Ominaishaju muuttunut
Vaatteet, lakanat ym. haisee oudolle, vaikka ne olisi pesty 90 asteessa desinfiointiaineella ja etikalla.
Oma iho haisee vaikka käyn 2 x päivässä suihkussa, peseydyn hyvin ja olen vaihtanut rasvat ja saippuat jne.
Oma hengitys haisee myös. En kehtaa enää mennä minnekään enkä päästä ketään kylään, kun häpeän tätä hajua. Mistä tää voi johtua? Tarviiko tässä jo lääkäriin varata aikaa?
Kommentit (35)
Kerrassaan hienosti kuvailit hajua.
Voi olla joku sairaus. Tai hiiva. Ja en tarkoita ns. "hiivasyndroomaa", vaan esimerkiksi suun limakalvolla tai ruokatorvessa olevaa hiivainfektiota.
Onko sinulla jotain iho-oireita tai suolisto-oireita? Väsymystä?
Hormonaalisia ongelmia. Vaihdevuodet alkaneet, tai jos olet aloittanut hormonaalisen ehkäisyn niin se.
Sitä kutsutaan härskiintymiseksi. Tapahtuu kiihtyvällä tahdilla ihmisen täytettyä 35 vuotta.
-lemu & löyhkä-
Vierailija kirjoitti:
Varaa aika lääkäriin. Voi olla vakavaakin tai sitten johtua jostain ruuasta tai lääkkeestä.
Mulla on kyllä litania lääkkeitä, mut lääkitys ei oo muuttunut vuosiin, niin erikoista jos johtuisi yhtäkkiä niistä.
Vierailija kirjoitti:
Laihdutatko? Olisitko ketoosissa?
En laihduta.
Vierailija kirjoitti:
Kerrassaan hienosti kuvailit hajua.
Kun en tiedä mille tää haisee, vaikea sanoa. Sellanen pistävä outo haju.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla joku sairaus. Tai hiiva. Ja en tarkoita ns. "hiivasyndroomaa", vaan esimerkiksi suun limakalvolla tai ruokatorvessa olevaa hiivainfektiota.
Ei oo iho-oireita. Mustelmia tulee helposti, jos koira esimerkiksi hyppää syliin niin reidet tai olkapäät mustelmilla. Koira painaa n. 8kg. En oo väsynyt, unettomuudesta oon kärsinyt reilu 10v ajan, niin itelle on normaalia nukkua 1-4h/yö tai valvoa useita vuorokausia. Suolisto-oireita ei ole, ulostan muutaman kerran vkossa, mut tämä johtuu opiaatista, joka on käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Hormonaalisia ongelmia. Vaihdevuodet alkaneet, tai jos olet aloittanut hormonaalisen ehkäisyn niin se.
Voi olla, oon kyllä vasta 33vuotias. Kuukautisia ei ole, johtuu kipulääkkeestä, ne jäi pois jo vuosia sitten. Hormonaalista ehkäisyä ei ole.
No jos olet eristäytynyt hajusi vuoksi niin tilaa se lääkäriaika. Eihän tuollainen eristäytyminen ole normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo iho-oireita. Mustelmia tulee helposti, jos koira esimerkiksi hyppää syliin niin reidet tai olkapäät mustelmilla. Koira painaa n. 8kg. En oo väsynyt, unettomuudesta oon kärsinyt reilu 10v ajan, niin itelle on normaalia nukkua 1-4h/yö tai valvoa useita vuorokausia. Suolisto-oireita ei ole, ulostan muutaman kerran vkossa, mut tämä johtuu opiaatista, joka on käytössä.
Maksa paskana.
Vierailija kirjoitti:
No jos olet eristäytynyt hajusi vuoksi niin tilaa se lääkäriaika. Eihän tuollainen eristäytyminen ole normaalia.
Täytyy tiistaina soittaa ja mennä. Oon sairauseläkkeellä, niin siksikin kotona. Mut nyt en enää kehtaa käyttää taksia jne kun pelkään, että haisen ja haju jää heidän autoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksa paskana.
Mulla epäiltiin maksavauriota jo vuosia sitten, oisko 2018 kun ultrattiin se ja oli silloin normaali.
Vierailija kirjoitti:
Onko hampaat kunnossa?
Hammaskiveä hiukan ja 1 alkava reikä, hammaskivenpoistoon oon menossa 27.4.
Ihmiset haisee pahalle busseissa, marketeissa, kun ulkoa tullaan sisätiloihin hajut aktivoituu.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset haisee pahalle busseissa, marketeissa, kun ulkoa tullaan sisätiloihin hajut aktivoituu.
Tää haju alkoi yhtäkkiä. Pyykit haisee tosi pahalle, ja tuntuu ettei se haju lähde 90 pesujenkaan jälkeen. Ostin uuden pesutornin ku luulin, et johtuisi mun koneesta, mutta ei.
Varaa aika lääkäriin. Voi olla vakavaakin tai sitten johtua jostain ruuasta tai lääkkeestä.