Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonoin/törkein asiakaspalvelukokemuksenne?

Vierailija
05.06.2016 |

Kenkä Marskissa on pystyyn kuollut tunnelma. Myyjät hiippailee oudosti tarjoamatta kuitenkaan apua. Yhdessä kukkakaupassa mulle ei myyty kukkapuskaa kun myyjä kuuli, että vien sen sairaalaan. Puhelinpalvelut hävyttömän usein ikäviä kokemuksia. Kai se puhelimessa on niin helppo (piilo)vittuilla.

Kommentit (1350)

Vierailija
1041/1350 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain vuosia sitten piipahdin Naantalin satamassa sillä pikkukioskilla, jonka vierestä Ukkopekka lähtee. Keski-ikäinen myyjä puhui juuri kännykkäänsä eikä kyse ollut mistään työpuhelusta, kuulumisia siinä selvästi vaihdettiin. Hän katseli minua aikansa siinä kioskinluukulla ja minä taas odotin, että juttu varmasti loppuisi pian, kun kerran asiakaskin siinä jo odotteli. Vaan ei, seuraava juttu alkoikin ja ties kuinka pitkään pulinaa olisi jatkunut, ellen olisi keskeyttänyt ja tehnyt ostokseni. Kaiken huipuksi myyjä oli vielä nyrpeän näköinen, kun joutui keskeyttämään puhelunsa.

Vierailija
1042/1350 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä nyt mitenkään ole huonoin "asiakaspalvelukokemus", lähinnä ehkä huvitti. Jossain pienessä marketissa vartijalla taisi olla aika tylsä päivä kun kivenkovaan väitti että varastin kaksi siideritölkkiä. Kovaan ääneen vielä sanoi sen että kaikki tuijottivat minua. No ei siinä muuta kuin teki tarkastuksen eikä löytynyt mitään... pahoitteli asiaa ja toivotti hyvää päivänjatkoa. 

Helpolla pääsit, Helsingin Redissä olin mennyt autolla ostoksille, kun huomasin kaupasta ulos tullessani kaksi vartijaa keskustelevan kaupan ovisuussa . Olin poistumassa, kun molemmat vartijat kävivät minuun käsiksi, alkoivat väännellä olkavarttani ja käden niveliäni luonnottomiin asentoihin suunnatonta kipua tuottaen. He selvästi yrittivät , että vastustaisin heitä. En edes tajunnut miksi vartijat käyvät aivan ulkopuolisen Redin selvän asiakkaan kimppuun. Sitten he käskyttivät seinälle ja kädet ylös, kuvittelivat kai olevansa poliiseja. Ei pienintäkään järkeä näiden kahden vähä-älyisen tollon puuhissa. Liekö huumeissa, se tuli heti mieleen. Huusin  kovaan ääneen ympäröiville ravintolan asiakkaille poliisia paikalle, mutta tämän jälkeen vartijat alkoivat väkisin ja edelleen toisen, ilmeisesti vähä-Aasiasta tulleen vartijan  yhä jatkaessa pahoinpitelyä, raahata minua kohti ulko-ovea ja jatkoivat kyseistä väkivaltaista puuhaansa kadulla. Sitten tuli stoppi,  ulkona oli jossain tehtävässä poliisiauto,  vartijat huomasivat sen ja menin keskustelemaan poliisin luo, mutta heillä oli kiireinen muu tilanne meneillään. Sain selvitettyä, että vartijat oli hälytetty noutamaan räkäkännissä oleva, omilla jaloillaan seisomaan kykenemätön Redin Lidlin myymälässä sekoileva ja kaikkia tavaroitaan kassatiskille levittelevä huumehörhö. Vartijat näkivät hänet kaupan ovella, mutta kävivätkin ulkopuolisen kimppuun. Redissä emme ole sen jälkeen asioineet enää koskaan, poliisi on  myös näistä vartijatyypeistä tietoinen. Miksi Redi palkkaa tällaisia sairaita , jotka käyvät rauhallisten asiakkaitten kimppuun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1043/1350 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti Unikulma.

Netistä eri tapauksista luettuna monen muun asiakkaan kanssa sama ongelma: Unikulma ei ota vastuuta, kun painon/ruumiinrakenteen mukaan muka "räätälöity" sänky huomataankin feikiksi.

Niin kauan kuin ei ole ongelmia, kaikki sujuu hyvin, mutta reklamoidessa alkaa asiakkaan syyllistäminen ja myös mustamaalaus kuluttajaviranomaisen suuntaan Unikulman lakimihen toimesta.

Järkyttävää toimintaa, johon jonkun pitäisi puuttua.

