Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonoin/törkein asiakaspalvelukokemuksenne?

Vierailija
05.06.2016 |

Kenkä Marskissa on pystyyn kuollut tunnelma. Myyjät hiippailee oudosti tarjoamatta kuitenkaan apua. Yhdessä kukkakaupassa mulle ei myyty kukkapuskaa kun myyjä kuuli, että vien sen sairaalaan. Puhelinpalvelut hävyttömän usein ikäviä kokemuksia. Kai se puhelimessa on niin helppo (piilo)vittuilla.

Kommentit (1347)

Vierailija
241/1347 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallilan Stoorissa diivaileva tyyppi kahviossa töissä. Muutenkin törkeet hinnat niin kahville kuin kirppisvaatteille.

Vierailija
242/1347 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutakuinkin kaikki pankkiasiat, joita olen joutunut hoitamaan, on hoidettu ala-arvoisesti.

Lainapäätöksessä kesti 5 viikkoa, ja kuitenkin jätin jo viikon jälkeen soittopyynnön ja tiedustelin asiaa myös viestillä - joihin kumpaankaan ei tunnuttu reagoivan. Avasimme lapsellemme tilin. Ja sama homma yhteydenpidon kanssa. Ei vastata viesteihin, asiakaspalvelijat eivät tiedä miksi kestää, kukaan ei vastaa mistään. Tilin avaamiseen meni 2 kuukautta. Oliko kohtuullista, oliko?

Kyseessä siis S-pankki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/1347 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niissä ravintolapalveluissa tuntuu aina olevan ihmisten mielestä vikana?

Eli olisko joskus syytä katsoa omaa napaa laajemmalle, vaikka ihan silmillä sinne ympärille.

Vierailija
244/1347 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gigantin tyyli ärsyttää. Monessa liikkeessä toistunut sama kaava: menet asiakkaana ostamaan jotain tiettyä, tarjouksessa olevaa tuotetta, niin myyjä alkaa haukkua ko. tuotetta ja yrittää myydä sen kolme kertaa kalliimman. Tulee tunne, että tuotetta ei oikeasti ole tai sitä ei haluta myydä. Suosin nykyisin muita elektroniikkaliikkeitä.

Meillä kävi päinvastoin; olimme mieheni kanssa Gigantissa ostamassa hänelle parranajokonetta. Mieheni katsoi noin 100e maksavaa konetta kun siihen tulee naismyyjä joka alkaa väkisin tuputtamaan jotain 30e konetta.

Vierailija
245/1347 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin Emotion-liikkeeseen ostamaan miehelleni partavettä. Kaksi myyjää jutteli niin keskittyneesti, ettei huomanneet mua vaikka tahallaan aika lähelle tulinkin. Alko vituttaa, poistuin ja ovella huikkasin: Kiitos avusta! Katsoivat pitkään ja hiljenivät.

Ja sitten kun myyjä tulee tarjoamaan apuaan niin luikitaan pois ja itketään myöhemmin täällä palstalla "ai että ärsyttää myymälät joissa myyjät tyrkyttävät apua! Kyllä mä pyydän sitä itse jos tarvitsen!"

Joskus tuokin on kyllä ärsyttävää. Alkuviikosta kävin Sokoksella kuluttamassa aikaani, kun odottelin kaveriani. Kiertelin ja katselin, joskos löytyisi jotain heräteostoksia. Sen 10-15 minuutin aikana NELJÄ eri myyjää kävi kysymässä tarvitsenko apua, yksi heistä kävi jopa kaksi kertaa. Teki mieli huutaa että "eikö täällä perkele saa katsella rauhassa mitään?!" mutten kehdannut. Lopulta minut jätettiin rauhaan kun keräsin käsiini ostettavaa. 

Vierailija
246/1347 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin Emotion-liikkeeseen ostamaan miehelleni partavettä. Kaksi myyjää jutteli niin keskittyneesti, ettei huomanneet mua vaikka tahallaan aika lähelle tulinkin. Alko vituttaa, poistuin ja ovella huikkasin: Kiitos avusta! Katsoivat pitkään ja hiljenivät.

Ja sitten kun myyjä tulee tarjoamaan apuaan niin luikitaan pois ja itketään myöhemmin täällä palstalla "ai että ärsyttää myymälät joissa myyjät tyrkyttävät apua! Kyllä mä pyydän sitä itse jos tarvitsen!"

Joskus tuokin on kyllä ärsyttävää. Alkuviikosta kävin Sokoksella kuluttamassa aikaani, kun odottelin kaveriani. Kiertelin ja katselin, joskos löytyisi jotain heräteostoksia. Sen 10-15 minuutin aikana NELJÄ eri myyjää kävi kysymässä tarvitsenko apua, yksi heistä kävi jopa kaksi kertaa. Teki mieli huutaa että "eikö täällä perkele saa katsella rauhassa mitään?!" mutten kehdannut. Lopulta minut jätettiin rauhaan kun keräsin käsiini ostettavaa. 

Aivan, että jospa ei valitettaisi näistä tällaisista, joissa asiakaspalvelija ei vaan voi onnistua ilman ajatustenlukutaitoa.

Vierailija
247/1347 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aikoinaan Mikkelissä pieni, nyt jo lopettanut videovuokraamo.. ei mikään Makuuni tai Filmtown .

menin hakemaan leffaa, myyjä oli nuori mies ja tiskin takana oli myös  lauma tämän kavereita jotka tuijottivat ja naureskelivat. kun viimein löysin mieluisan elokuvan, alkoi huutelu että "paska leffa!" jne myyjäpojan koettaessa mutista, että olkaa hiljaa...

raskaana olleen kaverin mukaan siellä oli sama poikajengi supatellut "vitun läskista muijasta",..

en tajua miksi kumpikaan meistä ei tehnyt valitusta, tuskinpa paikan  pomo tiesi että myyjän kaverit parveilevat tiskin takana ryystämässä limsaa ja vittuilemassa asiakkaille!

Oliko kyseessä Rantavideo? :)

Vierailija
248/1347 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa heti mieleen eräs kun olimme hotellin hienossa ravintolassa syömässä. Meille ilmeisesti osui tarjoilijaksi joku harjoittelija, joskin luulisi harjoittelijankin osaavan edes alkeellista asiakaspalvelua. Tarjoilija oli hyvin vähäpuheinen eikä sanonut oikeastaan mitään ellei ollut pakko, ei edes olkaa hyvä tms. Jos kysyi jotain (esim. kun kysyin onko mahdollista saada ateria kastikkeella x), tämä kirjaimellisesti töksäytti vain "ei" tai "joo". Viiniä tarjoillessaan läikytti viiniä pöydälle ja melkein päälleni, ei pahoitellut tai edes kuivannut, se jäi minun vastuulleni. Tavan mukaan kuitenkin annoin sitten lopulta pienen tipin laskua maksaessa ja siitäkin saatiin juuri ja juuri kuulunut kiitos (tai näin oletan, siitä olan takaa huikatusta muminasta ei oikein saanut selvää). Vähän jäi tylsä maku suuhun tuosta illalliskokemuksesta, onneksi ruoka oli sentään hyvää mutta aika lahjakkaasti tuo tarjoilija lätisti tunnelmaa.

Vierailija
249/1347 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin lippua Oulun linja-autoasemalla ja myyjä vain tuhahti päämäärästäni, että "eihän sinne enää mikään mene". Menipä kuitenkin ja hänenhän se olisi pitänyt paremmin tietää, hah!

Kampin Picnicissä jätin tarjottimen osittain syötyine ruokineen ja avaamattoman juomapullon kanssa pöytään siksi aikaa, kun kävin vessassa, aikeina oli ostaa vielä tämän jälkeen kahvia. Tarjotin oli hävinnyt pöydästä (huom. asiakkaat palauttavat tarjottimet itse hyllyköihin). Menin sitten kassalta kyselemään, joka alkaa kysyä tiskarilta, että puhuuko tämä suomea (samassa vuorossa töissä eikä tietoa mitä kieltä toinen puhuu???). Pullon sain takaisin, ruoka mennyt jo roskiin ja kahvi jäi ostamatta.

Mitäköhän sä oikein aattelit? Että pöytä ruokineen pysyy sulle varattuna, vaikka poistut paikalta? Tuskin sä siellä vessassa ihan 20 sekunnissa kävit. Aika outoa. Olisit käynyt vessassa ennen tai jälkeen ostamisen ja syömisen, kun kerran yksin olit liikkeellä, ettei kukaan voinut jäädä pöytääsi ja kamojasi vartioimaan.

Vierailija
250/1347 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellon Classic pizzan tarjoilijat ovat usein suhtautuneet asiakkaisiin todella nuivasti. Viimeksi kun kävin, ruoka lähes heitettiin eteen "tässä ois nyt sitte" -tyylillä. Aterimetkin joutui pyytämään erikseen. Kiireen ja hässäkän ymmärrän kyllä, mutta voisihan sitä edes nopeasti huikata "hyvää ruokahalua" tms. Ruoka on kuitenkin suht hintavaa kyseisessä paikassa, ainakin opiskelijabudjetilla. Kerran salaatistani puuttui puolet aineksista. Joo enpä ole sinne enää mennyt, varsinkin kun Finnkinon vierestä löytyy aivan ihana italialainen ravintola, jossa on mahtavan ruuan lisäksi hyvää palvelua.

Sellon Chicos on aivan katastrofi. Odotin viimeksi ruokaa 1,5 h!!! Eikä minkäänlaista selitystä tai pahoittelua. Tarjoilija alkoi lopulta vältellä kun tiesi, ettei palaute tulisi olemaan kovin ylistävää. No enpä ole sinnekään enää mennyt :D Paskoja ruokapaikkoja Sellolla!

Ei Chico´s Iso Omena oo sen parempi. Kauheet jonot tavallisena lauantai-iltapäivänä, mieluummin meen Heseen, vaikka Chico´sissa vois saada vähän parempaa ruokaa. Inhoan jonottamista ja odottelua, ja varsinkin, jos tarjoilijat näyttää tuskaisilta ja ylikiireisiltä. Ei tee mieli mennä peukaloita pyörittämään ja palvelua odottelemaan loputtomiin.

Finnkinon puolella Sellossa on usein rauhallisempaa kuin sisällä ostoskeskuksessa. Ja jos Chico´siin haluan, meen Olariin. Siellä ei oo sellaisia ruuhkia.

Vierailija
251/1347 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä faktaa lentokenttien pistotarkastuksista, siis siitä, miten kohteet valitaan. Perusteita on useampi, ja voit joutua tarkempaa syyniin minkä tahansa syistä takia:

1) Tulet maasta, joka on suosittu huumeiden salakuljetusmaa (eli yritetään tuoda joko matkustajien tai vaikka postin mukana niitä huumeita siitä maasta). Tämä etenkin jos käyt usein ko maassa ja/tai vietät pidempiä aikoja. Näitä lentoja on vastassa usein koira, joka kyllä merkkaa pienetkin huumejämät. (Ja ei, sitä tullimiestä/naista ei kiinnosta vaikka olisit siellä Amsterdamissa pössytellyt, häntä kiinnostaa vain se, tuotko sitä mukanasi vai et.)

2) Random-valinnat. Kuten edellä joku kertoi, se kuka valitaan, vaihtelee. Juu, kiltit mummu ja papat, samoin kuin ekaa kertaa matkustavat teinit tai vaikka pienten lasten äidit voivat joutua valituksi. Se menee tosiaan tyyliin että tänään joka 7. mutta huomenna joka kymmenes. (Samaa sarjaa on randomit turvatarkastuksessa, ruudulle ilmestyy laukkuun täysin randomisti vaikka puukko. Tämä testaa työntekijöiden valppautta, joten älä loukkaannu, jos turvatarkastuksessa halutaan pistää laukku uudelleen röntgenin läpi tai jopa avata se. Säännöt määrää. Samoin vaikka et kantaisi mitään, voi portti hälyttää. Sama periaate, eli voi täysin randomisti testata valppautta. Sinut tutkitaan joko metallinpaljastimella tai käsin. Rutiini tämäkin.)

3) Lähtökentältä on tullut vihje, että tällä lennolla on tyyppi, jota on seurattu ja pysäyttäkää se. Saattavat tässä päässä pistää koiran tarkistamaan tai joskus pysäyttävät suoraan.

4) Ja se profilointikin, epäilyttävästi käyttäytyvä (varsinkin huomatessaan univormut tai koiran) pysäytetään varmasti, joko heti tai pienen seurailun jälkeen. Samoin jos matkustajan matkasuunnitelmassa (aka matkalippu) on epäilyttävää, ollut ehkä jo pidemmän aikaa, matkustaja pysäytetään. Huivipäinen profiloidaan Suomessa pysäytettäväksi esim jos tulee maasta, jossa on vastikään tapahtunut terrori-isku, joka on liitetty esim isikseen.

Vuosi WTC-iskun jälkeen matkustin ympäri maailman ja lensin Yhdysvalloissa kaupungista toiseen länsirannikolta itärannikolle. Matkatavarani ja minut tarkastettiin joka lähtökentällä, koska vitivalkoinen hillittömän sotaisasta Suomesta tuleva 35-vuotias naisturisti oli riski rauhaa rakastaville amerikkalaisille. Vieressäni luotettavat yhdysvaltalaisturistit vetivät (melkein) tykkiä lavetilla, mutta he eivät kiinnostaneet ketään. Olin kenttävirkailijan mukaan riski, koska lensin kaupungista toiseen enkä ostanut meno-paluulippua. Mietin, kun minua tutkittiin, että eivät kai vaaralliset rikolliset ole niin typeriä, että he säästävät lentolipuissa ja ostavat vain menolipun...

Vierailija
252/1347 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokoinrannan se uus Meripaviljonki (tai joku sellanen.) Ihan pöyristyttävän ylimielinen henkilökunta ainakin viime kesänä. Mitenköhän on asiakkaita riittänyt, tietääkö kukaan? Noilla hinnoilla ei paranis kauheesti asiakkaille keulia.

Kävimme viime vuoden toukokuussa ja saimme erittäin hyvää palvelua. Olin tyytyväinen siitä, että onnistuin varaamaan pöydän suositusta ravintolasta.  

Pyysin merelle olevaa paikkaa, mutta päädyimme ruuhkaisessa ravintolassa rannan puolelle ihailemaan tissuttelevia spurguja. :D Ei haitannut yhtään, koska ihailimme kaunista ravintolaa ja toisella puolella olevaa merimaisemaa.

Vierailija
253/1347 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä varmaan voi olla jo tarinoita täälläkin, omistajapariskunta luultavasti jokaiselle tai suurimmalle osalle asiakkaistaan vastaavanlainen. Eräässä kesäkaupungissa Suomessa kahvila, jossa saa täysin käsittämätöntä ja epäasiallista "palvelua" osakseen. 

Käyn välillä huvittamassa itseäni ja lukemassa eat.fissä arvosteluja kyseisestä kahvilasta. Voin jakaa tänne muutaman:

"Valitettavasti en voi suositella tätä paikkaa kenellekään.  Kahvila oli tyhjä, ostimme kahvit ja syötävää. Erittäin epäystävällinen myyjä (joka ilmeisesti oli omistajan puoliso) kieltäytyi kertomasta meille paikan historiasta, vaikka puolisoni sitä ystävällisesti tiedusteli. No, asetuimme kuitenkin pöydän ääreen nautiskelemaan antimista. Kaivoimme kirjat esiin lueskellaksemme samalla hiukan. Mies kuitenkin tuli tiuskimaan meille, ettei "paikka ole mikään lukusali" ja heitti meidät ulos! Käsittämätöntä. En ole ennen kuullut ravintolassa, jossa kirjojen lukeminen olisi kielletty! Hah. Poistuessamme hän ei reagoinut mitenkään kyselyihimme. Käytämme lähes päivittäin kahvila- ja/tai ravintolapalveluita ja matkustelemme paljon. En ole koskaan missään puolella maailmaa saanut yhtä huonoa palvelua. Tarjoilija oli törkeä ja erittäin epäasiallinen. Olimme kerrassaan järkettyneitä."

"Pysähdyimme ystäväni kanssa kivan oloiseen kahvipaikkaan ja ajattelimme käydä katselemassa tarjontaa. Kahvilan kynnyksellä meidät pysäyttää vanha mies. Tervehdin miestä ja sanoin haluavamme vähän katsella paikkaa, johon hän vastaa "tämä on kahvila. Täällä juodaan kahvia." Mies sanoi ettemme voi tulla HÄIRITSEMÄÄN sisällä kahvittelevia asiakkaita. Totesin, että me tästä sitten lähdemmekin, johon mies toteaa "hyvä, niin oli tarkoituskin!"

Aivan järkyttävä asenne, ja kaiken lisäksi olisimme mielellämme maksaneet viehättävän paikan kivannäköisistä tarjoiluista. Mies lisäksi tiuski meidän kuullemme ainoalle työntekijälleen."

Itsellä on kokemus omistajan ravintolasta, joka sijaitsee tämän pahamaineisen kahvilan vieressä. Olin vuosia sitten käyttänyt ravintolan vessaa ilman, että olisin kysynyt lupaa tähän. (Olihan se typerää) Mutta omistajan käytös oli täysin pöyristyttävää. Vessasta päästyäni hän pinkaisi paikalle ja alkoi vaatimaan euron vessamaksua, ja kun pelästyneenä sanoin ettei ole kukkarossa yhtään kolikoita (pelkkä uimakassi ym. mukana) niin tämä omistaja alkoi pää punaisena huutaa miten kehtaan tulla hänen ravintolaansa käyttämään vessaa ja kuinka ei hänkään marssi omaan kotiini käyttämään vessaani.

Kaiken lisäksi hän iski silmänsä kassiini ja vaati, että jätän sen pantiksi siksi aikaa, että tulen tuomaan euron vessamaksun. Olin lähdössä seuraavana päivänä ulkomaille ja ei muutenkaan ollut mitään aikomusta jättää omaisuuttani tämän aggressiivisen omistajan kätösiin. Lähdin sitten "pakoon" niin kappas muutaman viikon päästä tapahtuneesta tämä omistaja tunnisti minut kaupungilla ja tuli jälleen haukkumaan ja vaatimaan sitä euron vessamaksua.  Näin vuosien jälkeenkin tapaus jaksaa huvittaa, olen lukenut vastaavanlaisia vessatapauksia mutta maksu on kuulemma korottunut kahteen euroon. Paikkakuntalaisena minusta olisi varmasti myöhemmin saanut asiakkaan ja se euron vessamaksu olisi moneen kertaan tullut "korvattua" mutta tapauksen jälkeen en ole todellakaan halunnut astua kyseiseen ravintolaan tai kahvilaan. 

Vierailija
254/1347 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoossa metro- ja juna-asemilla työskentelevät on poikkeuksetta joko hyvin ystävällisiä tai täysiä m*lkkuja, välimuotoja ei ole. Oltiin just tultu Gatwickin lentokentälle matkasta väsyneinä ja tiedusteltiin junalippuja myyneeltä mieheltä, millä junalla pääsemme hotellille, joka oli likipitäen täysin toisella puolella Lontoota, eli kaukana. Junilla kulkeminen ei oo ihan simppeliä siellä, mutta mies kieltäytyi neuvomasta, myi vain liput. Jonotettiin sitten uudelleen toiselle asiakaspalvelijalle, joka tulosti kartan ja näytti tarkkaan, millä junalla piti mennä ja missä jäädä pois. Ilman hänen apuaan ois varmaan pitänyt turvautua taksiin.

Myös myöhemmin reissumme aikana tuli törmättyä asemilla työskenteleviin. Jotkut ei suostuneet suutaan aukaisemaan, jotkut vänkäsi vyöhykkeistä, kun en suoraan sanonut, että ollaan keskustan suuntaan menossa (oletin typeränä, että se ois ollut itsestäänselvyys, kun laitakaupungilta lippua olin ostamassa). Jotkut oli taas tosi ystävällisiä ja avuliaita.

Vierailija
255/1347 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin poliisiasemalla kysymässä passista jotain, käski kattoa Googlesta :O

Vierailija
256/1347 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verotoimistossa olen saanut hyvää palvelua ehkä kerran. Tuntuu, ettei sinne ole asiaa, jos on jotain kysyttävää. Vain ilmoitusluontoiset asiat kelpaa, neuvojen pyytäminen on eieiei.

Juu, miksi ne verotoimiston tädit on aina niin äkäisiä? Älähtää kiukkuisesti, jos ei tiedä kaikkea ja erehtyy kysymään jotain.

Niin ja itse en ole verotoimistossa saanut hyvää palvelua kertaakaan. 

Vierailija
257/1347 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vanhempi lehtimyyjänainen hermostui ja alkoi huutaa, että "lahjojen takiako sinä lehtiä tilaat." No myös niiden, entä sitten?

Olisi pitänyt vastata, että "rahanko takia sinä noita hommia teet?"

Vierailija
258/1347 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut näistä ovat aitoa, huonoa asiakaspalvelua mutta useampaan toteaisin, että kokeilkaapa itse asiakaspalveluammattia.

Itsellä on kokemusta sekä ravintola-alalta, puhelinasiakaspalvelusta että muun laisesta "face-to-face"-asiakaspalvelusta ja koittakaa ymmärtää että kun 70% asiakkaista on ihan oikeasti joko aivan älyllisesti vajaita, veemäisiä tai muuten vaan mahdottomia palveltavia niin ei teitäkään hymyilyttäisi. Sitten kun näitä palvelee sen 8h päivässä 7 päivää viikossa ja kuuntelee sitä haistattelua, ehdottelua, törkeyksiä, v*ttuilua, sekalaista älämölöä, ja tuhat kertaa kuultuja paskoja läppiä niin kyllä hymy hyytyy. Itseänikin harmittaa millaisen ihmisvihaajan asiakaspalvelutyö on minusta tehnyt ja haluamattakin se pinna vaan lyhenee ja lyhenee vuosien kuluessa. Loppujen lopuksi ei tarvita kuin yksi ääliö joka kokee että maksusuoritus löytää hienosti perille ilman viitettä kun kirjoittaa viestiksi "lasku elokuu", niin että tekisi mieli huutaa että oletko sinä ihan v*tun vajaa.

Ja jos meinaat tähän vastata että vaihda alaa niin voin kertoa että nuorena ihmisenä on todella vaikea löytää työtä joka ei ole asiakaspalvelutyötä.

Jos kiinnostaa tarinan toinen puoli, käykää vähän lukemassa www.aasiakas.net. Sielläkin varmasti moni asiakas kokenut tulleensa aivan väärin kohdelluksi.

Oon myös alkanu vihaamaan ihmisiä.....

Vierailija
259/1347 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain tosi omituista palvelua noin kolme vuotta sitten Pretty Ballerinas -kenkämerkin pop up -myymälässä Helsingin Pohjois-Esplanadilla. Olin ainoa asiakas, ja myyjänä oli nuori pissiksen oloinen tyttö, joka ei ottanut minuun mitään kontaktia oma-aloitteisesti. Aluksi hän vain seisoi paikoillaan ja tuijotti minua ylimielinen virne naamallaan.

Kaikki esillä olleet ballerinat olivat ihanan näköisiä, joten kysyin myyjältä, löytyisikö mitä tahansa mallia koossa 42 (tämän kokoiselle jalalle on vaikea löytää sopivia ja varsinkin kivannäköisiä kenkiä, joten minulle olisi kelvannut mikä tahansa kenkä tuossa koossa). Myyjä vastasi virnuillen, että kokoani kyllä periaatteessa löytyy mutta hänen on ihan mahdotonta löytää minulle kenkiä varastosta, jos en sano tarkemmin, minkä mallin haluan. Ihmettelin mielessäni asiaa, mutta osoitin sitten lähintä kenkäparia, josta myyjä lähti etsimään oikeaa kokoa.

Hetken päästä myyjä palasi ja kertoi, että kyseistä mallia ei ollut koossa 42. Sama episodi toistui vielä kertaalleen, minkä jälkeen totesin jo aika tiukasti, että minulle tosiaan kelpaisi AIVAN MIKÄ TAHANSA MALLI haluamassani koossa ja että eikö hän nyt vain voisi etsiä jotkin kengät, joiden koko on 42. Ei kuulemma voinut, sillä se olisi ollut hänelle kamalan hankalaa (syystä, joka ei koskaan selvinnyt). Tässä vaiheessa totesin, että aivan sama ja poistuin melko tuohtuneena. Myyjä jäi virnuilemaan yksikseen huvittuneen näköisenä.

Kenkien ostaminen on muutenkin ikävää puuhaa näin isojalkaisena, saati sitten silloin, jos palvelu on tuota tasoa. Ehkä tulkitsin väärin, mutta tuntui melkein siltä kuin myyjä olisi tahallaan halunnut osoittaa, ettei mun jättijaloille löydy riittävän isoja kenkiä.

Minä myös isojalkainen, ja nroa 42 ei juuri löydy. Eniten ärsyttää kenkämyyjät, jotka väkisin yrittävät myydä numeroa 41: "kyllä se siitä venyy". En ala liian pienissä kengissä kulkemaan venymistä odotellessa.

Vierailija
260/1347 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokentän taxfree-myymälässä olin ottanut vahingossa huulikiillosta testerin. Kassalla olevan takana istui juoruamassa toinen myyjä jakkaralla, ei ollut opettamassa uutta työntekijää yms. Kassalla oleva pyysi voisiko toinen hakea mulle uuden huulikiillon hyllystä niin tyyppi sanoi lyhyesti että ei voi. Kassa teki lähtöä hakemaan niin sanoin että anna olla en ota sitä ja tuote laitettiin sivuun. Oli jonoa. Tämä toinen tyyppi jatkoi supinaansa pallilta myyjän korvaan ja käytti siis taukonsa toisen häiritsemiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme