Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonoin/törkein asiakaspalvelukokemuksenne?

Vierailija
05.06.2016 |

Kenkä Marskissa on pystyyn kuollut tunnelma. Myyjät hiippailee oudosti tarjoamatta kuitenkaan apua. Yhdessä kukkakaupassa mulle ei myyty kukkapuskaa kun myyjä kuuli, että vien sen sairaalaan. Puhelinpalvelut hävyttömän usein ikäviä kokemuksia. Kai se puhelimessa on niin helppo (piilo)vittuilla.

Kommentit (1350)

Vierailija
1061/1350 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin keskustan Stockmannilla melkein mikä ostosreissu tahansa. Järkyttävän tympeää ja surkeaa "palvelua". On käynyt mielessä, että koulutetaankohan siellä tarkoituksella myyjät olemaan koppavia ja tylyjä.

Vierailija
1062/1350 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran kysyttiin tuliaispulloa ostettaessa, että sopiiko kyseinen juoma myös miesten makuun, niin myyjä murahtaa, että eikö se ole ihan sama, mitä sitä juo?

No on ajat muuttuneet Alkossakin sitten 90-luvun.

Tosiaan 90-luvulla Tapiolan palvelualkossa ennen sen muuttumista itsepalvelumyymäläksi myyjä pyöritteli silmiään ja nakkeli niskojaan, kun toi takahuoneesta väärän viskipullon ja menin siitä huomauttamaan.

No toisaalta 70-luvulla olisi varmaan kieltäydytty myymästä ja heitetty hankala asiakas ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/1350 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin kodinkoneliikkeestä  yritykseeni radion. Kyseessä Audio tivol -merkkinen, lähes 200€ maksava malli. Laitteessa ei pysyneet radiokanat millään kohdallaan vaan se suhisi ja rutisi. menin laitteen kanssa takaisin liikkeeseen takuulapun kanssa ja ehdotin joko laitteen vaihtoa toiseen samanlaiseen tai kaupan purkua. Myyjä jauhoi purkkaa ja sanoi epäselvästi jonkun yrityksen nimen, johon voin viedä laitteen korjattavaksi.  Ei suostunut yhtään keskustelemaan asiasta.

Esimiehensä nimeä ei "muistanut". Kerroin asiani sitten varsin kuuluvasti tosielle henkilökuntaan kuuluvalle, joka suhtautuikin asiaan ihan eri tavalla eli sain samalla reisuulla toisen, lähes samanlaisen laitteen mukaani ja kaikeksi onneksi se kuuluu tänäkin päivänä moitteettomasti. mutta kyseiseen kauppaan en aio enää jalallni astua.

Jää vähän ilmaan roikkumaan, kun et kerro liikkeen nimeä.

Vierailija
1064/1350 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synlabin puhelinpalvelun ihminen. Minulla oli kysyttävää, ja hän ei oikein tuntunut tietävän mitään. Alkoi syyttelemään minua vaikka mistä ja tivaamaan, mihin minä sitä tietoa tarvitsen. Kokemus oli kertakaikkiaan uskomaton, olin täysin häkeltynyt. Samasta firmasta ei muuten asiakaspalvelun sähköpostista vastattu ollenkaan, kahdesti yritin.

Ko. nainen kuulosti virolaiselta, joten liekö sikäläisellä palvelukulttuurilla osuutta asiaan. Kerran on muussa firmassa sattunut samanlainen, nimittäin kun valitin palautelomakkeella jostain muistaakseni Scandic-hotellin epäkohdasta, niin sieltä soitti (siis vaikka olin netin kautta ottanut yhteyttä) niinikään virolaisen oloinen nainen, joka kävi kimppuun kuin herhiläinen.

Vierailija
1065/1350 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Scandic ketjun hotellissa (olin ollut siellä useita kertoja, nyt en enää mene) sanottiin ettei voida antaa "erityiskohtelua" vedenkeittimen muodossa, vedenkeitin maksaa vaivaiset 5-10e kaupassa ja pyyntö oli aivan liikaa erityispalvelun pyyntö, esitin kysymyksen asiallisesti. Teet ja kahvitkin olisi ollut omasta takaa, mutta keittimen "vaatiminen" oli liikaa pyydetty. Samassa hotellissa näin myös että joku siellä pitkään(?) asuva vieraskielinen nainen kävi hakemassa leivän ja juoman ilman maksua ko.hotellin kahvilasta, joillekin toiselle oli tosiaan erikoispalvelua. 

Scandicin hotellissa, joss yövyimme viime syksynä, oli ihan perushuoneessa vedenkeitin ja valikoima kaakaota (Fazerin), erilaisia teelajeja, pikakahvia, hunajaa, sokeria, maitoa. Aamiainen buffetissa kuului silti hintaan.

Olin Kuopiossa Scandic-hotellissa ja huone oli parempi mitä olin muualla Scandicilta saanut. Saman tyylinen kuitenkin, mutta ehkä juuri restauroitu. Vietin hotellissa yön,  eikä ollut mitään huomautettava, kunnes aamulla aamiaisella ihmettelin, ettei mihinkään mahdu aamiaista nauttimaan.  Pöydät pursusivat ennen minua käyneitten likaisia astioita, paperitolloja, juomajämiä, hedelmäpaloja, läikkiä pöydillä ym.  Kukaan ei ollut hotellista siivoamassa pöytiä, olisi itse pitänyt siivota jokin paikka mihin mahtua. Scandic Kuopio, olevinaan tasokas hotelli mutta asiakkaitten pitää näköjään hoitaa itse pöytäsiivous.  Henkilökohtaa kävi kyllä täydentämässä buffettia, mutta ketään ei kiinnostanut korjata likaisia astioita pöydistä eikä pyyhkiä niitä.

Saman olen kokenut mm. Scandic Simonkentässä Helsingissä. Siellä ei tosin täydennetty ruokaakaan, laarit oli tyhjinä ja pöydät täynnä likaisia astioita.

Vierailija
1066/1350 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mentiin ulkomaalaisen kaverini kanssa Telian liikkeeseen, koska kaverini halusi lopettaa liittymänsä (oli aiemmin asunut Suomessa, mutta tuossa vaiheessa jo muuttanut pysyvästi pois). Ei kuulemma voinut lopettaa, jos ei ole suomalaista Kela-korttia. Tätä siinä taivasteltiin hetki, mutta kun ei niin ei. No soitettiin sitten siinä myyjän seuratessa vieressä Telian asiakaspalveluun, jossa liittymä lopetettiin saman tien, ilman minkäänlaisia tunnistautumisia. Aavistyksen pöljä systeemi.

Vierailija
1067/1350 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astuessani sisään Unikulman patjaliikkeeseen vanhempi naismyyjä totesi minulle, ettei täällä myydä halpatuotteita.

Vierailija
1068/1350 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun piti maksaa useamman tuhannen euron suuruinen lasku, mutta se ei onnistunut Handelsbankenin verkkopankissa kotoa käsin, koska summa oli liian suuri.

Menin sitten konttoriin tiskille, jossa nuorehko mieshenkilö poisti rajoituksen, ja sanoi että nyt voit maksaa laskun. Sanoin, että etkö voisi nyt hoitaa sitä tässä samalla kun kerran olen oikein paikalle tullut, niin sanoi että kyllä mutta se maksaa niin ja niin paljon.

Tämä oli minusta täysin kohtuutonta, enkä suostunut mitään lisämaksua maksamaan. Minun piti tosiaan mennä kotiin maksamaan se lasku. Myöhemmin asiasta valitettuani sain pankinjohtajan anteeksipyynnön ja tadaa: parin euron arvoisen kahvilipun johonkin kahvilaan.

Asiakkuuteni on sittemmin vaihtunut muuhun pankkiin.

Vierailija
1069/1350 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on enemmänkin ällöin asiakaspalvelukokemus. Olin ostamassa kameraa, kun myyjänä ollut nuorimies hihitteli miten tässä kamerassa on niin hyvä zoomi, että voi zoomailla kun naapurit ovat alasti. Hyi.

Vierailija
1070/1350 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään tapahtunutta:

Hyvissä ajoin ennen muuttoa tilasin Telialta laajakaistan uuteen osoitteeseen noin 100 km:n päähän nykyisestä. Sovittiin, että modeemi toimitetaan muuttopäivää edeltävällä viikolla vanhaan osoitteeseen, jotta pääsen heti muuton jälkeen testaamaan miten yhteys toimii.

Tänään aloin ihmetellä kun mitään ei ole kuulunut ja muutto on ensi viikolla. Otin yhteyttä chatin kautta. Tilaukseni löytyi järjestelmästä, mutta jostain tuntemattomasta syystä modeemipaketti ei ollut lähtenyt sovitusti.

Asiakaspalvelu totesi asian ilman pahoittelua ja ehdotti että tehdään tilaus uudelleen jotta paketti saadaan ajallaan minulle. Siihen asti meni hyvin kunnes chattaaja ilmoitti hinnan. Modeemista olisi pitänyt uuden tilauksen myötä maksaa 9€/kk vaikka sopimuksessani lukee 29€ kertamaksu.

En suostunut maksumieheksi ja siinä vaiheessa (edelleen ilman pahoittelua) ilmoitettiin että asia siirretään selvittelyyn ja minuun ollaan yhteydessä loppuviikosta. Ihan kiva... Ensi viikolla pitäisi aloittaa etätyöt uudessa kodissa enkä tiedä toimiiko netti.

Ymmärrän, että yksittäinen asiakaspalvelija ei voi mitään sille, jos tilausta ei pysty tekemään "vanhalla hinnalla", mutta A) pyydä anteeksi että homma on mennyt vihkoon B) pistä asia pikana eteenpäin selvitykseen, äläkä vain ilmoita kylmästi hintaa ja toivo, että asiakas on niin tyhmä ettei lue aiemmin tehtyä sopimusta.

Jos olisin epähuomiossa vastannut tuohon ilmoitusluontoiseen hinnanmuutokseen ok, niin siinähän olisin maksellut 29€:n sijaan kuukausittain 9€ = vuodessa 108€ jne jne... On nimittäin tasan varma, että tämän kokemuksen jälkeen en tuota maksa ainakaan Telialle. Ihan jännittää kuinka käy...

Päivitys tähän AV:lta. Tänään soitettiin Telialta. Erittäin ystävällinen kaveri, pahoitteli kömmähdystä useaan otteeseen ja lupasi henkilökohtaisesti varmistaa, että kaikki menee niinkuin on alun perin sovittu. Tilasinpa vielä yhden lisäpalvelunkin jopa.

Tämä ei silti poista sitä tosiasiaa että eilinen chatti oli tökerö, mutta yrityskuva korjaantui kummasti tämän puhelun myötä.

Täälläkin todella huonoja kokemuksia Telian chat asiakas"palvelusta". Kahdesti olen ollut yhteyksissä kun koko ajan roikkuu heidän tiedoissaan väärä osoite minulle. En tiedä mistä noita arpovat, ovat kyllä vanhoja osoitteitani mutta vuosien takaa. Sanovat että Digivirastolta saavat mutta yhteydenotto sinne kertoi että osoitetietoni ovat ajantasalla eikä minkään muun lafkan kanssa ole ollut tätä ongelmaa. Telian chatissä jaellaan vaan hymiöitä ja jos kysyy tarkennusta tulee huutomerkillä varustettua palautetta "olkoot" tympeän asenteen kanssa.

Vierailija
1071/1350 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikkatilan tiehaarassa kyltti: MANSIKKAA. Ajoin pihaa ja kerroin tulleeni mansikkakaupoille.

Nainen kysyi olenko tilannut? Kerroin etten ole,käännyin ihan hetken mielijohteesta ostoksille ,kun tienvarressa mainostettiin.

Tällöin nainen alkoi huutamaan: Mistä luulet että tässä sulle mansikoiksi muututaan?!? Nämä mitä pakkaan on tilattu!!

Asia selvä.

Vierailija
1072/1350 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräällä kirppiksellä lähelläni oli äiti ja pieni poika. Poika kiinnostui sellaisesta lasten leikkikosketinsoittimesta ja tapaili muutamia nuotteja. Keski-ikäinen myyjänkanttura juoksi siitä pillastuneena täynnä tulta ja tappuraa mylvimään pojalle, että sormet irti, se on toisen omaisuutta, eikä mikään yleinen leikkikalu. Häkeltynyt äiti sitten veti järkyttyneenä pelästyksestä itkuisen pojan taaemmaksi ja lähtivät samantein sanaakaan sanomatta ulos. Myyjä palasi tiskin taa ja alkoi vielä kovaan ääneen jollekin kantikselle päivittelemään nykypäivän kasvatusta. Siihen jäi mun ostokset, enkä ole takaisin mennyt.

Tuskin Prismassakaan saisi mennä rimputtamaan tai rämpyttämään mitää soittovehkeitä...

Jollai vaikkapa viisi lasta kitaroita rämpyttämässä, johan se on oikea orkesteri.

Joo mutta Prismasta saa takuulla toimivan, kirppikseltä ei.

Vierailija
1073/1350 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelija ei kuule ensimmäisellä kerralla tuotteeni tilausnumeroa. Oliko se kuuro vai vain tyhmä? Kuusi numeroa, ei voi olla vaikeaa. 

Vierailija
1074/1350 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassamyyjä vittuili kun pakkasimme ostoksiamme ja naureskelimme jutuillemme. Huh miten ankea tyyppi.

Vierailija
1075/1350 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin paikalliseen autokauppaan, olin päättänyt vaihtaa 100000 km ajetun autoni uuteen. Seisoin esittelyauton vieressä ja kurkistelin auton sisälle, automyyjä mennä viuhtoi usean kerran ohitseni eikä ollut huomaavinaan minua. Viimein kysyin "paljonkohan saisi uuteen vaihdossa kolme vuotta vanhasta Avensiksesta".  Hän vain meni ja mennessään sanoi, että " pitää joskus katsoa" Vastasin, että se on muuten 

täysin ehjä mutta tuulilasissa on halkeama. Hän pysähtyi ja sanoi kovalla äänellä, " no se on tonni hinnasta pois". Lähdin pois ja menin seuraavana lauantaina Jyväskylään sitikan liikkeeseen, siellä ystävällinen myyjä tuli heti kysymään miten voin palvella. Selitin asiani ja sanoin samat sanat, auto muuten ehjä mutta tuulilasissa halkeama. Hän vain totesi " no sellaistahan sattuu, ei se mitään" Kaupat tein samalla istumalla. 

Vierailija
1076/1350 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin Marina Rinaldin liikkeeseen. Myyjä katsoi nenänvartta pitkin ja totesi ei meillä taida olla mitään sun kukkarollesi sopivaa. No ei sitten

Vierailija
1077/1350 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun piti maksaa useamman tuhannen euron suuruinen lasku, mutta se ei onnistunut Handelsbankenin verkkopankissa kotoa käsin, koska summa oli liian suuri.

Menin sitten konttoriin tiskille, jossa nuorehko mieshenkilö poisti rajoituksen, ja sanoi että nyt voit maksaa laskun. Sanoin, että etkö voisi nyt hoitaa sitä tässä samalla kun kerran olen oikein paikalle tullut, niin sanoi että kyllä mutta se maksaa niin ja niin paljon.

Tämä oli minusta täysin kohtuutonta, enkä suostunut mitään lisämaksua maksamaan. Minun piti tosiaan mennä kotiin maksamaan se lasku. Myöhemmin asiasta valitettuani sain pankinjohtajan anteeksipyynnön ja tadaa: parin euron arvoisen kahvilipun johonkin kahvilaan.

Asiakkuuteni on sittemmin vaihtunut muuhun pankkiin.

Sentään sanoi että konttorissa asioidessa tulee lisämaksu. Tuossa tilanteessa asiakaspalvelijalla ei ole mitään velvollisuutta ilmoittaa lisämaksusta. Jos siitä yritys veloittaa, virkailija tekee vain työtään.

Vierailija
1078/1350 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon ehkä jo kirjoittanut vuosia sitten tähänä ketjuun saman, mutta menköön uudestaan. Ysärin lopussa olin nuori ja köyhä juuri Helsinkiin muuttanut yliopisto-opiskelija. Rahaa oli vähän mutta päätin "halpa tulee lopulta kalliiksi"- mentaliteetilla panostaa ja ostaa kunnon talvikengät kesätyösäästöistäni. Olin nähnyt Stokkan mainoksesta, että siellä oli kanta-asiakastarjouksena laadukkaat talvinilkkurit. Lainasin opiskelukaverin kantis-korttia, kävin automaatilta hakemassa käteisen rahan, mikä oli siihenastisen elämäni suurin käteisnosto ikinä ja lompsin Stokkalle. 

Sovittelin kenkiä, mutta en suinkaan kaikessa rauhassa, sillä ympärillä pyöri  hapannaamainen keski-ikäinen myyjä nokka pystyssä minua katsellen. Ei mitään "hei, voinko auttaa"-kysymyksiä, vaan todellakin sellainen "et kuulu tänne"-asenne. 

Lopulta pääsin kassalle. Oli hiljainen arkipäivän keskipäivä ja vain yksi kassa kenkäkerroksessa auki. Kassalla joku hieno turkkiin pukeutunut eläkemummeli rupatteli maireaan sävyyn kaikessa rauhassa myyjän kanssa, vaikka molemmat näkivät että jonotan siinä.  Tuntui ihan ikuisuudelta ja tunsin oloni idiootiksi siinä odotellessa. Lopulta, kun myyjä suvaitsi palvella minua, en saanut edes tervehdystä, mistään "anteeksi kun jouduit odottamaan"-pahotteluista puhumattakaan, vaan  sain pelkkää ylimielistä mulkoilua. Muistan, miten kävi oikein supertarkasti läpi antamani sadan markan setelit, ikään kuin varmistaen että kyseessä on aidot rahat. Lähtiessäni kassalta näin, miten sinne juuri tulevaa asiakasta myyjäeukko tervehti taas mairean iloisesti "no hyvää päivää".

En ehkä edes osaa kuvailla sitä myyjien töykeää asennetta minua kohtaan, mutta ehkä saatte tästä kokemuksesta kiinni. Stokkahan on ollut pitkään tunnettu siitä, että asiakaspalvelu sujuu pärstäkertoimella. Ehkä tosin nykyään on jo vähän paremmin, jos nuo hapannaama eukot ovat toivottavasti jo eläköityneet. Sitä en tiedä, sillä tuon jälkeen en ole Stokkalle jalallakaan astunut enkä tilannut netistä. Mielessäni ja ihan ääneenkin olen nauranut aina lukiessani Stokkan huonoista uutisista. Koomista on, että nyt kun olen hyvätuloinen keski-ikäinen täti-ihminen, voisin olla todella hyvä asiakas Stockmannille. Heidän ihan oma kieroutunut palvelukulttuurinsa sai kuitenkin aikanaan karkoitettua tämän(kin) asiakkaan pois. 

No kyllä Stocksn myyjät ovat kautta aikojen kuvitelleet olevansa vähintään Englannin kuningattaria.

Paitsi että Q. E. II tuskin oli moinen moukka.

Vierailija
1079/1350 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TE-toimisto, Kela ja sossu edelleenkin

Älä kostoksi enää koskaan asioi noissa.

Vierailija
1080/1350 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synlabin puhelinpalvelun ihminen. Minulla oli kysyttävää, ja hän ei oikein tuntunut tietävän mitään. Alkoi syyttelemään minua vaikka mistä ja tivaamaan, mihin minä sitä tietoa tarvitsen. Kokemus oli kertakaikkiaan uskomaton, olin täysin häkeltynyt. Samasta firmasta ei muuten asiakaspalvelun sähköpostista vastattu ollenkaan, kahdesti yritin.

Ko. nainen kuulosti virolaiselta, joten liekö sikäläisellä palvelukulttuurilla osuutta asiaan. Kerran on muussa firmassa sattunut samanlainen, nimittäin kun valitin palautelomakkeella jostain muistaakseni Scandic-hotellin epäkohdasta, niin sieltä soitti (siis vaikka olin netin kautta ottanut yhteyttä) niinikään virolaisen oloinen nainen, joka kävi kimppuun kuin herhiläinen.

Kysyitkö kenties asiakaspalvelusta, mistä poikkeava koetulos voisi johtua? Tai mihin toimiin olisi syytä ryhtyä. Synlab ei noissa tarjoa apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi