Huonoin/törkein asiakaspalvelukokemuksenne?
Kenkä Marskissa on pystyyn kuollut tunnelma. Myyjät hiippailee oudosti tarjoamatta kuitenkaan apua. Yhdessä kukkakaupassa mulle ei myyty kukkapuskaa kun myyjä kuuli, että vien sen sairaalaan. Puhelinpalvelut hävyttömän usein ikäviä kokemuksia. Kai se puhelimessa on niin helppo (piilo)vittuilla.
Kommentit (1350)
Tänään Alkossa kaksi työntekijää oli sopimassa treffejä. Tervehtivät minua kyllä mutta jatkoivat juttua keskenään. Nappasin heidän välistään hyllyltä viinipullon :)
Kerran nuorenamiehenä yhdenillan rakkaus soitti että kannattas mennä klamydiatestiin,no suht pikkukaupungin terveyskeskukukseen nolona ilmottatumaan.odotushuone oli täynnä puolituttuja sitten kuului kun tämä vastaanoton tantta karjaisi,kukas hoitaja ottaa klamydia-epäillyt.oli siinä parikymppisen jantterin hiukan nolo odotella .onneks ei ollu tarttunu.
Aart kirjoitti:
Kerran nuorenamiehenä yhdenillan rakkaus soitti että kannattas mennä klamydiatestiin,no suht pikkukaupungin terveyskeskukukseen nolona ilmottatumaan.odotushuone oli täynnä puolituttuja sitten kuului kun tämä vastaanoton tantta karjaisi,kukas hoitaja ottaa klamydia-epäillyt.oli siinä parikymppisen jantterin hiukan nolo odotella .onneks ei ollu tarttunu.
Tämä siis 90-luvulla.
Olin menossa C...markettiin 10 min ennen kaupan sulkemista. Vartija seisoi ovella ja sanoi että turvallisuuden vuoksi enempää asiakkaita ei voi päästää kauppaan. Viereeni tuli nainen, joka vartijalle tuskaili että hän tarvitsee kermaa, jolloin vartija antoi naiselle luvan mennä ostoksille. On se muuten kumma jos kauppa on liian täynnä asiakkaita, mutta autoja ei pihassa paljoa ole. Tästä kysyin kaupalta myöhemmin ja kahvioon laput sain hyvitykseksi. Vartija luultavasti sai palautetta kaupalta toiminnastaan :)
Vierailija kirjoitti:
Stockalta tämäkin kokemus. Minulla oli tarkoitus ostaa tietty kosmetiikkatuote tietyltä brändiltä. Brändin myyntipisteellä vaan ei ollut yhtäkään myyjää.
Seisoskelin siinä eksyneenä. Lopulta toiselta myyntipisteeltä tuli myyjä. Hän pahoitteli, ettei voi myydä minulle mitään, eikä muutenkaan voi auttaa.
Lähdin sitten kotiin ja en ole käynyt Stockalla sen jälkeen.
Minulla on täysin sama kokemus. Olisin ostanut joe blascon meikkivoidetta, mutta oikeaa myyjää ei talosta löytynyt. Tilasin sitten netistä suoraan joe blascolta, enkä enää Stockalle ole palannut.
Vierailija kirjoitti:
Oon ehkä jo kirjoittanut vuosia sitten tähänä ketjuun saman, mutta menköön uudestaan. Ysärin lopussa olin nuori ja köyhä juuri Helsinkiin muuttanut yliopisto-opiskelija. Rahaa oli vähän mutta päätin "halpa tulee lopulta kalliiksi"- mentaliteetilla panostaa ja ostaa kunnon talvikengät kesätyösäästöistäni. Olin nähnyt Stokkan mainoksesta, että siellä oli kanta-asiakastarjouksena laadukkaat talvinilkkurit. Lainasin opiskelukaverin kantis-korttia, kävin automaatilta hakemassa käteisen rahan, mikä oli siihenastisen elämäni suurin käteisnosto ikinä ja lompsin Stokkalle.
Sovittelin kenkiä, mutta en suinkaan kaikessa rauhassa, sillä ympärillä pyöri hapannaamainen keski-ikäinen myyjä nokka pystyssä minua katsellen. Ei mitään "hei, voinko auttaa"-kysymyksiä, vaan todellakin sellainen "et kuulu tänne"-asenne.
Lopulta pääsin kassalle. Oli hiljainen arkipäivän keskipäivä ja vain yksi kassa kenkäkerroksessa auki. Kassalla joku hieno turkkiin pukeutunut eläkemummeli rupatteli maireaan sävyyn kaikessa rauhassa myyjän kanssa, vaikka molemmat näkivät että jonotan siinä. Tuntui ihan ikuisuudelta ja tunsin oloni idiootiksi siinä odotellessa. Lopulta, kun myyjä suvaitsi palvella minua, en saanut edes tervehdystä, mistään "anteeksi kun jouduit odottamaan"-pahotteluista puhumattakaan, vaan sain pelkkää ylimielistä mulkoilua. Muistan, miten kävi oikein supertarkasti läpi antamani sadan markan setelit, ikään kuin varmistaen että kyseessä on aidot rahat. Lähtiessäni kassalta näin, miten sinne juuri tulevaa asiakasta myyjäeukko tervehti taas mairean iloisesti "no hyvää päivää".
En ehkä edes osaa kuvailla sitä myyjien töykeää asennetta minua kohtaan, mutta ehkä saatte tästä kokemuksesta kiinni. Stokkahan on ollut pitkään tunnettu siitä, että asiakaspalvelu sujuu pärstäkertoimella. Ehkä tosin nykyään on jo vähän paremmin, jos nuo hapannaama eukot ovat toivottavasti jo eläköityneet. Sitä en tiedä, sillä tuon jälkeen en ole Stokkalle jalallakaan astunut enkä tilannut netistä. Mielessäni ja ihan ääneenkin olen nauranut aina lukiessani Stokkan huonoista uutisista. Koomista on, että nyt kun olen hyvätuloinen keski-ikäinen täti-ihminen, voisin olla todella hyvä asiakas Stockmannille. Heidän ihan oma kieroutunut palvelukulttuurinsa sai kuitenkin aikanaan karkoitettua tämän(kin) asiakkaan pois.
Omistin välillä stockmannin osakkeita, mutta myin ne pois. Jotenkin johto pilannut koko vanhan yrityksen. Kyllä tuolla palvelulla ja niillä hinnoilla pääsee konkurssin partaalle.
Joskus ajat sitten Espoon Karakallion r kioskilla oli niin hiton tympeä ja suorastaan vihamielisen näköinen nuori naisoletettu myyjä, että että annoin pariinkin otteeseen palautetta firman palautekanavaan. Hän ei tervehtinyt, ei katsonut silmiin tai oikeastaan edes asiakkaaseen päin, kun oli pakko sanoa jotain töksäytti muutaman sanan niin hiljaisella äänellä että hädintuskin kuuli. Joka solu hänessä kertoi että hän inhosi työtään ja siellä olemista.
Liekö ollut henkilöllä paha olo itsensä kanssa vai jännitikö niin paljon että näytti todella äkäiseltä.
Aivan sitten kaikissa Turkkilaisissa kebabbiloissa ja pizzerioissa on erittäin tylyä ja törkeää asiakaspalvelua. Ilmeisesti kuuluu heidän kulttuurinsa. Ei ymmärretä mitä asiakas sanoo, koska eivät opiskele Suomen kieltä, jos mainitset asiasta alkaa mulkoilu ja rasistikortti vedetään heti povarista.
Saisi olla joku taho tai instanssi, joka noiden toimintaan puuttuisi isolla kädellä. Varmasti menee myös ohi verottajan isoja summia.
Turvallisuuden vuoksi kirjoitti:
Olin menossa C...markettiin 10 min ennen kaupan sulkemista. Vartija seisoi ovella ja sanoi että turvallisuuden vuoksi enempää asiakkaita ei voi päästää kauppaan. Viereeni tuli nainen, joka vartijalle tuskaili että hän tarvitsee kermaa, jolloin vartija antoi naiselle luvan mennä ostoksille. On se muuten kumma jos kauppa on liian täynnä asiakkaita, mutta autoja ei pihassa paljoa ole. Tästä kysyin kaupalta myöhemmin ja kahvioon laput sain hyvitykseksi. Vartija luultavasti sai palautetta kaupalta toiminnastaan :)
En itse menis noin myöhään asioimaan enää
Kun etsin hääpukua, kävin useassa hääliikkeessä katsomassa. Turussa Maariankadulla eräs liike joka lienee jo lopettanut, myyjä huusi mulle jo ovelta että MEILLÄ EI OLE NOIN ISOJA KOKOJA! Tuli tosi paha mieli ja muistan vieläkin yli 15 vuoden jälkeen sen nöyryytyksen tunteen joksi kupliva ilo muuttui sekunneissa. Muut asiakkaat kääntyivät tietenkin katsomaan ja mittelemään minua. Sain kyllä tosi kauniin puvun sitten toisesta liikkeestä ongelmitta.
Käytiin pitkästä aikaa Helsingissä Santa Fe -ravintolassa. Kiva sisäpihan terassi, hyvää ruokaa. Mutta! Nykyään pelkkää itsepalvelua! Ensin kyttäät vapaata pöytää, seuralaisen täytyy jäädä siihen istumaan, tai jos olet yksin, jätät siihen vaikka takin merkiksi. Otat pöytään kirjoitetun numeron ylös ja menet tiskille jonottamaan. Tilaat juomat ja ruuat, vähän on nyt jonoa, ruoka kestää ehkä 45-60 min, sanotaan tiskiltä. Aha okei. Kannat juomat, vesipullon, lasit, ruokailuvälineet itse pöytään. Ruuan sentään tuo tarjoilija ja ruoka on hyvää, ei siinä mitään. Mutta muuten kurjaa. :(
Vierailija kirjoitti:
Aivan sitten kaikissa Turkkilaisissa kebabbiloissa ja pizzerioissa on erittäin tylyä ja törkeää asiakaspalvelua. Ilmeisesti kuuluu heidän kulttuurinsa. Ei ymmärretä mitä asiakas sanoo, koska eivät opiskele Suomen kieltä, jos mainitset asiasta alkaa mulkoilu ja rasistikortti vedetään heti povarista.
Saisi olla joku taho tai instanssi, joka noiden toimintaan puuttuisi isolla kädellä. Varmasti menee myös ohi verottajan isoja summia.
Höpö höpö. Ainakin täällä Kanta-Hämeessä ovat ystävällisiä ja tuttavallisia. Oppivat asiakkaiden vakkaritilaukset ja osoitteet kotiintoimitusta varten ulkoa.
Tammelantorin reunalla lienee vielä se antiikkikauppa, jossa kerran käväisin katsomassa rintaneuloja. Myyjän mukaan oven saranat kuluivat, kun tulin sisään, eikä minulla kuitenkaan olisi ollut rahaa ostaa mitään. Poistuin vähin äänin.
Vierailija kirjoitti:
Kauppakeskus Mylly, Raisio, kelloliike, jonka nimeä en nyt muista, enkä sitä löydä nykyisestä Myllyn liikekartastakaan.
Mutta asia oli niin, että tarkoitus oli vaihtaa rannekellooni patteri. Menin kauppaan sisään, paikalla ollut myyjä sanoi, että kelloseppä on kyllä paikalla että pyydänpä hänet tähän. No, se kelloseppä oli sellainen nuori nainen ja se suoraan sanoen hyökkäsi minun kimppuuni, suoraan sanoen ajoi minut sieltä liikkeestä ulos ja tuli vielä käytävälle mesoamaan. Sen verran katsoin, että ne liikkeessä olleet kaksi muuta myyjää olivat kyllä aika pelästyneen näköisiä!
Ilmeisen sairas ihminen! Minä en ollut tuossa liikkeessä koskaan aiemmin käynyt, enkä kyseistä kelloseppäät tunne ihmisenä, joten erityisen omituista käytöstä. Mahtoiko olla edes liikkeen omistaja? Olisi voinut tietysti ottaa yhteyttä asiakaspalautteen muodossa, joku ketjuliike tuo kuitenkin oli.
Noin käyttäytyy varsinaissuomalainen!
No enpä suoraan sanoen usko tätä tarinaa. Että kelloseppä hyökkäsi kimppuun, just joo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Scandic ketjun hotellissa (olin ollut siellä useita kertoja, nyt en enää mene) sanottiin ettei voida antaa "erityiskohtelua" vedenkeittimen muodossa, vedenkeitin maksaa vaivaiset 5-10e kaupassa ja pyyntö oli aivan liikaa erityispalvelun pyyntö, esitin kysymyksen asiallisesti. Teet ja kahvitkin olisi ollut omasta takaa, mutta keittimen "vaatiminen" oli liikaa pyydetty. Samassa hotellissa näin myös että joku siellä pitkään(?) asuva vieraskielinen nainen kävi hakemassa leivän ja juoman ilman maksua ko.hotellin kahvilasta, joillekin toiselle oli tosiaan erikoispalvelua.
Scandicin hotellissa, joss yövyimme viime syksynä, oli ihan perushuoneessa vedenkeitin ja valikoima kaakaota (Fazerin), erilaisia teelajeja, pikakahvia, hunajaa, sokeria, maitoa. Aamiainen buffetissa kuului silti hintaan.
Olin Kuopiossa Scandic-hotellissa ja huone oli parempi mitä olin muualla Scandicilta saanut. Saman tyylinen kuitenkin, mutta ehkä juuri restauroitu. Vietin hotellissa yön, eikä ollut mitään huomautettava, kunnes aamulla aamiaisella ihmettelin, ettei mihinkään mahdu aamiaista nauttimaan. Pöydät pursusivat ennen minua käyneitten likaisia astioita, paperitolloja, juomajämiä, hedelmäpaloja, läikkiä pöydillä ym. Kukaan ei ollut hotellista siivoamassa pöytiä, olisi itse pitänyt siivota jokin paikka mihin mahtua. Scandic Kuopio, olevinaan tasokas hotelli mutta asiakkaitten pitää näköjään hoitaa itse pöytäsiivous. Henkilökohtaa kävi kyllä täydentämässä buffettia, mutta ketään ei kiinnostanut korjata likaisia astioita pöydistä eikä pyyhkiä niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppakeskus Mylly, Raisio, kelloliike, jonka nimeä en nyt muista, enkä sitä löydä nykyisestä Myllyn liikekartastakaan.
Mutta asia oli niin, että tarkoitus oli vaihtaa rannekellooni patteri. Menin kauppaan sisään, paikalla ollut myyjä sanoi, että kelloseppä on kyllä paikalla että pyydänpä hänet tähän. No, se kelloseppä oli sellainen nuori nainen ja se suoraan sanoen hyökkäsi minun kimppuuni, suoraan sanoen ajoi minut sieltä liikkeestä ulos ja tuli vielä käytävälle mesoamaan. Sen verran katsoin, että ne liikkeessä olleet kaksi muuta myyjää olivat kyllä aika pelästyneen näköisiä!
Ilmeisen sairas ihminen! Minä en ollut tuossa liikkeessä koskaan aiemmin käynyt, enkä kyseistä kelloseppäät tunne ihmisenä, joten erityisen omituista käytöstä. Mahtoiko olla edes liikkeen omistaja? Olisi voinut tietysti ottaa yhteyttä asiakaspalautteen muodossa, joku ketjuliike tuo kuitenkin oli.
Noin käyttäytyy varsinaissuomalainen!
No enpä suoraan sanoen usko tätä tarinaa. Että kelloseppä hyökkäsi kimppuun, just joo.
Tunnen yhdenoudon ja yhden erittäin kummallisen kellosepän , joten ihan uskottavaa.
Terveisiä Juhalle.
Tallinassa tällä viikolla joka paikassa:D
Vierailija kirjoitti:
Eikö kenelläkään muulla muka ole TE-toimisto, Kela ja sossu? En voi mitenkään olla ainoa.
TE-toimistossa kyllä kerran, yli 10 vuotta sitten, todella töykeä virkailija ilmoitti, että kohta kaikki tuet katkeaa kaikilta, koska Suomella ei ole enää varaa kaltaisiini pummeihin. Olen jo työllistynyt, mutta tuet näyttäisivät edelleen rullaavan, ensi viikolla työttömyyskorvaus kuulemma taas hieman nouseekin. Muuten sain kyllä ko.toimistossa ihan asiallista palvelua.
En muista olenko kirjoittanut aiemmin, mutta sen Sörnäisissä aikoinaan sijaitsevan TYP:n (TE-toimisto vaikeammin työllistyville) käytäntö oli aivan älytön. Elettiin 2010-lukua, pitkällä, ja siellä ei asiakasaikoja merkattu tietokoneelle vaan kynällä varauskirjaan. Eli kun menit paikalle oli muistettava asiantuntijan tai sosiaalityöntekijän nimi, jonka vastaanotolle olit tulossa tai muuten sinut ohjattiin tylysti ulos. Okei, tämä ei ehkä ole huonoa asiakaspalvelua sinänsä, mutta aivan älytöntä. Ei, et todellakaan saanut jäädä klo 12.59 aulaan odottamaan työntekijää klo 13.00 ajalle, vaan jos et muistanut tämän nimeä (kuten todella moni ei-suomenkielinen ensimmäisellä käynnillä ei muistanut) sinut käännytettiin hissiin. Nykyisin toimisto on muuttanut uusiin tiloihin ja aulassa rittää, että sanot oman nimesi, jonka jälkeen henkilö katsoo tietokoneelta, että sinulla todella on aika ja ohjaa oikeaan odotusaulaan. Onneksi, koska oli ihan älytöntä kyykytystä ja verovarojen tuhlausta joutua perumaan aikoja, vaikka toinen oli tullut paikalle sovittuna aikana. Ko.toimiston asiakaskunnassa kun kieltämättä oli paljon niitä, jotka eivät sitten tule toista kertaa, jos käännytetään ovelta.
Sossusta sain kerran puhelimessa ikävää palvelua. Työntekijä huusi, että olen väärässä, vaikka täysin ystävällisesti huomautin, että hän voisi vielä tarkistaa erään asian. Hetkeä myöhemmin hän sitten hiljeni ja pahoitteli, että olikin itse väärässä. Noin muuten työntekijät oli ihan ystävällisiä. Jotenkin siitä kyseisestä sosiaalitoimistosta jäi silti vähän ikävä maku. Vaikka joo, ei sossun odotustilan tietty mikään hotellin aula tarvitse olla, siitä tuli aina vähän sellainen kyykytysfiilis, kun välillä sait odottaa todella kauan ennen kuin aulahenkilö vaivautui avaamaan hissin oven, jotta pääsit ylempään kerrokseen virkailijasi luo, joka toki sitten aina oletti, että olet itse tullut paikalle myöhässä.
Eipä nämä nyt kovin kummoisia olleet, mutta kun nyt kysyttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme päivää olen yrittänyt asiaan hoitaa NORDEA pankissa. Käyty on lukittuejen ovien takana kurikassa ja kauhajoella. 2 x Seinäjoella. Matkaa on taivalettu 250km seinäjoki ei suostunut allekirjpoittamaan juoksuttivat puhelinpankkiin. Puhelinpankissa jonotin 40 min ja asiani jäi kesken puhelun katkettua. Onko teitoa missä nordea puhelinpalvelu sihaitsee FYYSISESTI asiaan ei haluta hoitaa. Puhelu katkaistaan kun tulee vaikea paikka. Nordea käänsi myös tallelokeroni ja Kauhajoen neiti ajelee nyt mustalla ww pasatilla. Nordea ei halunnut tässäkään tapauksessa autta asiakastaan. Nordea on avannut yritys puolen Vapaamuuraeille oman puhelin palvelun joka toimii varmaan kivasti HYVÄVELI MALLIIN.
Ei ne kerro fyysistä sijaintiaan, ehkä puhelut kiertää "seuraava vapaa" -ringissä pitkin Suomea. Nordean pankkipalvelut puhelimitse eivät ole toimineet koskaan. Muutama vuosi sitten oli itku ja hammastenkiristys, kun jouduin kuolinpesäasioille. Missään nimessä esim Espoossa ei saa kävellä vain pankkiin. Viimeksi kävin muutama vuosi sitten Sellon Nordeassa, mutta eiköhän sekin jo ole suljettu. Hyvin harva piste on auki ja sinne pitää anoa päästä ja saada aika, jos et pysty hoitamaan puhelimitse verkkopankissa.
Ihan luokatonta toimintaa! Aikoinaan Nalle Wahlroos sanoikin, että kävijät {eli köyhät} tuovat heidän pankkiinsa vain hiekkaa kengissään lattialle. Eli ei hyötyä vaan haittaa.
Isot pojat saavat tietysti vaikka minkälaista palvelua. Ne alkoi jo joskus 15 vuotta sitten haluta päästä eroon tavallisesta kansasta. He hoitavat mielellään yrityspuolen pitkänollaisia asiakkaita kyllä. Pitää tietää tämä.
Oli se mullekin yllätys. Ja vielä sellainen detalji jostain vuodelta 2003, että eräässä konttorissa meninnostamaan ikiomalta tililtäni 10000 euroa, jolloin pankkineiti kysyi mihin tarvitsen sen summan! Kysyin että mitä? Hän kuulemma joutuu kirjoittamaan nostoon selityksen. Sanoin, että kirjoita siihen että elämiseen. Kyllä jäi mieleen.
Tiedätkö että joudut selittämään myös silloin kun laitat isomman summan rahaa tilille?Sun pitää kertoa mistä olet saanut rahat.
Sehän on ymmärrettävää, koska pankin täytyy yrittää toimia rahanpesua vastaan. Sen sijaan ihmisen pitäisi kyllä saada rahat ulos ilman mitään kyselyjä. Ja niinhän saakin, jos nostaa automaatista.
No kyllä Stocksn myyjät ovat kautta aikojen kuvitelleet olevansa vähintään Englannin kuningattaria.