Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonoin/törkein asiakaspalvelukokemuksenne?

Vierailija
05.06.2016 |

Kenkä Marskissa on pystyyn kuollut tunnelma. Myyjät hiippailee oudosti tarjoamatta kuitenkaan apua. Yhdessä kukkakaupassa mulle ei myyty kukkapuskaa kun myyjä kuuli, että vien sen sairaalaan. Puhelinpalvelut hävyttömän usein ikäviä kokemuksia. Kai se puhelimessa on niin helppo (piilo)vittuilla.

Kommentit (1350)

Vierailija
701/1350 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on asiakaspalvelijan puolelta kerrottuna. Teininä jaoin kesätyönä postia, ja siinä tuli törmättyä vähän kaikenlaisiin ihmisiin. "Paras" kohtaaminen kuitenkin oli, kun tiputin postia laatikkoon ja pihalta säntäsi räksyttävä pieni koira, joka kävi kiinni nilkkaani. Terassilla röhnötti kaljatölkki kädessä koiran omistaja, joka sanoi moittivaan sävyyn, että olisit pistänyt kumisaappaat jalkaan. Juu, ei ihan ekana tullut mieleen aurinkoisena hellepäivänä.

Vierailija
702/1350 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapahtui ihan hiljattain länsivantaalaisessa kauneushoitolassa. Menin ottamaan kasvojen puhdistusta, yumiripsikäsittelyä, kulmien siistimistä ja värjäystä, niin kosmetelogi ihmetteli, että miksi käytän noin paljon rahaa kasvoihini, kun olen niin ylipainoinen eikä hoidot "auta mitään". Hämennyin niin rankasti, etten keskeyttänyt "palvelua" ja maksoinkin kiltisti, mutta en taida enää mennä samaan paikkaan. Tiedän kyllä, että koronakiloja tuli ja olen himpun liikaa syöneen puolella, mutta BMIni on 25,2. Ei ehkä "oikeuttaisi" tuollaiseen palautteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/1350 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä kampaajalla hiustenleikkuussa kampaajan kädessä olevien saksien toinen puolisko meni suuhuni vahingossa! Poskeni oli siinä saksien välissä siis suupielestä kohti korvaa. Kampaaja poisti sakset suusta ja jatkoi mitään sanomatta leikkuun lopppuun. Olin hämmentynyt ja nuori enkä sanonut mitään ja loppuasiointi meni normaalisti. Jälkikäteen ajatellen se ei mennyt ihan ok.

Vierailija
704/1350 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malmin cubus.

Maahanmuuttajanainen, palvelu jäinen. Näytti paikan, mistä löydän etsimäni, poistui paikalta.

Vierailija
705/1350 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tapahtui ihan hiljattain länsivantaalaisessa kauneushoitolassa. Menin ottamaan kasvojen puhdistusta, yumiripsikäsittelyä, kulmien siistimistä ja värjäystä, niin kosmetelogi ihmetteli, että miksi käytän noin paljon rahaa kasvoihini, kun olen niin ylipainoinen eikä hoidot "auta mitään". Hämennyin niin rankasti, etten keskeyttänyt "palvelua" ja maksoinkin kiltisti, mutta en taida enää mennä samaan paikkaan. Tiedän kyllä, että koronakiloja tuli ja olen himpun liikaa syöneen puolella, mutta BMIni on 25,2. Ei ehkä "oikeuttaisi" tuollaiseen palautteeseen.

näistä näin yliampuvista tarinoista vaan jää aina pieni epäilys että mtähän oikeasti onkaan sanoneet tai tarkoittaneet sillä? esim. jos syö paljon rasvaista ruokaa, se ehkä tulee läpi naaman epäpuhtautena, olisko hän tarkoittanut sillä sitä, että on vähän turha taistella naaman finnejä vastaan jos ruokavalio ei ole kunnossa? Ihon epäpuhtaus voi tulla ravinnosta, ravaa tirisee huokosista ulos?

Vierailija
706/1350 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin kunnalliseen palveluun aikaa suuhygienistille, tarjottiin aikaa naapurikaupunkiin jonne bussilla 1,5 tunnin matka. Kyselin aikaa lähimpään hammashoitolaan, jonne yhtä bussia käyttäen pääsisi, kannassa sitten teksti etten ollenkaan hyväksynyt tarjottuja aikoja! Kaiku ry;lle ei kiitoksia heru, törkeää toimintaa.

Vierailija
707/1350 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa minkä muistan on se kun olin ollut eräässä kaupassa ruokaostoksilla ja olin ostanut mm. sipsipussin (ja en ole lihava joten voi jättää sen kommentoimatta) joka oli päällimmäisenä täydessä kauppakassissa.

Huomasin unohtaneeni jotakin ja poikkesin toiseen kauppaan kotimatkalla hakemaan puuttuvaa asiaa.

Kassalla myyjä huomasi kassistani sen sipsipussin ja alkoi kovalla älämölöllä vaatimaan että näytäpäs mitä sieltä kassista löytyy! Oli jo tarttumassa kassiini kiinni etten pääsisi karkuun.

Onneksi oli kuitti tallella ja kun näytin sen, meni muija hiljaiseksi ja noloksi. Itseäni jäi kuitenkin niin paljon kaivamaan tämä episodi että siinä kaupassa en koommin käynyt. Nyt asun ihan muualla.

Olen läpeensä rehellinen ihminen ja varkaaksi syyttäminen loukkais kyllä todella syvältä.

Eli sulla pitäisi olla oikeus vaan kävellä kassojen ohi maksamatta vaikka kassit on täynnä tavaraa, ilman että kukaan edes kyselee mitään? Onhan sillä kassallakin velvollisuus pysäyttää potentiaaliset myymälävarkaat. Oisit sanonut jo ennen liikkeeseen menoa kassalle että nää on jo maksettu, siksi siellä oli ainakin ennen ne lokerot.

Vierailija
708/1350 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

näistä näin yliampuvista tarinoista vaan jää aina pieni epäilys että mtähän oikeasti onkaan sanoneet tai tarkoittaneet sillä? esim. jos syö paljon rasvaista ruokaa, se ehkä tulee läpi naaman epäpuhtautena, olisko hän tarkoittanut sillä sitä, että on vähän turha taistella naaman finnejä vastaan jos ruokavalio ei ole kunnossa? Ihon epäpuhtaus voi tulla ravinnosta, ravaa tirisee huokosista ulos?

Oletko sattumalta töissä länsivantaalaisessa kauneushoitolassa ja tietääkö esimiehesi, että esität asiakkaille ikiomia mielipiteitäsi henkilökohtaisten loukkausten muodossa?

- ohis

Vierailija
709/1350 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hoitaja tarkoitti, että sinulla saattaa hyvinkin olla jokin ruoka-aineallergia, silloin ei kasvohoidot auta mitään. Todennäköisesti maitotuotteet, kanamuna, tai viljat tai jopa ne kaikki. Rasvojen syönti ei välttämättä ole syy niiden iho-ongelmien synnyssä. Tosin jos jossain myydään ehtaa oliiviöljyä niin sitä kannattaa ostaa ja käyttää muiden rasvojen sijasta. Maidotonta Margariinia löytyy muttei sovi vilja-allergiselle. Myös jotkut lääkkeet, jotka sekoittavat aineenvaihdunnan saattavat vaikuttaa myös ihoon. Tuskin tuolla BMI llä (25) kenellekään vihjattaisi että on ylipainoinen! Hoitaja on yrittänyt vinkata että iho-ongelma on oire jostain. Useimmiten allergiasta, stressistä, lääkkeestä tai hormoniepätasapainosta.

Vierailija
710/1350 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telian asiakaspalvelu haisee.

Vierailija
711/1350 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elektroniikkaliikkeissä olen saanut keskimäärin huonompaa palvelua. Näin oli esim. silloin kun olin erään elektroniikkajätin myymälässä ostamassa tablettia. Myyjät olivat noin 25-40 v. miehiä. Seisoin tablettiosastolla minuuttikaupalla odottamassa ja yrittämässä saada myyjän palvelemaan minua, mutta kaikki marssivat ohi, vaikka napakasti lähestyin heitä. He alkoivat sen sijaan palvella minun jälkeeni paikalle saapuneita miesasiakkaita. Kun sitten vihdoin olin saanut jonkun palvelemaan itseäni, paikalle tuli parikin keski-ikäistä miestä jotka surutta tunkivat väliin kyselemään omaa asiaansa. Minun piti melko tylysti ilmaista, että minua palvellaan nyt, ja sinun tulee odottaa omaa vuoroasi. 

Myös tietokoneostoksilla olen saanut keskimääräistä kehnompaa palvelua. On mm. oletettu, etten tiedä yhtään mitään siitä miten tietokoneet toimivat.  Kun menin ostamaan uutta läppäriä työkäyttöön, minulle ehdotettiin jotain liikkeen yksinkertaisinta mallia joka "sopii hyvin netinkäyttöön". Kun sitten aloin puhua RAM:ista, GPU:sta ja äänikorteista, myyjät olivat ihan ymmällään ja johan muuttui ääni kellossa.

Sama homma tapahtui kun vein konettani huoltoon. Asennoituminen oli suunnilleen 'menikö tytön kone rikki? Eikö enää pääse Zalandon sivuille? Voivoi, olihan sulla akku ladattuna'? Kun sitten kerroin missä epäilen vian olevan, ja kun vielä paljastui että olin täysin oikeilla jäljillä, asennoituminen muuttui. En ole mikään ammattimainen tietotekniikka-asiantuntija , mutta sanoisin olevani 'harjaantunut käyttäjä' jo työni puolesta.

Voisiko nykypäivänä jo sisäistää ajatuksen, että naisetkin voivat omaksua ja soveltaa teknisiä asioita? 

Vierailija
712/1350 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin aikavarauksella erääseen silmälasiliikkeeseen jonka nimi loppuu jonkinlaiseen ... savers tyyppiseen.  Pääsin juuri töistä ja ajoin kaahaten että ehtisin tuohon varattuun aikaan. Ehkä jopa ylinopeutta. Turhaan, sillä liikkeeseen saavuttua minut tökättiin nurkkaan tuoliin istumaan koska optikolla on nyt juuri muuta, kiire tms. Odotin hyvinkin 10-15 minuuttia, jonka jälkeen sitten ilman pahoitteluja siirryttiin tarkastukseen. Sen tehtyä todettiin etten tarvitse heidän kalliita vahvuuksiaan vaan voin ottaa ihan tosta vaan ns lukulasit. Liikkeen puolelta kuulemma voi valita kehykset. Katselin aikani kehyksiä mutta kukaan ei tullut palvelemaan. Asiakkaita tuli ovesta ja heitä palveltiin ja sirkuteltiin niitä näitä, soviteltiin kehyksiä ja muuta, minä katselin aikani yksin. Lopulta kysyin mistä saisi kehykset ilman vahvuuksia, ja joku myyjä sanoi että tuolla alhaalla niitä halvempia on, kato itse. En sitten katsonut. Terveisiä Raumalle.

Vähän vastaava kokemus Rovaniemeltä samasta ..savers -liikkeestä. Jos olet ostamassa kallista, sinua ehkä palvellaan. Jos haluat halvat sangat ja kuluttaa vähän rahaa, pärjäile.

Kannattaa vaan marssia ulos ja hakea hyvää palvelua toisesta liikkeestä.

Lahti, ikävä kyllä sama juttu. Sen halveksunnan tunsi. Mieluummin olisivat kai olleet myymättä minulle mitään kun en laittanut satasia menemään.

Vierailija
713/1350 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamperelaisessa baarissa myyjä otti pari euroa korkeamman hinnan juomastani mitä hänen yläpuolellaan olevassa taulussa luki.

Huomautin siitä, myyjä vaan toisti sen kalliimman hinnan.

Maksoin kun en jaksanut jäädä jankuttamaan En ole enää käynyt kyseisessä kuppilassa.

Vierailija
714/1350 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesämökillä piti maalata saunan terassin kaide. Kun olen maalien kanssa vähän epävarma, ajattelin että kysyn myyjältä, saan varmasti just sitä mitä pitääkin. No Helsingin Ruoholahdessa rautakaupassa selitin asiani, että ulkokaide juu, ja valkoiseksi maalataan. Saan purkin, lähden kesämökille ja siinä ennen avaamista katson mitä maalipurkin kyljessä lukee. Sisäkalustemaalia, ei ulkokäyttöön. Ei jumankekka, täydellinen kuiva sää maalata, mutta ei voinut tehdä kuin unohtaa koko juttu ja kaupungissa mennä rautakauppaan uudestaan. Palautin kassalle maalin ja sain rahani takaisin. Joku muu osti minulle oikeanlaisen maalin toisesta kaupasta. Eli se siitä erikoisliikkeen myyjän ammattitaidosta.

Vierailija
715/1350 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että näin kirjoitti:

Olin joskus v. 2004 naapurikaupungissa käymässä ja päätin poiketa kultasepänliikkeeseen ostamaan korvikset. Paikalla oli yksi myyjä ja toinen asiakas minun lisäkseni. Myyjä palveli koko ajan vain tätä toista asiakasta, joka oli vanhempi rouva ja hänellä oli turkki. Sen muistan vieläkin hyvin. Itse oli vähän yli 20 v. opiskelija. Myyjä ei huomioinut minua mitenkään, varmaan ajatteli ettei minulla ole rahaakaan. Olin siellä ehkä 15 minuuttia ja lähdin pois. Ostin sitten korvikset kotikaupungistani ja sain ihan normaalia palvelua.

Jaa....jos myyjä olisi laukannut sinua palvelemaan kesken turkkirouvan palvelua, olisi turkkirouva täällä ihmetellyt, mihin myyjä lähti kesken myyntitapahtumaa! Mulla ollut aina periaate, että asiakas palvellaan alusta loppuun saakka.

Tosin huomioin muut asiakkaat katsekontaktilla ja nyökkäyksellä, kun he tulevat kauppaan.

Tästä olen samaa mieltä. Siksi aika törkeä kokemus olikin, kun olin käymässä eräässä pienessä keittiötarvikkeita myyvässä liikkeessä, ja kyselin myyjältä padoista. Olisin siis ihan oikeasti halunnut sellaisen ostaa, mutta en oikein tiennyt niiden eroista. Myyjä oli alusta asti vähän nihkeä, ja pyyhälsi yhtäkkiä kesken lauseeni palvelemaan jotain minua vanhempaa naishenkilöä, joka oli tullut liikkeeseen. Ajatteli kai, että kannattavampaa häntä oli palvella kuin parikymppistä, joka vaan katselee, muttei kuitenkaan osta. Pata jäikin sitten sillä kertaa ostamatta.

Me ei päästy mun miehen kanssa eräässä kultaliikkeessä edes tuohon vaiheeseen, vaan olimme ilmaa alusta loppuun.

Tästä on jo vuosikausia ja joo, olimme tosi nuoria mutta myös tosiajatuksella liikkeellä, sekä toistemme että sormusten ostamisen suhteen.

Pikkuinen liike, kaksi myyjää tiskin takana, ei muita asiakkaita.

Menimme suoraan tiskille, mutta korkeintaan mulkaisivat meitä.

Hetken päästä tuli keski-ikäinen nainen sisään ja toinen myyjä syöksyi iloisesti hänen kimppuunsa, toinen oli jo unohtanut meidät kokonaan ja puuhaili muuta.

Menimme sitten toiseen liikkeeseen jossa jo heti sisäänastuessa meitä kohdeltiin täysin normaalisti, kuten ketä tahansa asiakasta pitäisi: tervehditään, ehkä kysytään voinko auttaa?

Ja saimme kaupatkin tehtyä, kaikki asiallisesti eikä yhtään vähätellen, vaikka olimmekin tosiaan todella nuoria.

Itse olen monesti miettinyt että jos omassa työssä käyttäytyisin niinkuin yllättävän monessa paikassa käyttäydytään, lähtö olisi tullut.

Monesti ei puhuta yhtään mitään asiakkaalle, vaikka asiakas tervehtii, sanoo kiitos ym.

Mulkoillaan, tiuskitaan, kettuillaan.

Olen kyllä nähnyt kauhuasiakkaitakin, mutta jos asiakas on kohteliainen ja ystävällinen, miksi äksyily?

Puretaanko se ärsytys turvallisemmin niihin kiltteimpiin asiakkaisiin?

Vierailija
716/1350 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sattui tädilleni Järvenpään kävelykadun varrella olevassa naistenvaateliikkeessä.

Täti poikkesi sisään, jolloin myyjä katsoi häntä päästä varpaisiin ja ilmoitti, ettei täällä ole mitään noin vanhoille.

Kyseessä ei kuitenkaan ole nuorisopuoti, vaan ihan tunikoita ja kukkamekkoja myyvä aikuisten naisten vaatekauppa.

Menetti siinä varakkaan asiakkaan, sillä täti loukkaantui sydänjuuriaan myöten.

Vierailija
717/1350 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmetologi kertoi kuinka inhoaa ihmisiä eikä jaksa jutustella kenenkään kanssa kun muiden jutut on niin ärsyttäviä. Olin sit hiljaa 😬

Vierailija
718/1350 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoliike turussa mihin menin katsomaan autoa, koeajoa kyselessä myyjä huudahti kovaan ääneen että meillä ne autot ostetaan ilman turhia koeajoja. Kyseessä oli n. 20 K€ auto.

Lähdin hämmentyneenä pois liikkeestä.

Vierailija
719/1350 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stokkalla jouluostoksilla jonotin kassalle ja kun vuoroni tuli tämä nuori asiakaspalvelija alkoi palvelemaan takanani ollutta henkilöä eikä noteerannut minua mitenkään. En vieläkään ymmärrä miksi. Olin niin vihainen, että laitoin sähköpostia tavaratalon johtajalle. Vastaus tuli saman tien pahoitteluineen. Lupasivat ottaa asian puheeksi ko. henkilön ja osastopäällikön kanssa. Infossa oli noudettavana vielä suklaarasia, lahjakortti ja joulukortti.

Tätä voi sanoa 5/5 reklamaation hoitamiseksi. Kassapalvelija siirrettiin toivottavasti varastohommiin.

Vierailija
720/1350 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elektroniikkaliikkeissä olen saanut keskimäärin huonompaa palvelua. Näin oli esim. silloin kun olin erään elektroniikkajätin myymälässä ostamassa tablettia. Myyjät olivat noin 25-40 v. miehiä. Seisoin tablettiosastolla minuuttikaupalla odottamassa ja yrittämässä saada myyjän palvelemaan minua, mutta kaikki marssivat ohi, vaikka napakasti lähestyin heitä. He alkoivat sen sijaan palvella minun jälkeeni paikalle saapuneita miesasiakkaita. Kun sitten vihdoin olin saanut jonkun palvelemaan itseäni, paikalle tuli parikin keski-ikäistä miestä jotka surutta tunkivat väliin kyselemään omaa asiaansa. Minun piti melko tylysti ilmaista, että minua palvellaan nyt, ja sinun tulee odottaa omaa vuoroasi. 

Myös tietokoneostoksilla olen saanut keskimääräistä kehnompaa palvelua. On mm. oletettu, etten tiedä yhtään mitään siitä miten tietokoneet toimivat.  Kun menin ostamaan uutta läppäriä työkäyttöön, minulle ehdotettiin jotain liikkeen yksinkertaisinta mallia joka "sopii hyvin netinkäyttöön". Kun sitten aloin puhua RAM:ista, GPU:sta ja äänikorteista, myyjät olivat ihan ymmällään ja johan muuttui ääni kellossa.

Sama homma tapahtui kun vein konettani huoltoon. Asennoituminen oli suunnilleen 'menikö tytön kone rikki? Eikö enää pääse Zalandon sivuille? Voivoi, olihan sulla akku ladattuna'? Kun sitten kerroin missä epäilen vian olevan, ja kun vielä paljastui että olin täysin oikeilla jäljillä, asennoituminen muuttui. En ole mikään ammattimainen tietotekniikka-asiantuntija , mutta sanoisin olevani 'harjaantunut käyttäjä' jo työni puolesta.

Voisiko nykypäivänä jo sisäistää ajatuksen, että naisetkin voivat omaksua ja soveltaa teknisiä asioita? 

Gigantissa on paljon näitä nuoria itseään tärkeinä pitäviä liimalettejä. Se on elämän huipentuma kun pääsee työkkäristä myymään imureita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän