Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi harva laihduttaa, vaikka lihavuus on vienyt terveyden?

Vierailija
07.06.2016 |

On närästystä, diabetesta, nivel- ja selkävaivoja, verenpainetta. Nämä vaivat mitä todennäköisimmin helpottaisivat, jos ihmiset laihduttaisivat. Mutta harva laihduttaa. Miksi edes oma terveys ei saa ryhtymään toimeen?

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska laihduttaminen harvoin onnistuu. Ja mistä tiedät laihduttaako joku vai ei?

Vierailija
2/109 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska laihduttaminen harvoin onnistuu. Ja mistä tiedät laihduttaako joku vai ei?

Silmällähän sen näkee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa on käsitelty tälläkin palstalla monta kertaa. Laihduttaneen aineenvaihdunta hidastuu. Mitä useammin laihdutat, sitä hitaamman aineenvaihdunnan saat.

Minä painan 92 kiloa ja lihon jos syön yli 1200 kcal vuorokaudessa. Olen laihduttanut viimeiset 16 vuotta ja vain lihonut entistä lihavimmaksi. Ensimmäisellä kuurillani minulla oli bmi 25 ja lääkäri moitti sitä. Siitä alkoi laihdutuskierre.

En syö laihdutuskuurienkaan välillä herkkuja. Nytkin olisi nälkä mutta en jaksa mennä syömään koska haluan pestä hampaat ja mennä nukkumaan.

Vierailija
4/109 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiaa on käsitelty tälläkin palstalla monta kertaa. Laihduttaneen aineenvaihdunta hidastuu. Mitä useammin laihdutat, sitä hitaamman aineenvaihdunnan saat.

Minä painan 92 kiloa ja lihon jos syön yli 1200 kcal vuorokaudessa. Olen laihduttanut viimeiset 16 vuotta ja vain lihonut entistä lihavimmaksi. Ensimmäisellä kuurillani minulla oli bmi 25 ja lääkäri moitti sitä. Siitä alkoi laihdutuskierre.

En syö laihdutuskuurienkaan välillä herkkuja. Nytkin olisi nälkä mutta en jaksa mennä syömään koska haluan pestä hampaat ja mennä nukkumaan.

Ei laihdutuskuureilla saa pysyvää tulosta.

Vierailija
5/109 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

THL ja muut viralliset suositukset antavat vääriä neuvoja.

Kalorien laskeminen ja liian vähän syöminen on huono tapa, eikä se johda lopulliseen laihtumiseen.

Hiilihydraattien välttäminen ja rasvan syöminen laihduttaa, eikä nälkää näe. Sillä laihtuu ja elää hyvin. Laihduttajat uskovat mielellään hömppäkuureihin, ja epäonnistuvat uudelleen ja uudelleen.

Kuten tämä joka tuossa kwrtoi lihovansa jos syö yli 1200 kaloria päivässä. Rubbish. Syö oikeita asioita, unohda kalorit.

Vierailija
6/109 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalorien laskeminen ja liian vähän syöminen on huono tapa, eikä se johda lopulliseen laihtumiseen.

Hiilihydraattien välttäminen ja rasvan syöminen laihduttaa, eikä nälkää näe. Sillä laihtuu ja elää hyvin. Laihduttajat uskovat mielellään hömppäkuureihin, ja epäonnistuvat uudelleen ja uudelleen.

Kuten tämä joka tuossa kwrtoi lihovansa jos syö yli 1200 kaloria päivässä. Rubbish. Syö oikeita asioita, unohda kalorit.

Kun kyseessä on prosessi, jossa muutos on 100 % kiinni sisään ja ulos menevän energiamäärien suhteesta, kannattaa aina ensimmäisenä unohtaa energia????

Suosittelisin sinulle lainastoon menemistä ja etsit sieltä teoksen nimelta Logiikan Perusteet.

Toisekseen, ravinnon rasva on makroravinteista energiatihein, tehokkaimmin imeytyvä ja muuntuu makroravinteista suorimmin/helpoimmin ihmisen omaksi rasvakudokseksi.

Yksikään ihminen ei ole ihmiskunnan historian aikana laihtunut tai lihonut ilman että energiansaannin ja energiankulutuksen välillä olisi ollut epäsuhta.

Rasvauskovaiset...

Vierailija
7/109 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai laihduttanut kuluttaa vähemmän energiaa, onhan hän nyt pienempi yksilö? So what?

Merirosvonaurun pärskäytin tälle väittämälle "Minä painan 92 kiloa ja lihon jos syön yli 1200 kcal vuorokaudessa".

Pelkkä lepoaineenvaihduntasi on 100% varmuudella korkeampi kuin 1200 kcal/vrk.

Pyhällä hengelläkö 92 kiloinen ruhosi pysyy 37-asteisena ja sydämesi pumppaa jatkuvasti verta? Puhumattakaan kehon muista energiaa vaativista prosesseista kuten lihasten proteiinikierto, aivotoiminta, muiden sisäelimien toiminta jne.

Mitäpä jos opettelisit laskemaan ne kalorit oikein ja heittäisit tuon itsepetoksen huut kuuseen?

Vierailija
8/109 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kyseessä on prosessi, jossa muutos on 100 % kiinni sisään ja ulos menevän energiamäärien suhteesta, kannattaa aina ensimmäisenä unohtaa energia????

Suosittelisin sinulle lainastoon menemistä ja etsit sieltä teoksen nimelta Logiikan Perusteet.

Toisekseen, ravinnon rasva on makroravinteista energiatihein, tehokkaimmin imeytyvä ja muuntuu makroravinteista suorimmin/helpoimmin ihmisen omaksi rasvakudokseksi.

Yksikään ihminen ei ole ihmiskunnan historian aikana laihtunut tai lihonut ilman että energiansaannin ja energiankulutuksen välillä olisi ollut epäsuhta.

Rasvauskovaiset...

Suosittelisin sinulle opiskelua aineenvaihdunnasta.

Vierailija
9/109 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasvauskovaiset...

Suosittelisin sinulle opiskelua aineenvaihdunnasta.

Miksi? Faktuaalisesti korrekteja toteamiahan nuo olivat kaikki?

Vierailija
10/109 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se laihdutus takaa sitä, että ei sairastu. Olen laihduttanut ja nykyään normaalipainoinen. Silti verenpainelääkitys pysyy (sukurasitus) ja todennäköisesti sairastun lähivuosina myös diabetekseen. Liikun joka päivä ja syön terveellisesti. En polta enkä käytä alkoholia.

N40

Vierailija
11/109 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska herkut on niin hemmetin hyvii ja hyvän ruuan syömisestä saa orgastista nautintoa.

Vierailija
12/109 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se laihdutus takaa sitä, että ei sairastu. Olen laihduttanut ja nykyään normaalipainoinen. Silti verenpainelääkitys pysyy (sukurasitus) ja todennäköisesti sairastun lähivuosina myös diabetekseen. Liikun joka päivä ja syön terveellisesti. En polta enkä käytä alkoholia.

N40

Verenpaine ja diabetesuhka on korjattavissa ruokavaliolla. Muuta ruokailuasi. Turha vedota geeneihin, jos ei viitsi nähdä vaivaa.

Vierailija
13/109 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N40

Ei takaa ei, mutta todennäköisesti vähemmän pulskana yksilöän X verenpaine on alhaisempi.

Vierailija
14/109 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö että minulla työtä ja tuskaa pitää pitää paino noin 90kg. Tänä aamuna se oli 94,6kg, tiedän että vielä saan sen putoamaan tuohon 90kg, sitten onkin vastassa juhannus, kesäloma ja vierailut ystävien ja sukulaisten kesken.

Suku on pahin, ota nyt ja maista, tämä on ihan uusi resepti ja syödäänpä vielä jäätelöt, ota edes vähän. Viikonlopussa tulee helposti 2-3kiloa, joita sitten laihdutan kaksi viikkoa.

Sitten tulee aika, jolloin vitut välitän mitä painan, tänä keväänä niin kävi ja hups uusi ennätys, en edes käynyt vaaalla ennenkuin piti antaa kissalle matokuuri. Minä ja kissa 102,8kg, kissa painoi tasan 5.

Eli olen taas saanut painoa vähän pois, elämäni tarina, varmasti monen muunkin. Elämä on yhtä laihdutusta ja huonoa omatuntoa. Eli kiitos vaan ihmettelystäsi.

Vierailija
15/109 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä suosittelisit?

Syön kolme kertaa päivässä vähähiilarisesti. Ei välipaloja. En syö sokeria. Paljon kasviksia, lisäksi kalaa, kanaa ja lihaa vaihdellen. Ruokajuomat vesi.

Kerro miten muuttaisit ruokavaliota? Olen valmis kokeilemaan, jos sillä pystyn estämään diabeteksen puhkeamisen. Paastosokeri ja pitkäsokeri normaalit. Sokerirasituskokeen kahden tunnin arvo ylärajalla.

Vierailija
16/109 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiskehot on yksilöllisiä. Jokaisen keho tartete yksilöllisen ruokavalion. Siihen mitä meidän keho sietää, niin vaikuttaa monen sukupolven syömiset ja geenit. Ei ole mitään yhtä ruokavaliota, joka toimii kaikkien kohdalla. Siksi laihduttaminen on joillekin niin vaikeaa, koska he tekevät sen väärin heidän oman kehonsa kannalta.

Vierailija
17/109 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiskehot on yksilöllisiä. Jokaisen keho tartete yksilöllisen ruokavalion. Siihen mitä meidän keho sietää, niin vaikuttaa monen sukupolven syömiset ja geenit. Ei ole mitään yhtä ruokavaliota, joka toimii kaikkien kohdalla. Siksi laihduttaminen on joillekin niin vaikeaa, koska he tekevät sen väärin heidän oman kehonsa kannalta.

Niin totta!

Vierailija
18/109 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä suosittelisit?

Syön kolme kertaa päivässä vähähiilarisesti. Ei välipaloja. En syö sokeria. Paljon kasviksia, lisäksi kalaa, kanaa ja lihaa vaihdellen. Ruokajuomat vesi.

Kerro miten muuttaisit ruokavaliota? Olen valmis kokeilemaan, jos sillä pystyn estämään diabeteksen puhkeamisen. Paastosokeri ja pitkäsokeri normaalit. Sokerirasituskokeen kahden tunnin arvo ylärajalla.

Ei kukaan toinen voi määritellä, mikä sulle sopii, itse on kokeiltava.

Vierailija
19/109 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samasta syystä kuin alkoholistit eivät lopeta juomista, vaikka maksa ja haima paukkuu, röökaajat ei lopeta, vaikka syöpä jyllää ja lima lentää mustuneista ja tervaisista keuhkoista, anorektikko ei vaan syö, vaikka painoa on parikymmentä kiloa, nisti etsii huumeensa vaikka kiven kolosta, vaikka ei pystyssä enää pysy viimeisiä vedellessään jne.

Auttoiko yhtään?

Vierailija
20/109 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin harva laihduttaa? Suurin osa ihmisistä on joskus laihduttanut. Monet eivät vaan onnistu joko laihtumaan tai sitten lihoavat takaisin. Toiset syövät ihan sopivasti, mutteivät kuluta tarpeeksi. Toiset taas kuluttavat tarpeeksi, mutta syövät liikaa.

Toisia pöhöttää kortisooni tai nesteenkertyminen. Toiset eivät saa kivuiltaan liikuttua. Toisilla mielenhallinta ei riitä normaaliin syömiseen. Toisilla on hormoonituotanto sekaisin.

Kehoon kertyneen rasvan eliminoiminen voi toisille olla todella vaikeaa. Eikä sellaiset banaalit tokaisut tyylin "syö vähemmän kuin kulutat" auta yhtään. Jos kulutus on n. 1200 kcal päivässä niin vaikea siitä on vähentää ruokaa ja pysyä muuten terveenä mutta päästä eroon kymmenistä kiloista vaikka.

Helppoa se on aina laihoina ja terveenä olleiden huudella,kun syövät itse ehkä samat kalorit kuin joku lihava,joka saattaa jopa lihoa niillä kalorimäärillä, että syö vähemmän. Toiset laihtuvat helposti ja toiset eivät onnistu siinä koskaan, vaikka kuinka haluaisivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän