Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonoin/törkein asiakaspalvelukokemuksenne?

Vierailija
05.06.2016 |

Kenkä Marskissa on pystyyn kuollut tunnelma. Myyjät hiippailee oudosti tarjoamatta kuitenkaan apua. Yhdessä kukkakaupassa mulle ei myyty kukkapuskaa kun myyjä kuuli, että vien sen sairaalaan. Puhelinpalvelut hävyttömän usein ikäviä kokemuksia. Kai se puhelimessa on niin helppo (piilo)vittuilla.

Kommentit (1347)

Vierailija
381/1347 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minun ei pitänyt enää kommentoida tähän ketjuun mutta pakko nyt sanoa että taidat samaistua liikaa ihan tuntemattomaan henkilöön jonka tilanne ei ollut sama kuin sinulla siellä taksissa. Minä vastasin hieman terävästi sen ensimmäisen valittajan kommenttiin koska hän puhui potaskaa. Mieti nyt vähän että hoitaja soittaa siskon leikkauksesta ja hän menee kesken puhelun ostamaan tupakkaa! Laittaa vielä hoitajan odottaan että hetki kun ostan nyt askin Camelia ja laittaa kännyyn pois. Taisi se aski olla tärkeämpi kuin se sisko. Ja sen Ärrän myyjään kuuluu kysyä mitä laatua haluaa, eli hän teki työtään eikä myyjä ollut ajatustenlukija että tietäisi mikä kriisi siinä oli meneillään.

Vieläkin olen sitä mieltä että se sylkeminen oli täysin ala-arvoista."

.

Mikä "hoitaja" soitti teholta? Mikään hoitaja ei soittanut teholta. Joku muu omainen soitti tälle henkilölle, joka tarvitsi asian kuultuaan hermoilleen tupakkaa. Ja aski tupakkaa oli mielestäsi tämän perusteella tärkeämpi kuin teholla oleva sisko? ihminen puhuu hätääntyneenä puhelimeen, itkee, ja ärrän myyjä ei sitten sun mielestä luonnollisesti ollut ajatustenlukija, että ymmärtäisi meneillään olevan jonkin sortin kriisin. Ja sun mielestä asiakaspalvelua on vittumaisella äänellä kysyä mikä Cameli kun asiakas sanoo normaali Camel. kirjoittaja myös sanoi myyjälle, että ymmärrät varmaan ettei nyt ole niin väliä sen Cameli-askin kanssa. Ja sun mielestä asiakaspalvelua on vittumaisesti kieltäytyä myymästä ja vittumaisesti rääpiä suutaan vittumaisista asiakkaista. Kuule, kyllä mullakin olis hermo palanut, älä viitti olla tekopyhä.

Syöpään kuol.va äiti on varmaan röökin ostosta mielissään?

Tai ehkä röökit oli mutsille?

Kyllä tommonen s.yöpä vaatii hermosauhut

Vierailija
382/1347 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen muslimi ja käytän hiukset, kaulan ja niskan peittävää huivia, mutta olen täysin suomalainen (=hyvin vaaleaihoinen). Asun ulkomailla ja olin tulossa käymään Suomessa, kun jouduin yllättäen pistotarkastukseen. Tää tullinainen oli tosi mukava ja rento tyyppi, eikä myöskään sanonut mitään siitä että mulla oli pari ylimäärästä askia tupakkaa.

Se mikä tilanteesta teki hieman jos ei nyt törkeän mutta huvittavan, oli se että olen lentänyt elämäni aikana monia monia kertoja, mutta tämä oli ensimmäinen kerta kun käytin huivia tullessani Suomeen, ja jouduin "satunnaiseen pistotarkastukseen" :D Mutta niin kuin sanoin, nainen oli tosi mukava ja ystävällinen, mutta tilanteesta jäi sellanen "mitäs tähän nyt sanois"- fiilis. Saas nähä joudunko pistotarkastukseen seuraavallakin kerralla :D

Mikä tuossa oli huonoa asiakaspalvelua? Ihan oikein että tarkistivat.

Lennän paljon ja olen joutunut useamman kerran random checkiin. Eikä ole huivia tai muitakaan uskonnollisia vermeitä joita syyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/1347 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen muslimi ja käytän hiukset, kaulan ja niskan peittävää huivia, mutta olen täysin suomalainen (=hyvin vaaleaihoinen). Asun ulkomailla ja olin tulossa käymään Suomessa, kun jouduin yllättäen pistotarkastukseen. Tää tullinainen oli tosi mukava ja rento tyyppi, eikä myöskään sanonut mitään siitä että mulla oli pari ylimäärästä askia tupakkaa.

Se mikä tilanteesta teki hieman jos ei nyt törkeän mutta huvittavan, oli se että olen lentänyt elämäni aikana monia monia kertoja, mutta tämä oli ensimmäinen kerta kun käytin huivia tullessani Suomeen, ja jouduin "satunnaiseen pistotarkastukseen" :D Mutta niin kuin sanoin, nainen oli tosi mukava ja ystävällinen, mutta tilanteesta jäi sellanen "mitäs tähän nyt sanois"- fiilis. Saas nähä joudunko pistotarkastukseen seuraavallakin kerralla :D

Siis sen huivinko perusteella ajattelet joutuneesi tarkastukseen?

Luultavasti tulli tekee pistotarkastuksia ihan satunnaisesti... Tietysti myös profiloivat ihmisiä, ja osan ottavat varmasti sillä perusteella tarkastukseen, mutta miksi se, että olet muslimi, tullia millään tavalla kiinnostaisi?

Itse työskentelen turvatarkastuksessa ja kyllä jotkut asiakkaat varmasti keksivät ties mitä rasistisia ja syrjiviä syitä siihen, että juuri heidän kohdalle se tarkastus osuu. No, se vaan nyt osuu. Turvatarkastuksessa asiakasta ei saa profiloida uskonnon tai muun tuollaisen seikan perusteella.

ööh..tietyn näköiset ihmiset nimenomaan profiloidaan "vaarallisiksi"

Etkö enää muista mitä sulle kursseilla opetettiin.

Vierailija
384/1347 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sen huivinko perusteella ajattelet joutuneesi tarkastukseen?

Luultavasti tulli tekee pistotarkastuksia ihan satunnaisesti... Tietysti myös profiloivat ihmisiä, ja osan ottavat varmasti sillä perusteella tarkastukseen, mutta miksi se, että olet muslimi, tullia millään tavalla kiinnostaisi?

Kait teit alapäätarkastuksen..vaginaan saa helposti pari kondomia huumetta

Itse työskentelen turvatarkastuksessa ja kyllä jotkut asiakkaat varmasti keksivät ties mitä rasistisia ja syrjiviä syitä siihen, että juuri heidän kohdalle se tarkastus osuu. No, se vaan nyt osuu. Turvatarkastuksessa asiakasta ei saa profiloida uskonnon tai muun tuollaisen seikan perusteella.

ööh..tietyn näköiset ihmiset nimenomaan profiloidaan "vaarallisiksi"

Etkö enää muista mitä sulle kursseilla opetettiin.

Vierailija
385/1347 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin viime talvena risteilyllä Viking Linen Grace-laivalla ja sain kyllä ihan ihmeellistä palvelua. Yöllä hytissä oli niin kylmä, että unta ei meinannut saada ja jouduimme lopulta ottamaan päällystakit toisiksi peitoiksi. Aamulla mainitsin tästä laivan työntekijälle, mutta ennen kuin sain edes lausetta loppuun, tämä "asiakaspalvelija" tiuskaisi todella kiukkuisena, että ihan turha odottaa parempaa hyttiä kun et sinä enää sellaista saas. En siis edes pyytänyt uutta hyttiä, halusin vain mainita että hytin lämmitys kannattaisi ehkä tarkistaa ennen kuin seuraavat asiakkaat tulevat...

Samalla risteilyllä aamupalabuffetissa kysyin joltain työntekijältä, että oliko eräässä jälkiruuassa pähkinää. Työntekijä levitteli käsiään, ei sanonut sanaakaan ja lähti kävelemään.

Juu en mene enää samalle laivalle.

Missäs sä nyt lomas vietät?

Voi raukkaa

Vierailija
386/1347 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turun Börssin yökerho tai oikeastaan siellä oleva portsari kuvitteli kai olevansa kuningas ja kaikki asiaakaat hänen alamaisiaan. Myönnän, että itselläni meni silloin 2- kymppisenä hiukan liian lujaa kyseisessä baarissa, ja joskus jopa poistettiin baarista. (Häpeän.) Eräs kerta olin kaveri kanssa kyseisessä baarissa ja hän päätti, että haluaakin jo aika aikaisessa vaiheessa kotiin. Ajattelin, että jään itsekseni kuitenkin vielä hetkeksi baariin ja menin 'saattamaan' kaverini ulko-ovelle, olin ottanut askeleen jo ulos ja seisoin heippojen ajan ulkona. Kun olin menossa baariin sisälle ja näytin leimaani, jolla pitäisi siis päästä takaisin sisälle. Niin portsaripa sanoikin, että en ole tervetullut sisälle. Olin siis hyvässä kunnossa silloin ja sama portsari oli meidät aiemmin päästänyt sisään. Kysyin, että saan kai kuitenkin hakea takkini narikasta niin se ei kuulemma käynyt, kysyin että voisiko kenties joku henkilökunnasta tuoda sen niin sekään ei portsarille käynyt. Silloin oli siis lokakuu ja yöllä taisi olla jopa vähän pakkasta. Päälläni taisi olla vain ohut paita. Otin sitten taksin hytistellen kotiin, vaikka siinäkin tuli odottamista. Jälkeenpäin olen ajatellut, että miksi ihmeessä en tehnyt kyseisestä portsarista valitusta, mielestäni todella heiteillejättöä lähettää nuori tyttö ohuessa paidassa pakkasyöhön. Mietin, että mitä jollei olisi ollut taksirahaa, olisinko kulkenut hypotermian partaalla kotiin. Sillon sitä jotenkin ajatteli, että jos teen valituksen niin henkilökunta on kuitenkin portsarin puolella, koska olin aiemmin ollut kyseisessä ravintolla niin huonossa kunnossa. Vieläkin jotenkin puistatus tapauksesta mutta portsarille tuli ilmeisesti hyvä mieli.

Poke on AINA oikeassa

POKE on väärässä vain silloin, jos et aio koskaan enää käydä ko mestassa

Turun Börssi on varmaan konkan partaalla?

Mitä..eikö?

Vierailija
387/1347 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhän loma kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin viime talvena risteilyllä Viking Linen Grace-laivalla ja sain kyllä ihan ihmeellistä palvelua. Yöllä hytissä oli niin kylmä, että unta ei meinannut saada ja jouduimme lopulta ottamaan päällystakit toisiksi peitoiksi. Aamulla mainitsin tästä laivan työntekijälle, mutta ennen kuin sain edes lausetta loppuun, tämä "asiakaspalvelija" tiuskaisi todella kiukkuisena, että ihan turha odottaa parempaa hyttiä kun et sinä enää sellaista saas. En siis edes pyytänyt uutta hyttiä, halusin vain mainita että hytin lämmitys kannattaisi ehkä tarkistaa ennen kuin seuraavat asiakkaat tulevat...

Samalla risteilyllä aamupalabuffetissa kysyin joltain työntekijältä, että oliko eräässä jälkiruuassa pähkinää. Työntekijä levitteli käsiään, ei sanonut sanaakaan ja lähti kävelemään.

Juu en mene enää samalle laivalle.

Missäs sä nyt lomas vietät?

Voi raukkaa

Eckerö line

Vierailija
388/1347 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordean asiakaspalvelussa olen saanut säätää kortin uusintaa. Kortin kuva ei  mennyt läpi, vaikka sen piti kaikkien ehtojen mukaan olla sopiva ja selkeä. Oli oikea koko, resoluutio, selkeys, värit jne.

Epäilen, että kuvani jäi kiinni ajatukseen, että se on tekijänoikeuksia rikkova, vaikka kyseessä on kuvapankista otettu kuva, jonka vaikka itse Fazer voi lätkäistä mainokseensa ongelmitta.

Laitoin viestiä asiakaspalveluun verkkopankin kautta, mukana linkki kuvan alkuperään. Ei vastausta.

Päätin kokeilla chattia. Ensimmäinen yhteydenotto oli kokemuksena hyvä. Kuvapalveluun lähti viesti.

2 viikon päästä mitään ei ole tapahtunut. Viestiinkään ei ole vastattu. Uudestaan yhteys aspaan chatin kautta. Valitettavasti vähän asiaan koulutettu aspa latelee minulle vain kopioituja ehtoja kortin hyväksymiseen. Vastailee aneemisesti "okei" ja "siis kyl sä varmaan osaat nää mut".

Kysyin voinko hoitaa asian soittamalla tai sähköpostilla suoraan korttipuolen kanssa. Ei vastausta.

Lopulta asiasta lähti uusi kiireellinen viesti korttipuolelle.

Uskon, että sieltä tulee varmaan sama vastauslitania kuvien ehdoista... Jos näin käy, seuraavalla kerralla soitan, vaikka en pystykään näyttämään linkkiä. 

Vierailija
389/1347 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuossa oli huonoa asiakaspalvelua? Ihan oikein että tarkistivat.

Jännä juttu, itsekin olen lentänyt monia monia kertoja, ja nyt kolmen kuukauden sisällä olen kolmella lennolla joutunut satunnaistarkastukseen. Ja edelleen olen Casperiakin kalpeampi.

Vierailija
390/1347 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaan tuo yksi mus li mi valittaa täällä. Minä olen tavallinen, suomalainen nuori nainen, ja olen kerran joutunut pistotarkastukseen. Kuten myös tavallinen, suomalainen nuori mieheni, joka on suomalainen sotilas. Ja tarkastajat tekevät vain työtään, mikä on hyvä asia.

Vierailija
391/1347 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Varmistin bussikuskilta, meneehän bussi varmasti sinne minne olen menossa ja vastaus kuului "KYLLÄHÄN AIKUISEN IHMISEN PITÄISI TIETÄÄ"

Mulla on myös sellainen kokemus bussikuskeista, että jos niiltä kysyy, meneekö bussi paikkaan x, niin vähintäänkin katsovat kuin hullua. Useimmille varmaan myös opetetaan koulutuksessa, ettei asiakkaan tervehdykseen saa vastata.

Minä, ensimmäistä kertaa kyseisellä bussireitillä vieraassa kaupungissa: Moi, ajatko pysäkin X ohi?

Bussikuski, vihaisena: EMMÄ MITÄÄN KATUJA TIEDÄ MÄ VAAN AJAN. 

Vierailija
392/1347 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monessakin paikassa näkymätön, eli aspat eivät tervehdi minua vaatekaupoissa. En kulje mitenkään piilossa tai seiniä pitkin ja yritän hakea katsekontaktia, mutta en vaan saa. :D Välillä joudun miettimään, onko siinä viereisellä rekillä vaatteita asetteleva henkilö myyjä vai asiakas. En ole tympeä asiakas, koska olen itsekin aspa joten tiedän miten tympeitä asiakkaat voivat olla ja yritän itse olla aina kiva. Meille korostettiin koulussa, että aspa töissä tervehtii ensin asiakasta, mutta itse joudun niitä aspoja metsästämään ja tervehtimään ensin. Ehkä he eivät vain viihdy työssään. Moneen vuoteen minulta ei ole myöskään kysytty, etsinkö jotain tiettyä tai voisiko minua auttaa jotenkin.

Vierailija
393/1347 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokakaupassa olin jo laittamassa ostoksia hihnalle, kun kassalla ollut myyjä tokaisi, että toisellekin kassalle voi mennä. En noteerannut sanoja sen kummemmin, ajattelin vaan että sanoi niille minun takana oleville, joiden ostokset eivät vielä olleet hihnalla.

No pian tämän sanottuaan myyjä lompsikin johonkin pois ja minä ja edelläni ollut nainen jäätiin siihen seisomaan ostokset hihnalla. Ei auttanut muu kuin kerätä ostokset pois ja mennä toiselle kassalle maksamaan. Edelläni ollut nainen teki samoin.

Ihmettelen edelleen, että miksei myyjä laittanut hihnan päähän sitä "seuraava kassa palvelee" - kylttiä. Hänen olisi nyt ainakin pitänyt palvella meidät, joiden ostokset olivat jo hihnalla. Ymmärrän tuon äkillisen poistumisen vain siinä tapauksessa, että tuli kiire vessaan. Muuten en.

Tai sitten työvuoro loppui ja lähti kotiin? Oma moka tuossa tapauksessa, jos sinua infottiin siirtymään toiselle kassalle ja omien sanojesi mukaisesti "et vain noteerannut hänen sanojaan sen kummemmin". 🙄

Sen myyjän olisi pitänyt hyvissä ajoin huolehtia, ettei kassalle tule enää uusia asiakkaita. Yleensä sen kassan päähän laitetaan "seuraava kassa" - kyltti sen asiakkaan jälkeen, jota aiotaan palvella viimeisenä. Ei niin että jätetään palvelematta ne, jotka ovat jo laittaneet tavaransa hihnalle. Usein olen myös nähnyt, että siihen tulee toinen myyjä päästämään sen edellisen kotiinsa tai tauolle.

Vierailija
394/1347 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yöllä hytissä oli niin kylmä, että unta ei meinannut saada ja jouduimme lopulta ottamaan päällystakit toisiksi peitoiksi.

Palvelu oli tosiaan asiatonta mutta jos vielä menet Viking Gracelle niin tässä vinkki:

hytin seinässä on termostaatti, siitä voi itse säätää lämpötilan mieleisekseen.

Vierailija
395/1347 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä baarissa tympääntyneen oloinen baariminna kysyi tympääntyneellä äänensävyllä aina kun menin tilaamaan: "TAASKO sulle siideri?"

Ihan kuin olisi ollut kauhea vaiva sille työntekijälle laskea se siideri hanasta. Käyttäydyin itse ihan asiallisesti ja kohteliaasti, humalassa olin, mutta en mitenkään ympäripäissään. Niin ja en kyllä jatkuvalla syötöllä niitä käynyt tilailemassa, olisinko ehkä kolme juonut sen koko illan aikana baarissa, niin ei luulisi minusta olleen kauheasti vaivaa. Sellainen tunne vaan tuli siinä tiskillä. Olisi pitänytkin sanoa, että "Joo, niin tulis TAAS. Anteeksi kun tulin tilaamaan".

Vierailija
396/1347 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä baarissa tympääntyneen oloinen baariminna kysyi tympääntyneellä äänensävyllä aina kun menin tilaamaan: "TAASKO sulle siideri?"

Ihan kuin olisi ollut kauhea vaiva sille työntekijälle laskea se siideri hanasta. Käyttäydyin itse ihan asiallisesti ja kohteliaasti, humalassa olin, mutta en mitenkään ympäripäissään. Niin ja en kyllä jatkuvalla syötöllä niitä käynyt tilailemassa, olisinko ehkä kolme juonut sen koko illan aikana baarissa, niin ei luulisi minusta olleen kauheasti vaivaa. Sellainen tunne vaan tuli siinä tiskillä. Olisi pitänytkin sanoa, että "Joo, niin tulis TAAS. Anteeksi kun tulin tilaamaan".

Sit oiskin menty ja lujaa..putkaan:)

Vierailija
397/1347 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sit oiskin menty ja lujaa..putkaan:)

Täh? En tajunnut.

Vierailija
398/1347 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taajamajunassa Pieksämäki-Joensuu -välillä oli ihan hirveitä konduktöörejä joskus v. 2014- 2015. Ne ovat niitä vanhoja sinisiä junia, joihin ei niin vain mennäkään lastenvaunujen kanssa. Kahtakin konduktööriä kovasti ärsytti vaunujen kanssa junaan tulo, kun siihen tarvittiin henkilökunnan apua. Eikä miehenkään läsnäolo haitannut tölvimistä yhtään! Muistan kun itkin muutamankin kerran. Valitusta ei uskallettu tehdä, kun sisäänpääsy oli henkilökunnan avusta kiinni. Onneksi lapsen kasvettua päästiin linja-autoon ja määränpäähän eri kauttakin, mutta se on jo toinen juttu.

Vierailija
399/1347 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaan tuo yksi mus li mi valittaa täällä. Minä olen tavallinen, suomalainen nuori nainen, ja olen kerran joutunut pistotarkastukseen. Kuten myös tavallinen, suomalainen nuori mieheni, joka on suomalainen sotilas. Ja tarkastajat tekevät vain työtään, mikä on hyvä asia.

Mitä se, että joku on sotilas, tähän kuuluu?

Vierailija
400/1347 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoo keskuksen k-raudassa 3 ja 5 vuotiaan kanssa ja tarvitsin 1,2 m laudanpätkän. Esitin asian myyjälle, joka siihen, no tuolla ulkona niitä lautoja on ja kai siellä sahakin on. Joo. Lähdin toiseen kauppaan, jossa minulle n 1,2 metriä höylättyä lautaa.

Tämä oli paha. Minäkään en paljoa palvelua yleensä vaadi, mutta että pitäisi ruveta itse sahaamaan lautoja, niin.....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi