Huonoin/törkein asiakaspalvelukokemuksenne?
Kenkä Marskissa on pystyyn kuollut tunnelma. Myyjät hiippailee oudosti tarjoamatta kuitenkaan apua. Yhdessä kukkakaupassa mulle ei myyty kukkapuskaa kun myyjä kuuli, että vien sen sairaalaan. Puhelinpalvelut hävyttömän usein ikäviä kokemuksia. Kai se puhelimessa on niin helppo (piilo)vittuilla.
Kommentit (1347)
Olin odottanut julkiselle hammastarkistukseen ja puhdistukseen aikaa 4.5kk. Kun lopulta pääsin, suuhygienisti veti hanskat käteen ja alkoi sitten näpyttää tietokoneen näppäimistöä. Kurkkasi suuhuni ja näki että viisaudenhammas oli huonosti suussa. (Katsoi hampaita ehkä kaksi minuuttia.) Sanoi että lähtee hakemaan hammaslääkärin joka voi katsoa hammasta. Meni samoilla hanskoilla ulos huoneesta. (Koski siis ovenkahvaan ja muuallekkin.)
Tuli 20min päästä takaisin (hanskat kädessä), istui koneelle ja sanoi, että hammaslääkäri ei ehdi nyt paikalle, pitää tulla myöhemmin poistattamaan viisuri. Pääsisin hammaslääkärille taas 4kk päästä. Kysyin, etteikö hammaskiveä poisteta, kun olin siihen varannut ajan ja ehtikö suuhygienisti katsoa, onko hampaissa reikiä. Sanoi, että aika on nyt lopussa.
Soitin perään sitten seuraavana päivänä, että tarvitsen hammaskiven poistoon ajan kun en tätä palvelua saanut, vaikka olin sitä pyytänyt. Puhelimessa oli ehkä sama suuhygienisti ajanvarauksessa, koska hermostui niin kovasti. Sanoi että ei asiat tällä tavalla toimi. Kysyin uutta aikaa, en saanut. Sitten kysyin perustetta miksen saanut ja kun nainen vain sätti minua puhelimessa, pyysin hänen nimeään että voin soittaa esimiehelle - nimeä en tietenkään saanut. Olin 22 vuotias ja nainen puhelimessa sanoi, että hänellä on ikäisiäni lapsia ja tämän ikäiset ihmiset ovat vielä niin kehittymättömiä etteivät tiedä maailman menosta mitään ja tästä syystä en saa uutta aikaa. :D
Asuin aikoinaan väliaikaisesti nuorisoasuntosäätiön asunnossa. Olin muuttanut toiselta paikkakunnalta opiskelemaan. Valmistuttuani lastenhoitajaksi tapasin työkkärissä työntekijän kasvokkain ensimmäistä kertaa. Hän kysyi, voinko työskennellä lasten parissa, kun asun "niissä" asunnoissa? Kysyi perään, käytänkö päihteitä.
Korjasin asian ja sanoin, että kyseessä on aivan normaali vuokra-asunto, eikä minulla ole koskaan ollut päihteidenkäyttöä. Rupesin silti saman tien etsimään uutta asuntoa.
Jälkikäteen olen ollut todella vihainen tuosta saamastani kohtelusta ja työntekijän ennakkoluuloista.
Vierailija kirjoitti:
Olin 14-vuotiaana marketissa käymässä matkalla koulusta kotiin. Katselin siinä jotain meikkejä, mutta lopulta ostin vain karkkia herkuksi ja suuntasin kassalle. Kassan jälkeen mua vastaan tuli kaksi vartijaa, jotka pyysivät mukaansa. Sanoivat, että joku oli ilmoittanut mun ottavan jotain meikkiosastolla taskuuni. Eipä siinä. Ainoa asia, mitä edes hypistelin, oli pirun pitkä kynsiviila, joka ei todellakaan olisi mahtunut takkini taskuun. Mulla oli siis ylläni lyhyt nahkatakki, pillifarkut ja hiukseni olivat lyhkäiset, violetit ja aika rokisti laitetut. Toinen vartijoista sanoi, että vanhempi rouva oli nähnyt minun pistävän jotain taskuuni. Annoin tutkia joka taskun ja koululaukkuni, eikä mitään löytynyt. Olin jo itku silmässä järkytyksestä ja epäoikeudenmukaisuudesta. Sitten kun mitään ei löytynyt, mut vaan työnnettiin ulos. Ja siinä. Siinä oli se huuhkaja! Mummo seisoi oikeasti siinä kärryjensä kanssa ja kysyi:"No, tuliko sakkoja?" Teki niin mieli potkia kärryt lyttyyn tms. mutta onnistuin vain täristen sanomaan:"Hankipa seuraavaan valitukseen joku, joka oikeasti varastaa." Kävelin pois itkua pidätellen.
Tuo oli niin törkeää että olisi voinut vaatia anteeksipyyntöä.
Muistan edelleen kun alaikäisenä menin hiukan ennen sulkemisaikaa ostamaan ruokaa, kaikki kassat vain laskivat rahoja eivät olleet huomaavinaan, jätin vain ostokset ja kävelin ulos.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukiasiakkaana saan jotkut reseptilääkkeet ilmaiseksi maksusitoumuksella. En yleensä häpeä sitä, sillä ainoa lääke, mitä säännöllisesti haen, on nukahtamislääke, jota oikeasti tarvitsen. Vähän aikaa sitten minulta kuitenkin jouduttiin poistamaan hammas ja sain kaksi antibioottikuuria päällekkäin plus piti vielä hakea uusi satsi sitä nukahtamislääkettä. Menin apteekkiin, ojensin henkkarit ja sanoin, että tossa pitäs olla pari antibioottikuuria ja sitten myös ketipinoria. "Jaa, nämä on kaikki tällä maksusitoumuksella.." Nyrpeää naamaa näyttäen nainen katseli minua. (Olin ihan siististi pukeutunut, mitä nyt pureskelin veristä sidetuppoa poskessani hampaanpoiston takia.) "Kai mä ne nyt sit tuon, vaikket itse maksakaan.." sanoi nainen ja lähti lääkkeitä hakemaan. Koskaan aiemmin en ole tuntenut häpeää maksusitoumuksesta, mutta nyt tunsin. Tuli oikeasti olo, että olen alemman luokan kansalainen. Nainen vielä nakkasi ne lääkepaketit mun eteen niin, että jos en olisi ehtinyt pysäyttää, niin yksi olisi mennyt lattialle. Siinä heti huusi seuraavaa, vaikken ollut päässyt vielä edes pois tieltä.
Laita asiakaspalaute ja vaihda apteekkia. Apteekit vetää niin törkeitä tilejä että saisivat edes palvella kunnolla. Ja auttoiko hän sinua lääkkeiden kanssa? Tuohan voi olla vaarallistakin.
Tämä ketju on hyvä, koska nyt tietää itsekin, mitä firmoja vältellä!
Itse sain aivan tosi tosi huonoa palvelua S-ryhmässä (sekä kaupassa että pankissa, saman asian tiimoilta). Ensin kaupassa tekivät virheen liittäessään minua S-asiakasomistajaksi. Sitten jouduin omalla vapaa-ajallani matkustamaan S-pankkiin korjatakseni myyjän tekemää virhettä. Jouduin pari kolme kertaa menemään sinne. Missään vaiheessa kukaan ei pyytänyt myyjän virhettä anteeksi, ja sain tuntea itseni noloksi monta kertaa kun asioin siellä. Välttäkää ihmiset S-ryhmän palveluja, he eivät vähää välitä asiakkaista tai tekemistään virheistä!
Olin ostamassa noin kymppitonnin tuotetta, jota ei ollut paikallisessa liikkeessä, mutta toisen paikkakunnan saman yrityksen myymäkässä olisi ollut. Kysyin voinko ostaa sen niin, että se toimitetaan paikalliseen liikkeeseen (olisi ollut helposti kuljetettavissa). Myyjä ei nostanut edes katsettaan koneeltaan vaan totesi asenteikkaasti "jos itse käyt hakemassa". Kävelin suoraan ovesta ulos ja tein ostokseni muualta.
Vierailija kirjoitti:
- Varmistin bussikuskilta, meneehän bussi varmasti sinne minne olen menossa ja vastaus kuului "KYLLÄHÄN AIKUISEN IHMISEN PITÄISI TIETÄÄ"
Mulla on myös sellainen kokemus bussikuskeista, että jos niiltä kysyy, meneekö bussi paikkaan x, niin vähintäänkin katsovat kuin hullua. Useimmille varmaan myös opetetaan koulutuksessa, ettei asiakkaan tervehdykseen saa vastata.
Vierailija kirjoitti:
Ruokakaupassa olin jo laittamassa ostoksia hihnalle, kun kassalla ollut myyjä tokaisi, että toisellekin kassalle voi mennä. En noteerannut sanoja sen kummemmin, ajattelin vaan että sanoi niille minun takana oleville, joiden ostokset eivät vielä olleet hihnalla.
No pian tämän sanottuaan myyjä lompsikin johonkin pois ja minä ja edelläni ollut nainen jäätiin siihen seisomaan ostokset hihnalla. Ei auttanut muu kuin kerätä ostokset pois ja mennä toiselle kassalle maksamaan. Edelläni ollut nainen teki samoin.
Ihmettelen edelleen, että miksei myyjä laittanut hihnan päähän sitä "seuraava kassa palvelee" - kylttiä. Hänen olisi nyt ainakin pitänyt palvella meidät, joiden ostokset olivat jo hihnalla. Ymmärrän tuon äkillisen poistumisen vain siinä tapauksessa, että tuli kiire vessaan. Muuten en.
Tai sitten työvuoro loppui ja lähti kotiin? Oma moka tuossa tapauksessa, jos sinua infottiin siirtymään toiselle kassalle ja omien sanojesi mukaisesti "et vain noteerannut hänen sanojaan sen kummemmin". 🙄
Vierailija kirjoitti:
Olin odottanut julkiselle hammastarkistukseen ja puhdistukseen aikaa 4.5kk. Kun lopulta pääsin, suuhygienisti veti hanskat käteen ja alkoi sitten näpyttää tietokoneen näppäimistöä. Kurkkasi suuhuni ja näki että viisaudenhammas oli huonosti suussa. (Katsoi hampaita ehkä kaksi minuuttia.) Sanoi että lähtee hakemaan hammaslääkärin joka voi katsoa hammasta. Meni samoilla hanskoilla ulos huoneesta. (Koski siis ovenkahvaan ja muuallekkin.)
Tuli 20min päästä takaisin (hanskat kädessä), istui koneelle ja sanoi, että hammaslääkäri ei ehdi nyt paikalle, pitää tulla myöhemmin poistattamaan viisuri. Pääsisin hammaslääkärille taas 4kk päästä. Kysyin, etteikö hammaskiveä poisteta, kun olin siihen varannut ajan ja ehtikö suuhygienisti katsoa, onko hampaissa reikiä. Sanoi, että aika on nyt lopussa.
Soitin perään sitten seuraavana päivänä, että tarvitsen hammaskiven poistoon ajan kun en tätä palvelua saanut, vaikka olin sitä pyytänyt. Puhelimessa oli ehkä sama suuhygienisti ajanvarauksessa, koska hermostui niin kovasti. Sanoi että ei asiat tällä tavalla toimi. Kysyin uutta aikaa, en saanut. Sitten kysyin perustetta miksen saanut ja kun nainen vain sätti minua puhelimessa, pyysin hänen nimeään että voin soittaa esimiehelle - nimeä en tietenkään saanut. Olin 22 vuotias ja nainen puhelimessa sanoi, että hänellä on ikäisiäni lapsia ja tämän ikäiset ihmiset ovat vielä niin kehittymättömiä etteivät tiedä maailman menosta mitään ja tästä syystä en saa uutta aikaa. :D
Nyt, mitä hemmettiä!!? :)
Olen yrittänyt unohtaa ikävät asiakaskokemukset, mutta viimeisin on vielä muistissa. Menin stokkalle ostamaan aurinkopuuteria ja tutkailin Lancomen valikoimaa. Siihen sitten tupsahti hiukan suomea aksentilla vääntävä erittäin meikattu naismyyjä. Selitin että haluan sellaisen aurinkopuuterin, jossa EI ole mitään kimallusta. Hän tupsutteli jotain puuteria poskeeni ja sanoi että tämä on hyvä sulle. Oli aika kallis mutta aattelin että olkoon nyt sitten, ei näyttänyt kimaltelevalta. Myyjä kaiveli laatikosta puuterin ja rahasti kassalla. Kotona illalla kun meikkasin erästä tilaisuutta varten ja laitoin aurinkopuuteria poskelle, niin eikös se ollut täynnä sitä kimalletta. Itse asiassa sitä kimalletta löytyi ympäri naamaani. Kiva oli mennä sitten tilaisuuteen naama diskopallona.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukiasiakkaana saan jotkut reseptilääkkeet ilmaiseksi maksusitoumuksella. En yleensä häpeä sitä, sillä ainoa lääke, mitä säännöllisesti haen, on nukahtamislääke, jota oikeasti tarvitsen. Vähän aikaa sitten minulta kuitenkin jouduttiin poistamaan hammas ja sain kaksi antibioottikuuria päällekkäin plus piti vielä hakea uusi satsi sitä nukahtamislääkettä. Menin apteekkiin, ojensin henkkarit ja sanoin, että tossa pitäs olla pari antibioottikuuria ja sitten myös ketipinoria. "Jaa, nämä on kaikki tällä maksusitoumuksella.." Nyrpeää naamaa näyttäen nainen katseli minua. (Olin ihan siististi pukeutunut, mitä nyt pureskelin veristä sidetuppoa poskessani hampaanpoiston takia.) "Kai mä ne nyt sit tuon, vaikket itse maksakaan.." sanoi nainen ja lähti lääkkeitä hakemaan. Koskaan aiemmin en ole tuntenut häpeää maksusitoumuksesta, mutta nyt tunsin. Tuli oikeasti olo, että olen alemman luokan kansalainen. Nainen vielä nakkasi ne lääkepaketit mun eteen niin, että jos en olisi ehtinyt pysäyttää, niin yksi olisi mennyt lattialle. Siinä heti huusi seuraavaa, vaikken ollut päässyt vielä edes pois tieltä.
Ei noin ketään voi kohdella.
Vierailija kirjoitti:
Oulun Vilassa (ja nykyisin monessa muussakaan rättikaupassa) ei koskaan saa katsella vaatteita rauhassa. Kun ystävällisesti kieltäytyy avusta, nämä parikymppiset naismyyjät alkavat nasaaliäänellä tyrkyttään: "Oi tämä olis niiiiiin ihana, mullakin on tuommoinen ja voin suositella sulle! Mikä sun koko on?"
Mulle ei ole koskaan tultu tyrkyttämään noin Oulun Vilassa. Varmaan vähän pärstäkertoimen mukaan katselevat. Minusta ajattelevat, että tuolla ainakaan ei ole rahaa ostaa mitään ja jättävät rauhaan.
Tosi törkee kommentti!!! Se ei kuulu pätkän vertaa myyjille minkä näkönen ihminen ostoksiaan tekee. Heidän tehtävä on myydä tuotteet ja pitää suu kiinni.
Ajatusten Tonava kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joissain liikkeissä,varsinkin elektroniikka tai autonosia myyvissä, myyjät jauhavat puhelimessa eikä heiltä voi kysyä mitään. Olet heille pelkkää ilmaa. Tuskin se puhelinkeskustelu on yhtä tuottoisa kuin maksava asiakas.
En yritä vähätellä, mutta ehkä siellä luurin toisessa päässä oli toinen asiakas?
Ehkäpä syöpää sairastava äiti soittaa just?
Vierailija kirjoitti:
Olen muslimi ja käytän hiukset, kaulan ja niskan peittävää huivia, mutta olen täysin suomalainen (=hyvin vaaleaihoinen). Asun ulkomailla ja olin tulossa käymään Suomessa, kun jouduin yllättäen pistotarkastukseen. Tää tullinainen oli tosi mukava ja rento tyyppi, eikä myöskään sanonut mitään siitä että mulla oli pari ylimäärästä askia tupakkaa.
Se mikä tilanteesta teki hieman jos ei nyt törkeän mutta huvittavan, oli se että olen lentänyt elämäni aikana monia monia kertoja, mutta tämä oli ensimmäinen kerta kun käytin huivia tullessani Suomeen, ja jouduin "satunnaiseen pistotarkastukseen" :D Mutta niin kuin sanoin, nainen oli tosi mukava ja ystävällinen, mutta tilanteesta jäi sellanen "mitäs tähän nyt sanois"- fiilis. Saas nähä joudunko pistotarkastukseen seuraavallakin kerralla :D
Mikä tuossa oli huonoa asiakaspalvelua? Ihan oikein että tarkistivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itäkeskuksen Anttilassa ihan käsittämättömän nyrpeää palvelua. Olen itsekin myyjän työssä ja hymy ja reippaus ovat itselleni itsestäänselvyys jokaisen asiakkaan kohdalla. Sama asenne minulla on asiakkaanakin, tervehdin ja kiitän hymyillen jne. Itiksen Anttilan kassalla kävin kysymässä erään kirjan hintaa kun hyllyssä/kirjassa itsessään ei ollut hintalappua, yhtään jonoa ei ollut mutta sain ihan ihme katseen päälleni niiltä kahdelta myyjältä siinä tiskillä ja mitään sanomatta koppavasti saivat hinnan tarkistettua ja tokaistua sen hinnan. Olin ihan monttu auki tuon jälkeen. Leluosastolla oli ihan järkky määrä leluja ilman hintoja, mutten viitsinyt enää kyselläkään tuon jälkeen. Lopulta ostoksien kanssa kassalle mennessä vanhempi noista myyjistä hyvin tylysti "palveli" ja olin melko järkyttynyt kun lähdin - miten Kukaan aspa ammatissa toimiva edes kehtaa olla asiakkaille noin tyly. Tosin olen kerran aiemminkin lähettänyt palautetta samaan myymälään asiakaspalvelijoiden asenteesta/tylyydestä (en saanut edes tervehdystä saati mitään hymyn tapaistakaan kun kassalle menin joskus joulun tienoilla), eikä siihen edes vastattu. Tiedä sitten, tuntuu että heillä ei tuo asiakaspalvelu ole mikään juttu.. En tiedä onko tämä jokin ihan viimeisen vuoden aikana tapahtunut laadun heikkeneminen kun aiemmin muistan kyllä saaneeni joskus ihan neutraalia ja hyvääkin palvelua ko liikkeessä, mutta nykyään ei sitten millään?
Samanlaisia kokemuksia! Ja osastolla ei kukaan palvele, ainoastaan kassalla myyjä, joka ei kyllä pahemmin tuotteista mitään tiedä. Ei taida Anttilalla kovin hyvin mennä.
Anttila meni konkurssiin
Happy?
Vierailija kirjoitti:
Turun Börssin yökerho tai oikeastaan siellä oleva portsari kuvitteli kai olevansa kuningas ja kaikki asiaakaat hänen alamaisiaan. Myönnän, että itselläni meni silloin 2- kymppisenä hiukan liian lujaa kyseisessä baarissa, ja joskus jopa poistettiin baarista. (Häpeän.) Eräs kerta olin kaveri kanssa kyseisessä baarissa ja hän päätti, että haluaakin jo aika aikaisessa vaiheessa kotiin. Ajattelin, että jään itsekseni kuitenkin vielä hetkeksi baariin ja menin 'saattamaan' kaverini ulko-ovelle, olin ottanut askeleen jo ulos ja seisoin heippojen ajan ulkona. Kun olin menossa baariin sisälle ja näytin leimaani, jolla pitäisi siis päästä takaisin sisälle. Niin portsaripa sanoikin, että en ole tervetullut sisälle. Olin siis hyvässä kunnossa silloin ja sama portsari oli meidät aiemmin päästänyt sisään. Kysyin, että saan kai kuitenkin hakea takkini narikasta niin se ei kuulemma käynyt, kysyin että voisiko kenties joku henkilökunnasta tuoda sen niin sekään ei portsarille käynyt. Silloin oli siis lokakuu ja yöllä taisi olla jopa vähän pakkasta. Päälläni taisi olla vain ohut paita. Otin sitten taksin hytistellen kotiin, vaikka siinäkin tuli odottamista. Jälkeenpäin olen ajatellut, että miksi ihmeessä en tehnyt kyseisestä portsarista valitusta, mielestäni todella heiteillejättöä lähettää nuori tyttö ohuessa paidassa pakkasyöhön. Mietin, että mitä jollei olisi ollut taksirahaa, olisinko kulkenut hypotermian partaalla kotiin. Sillon sitä jotenkin ajatteli, että jos teen valituksen niin henkilökunta on kuitenkin portsarin puolella, koska olin aiemmin ollut kyseisessä ravintolla niin huonossa kunnossa. Vieläkin jotenkin puistatus tapauksesta mutta portsarille tuli ilmeisesti hyvä mieli.
Poke on AINA oikeassa
POKE on väärässä vain silloin, jos et aio koskaan enää käydä ko mestassa
No, katosi jonnekin bittiavaruuteen eka viesti, mutta 15-vuotiaana halusin värjätä tukan ensimmäistä kertaa. Päätin kysyä ammattilaisen mielipidettä siitä mikä sävy tai väri sopisi minulle. Parturi-kampaaja kuitenkin vain kivahti, että "Nykyään nuoret tytöt värjäävät tukkansa punaiksi, ovat ihan h***an näköisiä!"
Kyseinen täti myös leikkasi kerran tukkani miten hän halusi, ei siten mitä minä toivoin. Itkin kotiin päästyäni katkerasti.