Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonoin/törkein asiakaspalvelukokemuksenne?

Vierailija
05.06.2016 |

Kenkä Marskissa on pystyyn kuollut tunnelma. Myyjät hiippailee oudosti tarjoamatta kuitenkaan apua. Yhdessä kukkakaupassa mulle ei myyty kukkapuskaa kun myyjä kuuli, että vien sen sairaalaan. Puhelinpalvelut hävyttömän usein ikäviä kokemuksia. Kai se puhelimessa on niin helppo (piilo)vittuilla.

Kommentit (1350)

Vierailija
721/1350 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te-toimistossa järjestään mitä paskempaa palvelua. 

Näin on. Kerron esimerkin omasta elämästäni n 5 vuotta sitten.

Teen määräaikaisia töitä kouluissa ja päiväkodeissa. Työsuhde oli päättynyt toukokuuhun, olin kesäajan työttömänä ja sitten onnistuin saamaan syyskuun alusta alkavan määräaikaisen työn päiväkodissa seuraavaksi toimintakaudeksi ja mahdollisesti pidempään (joka sitten toteutuikin, olin siellä 2 vuotta). 

Työkkäriin soitin, kuten silloin oli tapana, ja kerroin mitä minulle kuuluu. Olin iloinen, kun voin sanoa, että työttömyys jäi vain kolmeen kuukauteen (normaali aika tällä alalla) ja sain töitä syyskuusta eteenpäin.

Virkailija melkein rääkyi minulle: "Miten sä ootkin ollut just koko kesän ilman työtä?! Kyllä mä tiedän, että on päiväkoteja, jotka ovat auki kesäisin! Turha väittää, että kaikki ovat kiinni!"

Olin siis kertonut, että se pk, jossa olin ollut töissä ei päivystä kesällä, ja kesäpäivystykseen laitetaan vakkareita. Mun määräaikaisuus päättyi, koska sijaistamani henkilö palasi töihin. Päiväkoteihin ei yleensä oteta sijaisia kesäaikana, jolloin yhdessä päivystävässä PK:ssa voi olla vaikka yli 10 eri paikasta tulleita lapsia ja työntekijöitä, jotka vuorottelevat, siis pääkaupunkiseudulla.

Sorry tämä pitkä selostus, mutta tämä on tilanne.

Virkailija oli minulle koko ajan vihainen ja puhui kuin olisin joku työtä vieroksuva pelle, joka yrittää häntä vedättää. Se oli tosi loukkaavaa. Hyvä, ettei sentään määrännyt kesältä saamiani korvauksia palauttamaan.

Kehotin häntä lopuksi tarkistamaan Seuren sivulta, jossa luki etusivulla, että kesäaikana ei ole tarjolla päiväkodeissa sijaisuuksia.

Tämä ei ollut ainoa, oli vielä oudompi tapaus. Näistä voisi koota kirjan: "Miten TE-tomisto on työttömän pahin vihollinen."

Minulla hiukan samantainen kokemus, mutta olin saanut yhteen lomitukseen pyynnön, voisinko jatkaa vielä viikon, kun tuli sairastapaus ja olin oppinut talon tavat.Ilmoitin Te- keskukseen, että aiemmin ilmoittamani pvm siirtyy viikolla tämän takia.Te-täti räyhäsi todella vihaisena : minä jo kirjasin sinut työttömäksi siitä aiemmasta pvm.asti ! Hankalaa tämä ! Mietin, kumpi tässä nyt ajaa ja kenen etua ?

Ja kyllä, ilmoitin toiselle virkailijalle ja hän pahoitteli, että meitä on täällä kaikenlaisia.

Vierailija
722/1350 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko huonoin, mutta huono joka tapauksessa:

Kampaaja joka kyseli kaikki henkilökohtaiset asiani ihan surutta eikä yhtään tajunnut että yritin lukea lehteä, vastailin vähän viiveellä muutamalla sanalla ja yritin vaihtaa pariinkin otteeseen puheenaihetta, eli siis yritin kaikin hienostunein tavoin kertoa hänelle etten ole kiinnostunut keskustelusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/1350 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestyspiste viime eduskuntavaaleissa. Annoin henkilökortin ensimmäiselle virkailijalle, joka oli erittäin ynseän näköinen jo valmiiksi eikä vastannut mitään kun tervehdin häntä. Sitten kun hän oli tarkistanut henkilöllisyyden, hän ei voinut mitenkään antaa korttia takaisin käteen vaikka ojensin käteni aivan hänen kätensä eteen, vaan hänen oli pakko pudottaa kortti pöydälle, josta se melkein putosi lattialle.

Seuraava tyyppi joka antoi äänestyslapun, väänsi jotain typerää vitsiä.

Viimeinen tyyppi -erittäin matala testosteroni soijapojan näköinen nuori mies btw. joka oli leimaamassa äänestyslipukkeet ei suostunut leimamaan lappua, jos sitä ei asettanut pöydälle juuri oikeaan paikkaan. Joskaan hän ei sanonut koko aikana sanaakaan, eli se piti päätellä siitä että tyyppi oli hiljaa paikallaan tekemättä mitään omahyväinen ilme kasvoillaan.

Jonkinlainen power trip. Tyyppi sai kerran elämässään kokea olevansa toisten ihmisten yläpuolella tjs.

Minulle käy noin kun käyn jellonariipukseni kaulassa äänestämässä. Koska arvaavat että tulen äänestämään "väärin" yrittävät kiivaasti saada minut poistumaan pskamaisella käytöksellä. Tai jotain että ääneni voisi hylätä. Niitä lootia eivät kai sentään uskalla avata ja heittää kuorta hevonvttuun?

Tuo on kyllä ihan todellinen ilmiö. Myös maskittomuus on joillekin merkki "väärin äänestämisestä." Yleensä vaalipaikoilla on nuoria paikallispoliitikkoja vapaaehtoisina, usein tietyistä puolueista. Yksi oli jopa omassa Facebook-profiilissaan suunnitellut muka-vitsikkäästi, kuinka voi hävittää persujen ääniliput.

Vierailija
724/1350 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestyspiste viime eduskuntavaaleissa. Annoin henkilökortin ensimmäiselle virkailijalle, joka oli erittäin ynseän näköinen jo valmiiksi eikä vastannut mitään kun tervehdin häntä. Sitten kun hän oli tarkistanut henkilöllisyyden, hän ei voinut mitenkään antaa korttia takaisin käteen vaikka ojensin käteni aivan hänen kätensä eteen, vaan hänen oli pakko pudottaa kortti pöydälle, josta se melkein putosi lattialle.

Viimeinen tyyppi -erittäin matala testosteroni soijapojan näköinen nuori mies btw. joka oli leimaamassa äänestyslipukkeet ei suostunut leimamaan lappua, jos sitä ei asettanut pöydälle juuri oikeaan paikkaan. Joskaan hän ei sanonut koko aikana sanaakaan, eli se piti päätellä siitä että tyyppi oli hiljaa paikallaan tekemättä mitään omahyväinen ilme kasvoillaan.

Jonkinlainen power trip. Tyyppi sai kerran elämässään kokea olevansa toisten ihmisten yläpuolella tjs.

Minulle käy noin kun käyn jellonariipukseni kaulassa äänestämässä. Koska arvaavat että tulen äänestämään "väärin" yrittävät kiivaasti saada minut poistumaan pskamaisella käytöksellä. Tai jotain että ääneni voisi hylätä. Niitä lootia eivät kai sentään uskalla avata ja heittää kuorta hevonvttuun?

Äänestyspaikoilla on tasaväkisesti kaikkien puolueiden edustajia, myös persuja. Kaikki ovat mukana myös äänten laskennassa. Tämä tehdään tatkoituksella niin että kaikilta puolueilta tulee edustaja paikalle.

t. Itsekin vaalivirkailija

Laskennassa varmasti onkin, mutta äänestyspaikoilla ei todellakaan ole. Viimeksi paikalla oli kolme henkilöä, kaksi laittamassa lappuja kuoriin ja yksi ohjaamassa koppeihin. Siitä ei riitä jokaiselle puolueelle edustajaa.