Vierailija
1044/1350 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohja Spa. Olin menossa uimaan yhdeksi päiväksi. Mutta asiakas palvelijat juttelivat keskenään, kun sanoin, että hei: "Haluaisin ostaa lipun kylpylään?" Niin minulle tiuskaistiin, että mihin minulla on kiire? Ja todella epäkohtelias puheen sävy, että me ei haluta palvella sinua, ja haluanko pyyhkeen? Eivät kertoneet, että se tulee hintaan myös, ja  kylpylä käyntiin? Muutenkin todella loukkaavaa ja epäkohteliasta käytöstä Lohja Spa kylpylässä. En ollut hotelli vieras, vaan tulossa vain uimaan yhdeksi päiväksi. Tämä tapahtui noin 3 kolme vuotta sitten. Toivottavasti henkilökunta muuttunut tämän jälkeen. Joten tulot ehkä laskevat koko Lohja Spa kylpylässä huonon asiakas käyttäytymisen myötä. Ja en tiedä onko vika johdossa tai missä? Usein on kyse huonosta johdosta, jos henkilökunta ei voi hyvin, niin kostavat sen asiakkaisiin? Tai jollain henkilökunnalla on asenneongelma? 

Asian ydin: Lohja. Lohjalaiset on niin outoa porukkaa, ihan törkeitä kiusaajia aina koulusta lähtien työpaikkakiusaajiksi. 

Vierailija
1045/1350 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos johtoporraskaan Ei olisi huomioinut puutteita olisin ottanut mökistä kuvia ja vikalistan  Nettiin sekä paikan osoitteineen.(otetaan niitä turhempiakin lomakuvia)                  Itellä ollut Surkeinta palvelua  Laakkosen autohuollossa. Lasku oli täytetty erittäin huolellisesti. Kaikki kaikki ruksit oli laitettu. laskun sain kun olin maksanut.Seuraavassa huollossa huoltomies päivitteli että oliko mitään tehty.Mm. sisäilman suodattimessa oli lapiollinen koivunlehtiä myös suodatin oli tosi likainen. Selvyyden vuoksi tämä Huoltoväli oli vuoden vaihteesta heinäkuun alkuun. Jos ymmärätte mitä tarkoitan. Toinen tapaus keväällä pysähtyi huoltotarjousta Kysyessä en saanut tarjousta A enkä B huollosta.

Vierailija
1046/1350 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lindex turussa: yksi vihainen myyjä kyttää asiakkaita, juoksee perässä ilman syytä, alkoi raivota ettei kaupan kierrätyslaatikkoon saa tuoda mitään. Asiakas ei voi tietää että kierrätyslaatikko toimiikin vain Lindexin roskiksena, kun muissa Lindexeillä saa kupongin jos tuo vanhoja vaatteita kierrätyslaatikkoon, tai ainakin ennen muissa oli tuo käytäntö jos se on vaihtunut siitä voisi laittaa esim. lapun tiedotteeksi. En ole ainoastaan tuonut, olen myös aikaisemmin ostanut Lindexiltä ja nyt en uskalla ostaa enää kun palvelun taso laskenut. Ehkä he voisivat viedä laatikkonsa pois, kun se on vain heidän vaatteille/roskille eikä edes kuponkia tarjota, omituista käytöstä. Oletan että myyjällä oli paha mieli jostain  esim. osa-aikatyöstä, mutta sitä ei tulisi purkaa asiakkaisiin, ei ole asiakkaan syy jos myyjä ei saa haluamiaan työvuoroja/haluamaansa palkkaa tai muuta. Vastaava en tähän mennessä ole vielä kohdannut muualla, kierrätyslaatikon voi viedä pois jos ei saa tuoda mitään. 

Vierailija
1047/1350 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

KTI-Laskutuksesta saaatiin paskaaa palveluuu

Vierailija
1048/1350 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se asiakaspalvelijan lähtöolettamus, että jos ihmisellä on pottunokka ja siansilmät niin on väkisinkin jokin umpimielinen juntti. En pidä siitä, millä sävyllä ja kuinka he minua puhuttelevat.

Kaiken huippu oli yhdessä aiemmassa kantapaikassa kun asiakaspalvelija alkoi tiuskimaan minulle kun kysyin yhtä tuotetta, joka oli tukusta loppu. Miksei hän voinut kertoa asiaa rauhallisesti kuin normaalit ihmiset tekevät? Hän alkoi tiuskimaan ja syyttämään minua, että on jotenkin minun vikani kun hän joutuu nyt vastaamaan tukkua koskevaan kysymykseen.

Teki mieli sanoa hyvän päivänjatkon jälkeen hänelle, että apteekkialalla tuo on ihan tuttua eikä kukaan rähise siitä asiakkaille.

Vierailija
1049/1350 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni huonointa palvelua on se, että hinta ei täsmää luvattuun. Jos joku huomaa, että hyllyn hinta ei täsmää kassalla, kannattaa suoraan laittaa valitus tarpeeksi korkealle taholle, ei vaan kassalle itselleen. Kokemukseni on, että usein näitä "hyllyn hinta ei täsmää kassalla" -epäkohtia ei korjata, ja huijaamista jatketaan valituksista huolimatta, joten olenkin ottanut sellaisen asenteen, että teen samantien valituksen kuluttajasuojaan/Keskolle/S-ryhmälle/ym, oli kysessä pitempiaikainen huijaus tai ei ja jätän kauppiaalle valittamisen kokonaan välistä. Kassalle toki sanon ja vaadin erotuksen aina maksettavaksi takaisin. Tutkikoot he sitten ylemmältä taholta käsin sen, että onko kirjanpito kaupalla muutenkaan kohdillaan, kuin vain sen yhden väärin kassalla hinnoitellun tuotteen kohdalla. Varsinkin aletuotteiden kanssa saa olla tarkkana, että mikä on se alkuperäinen hinta mistä alea annetaan, sillä niissä piilee ihan liian usein joku huijaus, tai jopa kaksi.

Mutta olipa vuosia sitten eräs K-superi, joka markkinoi itseään sillä, että antoi tuotteen ilmaiseksi asiakkalle, jos sen hinta oli väärin hyllyssä/kassalla. Niin pitäisi olla aina kaikissa kaupoissa, niin pysyisi hyvä maine kaupalla ja myyjät pitäisi silmällä, että on ne hinnat kanssa tismalleen oikein. Ehkä se on liikaa nykyään vaadittu.

Mulle kävi näin että hinta ei täsmännyt kassalla. No kassalla sanoivat suoraan, että omistajan linjaus. Yrittävät myydä enemmän tällä tavalla.

Vierailija
1050/1350 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni oli töissä toisessa kaupungissa, joten kerkesi ruokakauppaan aika myöhään töistä tullessaan, vasta n. Ilta seitsemän aikoihin. Kerran hän osti sitten kalapuikkoja, jotka olivat hyvässä tarjouksessa. Kassalla lyötiin kuitenkin tuotteen normaalihinta, josta hän tietysti huomautti. Niinkö, kassahenkilö ihmetteli, olenkin ihmetellyt, kun ihmiset ovat tänään ostaneet näitä vaikka kuinka paljon! Eli kymmenet ihmiset olivat ostaneet edullista tarjoustuotetta, mutta maksaneet siitä normaalihinnan!

Vierailija
1051/1350 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama viikko sitten eräässä Lidlissä kysäisin henkilökuntaan kuuluvalta ( joka jutteli korvanappiinsa ) jostakin tuotteesta, että mistä mahtaa löytyä? Hän sitten ystävällisesti vastasi ja kun jatkoin muutaman metrin sivummalle totesi korvanappiinsa että " ei, joku idiootti ". Tää ennemminkin huvitti.

Noin kymmenvuotiaana matkustin Tampereella paikallisella nyssellä ja kun olin astumassa kyytiin ja ojentamassa kuskille rahaa, kuski veti avarilla minua sormille ja LUJAA. Luuli kai että olen pöllimässä jotakin. Siinä sitten itku kurkussa penkkiin istumaan.

Vierailija
1052/1350 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tapahtunutta:

Hyvissä ajoin ennen muuttoa tilasin Telialta laajakaistan uuteen osoitteeseen noin 100 km:n päähän nykyisestä. Sovittiin, että modeemi toimitetaan muuttopäivää edeltävällä viikolla vanhaan osoitteeseen, jotta pääsen heti muuton jälkeen testaamaan miten yhteys toimii.

Tänään aloin ihmetellä kun mitään ei ole kuulunut ja muutto on ensi viikolla. Otin yhteyttä chatin kautta. Tilaukseni löytyi järjestelmästä, mutta jostain tuntemattomasta syystä modeemipaketti ei ollut lähtenyt sovitusti.

Asiakaspalvelu totesi asian ilman pahoittelua ja ehdotti että tehdään tilaus uudelleen jotta paketti saadaan ajallaan minulle. Siihen asti meni hyvin kunnes chattaaja ilmoitti hinnan. Modeemista olisi pitänyt uuden tilauksen myötä maksaa 9€/kk vaikka sopimuksessani lukee 29€ kertamaksu.

En suostunut maksumieheksi ja siinä vaiheessa (edelleen ilman pahoittelua) ilmoitettiin että asia siirretään selvittelyyn ja minuun ollaan yhteydessä loppuviikosta. Ihan kiva... Ensi viikolla pitäisi aloittaa etätyöt uudessa kodissa enkä tiedä toimiiko netti.

Ymmärrän, että yksittäinen asiakaspalvelija ei voi mitään sille, jos tilausta ei pysty tekemään "vanhalla hinnalla", mutta A) pyydä anteeksi että homma on mennyt vihkoon B) pistä asia pikana eteenpäin selvitykseen, äläkä vain ilmoita kylmästi hintaa ja toivo, että asiakas on niin tyhmä ettei lue aiemmin tehtyä sopimusta.

Jos olisin epähuomiossa vastannut tuohon ilmoitusluontoiseen hinnanmuutokseen ok, niin siinähän olisin maksellut 29€:n sijaan kuukausittain 9€ = vuodessa 108€ jne jne... On nimittäin tasan varma, että tämän kokemuksen jälkeen en tuota maksa ainakaan Telialle. Ihan jännittää kuinka käy...

Vierailija
1053/1350 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan Suomessa saanut huonoa palvelua. Töykeintä ja nöyryyttävää palvelua olen saanut Virosta, Kroatiasta ja Ranskasta. Pahin on ollut varmaankin tuo Kroatia. Nenäkäs naismyyjä katsoi purkkaa jauhaen päästä varpaisiin sellaisella oikein kunnon hissikatseella ja muljautti silmiään. Ei muka osannut englantia, kun kysyin englanniksi neuvoa. Poistuin liikkeestä. Olin tuolla äitini kanssa ja molemmat käyttäydyttiin aivan normaalisti ja asiallisesti ja oltiin myös pukeuduttu siististi ja hyvin. Jos turistit veetuttaa niin kovin, niin ehkei kannata työskennellä turistirysissä ja se englanninkielen pitäisi sujua ihan automaattisesti tuollaisissa paikoissa...

Vierailija
1054/1350 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppakeskus Mylly, Raisio, kelloliike, jonka nimeä en nyt muista, enkä sitä löydä nykyisestä Myllyn liikekartastakaan. 

Mutta asia oli niin, että tarkoitus oli vaihtaa rannekellooni patteri. Menin kauppaan sisään, paikalla ollut myyjä sanoi, että kelloseppä on kyllä paikalla että pyydänpä hänet tähän. No, se kelloseppä oli sellainen nuori nainen ja se suoraan sanoen hyökkäsi minun kimppuuni, suoraan sanoen ajoi minut sieltä liikkeestä ulos ja tuli vielä käytävälle mesoamaan. Sen verran katsoin, että ne liikkeessä olleet kaksi muuta myyjää olivat kyllä aika pelästyneen näköisiä! 

Ilmeisen sairas ihminen! Minä en ollut tuossa liikkeessä koskaan aiemmin käynyt, enkä kyseistä kelloseppäät tunne ihmisenä, joten erityisen omituista käytöstä. Mahtoiko olla edes liikkeen omistaja? Olisi voinut tietysti ottaa yhteyttä asiakaspalautteen muodossa, joku ketjuliike tuo kuitenkin oli. 

Noin käyttäytyy varsinaissuomalainen!

No enpä suoraan sanoen usko tätä tarinaa. Että kelloseppä hyökkäsi kimppuun, just joo.

Tunnen yhdenoudon ja yhden erittäin kummallisen kellosepän , joten ihan uskottavaa.

Terveisiä Juhalle.

Minä uskon myös, koska kyseessä varsinais-suomalainen kelloseppä. Pieneen varsinais-suomalaiseen kaupunkiin muualta Suomesta muuttaneena olen huomannut, että täällä päin, etenkin pienissä kaupungeissa asiallinen ja ystävällinen asiakaspalvelu on täysin tuntematon käsite useissakin liikkeissä. Ilmeisesti kilpailu niin vähäistä, että voidaan käyttäytyä asiakkaita kohtaan töykeästi. Tilannetta ei paranna ulkopuolisen korviin töksähtelevältä kuullostava, voimakas murre.

Vierailija
1055/1350 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään tapahtunutta:

Hyvissä ajoin ennen muuttoa tilasin Telialta laajakaistan uuteen osoitteeseen noin 100 km:n päähän nykyisestä. Sovittiin, että modeemi toimitetaan muuttopäivää edeltävällä viikolla vanhaan osoitteeseen, jotta pääsen heti muuton jälkeen testaamaan miten yhteys toimii.

Tänään aloin ihmetellä kun mitään ei ole kuulunut ja muutto on ensi viikolla. Otin yhteyttä chatin kautta. Tilaukseni löytyi järjestelmästä, mutta jostain tuntemattomasta syystä modeemipaketti ei ollut lähtenyt sovitusti.

Asiakaspalvelu totesi asian ilman pahoittelua ja ehdotti että tehdään tilaus uudelleen jotta paketti saadaan ajallaan minulle. Siihen asti meni hyvin kunnes chattaaja ilmoitti hinnan. Modeemista olisi pitänyt uuden tilauksen myötä maksaa 9€/kk vaikka sopimuksessani lukee 29€ kertamaksu.

En suostunut maksumieheksi ja siinä vaiheessa (edelleen ilman pahoittelua) ilmoitettiin että asia siirretään selvittelyyn ja minuun ollaan yhteydessä loppuviikosta. Ihan kiva... Ensi viikolla pitäisi aloittaa etätyöt uudessa kodissa enkä tiedä toimiiko netti.

Ymmärrän, että yksittäinen asiakaspalvelija ei voi mitään sille, jos tilausta ei pysty tekemään "vanhalla hinnalla", mutta A) pyydä anteeksi että homma on mennyt vihkoon B) pistä asia pikana eteenpäin selvitykseen, äläkä vain ilmoita kylmästi hintaa ja toivo, että asiakas on niin tyhmä ettei lue aiemmin tehtyä sopimusta.

Jos olisin epähuomiossa vastannut tuohon ilmoitusluontoiseen hinnanmuutokseen ok, niin siinähän olisin maksellut 29€:n sijaan kuukausittain 9€ = vuodessa 108€ jne jne... On nimittäin tasan varma, että tämän kokemuksen jälkeen en tuota maksa ainakaan Telialle. Ihan jännittää kuinka käy...

Päivitys tähän AV:lta. Tänään soitettiin Telialta. Erittäin ystävällinen kaveri, pahoitteli kömmähdystä useaan otteeseen ja lupasi henkilökohtaisesti varmistaa, että kaikki menee niinkuin on alun perin sovittu. Tilasinpa vielä yhden lisäpalvelunkin jopa.

Tämä ei silti poista sitä tosiasiaa että eilinen chatti oli tökerö, mutta yrityskuva korjaantui kummasti tämän puhelun myötä.

Vierailija
1056/1350 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-toimisto, Kela ja sossu edelleenkin

Vierailija
1057/1350 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kodinkoneliikkeestä  yritykseeni radion. Kyseessä Audio tivol -merkkinen, lähes 200€ maksava malli. Laitteessa ei pysyneet radiokanat millään kohdallaan vaan se suhisi ja rutisi. menin laitteen kanssa takaisin liikkeeseen takuulapun kanssa ja ehdotin joko laitteen vaihtoa toiseen samanlaiseen tai kaupan purkua. Myyjä jauhoi purkkaa ja sanoi epäselvästi jonkun yrityksen nimen, johon voin viedä laitteen korjattavaksi.  Ei suostunut yhtään keskustelemaan asiasta.

Esimiehensä nimeä ei "muistanut". Kerroin asiani sitten varsin kuuluvasti tosielle henkilökuntaan kuuluvalle, joka suhtautuikin asiaan ihan eri tavalla eli sain samalla reisuulla toisen, lähes samanlaisen laitteen mukaani ja kaikeksi onneksi se kuuluu tänäkin päivänä moitteettomasti. mutta kyseiseen kauppaan en aio enää jalallni astua.

Vierailija
1058/1350 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme päättäneet vaihtaa lankaliittymän koti-GSM liittymäksi.

Otimme uuden liittymän eri palveluntarjoajalta, joten lankaliittymäfirma veti vissiin herneet nenään ja katkaisi liittymän tasan kuukautta aiemmin kuin piti.

Soitto uuden liittymän asiakaspalveluun pelasti tilanteen ja uusi liittymä avattiin jo samana päivänä.

Vierailija
1059/1350 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fonum puhelihuolto. Asiakasta halveksivaa, ylimielistä ja hidasta palvelua.

Vierailija
1060/1350 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kysyttiin tuliaispulloa ostettaessa, että sopiiko kyseinen juoma myös miesten makuun, niin myyjä murahtaa, että eikö se ole ihan sama, mitä sitä juo?

No on ajat muuttuneet Alkossakin sitten 90-luvun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän