Häissämme tarjottiin vegaaniruokaa, saimme kuulla pahaa jälkeenpäin
Vietimme häitä nyt edellisenä lauantaina. Sekä mies että minä olemme vegaaneja, jolloin tietenkin lihan tai eläinperäisten ruokien tarjoaminen ei tuntunut meille luontevalta. Ajattelimme että ihmiset ottaisivat asian positiivisena kokemuksena.
Jo suunnitteluvaiheessa isälleni asia tuntui olevan ylitsepääsemätön ongelma, asiasta tuli riitaa vielä häitä edeltävällä viikolla. Häpesi kuulema valintaamme.
Nyt jäljestä olemme kuulleet negatiivisia asioita myös ystäviemme suusta (tosin niin että selän takana oli puhuttu).
Kuulema missään häissä ei ole ollut niin huonoja tarjoiluja kuin meidän häissämme. Hääpäivä on edelleen meille kaunis ja ihana, inhottavaa vaan tuollainen häiden mustaaminen muiden taholta.
Onko oikeasti niin tärkeää tarjota lihaa tai kalaa häissä, onko oikeasti niin vastenmielistä kerran kokeilla kahviin mantelijuomaa?
Luulisi että aikuiset ihmiset osaisivat olla avoimin mielin ja ymmärtää että häät olivat meidän näköisemme.
Miten te olisitte kokeneet asian sekä meidän että vieraiden kannalta?
Kommentit (6229)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole todellista, onko liha tukkinut viimeisetkin aivosolunne?
Hääpari tarjoaa sellaista ruokaa kun lystää, olen minäkin ollut häissä joissa oli tarjolla ainoastaan lihaa ja kalaa, ei olisi tullut mieleenkään valittaa tarjoilusta!
Tämä on yleisessä tiedossa, että lihaanit ja sekaanit eivät ota muita huomioon ja sen takia kyllä osaamme varautua syömällä ennen juhliin menoa ja sen jälkeen.
Epäilen väitettäsi, että olisi tarjottu vain lihaa ja kalaa.
Ei edes perunoita? Tai juureksia ja vihanneksia?
Toiseen kappaleeseen viitaten voin jatkaa, että ruohonpurijat voivat lähteä jatkoille sellaiselle nakkarille, jossa on nurmikkoa tarjolla.
Näin talvisaikaan voin suositella lunta.
Varsinkin sitä keltaista lunta.
Siinä on paljon luontaisia aromeja ja sopii teidän kierrätysfilosofiaanne mainiosti.
Muuten olen sitä mieltä, että lihaani ja sekaani ovat typeriä ja halveksivia ilmaisuja, jotka on lanseerattu vegaanien tarpeeseen osoittaa sekasyöjille oma alhainen paikkansa ravintoketjussa.
Vegaanit tietävät paremmin, eikä sitä sovi kyseenalaistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ydinsota kolkuttelee ovilla, mutta lihansyöjää harmittaa se että jonkun tuntemattoman häissä ei ole tarjottu lihaa ja eritteitä 6 vuotta sitten.
Keskity sinä vain sotaan 24/7. Teille kiihkovegaaneille se onkin varmaan helppoa kun ei ole näköjään mielenterveyttä mitä suojella. Järkevät ihmiset keskittyy välillä myös ihan tavalliseen arkeen ja elämään, niin kauan kun se on mahdollista.
Noh kiukuttele sitten jos se helpottaa ahdistusta. Mutta voisiko sitä ahdistusta suunnata johonkin muuhun kuin vegaaneihin? Joku tekeminen, tanssitunti, käsityöt, leipomin, tietokoneen ja ainakin vauvapalstan sulkeminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalisyöjät ottavat aina kohteliaasti kasvissyöjät huomioon ruokatarjoiluissaan, miksi kasvissyöjille on niin mahdotonta huomioida lihaa syövät vieraansa? Koko vihreä aate on kuin jokin kultti joka ei siedä mitään poikkeavaa! Ahdasmielustä ja suvaitsematonta koko touhu.
Myötätunnotomat isottelijat kun joutuisivat kerran vieraaksi toisen kulttuurin häihin, joissa tarjoillaan koiraa, kissaa ja pikkulintuja, niin ääni muuttuisi kellossa nopeasti. Kyseessähän on oikeasti uhatuksi tulemisen tunne, että joku vie minulta oikeuden pihviini, eikä loppujen lopuksi siitä, miltä ruoka maistuu. "Jos se on vegaanista, niin sen täytyy olla pahaa." Paisti jos kyseessä on kalja. Silloin ei ole mitään ongelmaa käyttää vegaanista tuotetta. Erikoista, että samat vanhemmat opettavat lapsilleen, ettei ruoasta saa sanoa hyi, mutta itse kuitenkin taantuvat lapsiaan huonommalle tasolle. Kyky ajatella omia asenteitaan analyyttisesti puuttuu monelta.
Ei keinotekoinen ruoka ole millään tavalla hyvää. Vegaanit käyttää korvikkeita aidon ruuan sijaan. Eikä kyse ole vain mausta.
Suurin osa kaupan hyllyjen korvikkeista(margariini, ruokakermat, prosessoidut maitotuotteet ja juustovalmisteet, valmisruoat) ovat ei-vegaanisia eli kyllä niistä suurin osa lihansyöjien suihin katoaa. Lihaaniset valmisruoat sisältävät useimmiten soija- ja herneproteiinia joiden syömisestä vegaaneja syytetään.
Et voi tosiasioita vääntää oman mielesi mukaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalisyöjät ottavat aina kohteliaasti kasvissyöjät huomioon ruokatarjoiluissaan, miksi kasvissyöjille on niin mahdotonta huomioida lihaa syövät vieraansa? Koko vihreä aate on kuin jokin kultti joka ei siedä mitään poikkeavaa! Ahdasmielustä ja suvaitsematonta koko touhu.
Myötätunnotomat isottelijat kun joutuisivat kerran vieraaksi toisen kulttuurin häihin, joissa tarjoillaan koiraa, kissaa ja pikkulintuja, niin ääni muuttuisi kellossa nopeasti. Kyseessähän on oikeasti uhatuksi tulemisen tunne, että joku vie minulta oikeuden pihviini, eikä loppujen lopuksi siitä, miltä ruoka maistuu. "Jos se on vegaanista, niin sen täytyy olla pahaa." Paisti jos kyseessä on kalja. Silloin ei ole mitään ongelmaa käyttää vegaanista tuotetta. Erikoista, että samat vanhemmat opettavat lapsilleen, ettei ruoasta saa sanoa hyi, mutta itse kuitenkin taantuvat lapsiaan huonommalle tasolle. Kyky ajatella omia asenteitaan analyyttisesti puuttuu monelta.
Vieraanvaraisuus tekee häät, pihiys jää elämään ja tekijäänsä määrittää. Köyhä antaa vähästäänkin, ahne ei paljostaankaan.
...ja sika antaa palan pyllystään sinulle niin olet tyytyväinen! Sian pylly on mulle tärkeä! Sian pylly suuhuni solahtaa! Nam nam nam nam saapi pyllyä ai ai ai ai ai ai!
vanhakyynikko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole todellista, onko liha tukkinut viimeisetkin aivosolunne?
Hääpari tarjoaa sellaista ruokaa kun lystää, olen minäkin ollut häissä joissa oli tarjolla ainoastaan lihaa ja kalaa, ei olisi tullut mieleenkään valittaa tarjoilusta!
Tämä on yleisessä tiedossa, että lihaanit ja sekaanit eivät ota muita huomioon ja sen takia kyllä osaamme varautua syömällä ennen juhliin menoa ja sen jälkeen.
Epäilen väitettäsi, että olisi tarjottu vain lihaa ja kalaa.
Ei edes perunoita? Tai juureksia ja vihanneksia?
Toiseen kappaleeseen viitaten voin jatkaa, että ruohonpurijat voivat lähteä jatkoille sellaiselle nakkarille, jossa on nurmikkoa tarjolla.
Näin talvisaikaan voin suositella lunta.
Varsinkin sitä keltaista lunta.
Siinä on paljon luontaisia aromeja ja sopii teidän kierrätysfilosofiaanne mainiosti.
Muuten olen sitä mieltä, että lihaani ja sekaani ovat typeriä ja halveksivia ilmaisuja, jotka on lanseerattu vegaanien tarpeeseen osoittaa sekasyöjille oma alhainen paikkansa ravintoketjussa.
Vegaanit tietävät paremmin, eikä sitä sovi kyseenalaistaa.
Lihaani on hyvä sana. Teen jatkuvasti työtä sanan vakiinnuttamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ihmiset eivät pidä aatteellisesta propagandasta ja tuputtamisesta, aika yllättävää.
Tuputtaminen? Tuskin hääparilla on tuputtamiseen ollut aikaa. Vai lasketaanko lihan ja muiden eläintuotteiden tarjoaminen tuputtamiseksi?
Tässäkin olis varmaan monelle maistunut oikein hyvin, jos ei olis tiennyt että on vegaanista. Mun valmistujaisissa ainakin oli näin, että kun en sitä erikseen huudellut niin hyvin upposi.
Ja joku grillin kautta palaaminen : miehesi siis ei olisi syönyt tarpeeksi monipuolisesti. Kyllä ne miehetkin pärjää vegaanina varsin hyvin,esim. Seitanissakin on enemmän prodea kuin lihassa.
Mitä sinä puolestani tuputat vegaaniuttasi muille! Jokainen syö mitä syö ja se ei muille kuulu! Kaikista vähiten hihhuli vegaaneille, joiden elämäntapa on se ainoa oikea heidän omasta mielestään! Todella itsekästä tarjota häissä vain kasvisruokaa, koska hääpari syö vain sitä! On kohteliasta huomioida muidenkin ruokavaliot! Ei tartte hääparin ihmetellä haukkumisia. Mutta kun on nämä minä,minä ihmiset jotka eivät pysty ajattelemaan omaa suutaan pidemmälle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin voinut kestää vegaaniruuan häissä, mutta mieheni olisi joutunut palaamaan grillin kautta kotiin.
Säälittävää. Kuoleeko miehesi ylipainon ongelmiin, sydänkohtakseen vai syöpään? Mitä luulet?
Säälittävää, kuoletko kiihkovegaanien eli tyhmeliinien yleisimpään tautiin tyhmyyteen! Johan näiden ituhippien äärityperyys tulee ilmi heidän kommenteissa! Ilmeisesti näillä on paha B12- vitamiinin puutos, koska sitä saa vain lihasta ja lihaperäisistä tuotteista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ihmiset eivät pidä aatteellisesta propagandasta ja tuputtamisesta, aika yllättävää.
Tuputtaminen? Tuskin hääparilla on tuputtamiseen ollut aikaa. Vai lasketaanko lihan ja muiden eläintuotteiden tarjoaminen tuputtamiseksi?
Tässäkin olis varmaan monelle maistunut oikein hyvin, jos ei olis tiennyt että on vegaanista. Mun valmistujaisissa ainakin oli näin, että kun en sitä erikseen huudellut niin hyvin upposi.
Ja joku grillin kautta palaaminen : miehesi siis ei olisi syönyt tarpeeksi monipuolisesti. Kyllä ne miehetkin pärjää vegaanina varsin hyvin,esim. Seitanissakin on enemmän prodea kuin lihassa.
Mitä sinä puolestani tuputat vegaaniuttasi muille! Jokainen syö mitä syö ja se ei muille kuulu! Kaikista vähiten hihhuli vegaaneille, joiden elämäntapa on se ainoa oikea heidän omasta mielestään! Todella itsekästä tarjota häissä vain kasvisruokaa, koska hääpari syö vain sitä! On kohteliasta huomioida muidenkin ruokavaliot! Ei tartte hääparin ihmetellä haukkumisia. Mutta kun on nämä minä,minä ihmiset jotka eivät pysty ajattelemaan omaa suutaan pidemmälle!
Etkö sä syö koskaan kasvisruokaa?
Kannattaako hyvä ketju pilata lapsellisilla kommenteilla? Hyvä ruoka on aina hyvää, olipa se tehty mistä aineksista tahansa. Itse kunnioitan vieraan/isännän ruokavaliota johtuipa se uskonnosta, aatteesta tai terveydellisistä syistä.
Suomalaiseen juhlaperinteeseen kuuluu runsas tarjoilu. Jos morsiuspari olisi ollutkin vieraina, olisivatko he kehuneet jälkeenpäin tarjoiluja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on kaksi ravintoterapeuttia. (eri sairaaloissa) sekä lääkärii sanonut että 2-3 kertaa punaista lihaa pitäisi syödä plus sitten pari kertaa rasvaista kalaa. Onneksi kasvissyönti ei ole minulle mikään uskon asia.
Punainen liha ei ole kuitenkaan ravitsemussuositusten mukaan hyvä vaihtoehto, koska se ei saisi ylittää 500g viikossa. Nopeasti tulee täyteen ja reilusti yli jos syö jopa 3 kertaa viikossa. Yksi jauhelihapaketti riittää jo tähän. Kanaa kannattaa syödä sen tilalla ja mielummin kalaa enemmän rasvankin laadun takia. Ei kuulosta kovin hyvältä ravintoterapeutilta, kun suosittelee jotain hemirautalihaa noin paljon.
Kyllä sitä voi syödä enemmän. Lisäksi myös riistaa, possua, kanaa. Moni parantaa itseään Karnivorella. Itse olen parantanut itseni Keto ruokavaliolla.
Itse en söisi enää mitään punaista lihaa, ällöttää ne jänteet. Syön nykyään vain kalaa eläinperäisistä tuotteista ja hyvin olen pärjännyt näin vähäisellä eläintuotteiden käytöllä.
Enpä ole fileessä nähnyt jänteitä.
Nämä fregaanivegaanit käyvät öisin salaa tonkimassa teurastamoiden ja kauppojen roskikisia ja sieltä löytyneistä teurasjätteistä tekevät ymmärtämättömyyttään johtopäätöksiä lihasta.
Vegaani-fregaani-masokistit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on kaksi ravintoterapeuttia. (eri sairaaloissa) sekä lääkärii sanonut että 2-3 kertaa punaista lihaa pitäisi syödä plus sitten pari kertaa rasvaista kalaa. Onneksi kasvissyönti ei ole minulle mikään uskon asia.
Punainen liha ei ole kuitenkaan ravitsemussuositusten mukaan hyvä vaihtoehto, koska se ei saisi ylittää 500g viikossa. Nopeasti tulee täyteen ja reilusti yli jos syö jopa 3 kertaa viikossa. Yksi jauhelihapaketti riittää jo tähän. Kanaa kannattaa syödä sen tilalla ja mielummin kalaa enemmän rasvankin laadun takia. Ei kuulosta kovin hyvältä ravintoterapeutilta, kun suosittelee jotain hemirautalihaa noin paljon.
Kyllä sitä voi syödä enemmän. Lisäksi myös riistaa, possua, kanaa. Moni parantaa itseään Karnivorella. Itse olen parantanut itseni Keto ruokavaliolla.
Itse en söisi enää mitään punaista lihaa, ällöttää ne jänteet. Syön nykyään vain kalaa eläinperäisistä tuotteista ja hyvin olen pärjännyt näin vähäisellä eläintuotteiden käytöllä.
Kasviksista jäävät jäänteet on jokseenkin ällöjä. En pysty käsittelemään kasviksia ollenkaan, tuntuu kuin kuorisi elävältä olennolta ihoa pois. Ja paloittele, niin että kasviksen veri lentää. Huh huh. Onneksi mies kokkaa.
"Suklaakakkua, sieni-savutofupiirakkaa, riisipiirakoita hummuksen ja kirsikkatomaattien kera, keksejä, maissileipää ja hedelmiä ja marjoja"
Aika kevyet tarjoilut, hääjuhlat yleensä kestää koko päivän , ajomatkoineen ja kirkkoineen usein aamusta yölle... , Joten kuuluisi olla kunnon ruokatarjoilu. Osalle vieraista voi tulla hyvinkin heikko olo ilman kunnon lämmintä ruokaa. Tuossa menussa oli vain "välipaloja" "lisukkeita" ja jälkkäriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieraanvaraisuus tekee häät, pihiys jää elämään ja tekijäänsä määrittää. Köyhä antaa vähästäänkin, ahne ei paljostaankaan.
...ja sika antaa palan pyllystään sinulle niin olet tyytyväinen! Sian pylly on mulle tärkeä! Sian pylly suuhuni solahtaa! Nam nam nam nam saapi pyllyä ai ai ai ai ai ai!
Onko tämä laulu vegaanien salaisista orgioista, joissa syödään lihaa suupielet rasvaa valuen? Olen kuullut, että näitä juhlia järjestetään, jotta niiden jälkeen jaksaa taas hillitä sian pyllyn himoaan jonkun aikaa. Ai, ai, se kielletty hedelmä on vegaaneilla mielessä kaiken aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäpäs kerron miksi on kohteliasta tarjota vegaanille vegaaniruojaa sekasyöjän häissä, mutta vegaani ei tarjoa liharuokaa omissa häissään. Vegaanius on eettinen valinta eikä liity syöjän makumieltymyksiin. Jos vegaanille ei ole sopivaa ruokaa, hän on syömättä tai tuo omat eväät koska moraalinen periaate velvoittaa enemmän kuin oma mukavuus. Sekasyöjällä taas ei ole mitään estettä maistaa vegaanista ruokaa kuin oma itsekkyys tai hyi-en-tykkää (allergiat tietysti erikseen). Monet vegaanit pitävät liharuoasta mutta kokevat sen monet ympäristövaikutukset (mm. ilmastonmuutos) ja eläinten pahoinvoinnin pahempina kuin sen että itse joutuu luopumaan jostain. Jos et tiedä miksi vegaanius on eettistä, googlaapa vaikka! Ilmastokysymyksessä tosin jo eläinperäisten tuotteiden roima rajoittaminen riittäisi. Itse kyllä fleksaan silloin tällöin ruokavalion kanssa mutta en koe että mulla olisi oikeutta päivittäin syödä sekaruokaa kun muutenkin asuu näin rikkaassa, hyvinvoivassa maassa ja vegaaniruoka on helpoin tapa pienentää omaa hiilijalanjälkeä (: vaatii vähän opettelua mutta nopeasti tottuu!
Minun moraalinen periaate kieltää vegaaanisen ruoan ja otan vaikka mukaan lihaa, jos menen vegaanin luokse.
Kas, minun kotiini ei lihaa tuoda. Eräs "ystäväni" teki näin vaikka olin ilmoittanut että ei saa tuoda. Käveli päältäni muutoinkin ja käyttäytyi huonosti. Entinen ystävä on, hän itki eroamme, itse olin helpottunut. Nyt kaveeraan vain sydämellisten ihmisten kanssa ja elämä on paljon parempaa!
Kas, minun kotiini ei vegaanista ruokaa tuoda. Eräs "ystäväni" teki näin vaikka olin ilmoittanut että ei saa tuoda. Käveli päältäni muutoinkin ja käyttäytyi huonosti. Entinen ystäväni on, hän itki eroamme, itse olin helpottunut. Nyt kaveeraan vain sydämellisten ihmisten kanssa ja elämä on paljon parempaa!
Tajuaisitpa miten pahalle sinun jääkaappi haisee. Tulee melkein oksennus kun ajattelen.
Toi on jo vainoharhaista ja hysteeristä. Kannattaisi varmaan pyytää ammattiapua.
Vegaanius, suvaitsemattomuus ja mielenterveydelliset ongelmat kulkevat käsi kädessä. Ankea ideologia stressaa helposti, kun vegaanina on ajateltava joka päivä, että saako taatusti tärkeät proteiinit, vitamiinit, rasvahapot yms. päivän ruuista ja jopa juhla-ateria on koostettava "terveellisesti".
Ap:n häistä varmistui se, etten ikinä ala vegaaniksi, koska pihiys, vieraanvarattomuus, minä-minä-minä -ajattelu, muiden huomioimattomuus, itsekkyys, tiukkapipoisuus, pakottaminen ja tuputtaminen, ilottomuus, vanhempiensa elämänkokemuksen väheksyminen ja päälle vielä mistään palautteesta oppimattomuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ahneelle lihansyöjälle kelpaakkaan tänä päivänä kuin ne eläimen parhaat osat, ne jotka vähiten muistuttavat että se on joskus ollut elävä olento. Sitten kehdataan vielä kettuilla kasvisruoan prosessoinnista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäpäs kerron miksi on kohteliasta tarjota vegaanille vegaaniruojaa sekasyöjän häissä, mutta vegaani ei tarjoa liharuokaa omissa häissään. Vegaanius on eettinen valinta eikä liity syöjän makumieltymyksiin. Jos vegaanille ei ole sopivaa ruokaa, hän on syömättä tai tuo omat eväät koska moraalinen periaate velvoittaa enemmän kuin oma mukavuus. Sekasyöjällä taas ei ole mitään estettä maistaa vegaanista ruokaa kuin oma itsekkyys tai hyi-en-tykkää (allergiat tietysti erikseen). Monet vegaanit pitävät liharuoasta mutta kokevat sen monet ympäristövaikutukset (mm. ilmastonmuutos) ja eläinten pahoinvoinnin pahempina kuin sen että itse joutuu luopumaan jostain. Jos et tiedä miksi vegaanius on eettistä, googlaapa vaikka! Ilmastokysymyksessä tosin jo eläinperäisten tuotteiden roima rajoittaminen riittäisi. Itse kyllä fleksaan silloin tällöin ruokavalion kanssa mutta en koe että mulla olisi oikeutta päivittäin syödä sekaruokaa kun muutenkin asuu näin rikkaassa, hyvinvoivassa maassa ja vegaaniruoka on helpoin tapa pienentää omaa hiilijalanjälkeä (: vaatii vähän opettelua mutta nopeasti tottuu!
Minun moraalinen periaate kieltää vegaaanisen ruoan ja otan vaikka mukaan lihaa, jos menen vegaanin luokse.
Kas, minun kotiini ei lihaa tuoda. Eräs "ystäväni" teki näin vaikka olin ilmoittanut että ei saa tuoda. Käveli päältäni muutoinkin ja käyttäytyi huonosti. Entinen ystävä on, hän itki eroamme, itse olin helpottunut. Nyt kaveeraan vain sydämellisten ihmisten kanssa ja elämä on paljon parempaa!
Kas, minun kotiini ei vegaanista ruokaa tuoda. Eräs "ystäväni" teki näin vaikka olin ilmoittanut että ei saa tuoda. Käveli päältäni muutoinkin ja käyttäytyi huonosti. Entinen ystäväni on, hän itki eroamme, itse olin helpottunut. Nyt kaveeraan vain sydämellisten ihmisten kanssa ja elämä on paljon parempaa!
Tajuaisitpa miten pahalle sinun jääkaappi haisee. Tulee melkein oksennus kun ajattelen.
Toi on jo vainoharhaista ja hysteeristä. Kannattaisi varmaan pyytää ammattiapua.
Vegaanius, suvaitsemattomuus ja mielenterveydelliset ongelmat kulkevat käsi kädessä. Ankea ideologia stressaa helposti, kun vegaanina on ajateltava joka päivä, että saako taatusti tärkeät proteiinit, vitamiinit, rasvahapot yms. päivän ruuista ja jopa juhla-ateria on koostettava "terveellisesti".
Ap:n häistä varmistui se, etten ikinä ala vegaaniksi, koska pihiys, vieraanvarattomuus, minä-minä-minä -ajattelu, muiden huomioimattomuus, itsekkyys, tiukkapipoisuus, pakottaminen ja tuputtaminen, ilottomuus, vanhempiensa elämänkokemuksen väheksyminen ja päälle vielä mistään palautteesta oppimattomuus.
Hahahahaha. Vai että ihan anonyymine nettikirjoituksen perusteella tuon päätöksen teit. Joopa joo.
Nää lihansyöjä hörhöt jotka jaksaa tämmösissä puolustella kiihkomielisesti omaa lihansyöntiään on kyllä kanssa yhdenlaista saastaa. Onneks suurin osa sekasyöjistä ei ole näin helvetin sekasin, menis usko kyllä ihmiskuntaan muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasviksista jäävät jäänteet on jokseenkin ällöjä. En pysty käsittelemään kasviksia ollenkaan, tuntuu kuin kuorisi elävältä olennolta ihoa pois. Ja paloittele, niin että kasviksen veri lentää. Huh huh. Onneksi mies kokkaa.
Hahaha. Voi olla ihminen luonnosta vieraantunut jos perunan kuoriminen on jo ällöä. Miltähän sinusta tuntuisi tehdä kaikki tarvittavat toimenpiteet jolla liha saadaan lautaselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahahahaha. Vai että ihan anonyymine nettikirjoituksen perusteella tuon päätöksen teit. Joopa joo.
Valitettavasti se kyllä aika tavalla vahvisti käsitystäni vegaanielämästä. Eikä sinunkaan viestisi juuri nosta käsitystäni ankeasta vegaanielämästä.