Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonoin/törkein asiakaspalvelukokemuksenne?

Vierailija
05.06.2016 |

Kenkä Marskissa on pystyyn kuollut tunnelma. Myyjät hiippailee oudosti tarjoamatta kuitenkaan apua. Yhdessä kukkakaupassa mulle ei myyty kukkapuskaa kun myyjä kuuli, että vien sen sairaalaan. Puhelinpalvelut hävyttömän usein ikäviä kokemuksia. Kai se puhelimessa on niin helppo (piilo)vittuilla.

Kommentit (1347)

Vierailija
281/1347 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olimme lapseni kanssa vaatekaupassa ja lapselle oli tarvetta ostaa vähän isompi satsi vaatteita - pari mekkoa, hame, housuja, paitoja, toppeja jne. Oletuksena oli, että lapsi saa valita mieleisensä tietyissä rajoissa. Kun tarvittiin sitten myyjän apua (mm. tiedusteltiin, onko oikeaa kokoa yms.) oli lapsi myyjälle kuin ilmaa. Vaikka lapsi itse kyseli asioita, myyjä vastasi minulle, vaikka olin tullut mukaan vain maksamaan ja kantoavuksi. Sanoin itsekin myyjälle useampaan kertaan, että lapsi se tässä asiakas on mutta siitä huolimatta kaikk kommunikaatio kulki vain ja ainoastaan minun kautta.

En minä kyllä alentuisi puhumaan _lapsen_ kanssa. Sinä se oikea asiakas olit, olithan maksaja.

Kyllä se lapsi kasvaa ja muistaa huonon asiakaspalvelun ja saattaa hyvinkin viedä rahansa aivan toiseen kauppaan. Ketään ei pitäisi olla varaa aliarvioida.

Tuntui varmaan siitä myyjästä aika kyykyttämiseltä. Rouva Rikas halusi että myyjän pitäisi nöyristellä Junioriitta Rikkaan edessä kun kerran ovat ostoksilla ja myyjä heidän alapuolella kaikin tavoin.

Vierailija
282/1347 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olimme lapseni kanssa vaatekaupassa ja lapselle oli tarvetta ostaa vähän isompi satsi vaatteita - pari mekkoa, hame, housuja, paitoja, toppeja jne. Oletuksena oli, että lapsi saa valita mieleisensä tietyissä rajoissa. Kun tarvittiin sitten myyjän apua (mm. tiedusteltiin, onko oikeaa kokoa yms.) oli lapsi myyjälle kuin ilmaa. Vaikka lapsi itse kyseli asioita, myyjä vastasi minulle, vaikka olin tullut mukaan vain maksamaan ja kantoavuksi. Sanoin itsekin myyjälle useampaan kertaan, että lapsi se tässä asiakas on mutta siitä huolimatta kaikk kommunikaatio kulki vain ja ainoastaan minun kautta.

En minä kyllä alentuisi puhumaan _lapsen_ kanssa. Sinä se oikea asiakas olit, olithan maksaja.

Kyllä se lapsi kasvaa ja muistaa huonon asiakaspalvelun ja saattaa hyvinkin viedä rahansa aivan toiseen kauppaan. Ketään ei pitäisi olla varaa aliarvioida.

Tuntui varmaan siitä myyjästä aika kyykyttämiseltä. Rouva Rikas halusi että myyjän pitäisi nöyristellä Junioriitta Rikkaan edessä kun kerran ovat ostoksilla ja myyjä heidän alapuolella kaikin tavoin.

Ei kukaan sanonut, että pitäisi nöyristellä, asiallinen vastaaminen ei ole nöyristelyä. Jos lapsi kysyy, "onko vaatetta x pienemmässä koossa?", niin eikö silloin ole asiallista vastata lapselle ko. kysymykseen tilanteen mukaan joko "kyllä" tai "ei" sen sijaan, että selittää äidille tuon asian?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/1347 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin Valintatalossa ja ostin sellaisen valmiiksi pakatun parsakaalin jossa on viivakoodi. Koodi oli sitten revennyt sen verran, että sitä ei pystynyt lukemaan käsin eikä koneella. Myyjä sitten kysyi, että miksi otin tällaisen risalla koodilla olevan parsakaalin ja arveli, että tarkoitukseni oli pilata hänen päivänsä. Sanoin, että en valitettavasti huomannut asiaa vihannestiskillä, josta tämä myyjä silminnähden raivostui. Sitten aivan yllättäen hän nousi siihen tiskille, laski housunsa ja väänsi paskan minun päälleni. Olin aivan äimän käkenä, että mitäs tässä nyt tapahtui ja lähdin kaupasta ulos. Olin ihan kamalan näköinen ja haisin pahalta kun oli kaikki vaatteet ripulissa. En enää ikinä asioi siellä uudestaan.