Vierailija
725/1350 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takki Haloselta. Napit lensi eka kertaa pukiessa. Paluttessa myyjö kivahti että eihän tuolla hinnalla voi vaatia "ateljee laatua". Heitti toisen kuin kluun koiralle "tuossa pitäisi olla vähän paremmin kiinni"

Kokemukset Itiksen Halosen naistenosaston asiakaspalvelusta ovat yleisesti huonoja. Yksin saat haahuilla koko liikkeen läpi, myyjä ei milloinkaan aktiivisesti lähesty ja tarjoa apua, nassu nyrpyssä puuhaavat mitä puuhaavat. Jos sovitat vaatteita, kukaan ei koskaan tule kysymään istuuko tai tarvitsetko apua. Kerran olin kasannut käsiini aimo kasan vaatteita( ostan kerralla paljon) ja kun en jaksanut enää kantaa niitä laitoin kassan tiskille ja ajattelin, että kierrän vielä loput .  Myyjä siihen, että ai viedäänkö nämä takaisin? Pakko oli siihen tokaista, että ei, ostaisin nämä mutta kierrän vielä jos sopii ja ostava asiakas on teille tervetullut?

Sitten ylipäätänsä ärsyttää pääStocmannilla, että olet ostanut monen sadan euron vaatteen niin ainoa henkilö, joka on kiinnostunut sinusta ostajana on se kassa, joka tokaisee: ostatko muovipussin? En käy enää Stockalla vaan vien rahani sinne, jossa ymmärretään asiakkaan kokonaiskokemus ostamisesta ja kääritään kauniisti kallis ostos tyylikkääseen paperikassiin tms. ja jossa saa tarvittaessa sekä palvelua että suositteluja minulle sopivista vaatteista ja asusteista.

Miksi se myyjä ei saanut kysyä niistä vaatteista? Jos jätit ne kassalle ja olit lähdössä kassalta pois niin on aika luonnollista olettaa, että et ota niitä.

Vierailija
726/1350 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tamperelaisessa baarissa myyjä otti pari euroa korkeamman hinnan juomastani mitä hänen yläpuolellaan olevassa taulussa luki.

Huomautin siitä, myyjä vaan toisti sen kalliimman hinnan.

Maksoin kun en jaksanut jäädä jankuttamaan En ole enää käynyt kyseisessä kuppilassa.

Mulla kävi samalla tavalla Helsingissä. Marskin vieressä joku meksikolainen.

Ilmoitustaululla luki margarita xx euroa. Tiskillä tilasin sen ja baarimikko sanoi 5 euroa kalliimman hinnan. Kerroin tossa lukee halvempi. Sanoi tämä on tämän hintainen. Lopuksi laittoi tequilan sijaan giniä, jota inhoan. Kerroin nyt ei mene oikein.

Heillä tehdään tämä näin.

En myöskään ole käynyt sen jälkeen

Vierailija
727/1350 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En päässyt juhlimaan 18v synttäreitäni baariin, koska oli 28 .2 ja olen syntynyt 29.2. Poke käski töykeästi tulla seuraavana päivänä uudestaan.

Kun kaverit koetti puolustaa ja selitellä ettå huomennahan on 1. 3, niin saatiin porttikielto koko sakki!

Vaihdettiin sitten toiseen paikkaan jonne pääsin ilman ongelmaa sisään.

Pokehan toimi oikein! Jos yritit baariin päivää ennen syntymäpäiviäsi, olit silloin alaikäinen, eikä poke tehnyt mitään väärää. Sillä, että olet syntynyt karkauspäivänä, ole mitään merkitystä. Olisit voinut myös odottaa vuorokauden vaihtumista, ja mennä baariin vaikka klo 00:01, niin olisit ollut täysi-ikäinen.

Tuolla perusteella karkayspäivänänä syntynyt ei myöskään voi pelata rahapelejä tai ostaa tupakkaa enenkuin joka nejännen vuoden sykli täyttyy. Mieti nyt vähän oliko kommenttisi järkevä :D Ei ihminen vanhene vain joka neljäs vuosi kuin joku vampyyri.  

Ihana kun tyhmä yrittää päteä 😅

Mietis nyt itse uudelleen, sillä karkauspäivällä ei ole merkitystä. Seuraavana päivänä, eli 1.3., olisi kyseinen henkilö ollut täysi-ikäinen, tai 29.2., jos olisi ollut karkausvuosi.

Vierailija
728/1350 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkärin/hoitajan ammattia saa sanoa asiakaspalveluksi, niin kyllä sieltä löytyisi paljon esimerkkejä. 

Pahimmat ovat niitä, kun kieltäydytään hoitamasta vakavaakin sairautta, tai viivytellään hoidon antamisen  kanssa kuukausia. En tiedä, onko se edes laillista.. Aina pitäisi olla vihaisena vaatimassa, että saisi hoitoa, kun kohtelias puhe ohitetaan. Sitten syytellään potilasta kun ei myönnetä omia virheitä. 

Ivallisuutta, töykeyttä ja huutamista saa sieltä runsain mitoin, vaikka itse on kohtelias. Asiakas/potilas on kuin karjaa heille. Se pitää vaan kestää, vaikka sairaudessa on jo tarpeeksi kestämistä. Jos valitat siitä, olet 'hankala potilas' etkä 'ansaitse hoitoa'.

Toki arvostan heidän työtä, jotka yrittävät parhaansa mukaan auttaa ja hoitaa.

Vierailija
729/1350 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lääkärin/hoitajan ammattia saa sanoa asiakaspalveluksi, niin kyllä sieltä löytyisi paljon esimerkkejä. 

Pahimmat ovat niitä, kun kieltäydytään hoitamasta vakavaakin sairautta, tai viivytellään hoidon antamisen  kanssa kuukausia. En tiedä, onko se edes laillista.. Aina pitäisi olla vihaisena vaatimassa, että saisi hoitoa, kun kohtelias puhe ohitetaan. Sitten syytellään potilasta kun ei myönnetä omia virheitä. 

Ivallisuutta, töykeyttä ja huutamista saa sieltä runsain mitoin, vaikka itse on kohtelias. Asiakas/potilas on kuin karjaa heille. Se pitää vaan kestää, vaikka sairaudessa on jo tarpeeksi kestämistä. Jos valitat siitä, olet 'hankala potilas' etkä 'ansaitse hoitoa'.

Toki arvostan heidän työtä, jotka yrittävät parhaansa mukaan auttaa ja hoitaa.

Tää on taivaan tosi. Sitä toksista ilmapiiriä on siedettävä vielä sen sairauden lisäksi.

Vierailija
730/1350 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ostaa lapselleni hyvän polkupyörän ja menin läheiseen pieneen polkupyöräliikkeeseen (hki/pohjois-haaga). Siellä olikin kiinnostavan näköinen pyörä ja kysyin myyjältä hintaa. "Tosi kallis." totesi myyjä. Kysyin uudelleen, että siis paljonko pyörä maksaa. "Se on tosi kallis." sain taas vastaukseksi. Kolmanteen kysymykseen sain ihan euro-hinnan ja olisin voinut maksaa sen, mutta rahani sai ketjuliike, jossa palvelu oli edes tavallista.

Vierailija
731/1350 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rkioskin kassa vei 6e keno voittoni ja ilmeisesti myös voiton  edelliseltä asiakkaalta.  ei pitänyt näyttöa päällä ja sanoi vain ettei ole mitään. olin kotona tarkistanut kupongin ja olen hyvin tarkka näissä. vähän hämmästyin niin älynnyt pyytää kuponkia takaisin. edellinen asiakas pyysi voittoaan viiteen osaan ja kassa sanoi ettei ole mitään. kummassakaan tapauksessa ei antanut kuponkia takaisin tai repinyt sitä vaan piti itsellään. takaani tullut vanhempi mies pyysi kympin kassalta lisää kun oli liian vähän antanut takaisin, ei epäröinyt antaa sitä. kaikki tämä vain n.5 minuutin aikana, paljonkohan on ehtinyt vetää ohi rahaa asiakkailta. tein valituksen myyjästä, ainakin on näyttö pysynyt päällä.

Vierailija
732/1350 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörähuollossa, tästä jo vuosi aikaa: valitin että vaihteet ei pysy päällä. Kyseessä oli 2 vuotta vanha napavaihteinen sähköpyörä ja vein sen valmistajan valtuutettuun takuuhuoltoliikkeeseen, jonne oli pitkät huoltojonot. Huollon äijä tenttasi läpi kaikki ne tyypilliset "vaihdatko vaihteita samalla kun poljet" - no en kun napavaihteisella ei saa vaihtaa polkiessa "jospa sulla käsi vahingossa lipsahtaa kun poljet ja vaihdat" - vähän vaikeaa kun se vaihdin on tosi jäykkä, sitä saa vääntää aika huolella, ei se "lipsahda" toiselle vaihteelle vahingossa.

No, pyörä jäi sitten huoltoon, huoltojono 4-5 viikkoa(!) Ja kyseessä oli siis juhannuksen jälkeinen aika, keväällä jonot olivat olleet 7 viikkoa. Viisi viikkoa odotettuani soitin perään, myyjä ei ensin löytänyt koko pyörää ja sanoi sitten sen löydettyään "joo ei tätä ole vielä otettu työjonoonkaan". Käskin laittaa työn alle heti, olin ymmärrettävästi jo aika hiiltynyt odottelusta. Niin huollosta soitettiin perään ja huoltoäijä sanoi että hän ei löydä pyörästä mitään vikaa. Kun kysyin voisiko asiaa auttaa jos vaihtaisi koko vaihteiston kokonaan niin alkoi huutaa että pyörässä ei ole mitään vikaa ja heidän ei ole pakko sitä huoltaa, vie se muualle huollettavaksi...!!

Niin teinkin. Pikkuisessa pyörähuollossa vika löytyi heti: rispaantunut vaihdevaijerin pää. Vaijeri vaihdettiin ja odotusaika oli 2 arkipäivää. Samalla korvattiin puuttuva takavalo, johon olin pyytänyt korjausta samaisessa "valtuutetussa huollossa" vaihdeongelman ratkaisemisen lisäksi. Olivat ns. korjanneet sen teippaamalla valaisimen heijastimen kiinni Skotch-teipillä ilman lamppua. Eikä mitään mainintaa että polttimo-osa puuttuu...

En ikinä vie pyörääni valtuutetulle Helkama-huoltoliikkeelle enää. (Samanlaisia ongelmia oli myös toisen valtuutetun huollon kanssa, josta vaihdoin tähän "paremman palvelun" toivossa...)

Vierailija
733/1350 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoliikkeet yleisesti.Olen melkein nelikymppinen hyväpalkkaista asiantuntijatyötä tekevä nainen,joka saattaa vapaa-ajalla pukeutua teinihuppareihin.No autobudjettini oli n.50k.Jos jossain liikkeissä sai edes palvelua,tarjottiin parintonnin Nissan Micraa.Vaikka nimenomaan kerroin mitä etsin (Saksalainen,uudehko,neliveto jne...).Ei voi käsittää...

Vierailija
734/1350 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylivoimaisesti huonoin kokemus on ollut (yllättäen?) tk-päivystyksessä. Tk-lääkäri ei viitsinyt suurentaa 2-vuotiaan jalan röntgenkuvaa ruudulla, josta olisi huomannut jalassa olleen murtuman. Äärimmäisen vaikesti havaittava murtuma ei ollut, kun röntgenhoitajat sen näkivät. Kun tämän sanoin lääkärille, hän erittäin alentuvasti lupasi laittaa kuvan röntgenlääkärin lausuttavaksi. Sunnuntaina ei ollut juuri muuta tehtävissä. Menimme takaisin maanantaina, jolloin murtuma havaittiin ja jalka sai kipsin. Onneksi parantui tosi hyvin, mut !!!

Ei julkisen puolen tehtävä olekaan palvella. Miksi niillä olisi mitään motiivia kohdella asiakasta hyvin, kun työpaikka on joka tapauksessa turvattu?

Olikohan tämä siis sarkasmia..? Juuri virastoissa, sairaaloissa saa välillä tod epäkohteliasta palvelua kun kaikki eivät ymmärrä olevan asiakaspalvelussa vaikka eivät mitään myykään. Jos olet asiakkaan kanssa tekemisissä, auttamassa tai neuvomassa, olisi mahtavaa jos osaisi käytöstapoja... Tietysti jos sosiaalisuus on raskasta niin tällainen työ on varmaan vastenmielistä. Siinä tapauksessa kannattaisi harkita alan vaihtoa

Vierailija
735/1350 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään pörriäisyhtiön työterveyslääkäri puhui ihan kokoajan päälleni. Sain sanottua muutaman lauseen ja hän jatkoi juttua ja täydensi itse oirekuvaustani. Sanoin asiallisesti että saanko uhua loppuun, hän vaan tykittää kysymyksiä tulemaan eikä edes kuunnellut vastausta, vilkuili kelloa ja edelleen puhuu päälle. Halusi selvästi nopeuttaa tapaamisen loppumista.

Hän vaan veti niin likuhihnalta asiakkaitaan että äkkiä vaan se saikkulappu kouraan ja potilas ulos. Saa sit taas hengähtää ennenku seuraava tulee.

Vierailija
736/1350 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rkioskin kassa vei 6e keno voittoni ja ilmeisesti myös voiton  edelliseltä asiakkaalta.  ei pitänyt näyttöa päällä ja sanoi vain ettei ole mitään. olin kotona tarkistanut kupongin ja olen hyvin tarkka näissä. vähän hämmästyin niin älynnyt pyytää kuponkia takaisin. edellinen asiakas pyysi voittoaan viiteen osaan ja kassa sanoi ettei ole mitään. kummassakaan tapauksessa ei antanut kuponkia takaisin tai repinyt sitä vaan piti itsellään. takaani tullut vanhempi mies pyysi kympin kassalta lisää kun oli liian vähän antanut takaisin, ei epäröinyt antaa sitä. kaikki tämä vain n.5 minuutin aikana, paljonkohan on ehtinyt vetää ohi rahaa asiakkailta. tein valituksen myyjästä, ainakin on näyttö pysynyt päällä.

Voittoa lunastaessa sitä ei voi enää jakaa osiin.

Jako on tehtävä jo silloin, kun

tekee pelin.

Terv. Veikkaus

Vierailija
737/1350 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaiseen äänestyspaikkaan valitaan oma vaalitoimikunta, jolla on puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja. Puheenjohtaja yleensä ohjeistaa ja valvoo, että kaikki sujuu äänestyspaikalla oikein. Äänestyspaikat ovat auki pitkän päivän, joten toimikunta jakautuu kahteen vuoroon, joissa kummassakin on paikalla pj tai vpj. Äänestyksen päättyessä koko toimikunta (myös aamuvuorolaiset) tulee paikalle ja osallistuu ääntenlaskuun. Lopuksi kirjataan tulokset pöytäkirjaan, jonka kaikki hyväksyvät.

Äänestyspaikoilla on tasaväkisesti kaikkien puolueiden edustajia, myös persuja. Kaikki ovat mukana myös äänten laskennassa. Tämä tehdään tatkoituksella niin että kaikilta puolueilta tulee edustaja paikalle.

t. Itsekin vaalivirkailija

Laskennassa varmasti onkin, mutta äänestyspaikoilla ei todellakaan ole. Viimeksi paikalla oli kolme henkilöä, kaksi laittamassa lappuja kuoriin ja yksi ohjaamassa koppeihin. Siitä ei riitä jokaiselle puolueelle edustajaa.

Vierailija
738/1350 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telia on aika surkea !!

Vierailija
739/1350 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on oikeastaan aika huvittava. Tarvitsimme pienen kangasrepun ja menin ostamaan sen urheiluliikkeestä. Tästä on paljon aikaa, eikä urheiluliikkeitä ollut joka kulmalla. Löysin repun ja menin maksamaan erilliselle kassalle, jonka takana istui keski-ikäinen rouvashenkilö, joka ilmeisesti pahastui pienestä ostoksestani. Maksoin viidenkympin (markan) setelillä ja minun olisi pitänyt saada takaisin kolme kympin seteliä. Rouva kirjaimellisesti heitti rahat tiskille, eikä laskenut niitä käteeni, kuten tuolloin oli tapana. Ei sanonut missään vaiheessa mitään, ei kiitos tai ole hyvä. Näin heti, että siinä oli neljä kympin seteliä, mutta pidin sitten vahingon hyvänäni. Jos kassa olisi toiminut asiallisesti, olisin palauttanut ylimääräisen kympin.

Vierailija
740/1350 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ostamassa laturia puhelimelleni. Puhelin saatu lahjaksi ja vanha laturi hukassa. En tiennyt millainen laturi minun kuuluu ostaa, joten suuntasin Prisman sijaan lähimpään elektroniikkaa myyvään liikkeeseen, jossa voisin yksinkertaisesti kysyä myyjältä apua.

Myyjä NAUROI kysymykselleni ja osoitti epämääräisesti kohti oikeaa hyllyä. Tutkin hetken latureita ja kysyin voisiko hän tulla auttamaan, muita asiakkaita ei ollut. Ei voinut. Läksin pois liikkeestä ja päätin että ostan laturin ensimmäisestä paikasta, josta saan hyvää palvelua.

Paikka oli Class Ohlson ja olisin muuten laittanut boikottiin, mutta olen aiemmin saanut siellä aina hyvää palvelua. Laitoin tottakai asiakaspalautteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan