Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaaehtoisesti lapsettomat keskimäärin älykkäämpiä?

Vierailija
10.06.2016 |

Ovatko? Oman empiirisen tutkimukseni pohjalta ovat.

Kommentit (138)

Vierailija
21/138 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemukseni mukaan taas ei. Kaikenlaista tyyppiä mahtuu veloihin. Osa fiksun oloisia, osa täysidiootteja syrjäytyneitä, joiden on turha edes koittaa lapsista haaveilla, koska kukaan ei heidän kanssaan lisääntyä edes halua.

Todella typerä yleistys, joka varmasti kyllä hivelee velojen itsetuntoa.

Eihän ne täysidiootit syrjäytyneet lapsia haluavat ole vapaaehtoisesti lapsettomia, vaan pakosta lapsettomaksi jääneitä. Eli eivät kuulu ryhmään.

Ei, kyllä he kutsuvat itseään vapaaehtoisesti lapsettomiksi. Niin monet tuntemani mahotkin, vaikkeivät oikeita veloja olekaan, vaan tahattomasti lapsettomia.

Kuulostatpa ihanalta ja empatiakykyiseltä ihmiseltä. No, ehkä livessä esität sellaista, mutta täällä puskee pintaan karu totuus sisimmästäsi. Tekstissäsi vilisee täysidiootit, mahot, syrjäytyneet. Säälin lapsiasi.

Vierailija
22/138 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä naurata. Suomessa nykyään korkeimmin koulutetuilla ja varakkaimmilla on eniten lapsia. Vähävaraisilla ja syrjäytyneillä on vähiten lapsia. Tämä on monin tutkimuksin todettu tosiasia.

Näinpä se nykyään taitaa olla. Lapset ovat osa statusta ja kulissia. Tämä selittää paljon lasten mielenterveysongelmien valtavaa kasvua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/138 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai keskimääräistä itsekkäämpiä?

Lapsenteko on todella itsekäs teko, tehdään tähän maailmaan ihminen vain, koska halutaan omien geenien jatkuvan.

Sinä et ainakaan älykäs ole. Muuten tajuaisit, että niin lapsen hankkiminen kuin lapsettomuuskin ovat yhtä itsekkäitä tekoja. Ihminen on itsekäs ja tekee itselleen parhaiten sopivia, itsekkäitä valintoja.

Vierailija
24/138 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mitä minä olen ja teen, edustaa keskimääräistä suurempaa älykkyyttä.

Kyllähän.

Vierailija
25/138 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalta osaltani voin sanoa, että olen keskivertopalikka. Häpeällisesti siis lasken velojen keskimääräistä älykkyyttä. No, toivottavasti joku superälykäs kompensoi. Mieheni nimittäin ei.

Vierailija
26/138 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velojen rinkirunkkausketju, ette ole valittua kansaa vaikka ehkä muuta luulettekin. Teidätkin on synnytetty joskus, miettikääs sitä :)

Vierailija
27/138 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole. Mutta empiirisen tutkimukseni mukaan heidän lapsensa ovat älykkäämpiä kuin heidän vanhempansa.

Vierailija
28/138 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä naurata. Suomessa nykyään korkeimmin koulutetuilla ja varakkaimmilla on eniten lapsia. Vähävaraisilla ja syrjäytyneillä on vähiten lapsia. Tämä on monin tutkimuksin todettu tosiasia.

Näinpä se nykyään taitaa olla. Lapset ovat osa statusta ja kulissia. Tämä selittää paljon lasten mielenterveysongelmien valtavaa kasvua.

Vähävaraisuus ja syrjäytyneisyykö eivät aiheuta mielenterveysongelmia?

Vierailija
29/138 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemukseni mukaan taas ei. Kaikenlaista tyyppiä mahtuu veloihin. Osa fiksun oloisia, osa täysidiootteja syrjäytyneitä, joiden on turha edes koittaa lapsista haaveilla, koska kukaan ei heidän kanssaan lisääntyä edes halua.

Todella typerä yleistys, joka varmasti kyllä hivelee velojen itsetuntoa.

Eihän ne täysidiootit syrjäytyneet lapsia haluavat ole vapaaehtoisesti lapsettomia, vaan pakosta lapsettomaksi jääneitä. Eli eivät kuulu ryhmään.

Ei, kyllä he kutsuvat itseään vapaaehtoisesti lapsettomiksi. Niin monet tuntemani mahotkin, vaikkeivät oikeita veloja olekaan, vaan tahattomasti lapsettomia.

Kuulostatpa ihanalta ja empatiakykyiseltä ihmiseltä. No, ehkä livessä esität sellaista, mutta täällä puskee pintaan karu totuus sisimmästäsi. Tekstissäsi vilisee täysidiootit, mahot, syrjäytyneet. Säälin lapsiasi.

Et itse kovin terveeltä ja empaattiselta myöskään kuulosta, kun tulit minua haukkumaan. Mistä päättelit, että minulla olisi lapsia?

Minulla ei ole tarvetta esittää mitään, ei paljoa kiinnostaa pitääkö joku nobody minua empaattisena. Empatia ei ole niiden ominaisuuksien joukossa, joita arvostan eniten. Älykkyys taas on.

Vierailija
30/138 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako ap, että lapsia tehneet ovat tehneet ne vain siksi, että ne vaan kuuluu tehdä jossain elämänvaiheessa? Itse kyllä pohdin asiaa pitkään ja hartaasti monen vuoden ajan enkä usko olevani mitenkään harvinaisuus.

Vierailija
31/138 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsenteko on todella itsekäs teko, tehdään tähän maailmaan ihminen vain, koska halutaan omien geenien jatkuvan.

Sinä et ainakaan älykäs ole. Muuten tajuaisit, että niin lapsen hankkiminen kuin lapsettomuuskin ovat yhtä itsekkäitä tekoja. Ihminen on itsekäs ja tekee itselleen parhaiten sopivia, itsekkäitä valintoja.

Lasten tekeminen on vielä itsekkäämpää, lapseton tekee päätökset yksin ja ne koskevat häntä. Se, joka tekee lapsia, päättää toisenkin ihmisen puolesta.

Vierailija
32/138 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten tekeminen on vielä itsekkäämpää, lapseton tekee päätökset yksin ja ne koskevat häntä. Se, joka tekee lapsia, päättää toisenkin ihmisen puolesta.

Oletko siis itse kovinkin katkera vanhempiasi kohtaan, kun ovat sinut tänne tehneet elämään? Aina voi vaikka tappaa itsensä pois saastuttamasta, jos olemassa olo kiukuttaa ja kaduttaa.

Vierailija
33/138 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempana lapseton joutuu kuormittamaan yhteiskunnan tukiverkkoa enemmän kuin perheellinen, koska lapsettomalla vanhuksella ei ole ketään joka huolehtisi hänestä omasta pussista kuten niillä joilla on lapsia.

Vierailija
34/138 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis itse kovinkin katkera vanhempiasi kohtaan, kun ovat sinut tänne tehneet elämään? Aina voi vaikka tappaa itsensä pois saastuttamasta, jos olemassa olo kiukuttaa ja kaduttaa.

Miksi ihmeessä olisin katkera? Käsittämätön väite.

Lisäksi, olen yh, joten en halua jättää lastani yksin.

Äitini muuten on sanonut itse, että he isäni kanssa halusivat paljon lapsia. Ei ollut maailmasta loppumassa ihmiset tai muutakaan, ihan tekivät, koska itse halusivat.

Jos mä en ois koskaan syntynyt, väittäisin, että en myöskään olisi siitä katkera.

Vierailija
35/138 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilemättä näin on. Ainakin he tekevät päätöksiä järjellä eikä tunteella. Lapsentekoon on aika vähän järkisyitä, ja ne ovat poikkeuksetta niitä vääriä syitä.

Itselläni on kaksi lasta, ja ymmärrän tieteen tekemisestä sen verran, ettei tieto lapsettomien mahdollisesta suuremmasta älykkyydestä minua tyhmennä.

Vierailija
36/138 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempana lapseton joutuu kuormittamaan yhteiskunnan tukiverkkoa enemmän kuin perheellinen, koska lapsettomalla vanhuksella ei ole ketään joka huolehtisi hänestä omasta pussista kuten niillä joilla on lapsia.

Onpahan oletus. Ei mulla ainakaan olisi varaa huolehtia vanhemmistani, hyvä kun saan huolehdittua itsestäni näillä palkoilla.

Vierailija
37/138 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä olisin katkera? Käsittämätön väite.

Lisäksi, olen yh, joten en halua jättää lastani yksin.

Äitini muuten on sanonut itse, että he isäni kanssa halusivat paljon lapsia. Ei ollut maailmasta loppumassa ihmiset tai muutakaan, ihan tekivät, koska itse halusivat.

Jos mä en ois koskaan syntynyt, väittäisin, että en myöskään olisi siitä katkera.

Olet katkera, muttet halua jättää lastasi yksin? Vai oletko iloinen siitä, että olet syntynyt? Koita päättää.

Vierailija
38/138 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muuten ymmärrä sitä velapalstoilla viljeltyä ajatusta, jonka mukaan "jos vapaaehtoisesti lapseton muuttaa mielensä ja tekee lapsen, hän ei ole koskaan ollut aito vela". En ymmärrä tuota. Miksi mieli ei voisi muuttua? Jos ihminen liittyy poliittiseen puolueeseen, uskoo puolueen arvoihin ja agendaan mutta lakkaa jossain vaiheessa uskomasta, tarkoittaako se, ettei hän ikinä ollutkaan aito xxx?

Tottakai tarkoittaa. Jos aidosti on jotain mieltä ja tuntee itsensä hyvin, mielipide ei tule ikinä muuttumaan. Jos muuttuu, ei ainakaan ole kovin älykäs tai tunne itseään hyvin.

älykäs ihminen osaa kyseenalaistaa omat mielipiteensä ja pystyy tarvittaessa muuttamaan niitä. eli ei ole älykkyyden merkki se, ettei mielipide muutu koskaan.

Vierailija
39/138 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä keskimääräisyyksistä. Mutta on kyllä niin, että suhteessa iso prosentti kaikkein älykkäimmistä tuntemistani naisista on lapsettomia, käsittääkseni vapaaehtoisesti. Puhun siitä terävimmästä kärjestä. Mutta poikkeksia on, ja miesten kohdalla en ole tällaista huomannut.

T.Kahden lapsen tutkijaäiti

Vierailija
40/138 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpahan oletus. Ei mulla ainakaan olisi varaa huolehtia vanhemmistani, hyvä kun saan huolehdittua itsestäni näillä palkoilla.

Eikö se lähinnä vaivan maksa? Jokaisella siis halutessaan on varaa, jos on halua. Vanhuksethan kyllä saavat eläkettä tms. jolla voi elämisen kustantaa. Mutta he eivät välttämättä jaksa huolehtia asioistaan, siivoamisesta, ruoanlaitosta jne, joissa lasten ilmainen apu usein pelastaa. Tälläkin hetkellä moni on vanhan vanhempansa epävirallinen omaishoitaja ilman palkkaa. Säästyy yhteiskunnalta monen monta euroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä