Huonoin/törkein asiakaspalvelukokemuksenne?
Kenkä Marskissa on pystyyn kuollut tunnelma. Myyjät hiippailee oudosti tarjoamatta kuitenkaan apua. Yhdessä kukkakaupassa mulle ei myyty kukkapuskaa kun myyjä kuuli, että vien sen sairaalaan. Puhelinpalvelut hävyttömän usein ikäviä kokemuksia. Kai se puhelimessa on niin helppo (piilo)vittuilla.
Kommentit (1350)
Hienossa ravintolassa pääruoan jälkeen tarjoilija tuli utelemaan haluammeko jälkiruokaa, kysyen "vieläkö siellä suolessa on tilaa?".
Mikkelin ROSSO. Yököttää pelkkä muisto vanhanpuoleisesta, äkäisestä tarjoilijasta, jolla peppipitkätossuletit ja minihame. Ämmä huusi kun kirppu olisi purrut persaukseen, niin, että asiakkaat pelästyivät ja lähtivät juosten pois. Täysin kouluttautumaton tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
En päässyt juhlimaan 18v synttäreitäni baariin, koska oli 28 .2 ja olen syntynyt 29.2. Poke käski töykeästi tulla seuraavana päivänä uudestaan.
Kun kaverit koetti puolustaa ja selitellä ettå huomennahan on 1. 3, niin saatiin porttikielto koko sakki!
Vaihdettiin sitten toiseen paikkaan jonne pääsin ilman ongelmaa sisään.
Tiedän erään joka ei päässyt 18-vuotissyntymäpäivänään baariin, koska poke halusi "pelata varman päälle".
Menin kerran ostamaan pienestä liikkeestä pakastinta, siellä oli yksi myyjä. Kysyin saako pakastimen heti mukaan ja hän sanoi että kyllä, hän tulee luovuttamaan sen kohta tuosta takaa varastolta. Sitä ennen hän kuitenkin otti minun jälkeeni tulleen asiakkaan palveltavakseen, kaikessa rauhassa tietenkin. Ja vielä seuraavan. Huikkasin, että käyn tuolla kylillä ja tulen sitten uudestaan (arvelin että olisi siinä ajassa mahdollisesti hakenut sen pakastimen sieltä varastosta ulos luovutettavaksi). Kun tulin takaisin myyjä huomasi minut, hymyili mutta jatkoi muiden asiakkaiden palvelemista. Nostin kytkintä. Olisi edes jollekin uudelle asiakkaalle sanonut, että hetki pieni, piipahdan varastossa. Jos kerta systeeminsä on tuollainen että yksi myyjä ja kodinkoneet luovutetaan takaa varastolta mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Elisan asiakaspalvelussa käytiin 30-40min läpi toimenpiteitä, jotka heti puhelun alussa ilmoitin jo tehneeni itse. Netti ei siis toiminut tietokoneella. Puhelu meinasi loppua siihen, kun asiakaspalvelija totesi vian olevan joko minun koneessa tai taloyhtiön puhelinpistokkeissa. Ilmoitin että olen mitannut pistokkeet ja käyttänyt koneen kaverilla ja siellä toimii netti.
No vika löytyi 2 viikon kuluttua. Asentaja oli ilmeisesti toisen netin asennuksen yhteydessä vahingossa irrottanut meidän kaapelin ja kytkenyt sen naapuriasunnon pistokkeeseen.
Tuollaisista pitäisi mennä aina firmalle lasku . Joutuisivat maksamaan korvauksia, ei edes isoja mutta tietynlaista kompensaatiota. Niin varmasti alkaisivat satsaamaan paljon enemmän. Eräs ystävä taisteli nettiongelman kanssa monta vuotta. Netti toimi hyvin uudessa talossa aluksi. Sitten toimi vain kone kerrallaan ja sekin huonosti. Vuosien valitusten ja monien korjausten jälkeen löytyi oikea vika. Jossain liittymän vaihdossa asentaja oli tehnyt jonkun mokan. Kukaan toinen ei sitä huomannut , saati osannut korjata.
Kun joku sit vian löysi ja korjasi, niin kukaan ei pyytänyt anteeksi, ei tarjonnut hyvituksia tms.
Rautakaupassa oli yksi asiakas, kolme myykää. Menin ja otin kuitenkin jonotusnumeron. Kaikki myyjät näki sen. Yksi palveli asiakasta kaksi teki siinä muuta. Asiakas kysyi tuotetta ja myyjä kysyi toisilta onko sitä. Toiset sanoo että on. Asiakas sanoi, että ei viitsi etsiä, voisko joku neuvoa. Häneen myyjä ei tiennyt missä ne on, niin kaikki kolme myyjää lähti näyttämään sitä. Kiertelin osastoa mielestäni pitkään, mutta yksikään myyjä ei tullut takaisin palvelupisteelle. En vaan tajua. Miksi yksi mies tarvitsi kolme myyjää ja minä jäin ilman myyjiä?
Kauppa on iso ja työmatkan varrella, mutta aina huono palvelu. Nyt jäi tarvikkeet ostamatta kokonaan ja siirryin käyttämään muita kauppoja.
Joskus takavuosina verotoimistossa: Olin asiakastiskillä, ei muita asiakkaita. 3 asiakaspalvelijaa seisoskeli jutellen keskenään välillä minua vilkuillen kunnes yksi heistä laahusti kysymään, onko sulla jotain asiaa. Liekö vaikuttanut, että olin nuori. Eipä tarvi onneksi siellä enään asioda, verkon kautta hoituu. Lieneekö nykyään parempi palvelu.
Helsinkiläinen trendikäs suomalaishipsterien kebabravintola. Olin ekana jonossa, mutta ottivat kaks tai kolme seuraavaa tilausta jonossa minun takana olevilta, aivan kuin minua ei olisi olemassakaan.
Espanjassa yritti ottaa väärää hintaa ja näytin että hyllyssä lukee xx.Kun sitten sanoin etten sitten otakaan jos ei myy sillä hylly hinnalla niin paiskasi rahat takaisin käteeni. Auts!
Vierailija kirjoitti:
En päässyt juhlimaan 18v synttäreitäni baariin, koska oli 28 .2 ja olen syntynyt 29.2. Poke käski töykeästi tulla seuraavana päivänä uudestaan.
Kun kaverit koetti puolustaa ja selitellä ettå huomennahan on 1. 3, niin saatiin porttikielto koko sakki!
Vaihdettiin sitten toiseen paikkaan jonne pääsin ilman ongelmaa sisään.
POKE ON AINA OIKEASSA:jos POKE sanoo että on eilinen niin sitten on
MIKSI
Koska sinä käyt SIINÄ baarissa SEN poken luvalla
SIKSI kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdettiin sitten toiseen paikkaan jonne pääsin ilman ongelmaa sisään.POKE ON AINA OIKEASSA:jos POKE sanoo että on eilinen niin sitten on
MIKSI
Koska sinä käyt SIINÄ baarissa SEN poken luvalla
Mites on?
A on poke on oikeassa ja minä olen väärässä
B minä olen oikeassa ja en enää käy kyseisessä baarissa
C asiakas on aina oikeassa
Olin paikkakunnan S- marketin rullaportaissa (enää niitä ei ole kun tyhmä remontti) ja siinä vieressä oli seinä johon myyjä nosteli matkalaukkuja ylös. No se laukku tippui sinne rullaportaiden puolelle ja mun jalalle. Ja vaikka se vuosia eläkkeellä ollut mukava vaalea myyjä olikin, niin SIINÄ tilanteessa suurin hätä oli se etten mä VARASTA sitä laukkua ja kimitti laittamaan se takaisin alas. =/
Ei edes kysynyt kävikö mulle jotain.
No niin äimänä tästä en edes tajunnut sitä itse sanoa, vaan laitettuani laukun alas menemään nilkutin ruokapuolelle.
Tämä on jäänyt mieleen epäonnistuneena asiakaspalvelun yrityksenä.
Olin lentokentällä, ja siellä oli ihmisiä jotka halusivat myydä muistaakseni jonkinlaisen jäsenyyden johonkin ravintolaketjuun. Sori, yksityiskohdat eivät jääneet päähän. Mutta sen muistan että varmaankin ihan hyvää tarkoittava neitokainen perusteli jäsenyyttä sillä, että "sieltä saa sitten paljon mättöä" tms.
Olen keski-ikäinen nainen (ja normaalipainoinen, jos sillä nyt on jotain väliä). Asiakkuus ei kiinnostanut yhtään. Lisäksi, jotenkin vain tuli mieleen että markkinointikikkana "saat syödä niin paljon kuin haluat" ei vain toimi kaikille asiakkaille meidän nyky-yhteiskunnassa, missä moni nimenomaan yrittää pysyä normaalipainossa.
Picnicistä poikkesin kahvia hakemaan. Sanoin heti kassalla että otan mukaan cappuccinon. Myyjä lyö sitä sitten kassaan ja mumisee samalla cappuccino vastaan vielä varmuuden vuoksi että otan sen siis mukaan. Myyjä sanoo vaan että istu odottelemaan, tulee kohta. No istun, ja kohta se cappucino tuleekin, ihan normaalissa mukissa, ei siis take away-kupissa. Sanon siis että anteeksi, otan sen siis mukaan. Myyjä (keski-ikäinen nainen) tuhahtaa ja kääntyy ympäri ja kuulen kun mumisee jotain että voisi sen jo aiemmin mainita että ottaa mukaan. Ei jääny kiva olo mutta ei varmaan ollu paras päivä tällä työntekijälläkään.
Tampereen bussikuski alkoi aukomaan päätä kun en ulkopaikkakuntalaisena heti tajunnut ettei pankkikortilla voi maksaa itselle ja lapselle lippua yhtäaikaa. Oli todella töykeä.
(En muuten vieläkään käsitä miksi ei saisi maksaa useampaa lippua, mikä järki? )
Taksikeskus kieltäytyi lähettämästä autoa. Seison kadulla ja kerroin kadunnimen missä olin. Keskus halusi (tietysti) numeronkin. Sanoin, että en tiedä mikä tällä kohtaa on numero, mutta heti vastapäätä on numero 10. - Ei käy, tarvitaan se osoite jossa olet. SE OSOITE JOSSA OLET. EI KÄY KADUN TOISEN PUOLEN NUMERO.
Yritin sanoa että voinhan mä mennä kadun yli tuohon --- EI KÄY. Ja puhelu kiinni.
Olin aivan typertynyt. Olisi pitänyt tehdä valitus, ja nyt varmaan tekisin. Nuorempana sitä vain otti kaikkea käytöstä vastaan vanhemmilta tätyleiltä.
Kasarilla olin teininä ostamassa erästä suosittua parfyymia ja menin kemikalioon. Keski-ikäinen myyjä katsoi minua ja haki hyllystä MELKEIN samannimisen, halvan tuoksun. Katsoin sitä ja sanoin, että ei tuo ole se mitä haluan ja toistin nimen. Myyjä tuhahti, haki oikean pullon ja totesi sen olevan kallista. Muistaakseni vastasin, että hyvä, ostan sen. Jostain syystä ujouteni ei estänyt minua olemasta keskenkasvuisena jäätävän töykeä takaisin :D
Sama myyjä myös aina korjasi kaikki ääntämisvirheet mikäli sellainen sattui lipsahtamaan asiakkaan suusta. Että ihanko tätä silmänympärysvoidetta, opetellaanpa ensin sanomaan se nimi oikein.
Toivottavasti tämä myyjä on saanut levon jo kauan sitten. Maailmassa on niin paljon korjattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Menin aikavarauksella erääseen silmälasiliikkeeseen jonka nimi loppuu jonkinlaiseen ... savers tyyppiseen. Pääsin juuri töistä ja ajoin kaahaten että ehtisin tuohon varattuun aikaan. Ehkä jopa ylinopeutta. Turhaan, sillä liikkeeseen saavuttua minut tökättiin nurkkaan tuoliin istumaan koska optikolla on nyt juuri muuta, kiire tms. Odotin hyvinkin 10-15 minuuttia, jonka jälkeen sitten ilman pahoitteluja siirryttiin tarkastukseen. Sen tehtyä todettiin etten tarvitse heidän kalliita vahvuuksiaan vaan voin ottaa ihan tosta vaan ns lukulasit. Liikkeen puolelta kuulemma voi valita kehykset. Katselin aikani kehyksiä mutta kukaan ei tullut palvelemaan. Asiakkaita tuli ovesta ja heitä palveltiin ja sirkuteltiin niitä näitä, soviteltiin kehyksiä ja muuta, minä katselin aikani yksin. Lopulta kysyin mistä saisi kehykset ilman vahvuuksia, ja joku myyjä sanoi että tuolla alhaalla niitä halvempia on, kato itse. En sitten katsonut. Terveisiä Raumalle.
Vähän vastaava kokemus Rovaniemeltä samasta ..savers -liikkeestä. Jos olet ostamassa kallista, sinua ehkä palvellaan. Jos haluat halvat sangat ja kuluttaa vähän rahaa, pärjäile.
Kannattaa vaan marssia ulos ja hakea hyvää palvelua toisesta liikkeestä.
Olin joskus v. 2004 naapurikaupungissa käymässä ja päätin poiketa kultasepänliikkeeseen ostamaan korvikset. Paikalla oli yksi myyjä ja toinen asiakas minun lisäkseni. Myyjä palveli koko ajan vain tätä toista asiakasta, joka oli vanhempi rouva ja hänellä oli turkki. Sen muistan vieläkin hyvin. Itse oli vähän yli 20 v. opiskelija. Myyjä ei huomioinut minua mitenkään, varmaan ajatteli ettei minulla ole rahaakaan. Olin siellä ehkä 15 minuuttia ja lähdin pois. Ostin sitten korvikset kotikaupungistani ja sain ihan normaalia palvelua.
Olin sovittanut useita vaatteita, mm. farkkuja ja neuletta. Kun tulin sovituskopista ulos, myyjä repi vaatteet käsistäni kysymättä ostanko niitä ja inisi "Sinne saa saa viiä vaan 5 vaatetta!" Pyysin anteeksi ja sanoin etten tiennyt, myyjä puhahti kuin hevonen ja osoitti sovituskopin ovessa olevaa postimerkin kokoista kylttiä.
Jäi sitten ne vaatteet ostamatta, kun en kehdannut kysyä mihin vei ja nuo muutenkin tuntui että huononäköisenä kolmekymppisenä pilasin nuoren myyjän päivän.