse termariin. Haluan siis elää näin.

Miten ihmeessä te pystytte samalla nauttimaan lounaasta, kun yritätte pitää yllä sujuvaa keskusteluja työkavereiden kanssa? Minulla ainakin unohtuu nauttia ruoasta kokonaan, jos pitää joka suupalan välissä höpöttää.

Vierailija
33/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikka tarjoaa. Tai verotettavaa tuloa se on, mutta silti kannattaa :)

Näin se menee. Toivottavasti se on verotettavaa tuloa myös em. ravintolapäällikölle.

Vierailija
34/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja maksaa lounarit.

Vierailija
35/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä syön kotona illalla kunnon päivällisen perheen kanssa. Ei kai se, että tarjolla on monenlaista ruokaa, tarkoita ylensyöntiä. Otan usein ensin kauhallisen keittoa, sitten lautasen puolilleen tuoretta salaattibaarista, eilen oli mm. kaalikääryleitä, otin kaksi ja vähän puolukkasurvosta, jälkiruokana laitoin lautaselle viipaleet hunaja- ja vesimelonia ja join kupin kahvia. Juomana oli vettä.

Parempi on syödä kunnon aterioita kuin välipaloja. Paino pysyy kyllä hyvin kurissa, kun katsoo, mitä syö ja miten paljon. Minulla on työkavereita, jotka alkoivat laihtua ryhdyttyään syömään lounasravintolassa, kun lihapiirakat ja välipalat vaihtuivat monipuoliseen ruokaan.

En puhunut lihapiirakoista enkä välipaloista, vaan yksinkertaisesti siitä, että meikäläiselle kaksi ateriaa päivässä on jo liikaa. Toisen on pakko olla kevyt salaatti tai esim. pelkkä kasviskeitto ilman lisukkeita, muuten painan pian toista sataa kiloa. Mieluummin valitsen yhteisen ruuan perheen kanssa kuin että paastoan illan syömättä päivän lounaan vuoksi. Ja onhan se rahakysymyskin. Mutta syökää te, joilla paino ei nouse ja mollatkaa sitten meitä pyöreämpisorttisia ihmisiä, jotka joudumme laskemaan jokaisen suupalan.

Vierailija
36/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lounasetu. Jos en söisi lounasta päivittäin, kertyisi lounaskortille saldoa noin 200 euroa kuukaudessa, eikä sitä voi käyttää muuhun kuin syömiseen. Joissain ravintoloissa voi korttia höylätä useamman kerran samalla aterialla muttei kaikissa.

Vierailija
37/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön. En syö välipaloja, enkä yleensä iltapalaakaan. Olen hoikka.

Vierailija
38/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, kokkaustaitoni tai -intoni ei riitä maukkaisiin eväisiin. En halua syödä sitä samaa kotiruokaa töissäkin, tottakai sitä voisi tehdä vaikka kotitekoiset sushit, mutta ennemmin maksan muutaman euron enemmän ja menen syömään ravintolaan.

Joskus edellisessä työpaikassani purkitin viikon ruoat valmiiksi jääkaappiin ja ei ollut kyllä yhtään mun juttu. Tuntui että ruoka oli täysin vaan polttoainetta eikä nautinnollinen hetki. Usein tuli myös vaan nopeasti haettua kaupasta jotain ja alkoi kyllä tulla kolmioleivät ja valmissalaatit korvista ulos.

Lounasaikaan ruoka on mielestäni suht edullista ja monipuolista.Parasta kuitenkin hommasta tekee tilanteen sosiaalisuus ja se, että pääsee hetkeksi nollaamaan aivoja. Taukotilassa muovikiposta nautittu lounas ei ole todellakaan sama asia kuin ravintolassa.

Vierailija
39/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käy kaupassa ostamassa eväät niin helposti menee se vajaa kymppi (jos siis ostaa vähänkään terveellistä). Meillä harvoin jää edellisen päivän ruokaa, toki otan mukaan jos jää.

Vierailija
40/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinkku enkä juurikaan laita arkisin kotona ruokaa. Aamuisin juon smoothien ja illalla jotain voileipää  tms. Iltapäivällä käyn syömässä lounaan jossain ravintolassa. Helsingin keskustassa riittää valinnanvaraa. Silti mulle jää ihan riittävästi rahaa ulkomaanmatkoihinkin.