Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä on varaa syödä joka päivä lounas ulkona?

Vierailija
11.06.2016 |

Ettekö tajua kuinka paljon siinä säästäisi, kun tekisi itse oman lounaan töihin? Olen huomannut olevani harvaita ainoita, jotka meidän työpaikalla tuo oman ruoan töihin. En vain voi käsittää, miten joku haluaa tuhlata syömällä lounasta ulkona joka päivä, vaikka raha riittäisikin. Säästyvällä rahalla tekisi jo monta ulkomaan matkaa.

Kommentit (147)

Vierailija
61/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn hakemassa monena päivänä lounaan kiinalaisesta ravintolasta. Hintaan 8,90 saan älyttömän kokoisen styroksirasian tiskiltä, jonka saa itse täyttää buffetpöydästä. Lappaan rasian täyteen pelkkiä liharuokia siitä pöydästä, niin että kansi menee hädin tuskin kiinni. Töissä joskus tämän satsin punnitsin ja vaaka näytti 1,6 kg. Syön tästä rasiasta ensin töissä ja loput vien kotiin, jossa saatan keittää riisin vielä kylkeen, jolloin tässä on käytännössä päivän ateria. En tajua mikä tässä on kallista?

Kyllä lähes 10 euroa päivässä pelkkään syömiseen on paljon! Tajuatteko yhtään kuinka paljoa säästöä tulisitte jos kokkaisitte itse kotona normaalia ruokaa?

Mitä se sun normaali ruoka on? Makaronia ja jauhelihaa? Muutaman euron omavastuu on tosi vähän monipuolisesta salaatista, hyvästä pääruoasta ja jälkkäristä.

Kasvisruoalla säästää.

Höpö höpö. Tofupakettikin on melkein vitosen. 20 vuoden kokemus kasvis- kalaruokavaliosta.

Vierailija
62/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn hakemassa monena päivänä lounaan kiinalaisesta ravintolasta. Hintaan 8,90 saan älyttömän kokoisen styroksirasian tiskiltä, jonka saa itse täyttää buffetpöydästä. Lappaan rasian täyteen pelkkiä liharuokia siitä pöydästä, niin että kansi menee hädin tuskin kiinni. Töissä joskus tämän satsin punnitsin ja vaaka näytti 1,6 kg. Syön tästä rasiasta ensin töissä ja loput vien kotiin, jossa saatan keittää riisin vielä kylkeen, jolloin tässä on käytännössä päivän ateria. En tajua mikä tässä on kallista?

Kyllä lähes 10 euroa päivässä pelkkään syömiseen on paljon! Tajuatteko yhtään kuinka paljoa säästöä tulisitte jos kokkaisitte itse kotona normaalia ruokaa?

Ei tuo minun mielestäni mitenkään älytön rahamäärä ole puolentoista kilon satsista. Todella halpana olen pitänyt ja siksi olen usein hakenutkin. Tuon lisäksi ei mitään valtavia ruokia tarvitse kotiin edes ostella jos tuon lounaan syö ja jättää jämät mukaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikitäänpä ajatuksella. Minä käyn usein etnisessä paikassa lounaalla buffetissa, hinta 9,70€.

Alkupaloiksi sushia niin paljon kuin lystää, pääruuaksi paistettua nuudelia, neljää eri sorttia lihakastikkeita, friteerattua kanaa, possua ja tiikerikatkaravunpyrstöjä. Päälle tietty salaatit ja jälkiruoka.

Mihin hintaan täyttäisit vatsani kotona kokkaamalla nuo samat?

Tai vähän helpompaa: possunleike kolmella lisukkeella, vähintään viidellä salaattiaineksella + jälkkäri + kahvi. Hinta 8,60€.

Vielä yksi: Chicken Korma, 8.60€, salaattit edellisellä speksillä, kahvi tai nepalilainen tee.

Saa suorittaa.

Vierailija
64/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahansäästö sitä tätä blah blah blah. Sitä rahaa tulee ja menee ja sitten kuollaan pois ja millään ole mitään väliä. Jos on tarpeeksi hyvät tulot niin todellakin nautin lyhyestä elämästäni edes sen verran etten käytä aikaani johonkin vastenmieliseen kokkailuun ja tiskaamiseen. 

Vierailija
65/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä ainakin lounarista maksetaan vain osa ja suurin osa tulee etuna palkan päälle. En siis maksa siitä lähellekään niin paljoa kuin setelin arvo on. Todellakin arvostan hyvää ja terveellistä lounasravintolaruokaa, mukavaa ruokailuhetkeä työkavereiden kanssa ja sitä, ettei tarvitse itse laittaa ruokaa.

Vierailija
66/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kuukausipalkka on 5000 € ja lounassetelit ym. etuudet siihen päälle. Hyvin on varaa.

Vierailija
67/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan hyvää ruokaa ja pitkiä lounastaukoja. Luovun jostain muusta.

Vierailija
68/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin nautin elämästäni joka päivä kun teen sit sen säästyneen ulkomaanmatkan kerran vuodessa, jos ap sitä kysyit.

Mulla ihan sama. Käytän rahaa hyvään arkeen. Teen osittaista työaikaa nyt kun lapset pieniä, syön paljon ulkona ja käyn kahviloissa . Käytän rahaa myös itseni hoitamiseen ja vaatteisiin jne.

Jos söisin 2 euron eväät töissä ja kotona vedettäisiin jauhelihaa ja hernesoppaa, ostaisin vaatteet kirppikseltä ja leikkaisin hiukset itse ja tekisin itse omat jalkahoitoni niin me tehtäisiin varmaan parikin kallista matkaa vuodessa.

Meillä arki on kuitenkin rentoa ja kivaa eikä se matkan odottaminen ole ainoa syy elää ja jaksaa. Nyt matkustellaan harvoin perheenä, jotain halvat lennot viikonloppu matkoja teen yksin silloin tällöin ( ehkä kerran vuodessa). Lapset pääsee nyt ekan kerran kolmeen vuoteen nyt matkalle ( jos ei ruotsin risteilyltä lasketa)

Vierailija
69/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kuukausipalkka on 5000 € ja lounassetelit ym. etuudet siihen päälle. Hyvin on varaa.

Lisäksi keskimäärin kerran viikossa joku yhteistyökumppani tarjoaa sen lounaan. Silloin syödään vähän paremmassa paikassa kuin jossain Amicassa.

Vierailija
70/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En puhunut lihapiirakoista enkä välipaloista, vaan yksinkertaisesti siitä, että meikäläiselle kaksi ateriaa päivässä on jo liikaa.

Joo, sinä kaappasit omalla "lihoan, jos syön kahdesti päivässä lämmintä ruokaa" -jutuillasi tämän ketjun, jonka aiheena oli ruokaan kuluva raha.

Teetkö nyt minusta rikosilmoituksen? Ehkä ylevä lounas aiheuttaa sinulle agressiivisuutta vai muutenko vain et hyväksy eriäviä mielipiteitä?

Vierailija
71/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan hyvää ruokaa ja pitkiä lounastaukoja. Luovun jostain muusta.

Eikö työsi kärsi pitkistä lounastauoista? Missä työpaikassa sellaiseen on varaa?

Vierailija
72/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä oli katsoa tiliotetta jossa oli pitkä rivi 5-6 euron lounasmaksuja ja joskus vielä lisäksi teet ja joku purtava sen kanssa.

Otan kotoa eväsleivät ja hedelmän ja teetä termariin. Niillä pärjää työpäivän kun kotona on kuitenkin ruoka odottamassa.

Kuulostaa hyvältä, mutta mitä laitat leipiin ettet kyllästy niihin? Vaihteletko täytteitä? Teetkö teen suoraan termariin vai haudutatko teekannussa? Pysyykö tee lämpimänä lounastaukoon saakka?

Vierailija
73/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sun normaali ruoka on? Makaronia ja jauhelihaa? Muutaman euron omavastuu on tosi vähän monipuolisesta salaatista, hyvästä pääruoasta ja jälkkäristä.

Kasvisruoalla säästää.

Höpö höpö. Tofupakettikin on melkein vitosen. 20 vuoden kokemus kasvis- kalaruokavaliosta.

Kasvisruoka on muutakin kuin tofua. Miksi sitä kallista tofua pitää syödä, jos haluaa säästää. En yhtään ihmettele, jos tuollainen kalaruokavalio on kallis. Kalahan on kallista.

Vierailija
74/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahansäästö sitä tätä blah blah blah. Sitä rahaa tulee ja menee ja sitten kuollaan pois ja millään ole mitään väliä. Jos on tarpeeksi hyvät tulot niin todellakin nautin lyhyestä elämästäni edes sen verran etten käytä aikaani johonkin vastenmieliseen kokkailuun ja tiskaamiseen. 

Näin sanoo suomalainen rikas.

Vierailija
75/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisissa työpaikoissa tarjotaan lounasseteliä? En ole koskaan saanut lounas-, kulttuuri- tai liikuntaseteleitä. En myöskään joukkoliikenteen kortteja ym. etuja. Ilmoitatteko verottajalle noista?

Vierailija
76/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi keskimäärin kerran viikossa joku yhteistyökumppani tarjoaa sen lounaan. Silloin syödään vähän paremmassa paikassa kuin jossain Amicassa.

Niinhän se taitaa olla, että mitä korkeampi palkka, sitä paremmat muutkin edut. Tavalliset rivityöntekijät, jotka niitä etuja eniten tarvitsisivat, eivät niitä saa.

Vierailija
77/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo ajat sitten löytänyt tähän ratkaisun: on varaa vaikka pariinkin lomamatkaan vuodessa, ja SILTI myös syömiseen töissä, vaikka palkka on ihan keskiverto. Ja miten? Minulla ei ole lapsia.

Vierailija
78/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön lounaan töissä joka päivä.. se on halpa, sillä olen opettajana yläkoulussa. Ruoka ei maksa kuin jotain 4 euroa, mutta eihän se taso tietenkään päätä huimaa. Leipänä on aina näkkileipä, jota en enää syö koska olen kertakaikkisen kyllästynyt. Käyn syömässä niin ei tarvitse miettiä mitään eväitä ja lisäksi ajattelen että se ikäänkuin nostaa kouluruuan arvoa oppilaiden silmissä kun opettajatkin käyvät sitä vapaaehtoisesti syömässä.

Vierailija
79/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisissa työpaikoissa tarjotaan lounasseteliä? En ole koskaan saanut lounas-, kulttuuri- tai liikuntaseteleitä. En myöskään joukkoliikenteen kortteja ym. etuja. Ilmoitatteko verottajalle noista?

Meillä työnantaja ilmoittaa eli on jo mukana veroilmoituksessa, kun veroilmoitus tupsahtaa postilaatikkoon. Olen it-alalla asiantuntijatehtävissä ja on lounassetelit, kulttuuri- ja liikuntasetelit, työmatkasetelit, työsuhdekännykkä ja työsuhdeläppäri. 

Vierailija
80/147 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo ajat sitten löytänyt tähän ratkaisun: on varaa vaikka pariinkin lomamatkaan vuodessa, ja SILTI myös syömiseen töissä, vaikka palkka on ihan keskiverto. Ja miten? Minulla ei ole lapsia.

Olen samaa mieltä kanssasi. Työpaikkalounas olisi hyvä keino syödä yksi monipuolinen ateria päivässä.

Mutta kun on näitä lapsia, niin teen yhteisen päivällisruuan, joka on siis enemmän kuin pelkkä vatsan täyttäminen. Ja sitten jää tähteitä ja inhoan yli kaiken ruokahävikkiä.

Kaikki ovat tyytyväisiä.

Nyt kun lapset ovat isällään pari viikkoa, säästän siinä ettei kotona ole juuri muuta kuin leipää ja teetä. Päivän ravintoaineet tulee loistavasta lounasravintolasta.