Huonoin/törkein asiakaspalvelukokemuksenne?
Kenkä Marskissa on pystyyn kuollut tunnelma. Myyjät hiippailee oudosti tarjoamatta kuitenkaan apua. Yhdessä kukkakaupassa mulle ei myyty kukkapuskaa kun myyjä kuuli, että vien sen sairaalaan. Puhelinpalvelut hävyttömän usein ikäviä kokemuksia. Kai se puhelimessa on niin helppo (piilo)vittuilla.
Kommentit (1350)
Olen vuokralla Ta-yhtiön omistamassa talossa. ehdottomasti huonoin kokemus, ikinä.
Esimerkiksi ovat käyneet asunnossani tietämättäni, kyseessähän on kotirauhan rikkominen. Aikani siitä ja muista asioista yritin niille jankata niin tekivät minusta sosiaalitoimeen huoli-ilmoituksen ja tuhosivat rekisteritiedoistani kaikki viestit jossa peräänkuulutin oikeuttani kotirauhaan.
Kaikista hulluinta on se että info@ta.fi tai vikailmoitus eivät vastaa viesteihini tai kukaan muukaan siellä. Koska olen myös johtoportaalle asioista informoinut niin voi päätellä että johdon siunauksella jättävät vastaamatta!
Vierailija kirjoitti:
Voiko tähän vastata myös asiakaspalvelijan näkökulmasta? kokemus se asiakaspalvelutilanne kai hänellekin on.
Asiakaspalvelijoiden kokemuksille on omia ketjuja. Tässä esim. yksi 200-sivuinen:
https://www.vauva.fi/keskustelu/3175758/asiakaspalvelijat-oudoin-asia-j…
Kaupan myyjä alkoi karkkia ostaneelle pyylevälle tytölle opastamaan kassalla, että kävely on hyvä kaloreita polttava harrastus. Hävetti kuunnella sen myyjän puheita.
Kävin isossa keskonmarketissa joka sijaitsee siirtolapuutarhojen ja asutusten keskellä, suuren kaupungin jalkapallo ja jääkiekko syadionin vieressä. Olimme ostamassa lapsemme kanssa ruokaa, kun kassa päätti osoittaa mieltä ja hidasti normaali työtahtinsa hitaaksi, niin että jokaikinen pakasteemme suli ja ruoat olivat lähes kaikki käyttökelvottomia. Tästä ilmoitimme kauppiaalle joka oli sitä mieltä, että itse valitamme kassan ja mitä ostitte kuumana päivänä pakasteita. Kieltämättä olisi pitänyt jättää ruoat ostamatta, mutta koska raskaus ja kuumuus teki olon muutenkin tukalaksi halusin vain kotiin toisen lapsemme kanssa.
Myöhemmin olivat tarkistaneet nauhoja ja lähette pahoitteluksk Sushi-lahjakortin niin siis mitä raakaa kalaa raskaana olevalle kesällä. Kaiken lisäksi summa oli mitätön ja ei vastannut alkujakaa ostosummasta. Samaisessa paikassa vartija päätti työntekijön virheen vuoksi julkisesti nöyryyttää kassitatkastukseen. Siitäkin kauppias oli sitä mkeltä että kyllä asiakkaita riittää, kun vartiointi firman pomo tatjosi lounaan ja keskustelua sekä lahjakortin eri kerjuun. Miksi sitten kävin vie uudestaa, koska asun vieressä, mutta enää en köy. Onneksi tuntustuin toisenketjun yatjontaa niin laskiko vikko-ostokset ja ruokakin on tuoretta.
Bauhaus Vantaa. Kysyin myyjältä yhden tuotteen perään, jota en itse onnistunut löytämään. Netin mukaan saldoa oli. Myyjä tuli apuun, pyörähteli hetken paikoissa, jotka olin jo itse tarkistanut ja ilmoitin, ettei se siellä ollut. Sitten myyyjä singahti jonnekin (oletin, että tarkistamaan hyllypaikkaa koneelta tms), ja jäin rauhassa odottelemaan. Monen minuutin kuluttua näin samaisen myyjän työn touhussa ihan muualla ja tajusin, ettei hänellä olekaan mitään aikomusta tulla takaisin palvelemaan minua. Jatkoin sitten itse pyörimistä hyllyjen välissä ja lopulta tuote löytyikin, Jäi hieman hassu fiilis, kun jätettiin kuin nalli kalliolle. No, elämä on!
Malmin Veho ,auto kolarikorjauksessa ja vakuutustarkastajan hyväksymä korjauslista.Törkeän huolimatonta
kasausta eikä yhtä helmassa olevaa lisävaloa vaihdettu .Onneksi oli tuttu korjaamon omistaja joka haki
auton osan sieltä ja paranteli ko.pajan jälkiä.En asio enää koskaan.tämä tapahtui muutamia vuosia sitten
,en tiedä onko meininki parantunut,muutaman kaverin jutuista päätellen ei.
Turussa eräässä supermarketissa olin ottanut pussin irtokarkkeja. Kun olin kassalla, sitruunan niellyt kassatäti piippasi pussin ja sit alkoi käsipelillä nostelee pussia ja totesi sitten et kyllä nyt on punnituksessa huijattu, tää painaa paljon enemmän. Sit hän lähti pussi kädessä punnitsee sitä uudelleen ja nä&takana oleva jono jäätiin odottaa. Olin ihan korvat punaisena, aika tuntui ikuisuudelta kunnes eukko lyllersi sama hapan ilme naamalla takas ja murahti vain vilkaisemattakaan, että no oli se oikea. Ei edes sanonut ostoksen hintaa ääneen mistään pahoittelusta puhumattakaan vaan otti vain kolikot ja lähdin jotenkin hätkähtäneenä ulos.
Eräässä putiikissa käynti kadutti. Nyökkäsin päivää liikkeen ovella ja katsoin myyjää joka toljotti takaisin että kuka tulee ovesta mutta ei sanonut mitään ei nyökännyt ei hymyillyt jutteli vaan toisen asiakkaan kanssa. Tunsin itseni ilmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Onko sulla yhtään pienempää? Eikö? No, siinä on ovi!
Näin tiuskaisi TKL:n keski-ikäinen mieskuski, kun 15-vuotiaana yritin tarjota hänelle viisikymppistä. Kostoksi boikotoin busseja melkein vuoden, ellen pakon edestä joutunut käyttämään.Sama tapahtui 18-vuotiaana ja TKL kyseessä. Ei ollut rahaa bussilippuun ja siihen aikaan oli vielä markat. Useimmissa automaateissa pienin nostettava seteli oli 100mk. Nostin satkun, lippu olisi maksanut 10mk. Ei kuulemma "ala antamaan koko vaihtokassaa" mulle ja avasi oven töykeästi selän takaa. Tosi kiva. Olin tulossa kotireissusta juna-aseman edessä ja bussit kulki 30min välein sunnuntaina. Siitä sitten raahasin kassejani johonkin kahvioon, jossa ostin jotain pientä, että sain rikottua setelin. Soitikin kyllä TKL:lle tulikivenkatkuisen puhelun, että satanen on pienin automaatista saatava raha ja olisi sitten ottanut ilmaiseksi kyytiin, jos kerran ei halua antaa vaihtorahoja.
TKL:lle ei kannata antaa palautetta. Joko sitä ei kuunnella tai se saattaa johtaa kostotoimenpiteisiin.
TKL:llä on ainakin koko euroajan ollut sääntö että yli 20 ei oteta vastaan ja siitä on kyllä tiedotettu asiakkaille. Eli vähän niinkuin oma moka...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Onko sulla yhtään pienempää? Eikö? No, siinä on ovi!
Näin tiuskaisi TKL:n keski-ikäinen mieskuski, kun 15-vuotiaana yritin tarjota hänelle viisikymppistä. Kostoksi boikotoin busseja melkein vuoden, ellen pakon edestä joutunut käyttämään.Sama tapahtui 18-vuotiaana ja TKL kyseessä. Ei ollut rahaa bussilippuun ja siihen aikaan oli vielä markat. Useimmissa automaateissa pienin nostettava seteli oli 100mk. Nostin satkun, lippu olisi maksanut 10mk. Ei kuulemma "ala antamaan koko vaihtokassaa" mulle ja avasi oven töykeästi selän takaa. Tosi kiva. Olin tulossa kotireissusta juna-aseman edessä ja bussit kulki 30min välein sunnuntaina. Siitä sitten raahasin kassejani johonkin kahvioon, jossa ostin jotain pientä, että sain rikottua setelin. Soitikin kyllä TKL:lle tulikivenkatkuisen puhelun, että satanen on pienin automaatista saatava raha ja olisi sitten ottanut ilmaiseksi kyytiin, jos kerran ei halua antaa vaihtorahoja.
TKL:lle ei kannata antaa palautetta. Joko sitä ei kuunnella tai se saattaa johtaa kostotoimenpiteisiin.
TKL:llä on ainakin koko euroajan ollut sääntö että yli 20 ei oteta vastaan ja siitä on kyllä tiedotettu asiakkaille. Eli vähän niinkuin oma moka...
TKL on niin tunnettu töykeydestään, että turha tässä on lässyttää. Kuskit tekee nuorille sellaista, että vaikka painavat poistumisnappulaa, niin eivät pysähdy. Tytär oli mennyt kysymään eteen että mikset pysähtynyt, kun painoin nappia. Oli naiskuski vaan virnuillut, että OHO, en kyllä yhtään huomannut.
Sitten tulevat pysäkiltä eteen ihan törkeästi, vaikka auto on jo eturenkaan kohdalla. Niin hävytöntä touhua en ole missään muualla nähnyt. Ja jos teet valituksen TKL;lle niin saat aivan haistapaska-vastauksen.
TKL elää 70-lukua asiakaspalvelussa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen monesti miettinyt että jos omassa työssä käyttäytyisin niinkuin yllättävän monessa paikassa käyttäydytään, lähtö olisi tullut.
Monesti ei puhuta yhtään mitään asiakkaalle, vaikka asiakas tervehtii, sanoo kiitos ym.
Mulkoillaan, tiuskitaan, kettuillaan.
Olen kyllä nähnyt kauhuasiakkaitakin, mutta jos asiakas on kohteliainen ja ystävällinen, miksi äksyily?
Puretaanko se ärsytys turvallisemmin niihin kiltteimpiin asiakkaisiin?
Varmaankin näin, vähän sama siis kuin koulussa: opettajat ovat turhautuneita niihin oikeasti hankaliin oppilaisiin, mutta eivät uskalla purkaa ärsytystään heihin. Sen sijaan purkavat sen niihin kiltimpiin ja hiljaisempiin oppilaisiin vinoilemalla, huutamalla ja nöyryyttämällä. Olin itse kiltti oppilas, ja koin tuollaista monesti.
Olen muuten myös itse ollut nuorempana asiakaspalvelutöissä ja siellä korostettiin jatkuvasti, että kaikille asiakkaille on oltava kohtelias, eikä hermoja saa menettää. Siksi minua ärsyttää kovasti aina, kun törmään johonkin töykeään aspaan. En vaadi, että kaikkien asiakaspalvelijoiden tulisi virnuilla jotain tekohymyä ja olla ylikohteliaita, mutta ei voi olla niin vaikeaa muistaa sitä oman työn tarkoitusta (eli ihmisten auttamista) ja peruskäytöstapoja.
Hammaslääkärillä reiän takia.
Minä: Mulla on tuolla takana reikä.
Hammaslääkäri: (katsoo ja kopsuttelee hampaita) Nyt juksaat.
Minä: ?????????
Kävin pian uudelleen ja toinen hammaslääkäri löysi reiän melkein heti! Kerroin tarkasti reiän sijainnin, en tiedä mikä tuolla ekalla oli ongelmana :( En uskaltanut vääntää rautalangasta kun olin vielä tosi nuori, vaikka olisihan se pitänyt.
Vierailija kirjoitti:
Hammaslääkärillä reiän takia.
Minä: Mulla on tuolla takana reikä.
Hammaslääkäri: (katsoo ja kopsuttelee hampaita) Nyt juksaat.
Minä: ?????????
Kävin pian uudelleen ja toinen hammaslääkäri löysi reiän melkein heti! Kerroin tarkasti reiän sijainnin, en tiedä mikä tuolla ekalla oli ongelmana :( En uskaltanut vääntää rautalangasta kun olin vielä tosi nuori, vaikka olisihan se pitänyt.
Itse menin särkypäivystykseen, koska hampaassa oli reikä, jota särki niin, etten saanut nukuttua. Kerroin mitä hammasta särkee ja hammaslääkäri löysikin siitä reiän. Sitä ei hänen mielestään kuitenkaan kannattanut vielä paikata, koska se oli vasta niin pieni. Käski vain ottaa särkylääkettä (mitä olin tietysti jo kokeillut, eikä se auttanut).
Siis mitä?? Eikö reiät nimenomaan kannattaisi paikata ennen kuin ehtivät isommiksi?
Pari muistoa huonekaluliikkeistä: 1. Se iso M liike josta mentiin ostamaan TV-tuolia, keinuvaa, pyörivää ym. Löytyi vaan sellaisia möhkäleitä jotka ulottuu lattiaan saakka ja sellaista me ei haluttu. Myyjä oli tosi innokas, syystä jota ei vielä silloin tiedetty. Hän raahasi meidät ihan hallin perälle katsomaan Stressless-hirmukalliita nahkatuoleja ja ahdisti meitä aina vain enemmän nurkkaan. Suu kävi koko ajan ja meistä alkoi tuntua suorastaan uhkaavalta. Kun sanoimme että meillä ei ollut aikeita ostaa noin kalliita tuoleja, hän huusi suu vaahdossa että kun häneltä puuttuu vielä tässä kuussa se yksi supermyyjän kauppa, ostakaa nyt! Siinä vaiheessa riistäydyimme nurkasta vapaaksi ja juoksimme koko hallin läpi ovesta vapauteen. Eikä ole siitä liikkeestä ostettu - ei ikinä.
2. Maineikas kotimainen paikallinen ketju josta hankimme vanhanaikaisen sängyn, jossa on puurunko ja sälepohja, patja päällä jne. Piti olla laadukas. Mutta eräänä aamuna istuin sängyn laidalle, hups vaan ja sälepohja putosi lattialle ja muija mukana patjan päällä. Ruuvit jotka kannatti sälepohjaa, oli katkenneet, siis poikki keskeltä, joka ainoa! En paina edes 80 kiloa ja istuin pukemassa sukkia... Soitin liikkeeseen kun sänky oli suht uusi, ja selitin että teillä on sängyissä tällaiset ruuvit, katkeaa ihan yllättäin. Myyjä ei pahoitellut, vaan laittoi minun syyksi, että kyllä siinä sängyssä on pompittu ja hypitty, ei ne voi tuolla tavalla katketa. No, en ruvennut valehtelemaan että pompittu on, koska mies oli matkatöissä ja minä yksin vain sängynlaidalla istuskelin. Silti myyjä väitti että siihen on kohdistunut voimakasta rasitusta, minä taas pysyin kertomuksessani. Lisäksi pyysin heitä tarkastamaan etteivät myy kellään seniorille niitä turvasänkyinä, niin kuin netissä mainostivat, ennen kuin katsoo mitä ruuveja niissä on. Ei uskonut vieläkään myyjä. Laitoimme sitten itse oikein kunnon sivupuut siihen vahvikkeeksi. Että yli 60-vuotias nainen saisi sängyn pohjan putoamaan hypellen siinä päällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- 16-vuotiaana, mutta jo omillani asuvana ostin Prismasta kynttilän ja tulitikkuja, myyjä sanoi ettei voi myydä niitä alaikäiselle. Olin ihan suu auki että pitääkö minun oikeasti pyytää isäni/äitini ostamaan minulle tulitikkuja? Lopulta toinen myyjä sanoi jotain että "voit sinä ne myydä".
- Odotin esikoistani kun bussikuski itketti edessäni ollutta pikkutyttöä, lapsi halusi tietää että onko oikeassa bussissa ja kuski karjaisi että "tuolla edessähän se lukee!" Moitti tyttöä myös tyhmäksi, kun ei heti tajunnut miten päin bussikortti pitää olla kädessä. Tässä vaiheessa puutuin tilanteeseen ja sanoin että ihminen se pieni veronmaksajakin on ja että harkitsen vakavasti valitusta noin törkeästä käytöksestä. Tästä tuohtuneena kuski lähti liikeelle talla pohjassa ennenkuin ehdin istumaan ja sain viime tipassa kiinni tolpasta etten kaatunut, ja siis raskaus selvästi näkyi jo. Tein sen valituksen ja väitin siinä kaatuneeni enkä vain meinanneeni kaatua. Ei näkynyt kys. kuskia sen jälkeen!
- Ostin ärrältä tupakka-askin ja kahvin, puhuin samalla puhelimeen ja säikähdin kun myyjä huusi " PISTÄ SE PUHELIN POIS KUN PUHUN SINULLE!" Oli kysynyt jotain tarkentavaa siitä röökiaskista, enkä ollut kuullut. Katsoin myyjää silmiin ja sanoin kylmästi että no anteeksi kun en lyönyt luuria korvaan äidilleni, joka soitti juuri kertoakseen että hänellä on syöpä.
En siedä epäoikeudenmukaisuutta, kohdistuu se sitten minuun tai muihin. Koulussa puolustin kiusattuja ja olin toistuvasti jälki-istunnossa, kun en antanut kässänmaikan hyppyyttää minua asemansa varjolla. Enkä nyt puhu mistään teinien aukroriteetti-ongelmasta, vaan tämä ope saattoi sanoa jollekin oppilaalle "Käyppä avaamassa ikkuna kun on niin kuuma. Ei se ikkuna! Tai itseasiassa käyppä sulkemassa se" jne jne
-
En usko. Ei kukaan kerro toiselle puhelimessa että "hei tytär. mulla on syöpä" kyllä se on sellainen asia mikä pitää kasvotusten sanoa.
Miten jos tytär asuu vaikka Vaasassa ja äiti Lahdessa?
Ei tuo jolle vastasit
Aika moni on saanut jatkaa taksimatkaansa apostolin kyydillä.
Valtaosa sentään omasta syystänsä tai väärän lätkäjengin paidan kantamisesta.
Hain R-kioskilta kahvin mukaan, päätäni särki ja otin heti maksamisen jälkeen Buranan . Myyjä alkoi huutaa kurkku suorana ettei "täällä saa vetää huu meita!" Säikähdin huutoa niin että päänsärky lakkasi ennenkuin Burana oli edes mahassa.
Vierailija kirjoitti:
Olin saanut painoani putoamaan 180 kilosta, 100 kiloon (eli 80 kiloa) ja suunta oli edelleen alas. Olin jo siinä pisteessä että ei tehnyt mitään herkkuja mieli ja tuolloin 90 kiloinen mieheni osteli paljon sipsejä ym herkkuja itselleen ja käydessämme kaupassa, ihmettelin kun pakkaamisen jälkeen, kaupan uudehko myyjä viuhtoi minut luokseen ja menin. Siinä hän sitten alkoi kyselemään että "kai sinä nyt käyt ravintoterapeutilla kun ostelet noin paljon limsaa ja sipsejä? Tämä on jo kolmas kerta kun näen SINULLA sipsejä. EI HELVATI NÄIN!!" ja en saanut suutani auki, tai sain, mutta mitään sanoja ei tullut ulos, kunnes sitten kaupan vanhempi myyjä, meidän tuttu tuli sanomaan että "Niin, Ellahan on laihduttanut paljon ja ei syö tuollaisia enään. Hänen miehensä syö" ja tää myyjä nyökytteli, pyytäen anteeksi. Seuraavalla kerralla, taas sama toistui, kunnes miehllä meni pinna ja hän huusi tälle myyjälle "HILJAA. VAIMONI ON LAIHDUTTANUT PALJON JA LOPETTI KAIKEN TÄLLÄISEN SYÖNNIN. MINÄ EN OSAA LOPETTAA JOTEN VOISITKO SINÄ LAKATA KYYLÄÄMÄSTÄ" myyjä punastui ja pyyteli taas anteeksi. Kolmannella kerralla se taas toistui (eli minua siis syytettiin ja haukuttiin ym, ja oli pakko tehdä valitus. Nykyään ollaan molemmat miehen kanssa normimitoissa :) tuo kyylääjämyyjä sai potkut kun teki kaikkea muutakin, eli valisti alkoholista juopoille ja tupakanpoltosta ihmisille ym.
Mitä aktuaalista kettua. :D Kamala myyjä.
Yleisesti ottaen asiakaspalvelun taso paranee kaikilla aloilla. Eräs hondakorjaamo on kyllä todella masentava paikka. Ko. korjaamo sijaitsee pk-seudun ympäristökunnassa ja siellä on selvästi Espoota halvemmat hinnat. Mutta se palvelu on todella rasittavaa. Asiakkaalle pidetään asiantuntijaluentoja ja saarnoja ja suhtaudutaan kuin idioottiin. Luulisi että kun asiakas maksaa esim. 500 € korjauksesta, niin olisi edes vähän asiakaspalveluhenkisyyttä.
Olivat yksi kerta jättäneet asennuksen yhteydessä yhden kiinnittimen irti. Vastaus tuli sähköpostiin, että tule tännen niin laitetaan se paikalleen. No paikalle tullessa olikin kova kiire ja huoltopäällikkö vihaisena tiuski mulle, ettei kyseistä kiinnitintä tarvita. Lopulta tilanne olikin se, että heillä ei ollut sitä. Huom. itse pyysi tulemaan paikalle milloin vaan. Lopulta huoltomies meni laittamaan sen nippusiteellä kiinni. Hän pahoitteli huoltopäällikön käytöstä. Aika naurettavaa menoa. Aikaisemmin huollatin Toyotaa ja huoltoneuvojat oli järjestään asiallisia ja asiakaspalveluhenkisiä.
Kävin ostamassa sipsipussin ja olin jo maksanut sen, niin vartija tuli ja väitti, että olin muka varastanut sen ja sitten veti vielä turpaan.