Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonoin/törkein asiakaspalvelukokemuksenne?

Vierailija
05.06.2016 |

Kenkä Marskissa on pystyyn kuollut tunnelma. Myyjät hiippailee oudosti tarjoamatta kuitenkaan apua. Yhdessä kukkakaupassa mulle ei myyty kukkapuskaa kun myyjä kuuli, että vien sen sairaalaan. Puhelinpalvelut hävyttömän usein ikäviä kokemuksia. Kai se puhelimessa on niin helppo (piilo)vittuilla.

Kommentit (1350)

Vierailija
661/1350 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen reilusti ylipainoinen nainen. Olin menossa isoäitini nimipäiväjuhliin ja ajattelin että olisi kohteliasta viedä leivokset kaikille, eli kolme kappaletta, isoäidille, isoisälle ja minulle. Olin kahden pienen lapseni kanssa leivosvitriinillä ja tilasin kolme omenaviineriä. Vanhempi hyvin hoikka naismyyjä katsoi minua päästä varpaisiin, sitten lapsiani ja sanoi "No sinulle voin tämän myydä mutta lapsistasi et tee tuollaisia kuin sinä olet" Oletti että ne leivokset olivat lapsilleni, ei sillä että asia olisi paskan vertaa kuulunut hänelle.

Pakko tarttua tohon nimipäiväjuhlaan.. koska en ole ikinä kuullut juhlittavan sellaisia.

etpä ole paljosta tietoinen jos et tiedä nimipäiviä juhlitaan, jopa enempi kuin syntymäpäiviä. kantsis vähän sivistää suurta tietämystäsi.

Vierailija
662/1350 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin kaveriporukalla vuokramökillä, jossa poreammeen lämmitys ei toiminut. Se siis lämpesi kyllä, kunhan kansi pidettiin kiinni, mutta ollessamme altaassa lämpö ei pysynyt yllä, vaan vesi viileni saman tien. Tämä oli vähän kurja juttu, loppusyksy kun oli. Mökistä löytyi kyllä ammeelle käyttöohjeet, mutta niiden noudattamisesta ei ollut apua. Koska olimme maksaneet ammeesta ja valinneet mökin nimenomaan sen mukaan, soitti eräs porukastamme mökkikylän asiakaspalveluun. Asiakaspalvelija oli aika ylimielinen ja alentuva eikä oikein uskonut, että olimme noudattaneet käyttöohjeita. Sanoi, että kyllä sen pitäisi toimia ja selitti veden viilenemistä sillä, että "nyt on kylmä sää ja tuulee pohjoisesta, ja se tuulen kylmyys pääsee kuplien mukana ammeeseen". Kun asian selvittely ei edennyt, päätimme antaa olla ja soittaa uudelleen seuraavana päivänä.

Aikaisin aamulla sitten havahduin siihen, että mökin kuistilta kuului askelia. En kuitenkaan nähnyt, kuka siellä oli. Kun päivällä menimme vielä katsomaan ammetta, se toimi täydellisesti ja vesikin pysyi lämpimänä, vaikka kantta pidettiin auki! Sitä oltiin siis käyty aamulla korjaamassa. Asiaa ei kuitenkaan koskaan meille myönnetty; kun olimme asiakaspalveluun myöhemminkin yhteydessä, siellä oltiin edelleen sitä mieltä, että emme vain olleet ymmärtäneet käyttöohjeita. Omituinen kokemus enkä ymmärrä, miksi tuota asiaa piti peitellä. Jos amme kerran oli ollut epäkunnossa, niin sitten oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/1350 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kosmetologilla. Tämä nainen ei vastannut minulle mitään, kun jotain kysyin, tuntui tosi oudolta. No, ajattelin että ollaan hiljaa sitten. Sitten viereen tuli toinen asiakas. Sen kanssa alkoi juttu luistaa, siinä vaihdettiin kaupungin viimeisimmät juorut, kuka tyttären ex-poikaystävä on pannut tyttären äitiä (kertoivat siis nimet myös) jne. ja lopuksi haukuttiin kaikki ne ihmiset, jotka eivät pidä huushollejaan tarpeeksi siistinä, kun he siivoojina menevät sinne niin ai kauhistus mikä sotku siellä on! Molemmat tekivät siis siivoojan keikkoja sivutyönä. Lisäksi vielä jäi sekin mieleen, kun nousin tuolilta ylös, oli hameeni kiertynyt ja kietaisin sen suoraan. Siihen hän tokaisi: Söisit säkin jotain, ettei vaatteet tollee pyöri päällä!

Huh! Onneksi pääsin pois! Minun piti hemmotella itseäni, mutta ei se kyllä hemmottelulta tuntunut. Eipä tarvitse siihen puljuun enää astua.

Vierailija
664/1350 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomenojan Jysk, kysyin lasten patjoja. Kaks akkaa vaan osoiotti sormillaan jonnekin ja

olivat tekevinään jotain. No, eipä tarvitse enää sinne mennä.

Vierailija
665/1350 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvila sulkeutui 21.00 ja menin 20.35 ostamaan jäälaten mukaan, myyjä totesi että kahvikone on jo pesussa! Ilmoitin sitten ottavani tavallisen  kahvin ja myyjä jotenkin hädissään että ai pelkkä kahviko siis? kuvitteli varmaan että alan kuulustella jokaisen vitriinissä olevan  pullan ja patongin sisällön. Alkoi heti  poistuttuani hädissään repiä sitä verkko-ovea alas, vaikkei kello todellakaan ollut vielä tasaa.

Vierailija
666/1350 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvila sulkeutui 21.00 ja menin 20.35 ostamaan jäälaten mukaan, myyjä totesi että kahvikone on jo pesussa! Ilmoitin sitten ottavani tavallisen  kahvin ja myyjä jotenkin hädissään että ai pelkkä kahviko siis? kuvitteli varmaan että alan kuulustella jokaisen vitriinissä olevan  pullan ja patongin sisällön. Alkoi heti  poistuttuani hädissään repiä sitä verkko-ovea alas, vaikkei kello todellakaan ollut vielä tasaa.

Katsos kun sen kahvinkoneen pesu kestää n.25 minuuttia .Olisko myyjän pitänyt se omalla ajalla pestä?Oikein hädissään myyjä,niin just...

Vierailija
667/1350 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuli mieleen yks kampaamoreissu..

Halusin vaaleita raitoja, ja vastassa oli tosi nuori kampaaja, varmaan 18 v tms. Mulla oli clipsipidennykset jotka otin pois ja harmittelin ääneen että kuinka harmittaa kotivaalennuksen jälkeen kun oma tukka on niin ohut ja huonossa kunnossa johon hän jotain että "niinpä... se on tää suomalainen hiustyyppi" (mulla oli vaalennuksesta huonontunut kunto siis). Ei puhunut mitään mutta repi hiuksia yms. No viereen tuli joku nainen jolla oli oma väri ja paksu ja pitkä tukka niin tää alko kehumaan hänen hiuksiaan isoon ääneen "oi miten paksu ja pitkä tukka" - ja se kohtelu sitä viereistä naista kohtaan oli super ystvällistä kun mua kohtaan tosi töykeetä.

Lopulta sitten raidat oli valmiit, tuli keltaisen värit ja täysin epätasaiset raidat, kuin kotona tehdyt ja hän sanoi "tervetuloa uudestaan, jos uskallat"

En mennyt uudelleen.:D

Vierailija
668/1350 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että näin kirjoitti:

Olin joskus v. 2004 naapurikaupungissa käymässä ja päätin poiketa kultasepänliikkeeseen ostamaan korvikset. Paikalla oli yksi myyjä ja toinen asiakas minun lisäkseni. Myyjä palveli koko ajan vain tätä toista asiakasta, joka oli vanhempi rouva ja hänellä oli turkki. Sen muistan vieläkin hyvin. Itse oli vähän yli 20 v. opiskelija. Myyjä ei huomioinut minua mitenkään, varmaan ajatteli ettei minulla ole rahaakaan. Olin siellä ehkä 15 minuuttia ja lähdin pois. Ostin sitten korvikset kotikaupungistani ja sain ihan normaalia palvelua.

Jaa....jos myyjä olisi laukannut sinua palvelemaan kesken turkkirouvan palvelua, olisi turkkirouva täällä ihmetellyt, mihin myyjä lähti kesken myyntitapahtumaa! Mulla ollut aina periaate, että asiakas palvellaan alusta loppuun saakka.

Tosin huomioin muut asiakkaat katsekontaktilla ja nyökkäyksellä, kun he tulevat kauppaan.

Vierailija
669/1350 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

V. 1980  Parikymppisenä tuli tarve peruukille koska syöpähoidot vei hiukset. Hyvissä ajoin menin kaupungin kampaamoon ja kerroin että tarvitsen peruukin. Kampaaja huusi jo kaukaa että "no mutta sullahan on hyvä tukka". En sitten siinä kaikkien kuullen viitsinyt alkaa selvittää että "joo, mutta kuukauden päästä olen kalju".

Menin toiseen kampaamoon ja siellä tarpeeni otettiin asiallisesti huomioon.

Vierailija
670/1350 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos kun sen kahvinkoneen pesu kestää n.25 minuuttia .Olisko myyjän pitänyt se omalla ajalla pestä?Oikein hädissään myyjä,niin just...

No laittakoon sitten kyltin oveen "Olemme auki mutta älkää tulko,emme myy!"

En aikonut jäädä sinne istumaan,halusin vain kahvin MUkAAN

Vierailija
671/1350 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa saa YLEENSÄ, sanotaanko kymmenestä ostokerrasta 9 kertaa huonoa palvelua, joten en ala erittelemään, tähän annettu kommenttiboksin tila ei siihen riittäisi. Suomessa ei edes tiedosteta, mitä sana "palveleminen" asiakastilanteessa tarkoittaa, sillä täällä luullaan, että etusormella tuotteen näyttäminen ja maksun ottaminen on palvelemista. Palvelen AINA itse itseäni!

Myyjä on töissä nimikkeellä myyjä eikä asiakaspalvelija. Jos palvelua haluat, niin palkkaa itsellesi hilkkaan ja essuun puettu "Ilse", joka nyökkäilee ja niiailee ja juoksee kaikkien oikkujesi ja toiveidesi mukaisesti. Kauppojen ja virastojen yms. henkilökunnan työnkuvaan tämä ei kuulu.

Vierailija
672/1350 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä onko tämä huonoin, mutta tuorein huono kokemus:

Kävin viime viikolla kosmetologilla. Tarkoitus oli ottaa pelkkä kasvohoito, mutta hän ylipuhui minut suostumaan myös kulmien muotoiluun, -värjäykseen sekä ripsipermanenttiin.

Ensinnäkin tämä kosmetologi oli flunssainen. Yski ja aivasteli -käsiinsä-!!! Eikä käyttänyt maskia. Hän läiski naamaani jotain tököttiä ja häipyi tosi pitkiksi ajoiksi pois. Kuulin tiskikoneen tyhjäysääniä sekä mikronkilahduksia, ja kun hän tuli takaisin, hänen sormet haisi jollekin ällölle ruualle.

Kun kasvohoito oli valmis, hän alkoi värkätä ripsien kanssa. Hän ei millään saanut toisen silmän klipsutinta pysymään. Kuului penkomisääniä ja tuskaista muminaa, kun hän ilmeisesti etsi toista klipsua. Kun sitä ei löytynyt, tyytyi hän siihen, mikä oli. Hän yritti koko ajan tehdä lisämyyntiä tyrkyttämällä eri tuotteita. Taktiikkana oli se, että hän moitti ihoani, kulmakarvojani, roikkuvia silmäluomiani, silmäpusseja ja mitähän vielä. Näihin kaikkiin olisi löytynyt joku ihme aine, törkyhinnalla tietenkin!

Lopulta kävi niin, että se toisen silmän ripsipermis epäonnistui. Ripset ei nousseet ja nyt näyttää silyä kuin olisin unohtanut toisesta silmästä ripsarin...Kun sanoin, etten ole tyytyväinen, enkä maksa tästä ripsenlaitosta, hän syytti ripsiäni huonoiksi ja käski käyttää ripsentaivutinta, se kuulemma ajaa saman asian!

Vierailija
673/1350 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stockmann, Oulu. Olisin ostanut tarjouskorissa olleet sukat. Kassalla hinta oli ihan muuta kuin mitä tuotteessa ja alennustaulukossa. Sanoin myyjälle, joka alkoi kiskomaan hintalappua irti pakkauksesta, kun "koneen mukaan hinta on väärin". Voi jösses. Pyysin rahat takaisin tuotteesta, koska sitä ei myyty minulle hintaan joka oli tuotteessa. Koriin jäi vielä suuri määrä samoja tuotteita samalla hinnalla. Vissiin epäystävällinen myyjä kävi repimässä hintalaput irti muistakin vastaavista pakkauksista.

Kyseessä oli vanhempi, todella epäystävällinen naismyyjä. Eikä edes pahoitellut, vaan väärä hinta oli asiakkaan vika...

Mulle kävi joskus Turun Stockalla että otin urheiluosastolta sukat tarjouksesta -50%, hain jotain vielä naistenosastolta, missä oli samoja sukkia kassan vieressä ja aloin maksamaan, niin naistenosastolla ei ne olleetkaan tarjouksessa, joten palasin sitten sukat maksamaan urheiluun. Stadissa oon aina kaikki ostokset voinut maksaa samalla kertaa, oikeilla hinnoilla? Ennen jopa eri kerroksissa. 

Vierailija
674/1350 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

GIGANTTI!!! Miljoona kertaa Gigantti! Ainakin kun sinne menee nuori nainen yksin, kaikki tärkeämmät asiakkaat (keski-ikäiset pariskunnat) palvellaan ensin. En varmaan näytä riittävän rahakkaalta. Nykyään vien rahani ensisijaisesti Poweriin, siellä on tosi hyvä palvelu!

Vierailija
675/1350 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Askon huonekaluliikkeessä vanhempi savolaismyyjä nokitteli minua kun kysyin huonekaluista jotain perusjuttuja ja letkautteli muutenki jotain juntti savolaishuumoria ja lisäksi vielä alko vihjailemaan että mistä minä löytäsin miehen itselleni. Hän siis teki jostain ??? päätelmän että olen muka sinkku.... what?

En sanonut mitään, ingnoorasin nuo letkautelut ja asiattomat kommentit mutta laitoin Askolle heti palautetta ko miehestä.

Vierailija
676/1350 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa palvelua on joka kerta kun asiakasta ei tervehditä.

Lähistöllämme oleva kiva lounasravintola vaihtoi omistajaa. Ennen siellä oli mukava henkilökunta.

Uusi omistaja ensitöikseen remontoi paikan kylmän kalseaksi ja yhtä kalsea on uusi henkilökuntakin.

Ei tervehditä, ei kiitetä lähtiessä tms.

Asiakas on kuin ilmaa, kunhan rahastetuksi saadaan.

En enää mene sinne.

Vierailija
677/1350 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että näin kirjoitti:

Olin joskus v. 2004 naapurikaupungissa käymässä ja päätin poiketa kultasepänliikkeeseen ostamaan korvikset. Paikalla oli yksi myyjä ja toinen asiakas minun lisäkseni. Myyjä palveli koko ajan vain tätä toista asiakasta, joka oli vanhempi rouva ja hänellä oli turkki. Sen muistan vieläkin hyvin. Itse oli vähän yli 20 v. opiskelija. Myyjä ei huomioinut minua mitenkään, varmaan ajatteli ettei minulla ole rahaakaan. Olin siellä ehkä 15 minuuttia ja lähdin pois. Ostin sitten korvikset kotikaupungistani ja sain ihan normaalia palvelua.

Kerro vielä, miksi myyjän pitäisi poukkoilla asiakkaasta toiseen, eikä palvella heitä siinä järjestyksessä kuin ovat liikkeeseen tulleet? Olisitko itse tyytyväinen, jos kesken oman palvelutilanteen myyjä haihtuisi muita asiakkaita palvelemaan?

Vierailija
678/1350 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En päässyt juhlimaan 18v synttäreitäni baariin, koska oli 28 .2 ja olen syntynyt 29.2. Poke käski töykeästi tulla seuraavana päivänä uudestaan.

Kun kaverit koetti puolustaa ja selitellä ettå huomennahan on 1. 3, niin saatiin porttikielto koko sakki!

Vaihdettiin sitten toiseen paikkaan jonne pääsin ilman ongelmaa sisään.

Pokehan toimi oikein! Jos yritit baariin päivää ennen syntymäpäiviäsi, olit silloin alaikäinen, eikä poke tehnyt mitään väärää. Sillä, että olet syntynyt karkauspäivänä, ole mitään merkitystä. Olisit voinut myös odottaa vuorokauden vaihtumista, ja mennä baariin vaikka klo 00:01, niin olisit ollut täysi-ikäinen.

Vierailija
679/1350 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90-luvulla  oli Helsingissä Tietourho -nimellä oleva firma joka myi tietokoneita. Tilasin sieltä silloin yhden pc:n. Ainoita koneita joita olen ostanut, muut olen koonnut itse.

Kone tuli ajallaan ja oli muuten ok, mutta emolevyn usb-portit eivät toimineet. Kone ei tunnistanut mitään usb-väylään liitettyä laitetta. Kone ei edes tunnistanut sitä että väylään on lisätty tuntemattomia laitteita tjs. Väylät olivat täysin kuolleita.

Sähköposteihin ei vastattu. Nettisivuilla oli kaksi puhelinnumeroa. Toinen oli myyntiin ja toinen tuki-, huolto- reklamaatioasioihin. Huollon numero ei vastannut käytännössä koskaan. Soitti mihin aikaan tahansa, minä päivänä tahansa, kukaan ei vastaa. Kuitenkin välillä kun soitin, puhelin piippasi varattua. Tätä itse asiassa tapahtui usein.

On siis selvää että puhelimen yhteydessä oli jatkuvasti joku. Hän ei vain halunnut vastata puhelimeen.

Yritin yhdessä vaiheessa soittaa sinne todella intensiivisesti. Soitin erään viikon aikana yli 200 kertaa. Aina sama juttu, ei vastausta, mutta kuitenkin vastaanottaja puhuu moneen otteeseen toista puhelua.

Aloin seuraavaksi painostamaan sitä toista numeroa. Siellä vastasi joku nainen, joka tarjosi minulle sitä huollon numeroa. Sanoin ettei se vastaa lainkaan, johon tämä nainen yritti sössöttää että ehkä hän on ollut vessassa tai hakemassa kahvia, ja että he myynnissä eivät voi asialle mitään.

En antanut olla vaan aloin spammata sitä myyntiä niin kauan että myynti lupasi että huollon tyyppi soittaa minulle. Tässä vaiheessa olin siis yrittänyt soittaa sinne huoltoon ainakin kuukauden ajan, varmaan ainakin 400 kertaa.

Nyt huollon äijä soitti, ja sain selitettyä asian. Hän lupasi selvittää asiaa ja soittaa minulle takaisin. Soittoa ei koskaan tullut. Jos olisin asunut Helsingissä, olisin mennyt paikan päälle vaatimaan hyvitystä, mutta valitettavasti asun kaukana.  Vikaa ei koskaan korjattu enkä saanut hyvitystä. Sen jälkeen olen kasannut itse jokaisen pöytämikroni.

Myöhemmin luin Mikrobitistä että tällä firmalla, Tietourho Oy:llä oli ykkössija kuluttajaneuvontaan tehdyistä valituksista.

Kävin btw. kerran Helsingissä käydessäni katsomassa millainen firma oli kyseessä. Liike oli kuten arvelinkin, pieni kivijalkapuoti. Eli mitä todennäköisimmin sekä myynti että huolto olivat samassa muutaman kymmenen neliön tilassa. Eli huolto oli takahuoneessa, ja se myynnin nainen olisi voinut halutessaan viedä puhelimen takahuoneeseen sille äijälle.

Uskomatonta epärehellisyyttä! Nykyään tuota firmaa ei enää olekaan. Kaupparekisterin mukaan näkyy toimineen 1998 - 2005.

Tätä liikettä ei saa missään nimessä sekoittaa Tietourpo Oy:n

Vierailija
680/1350 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin käydä eräässä lähistöllä olevassa vaateliikkeessä, mutta siellä myyjä hyörii ja pyörii koko ajan ympärillä kuin kärpänen, eikä siellä voi ollenkaan keskittyä itse katselemaan tai etsimään vaatteita. Lopputulos on se, että en löydä sieltä mitään.

Ainakaan palvelun puutteesta ei voi tuota liikettä syyttää, mutta vähempikin riittäisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi