Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä on varaa syödä joka päivä lounas ulkona?

Vierailija
11.06.2016 |

Ettekö tajua kuinka paljon siinä säästäisi, kun tekisi itse oman lounaan töihin? Olen huomannut olevani harvaita ainoita, jotka meidän työpaikalla tuo oman ruoan töihin. En vain voi käsittää, miten joku haluaa tuhlata syömällä lounasta ulkona joka päivä, vaikka raha riittäisikin. Säästyvällä rahalla tekisi jo monta ulkomaan matkaa.

Kommentit (147)

Vierailija
1/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän huonosti hyväksyvät lounasseteleitä matkojen maksuksi :-(

Vierailija
2/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan jaksa syödä joka päivä samaa, mitä kotonakin söisi. Lounaan voi myös hankkia edullisestikin eli ei automaattisesti tarkoita suurta rahan menoa, vaikka ei söisi kotoa tuotuja eväitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lounas voi olla ainoa tilaisuus koko päivän aikana jutella työkavereiden kanssa vähän pidemmän kaavan mukaan.

Vierailija
4/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole setelillä kuin noin 130€/kk(22pv). Jos käy lattella päivittäin(30pv), maksaa se saman verran.

Vierailija
5/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö tajua kuinka paljon siinä säästäisi, kun tekisi itse oman lounaan töihin? Olen huomannut olevani harvaita ainoita, jotka meidän työpaikalla tuo oman ruoan töihin. En vain voi käsittää, miten joku haluaa tuhlata syömällä lounasta ulkona joka päivä, vaikka raha riittäisikin. Säästyvällä rahalla tekisi jo monta ulkomaan matkaa.

Minä teen lounaan töihin siksi, että se on aika hyvä keino pitää paino hallinnassa. En silti ymmärrä kyselyäsi. En ole niin köyhä, että tuollainen heilauttaisi talouttani mihinkään suuntaan. Säälittää työssäkäyvä ihminen, joka ei edes tuollaista voi suoda itselleen.

Vierailija
6/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teen lounaan töihin siksi, että se on aika hyvä keino pitää paino hallinnassa. En silti ymmärrä kyselyäsi. En ole niin köyhä, että tuollainen heilauttaisi talouttani mihinkään suuntaan. Säälittää työssäkäyvä ihminen, joka ei edes tuollaista voi suoda itselleen.

Lounaan hinta on jotain 10 euroa päivässä halvassa lounasravintolassa. Se tekee jo 200 euroa kuussa. Kyllä se minusta on iso raha. Eikä se lounasravintoloiden ruoka edes ole niin hyvää kuin kotona tehty.

Vierailija
7/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä oli katsoa tiliotetta jossa oli pitkä rivi 5-6 euron lounasmaksuja ja joskus vielä lisäksi teet ja joku purtava sen kanssa.

Otan kotoa eväsleivät ja hedelmän ja teetä termariin. Niillä pärjää työpäivän kun kotona on kuitenkin ruoka odottamassa.

Vierailija
8/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun tarvitse tällä hetkellä tinkiä tuollaisesta, palkka on aivan riittävä, ylikin jää.

Painonhallinnassa ei myöskään ole minkäänlaista ongelmaa, itse asiassa toivoisin saavani pari kiloa lisää.

Vierailija
9/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me syödään usein ulkona, mies ja minä. Laiskuutta osin, mutta myös sitä, että nykyisessä kotimaassani puhutaan ihan eri hinnoista kuin Suomessa. Yksi hyvä syy lisää pysyä täällä.

Vaihtelukin virkistää! Toki joskus tehdään kotona ruokaa, mutta jotain simppeliä ja säilyvää kuitenkin ja usein pakastuskelpoista.

Vierailija
10/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lounaan hinta on jotain 10 euroa päivässä halvassa lounasravintolassa. Se tekee jo 200 euroa kuussa. Kyllä se minusta on iso raha. Eikä se lounasravintoloiden ruoka edes ole niin hyvää kuin kotona tehty.

Ainakin niissä lounasravintoloissa, missä itse käyn, on tosi hyvä ruoka. Aina on keittoa, runsas, todella runsas salaattibuffet ja joka päivä kolme erilaista pääruokaa ja vielä jälkiruokaakin, joka usein on hedelmiä, tuoremarjakiisseliä, marjarahkaa jne.

Vierailija
11/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en tee kotona ruokaa, joten ei ole mitään, mitä ottaisi evääksi. Lounasetu on ihan kiva.

Vierailija
12/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäisin varmaan jonkin verran, jos ottaisin joka päivä eväät töihin mukaan. Kuitenkin satun pitämään hyvästä ruoasta, mutta itse en ole kovin hyvä kokki. Työpaikan lähettyvillä on useita mainioita ravintoloita.

Vierailija
13/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudellinen tilanteeni ei ole niin huono, että tässä kohden pitäisi säästää.

Vierailija
14/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valintakysymys. Jos käyttäisin rahat johonkin muuhun, menettäisin lounasravintolaruokailut. Suomalaiset palvelut ovat hyvä tapa kuluttaa ylimääräistä rahaa.

Vierailija
15/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tämän takia mieheni alkoi ottaa työmaalle kotiruokaa. Ostivat kimpassa mikron ja jokainen toi lounaansa mukaan. Heillä ei ole lounasetua, ja yli kymppi päivässä järjettömän ala-arvoisesta lounaasta oli liikaa. Kaikkihan eivät ole töissä kaupunkien keskustoissa, työmaat saattavat sijaita middle of nowhere jossa on yksi surkea ravintola. Kymmenen euroa lauantaimakkarasta ja perunasta...

Vierailija
16/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön työpaikkaruokalassa lounaan, joka maksaa 6,30. Tähän hintaan tulee runsas salaattivalikoima, vaaleaa ja tummaa tuoretta leipää, liha-, kala- tai keitto- tai kasvisruokavaihtoehto ja jälkiruoka. Ei paljon kannata alkaa kotona laittaa ruokaa ja tuhlata vähää vapaa-aikaansa.

Vierailija
17/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) Nautin ulkona syömisestä

B) Mulla on siihen varaa

C) Se on tärkeä sosiaalinen tapahtuma työpaikalla

D) On hyvä päästä irti töistä, kun lähtee syömään muualle. Omat eväät tulee helposti hotkaistua työpöydällä tai jossain taukohuoneessa yksin.

Vierailija
18/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvaita ainoita? Vai harvoja ainoita?

Vierailija
19/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin niissä lounasravintoloissa, missä itse käyn, on tosi hyvä ruoka. Aina on keittoa, runsas, todella runsas salaattibuffet ja joka päivä kolme erilaista pääruokaa ja vielä jälkiruokaakin, joka usein on hedelmiä, tuoremarjakiisseliä, marjarahkaa jne.

Syöttekö tuollaisen lounaan jälkeen vielä kotona illalla? Jos minä söisin tuolleen jälkiruuan kera, en mahtuisi enää ovista kulkemaan! Oletetaan, etten söisi enää illalla kotonakaan. Päivällä kevyt salaatti useimmiten ilman leipää ja päivän ainoa lämmin yksinkertainen ateria (ilman etukeittoja ja jälkiruokia)perheen kanssa töiden jälkeen. Silti paino tuppaa nousemaan herkästi. Epäoikeudenmukaista!

Vierailija
20/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lounassetelit niin siksi.

Vaikka ei olisi niin silloin varmaan ihan siksi että oman työpäivän pituus matkoineen & kaupassakäynteineen on noin 10-11 tuntia ja lounas on siinä ainoa tapa päästä töistä hetkeksi irtautumaan, vaihtaa työkavereiden kanssa ajatuksia, muodostaa siteitä niitä aikoja varten kun töissä tarttee jonkun extra-apua jne.

Luulen että pidemmällä tähtäimellä taloudelliseen tilanteeseen vaikuttaisi enemmän heikentävästi se, jos söisin eväsleivän tuona aikana ja kiukuttelisin sitten iltapäivällä verensokerin laskettua asiakkaille ja työkavereille (joita en tuntisi koska en koskaan viettäisi aikaa heidän kanssa niinkuin nyt lounaalla) ja olisin sitten sairaslomalla kerran kuussa kun viljasta yms perus evästarpeista oireileva vatsa temppuilisi. (Ravintoloista saa erikoisruoat lounaalla yhtä käyevästi kun mäkistä hampparin.)