Ainoa mikä haisee pahalta on sinun huono provosi

Just just

Vierailija
284/1347 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itäkeskuksen Anttilassa ihan käsittämättömän nyrpeää palvelua. Olen itsekin myyjän työssä ja hymy ja reippaus ovat itselleni itsestäänselvyys jokaisen asiakkaan kohdalla. Sama asenne minulla on asiakkaanakin, tervehdin ja kiitän hymyillen jne. Itiksen Anttilan kassalla kävin kysymässä erään kirjan hintaa kun hyllyssä/kirjassa itsessään ei ollut hintalappua, yhtään jonoa ei ollut mutta sain ihan ihme katseen päälleni niiltä kahdelta myyjältä siinä tiskillä ja mitään sanomatta koppavasti saivat hinnan tarkistettua ja tokaistua sen hinnan. Olin ihan monttu auki tuon jälkeen. Leluosastolla oli ihan järkky määrä leluja ilman hintoja, mutten viitsinyt enää kyselläkään tuon jälkeen. Lopulta ostoksien kanssa kassalle mennessä vanhempi noista myyjistä hyvin tylysti "palveli" ja olin melko järkyttynyt kun lähdin - miten Kukaan aspa ammatissa toimiva edes kehtaa olla asiakkaille noin tyly. Tosin olen kerran aiemminkin lähettänyt palautetta samaan myymälään asiakaspalvelijoiden asenteesta/tylyydestä (en saanut edes tervehdystä saati mitään hymyn tapaistakaan kun kassalle menin joskus joulun tienoilla), eikä siihen edes vastattu. Tiedä sitten, tuntuu että heillä ei tuo asiakaspalvelu ole mikään juttu.. En tiedä onko tämä jokin ihan viimeisen vuoden aikana tapahtunut laadun heikkeneminen kun aiemmin muistan kyllä saaneeni joskus ihan neutraalia ja hyvääkin palvelua ko liikkeessä, mutta nykyään ei sitten millään?

Vierailija
285/1347 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaessani ensimmäistä kertaa EasyParkiin. En tiennyt yhtään miten homma toimii joten asiakaspalvelija hieman tulistui jo aluksi. Lopulta olin jo kertonut kaikki tietoni kunnes asiakaspalvelija sanoi, että pitää laittaa lappu tuulilasiin, jossa lukee Easypark. Sanoin ihmeissäni, ettei mulla ole mitään paperia saatikka kynää ja nyt alkaa olemaan jo kiire. Sanoin, että perutaan nyt sitten tämä koko homma ja asiakaspalvelija alkoi lässyttämään kovaan ääneen kuin lapselle "no ei sulla kuule tarttee sitä paperia nyt väkisin olla jos saat sakot niin selvität sitten asian". Harvoin jään sanattomaksi mutta silloin olin järkytyksestä kyllä hiljaa varmaan puoli minuuttia, hän oli niin loukkaava ja törkeä.

Vierailija
286/1347 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen muslimi ja käytän hiukset, kaulan ja niskan peittävää huivia, mutta olen täysin suomalainen (=hyvin vaaleaihoinen). Asun ulkomailla ja olin tulossa käymään Suomessa, kun jouduin yllättäen pistotarkastukseen. Tää tullinainen oli tosi mukava ja rento tyyppi, eikä myöskään sanonut mitään siitä että mulla oli pari ylimäärästä askia tupakkaa.

Se mikä tilanteesta teki hieman jos ei nyt törkeän mutta huvittavan, oli se että olen lentänyt elämäni aikana monia monia kertoja, mutta tämä oli ensimmäinen kerta kun käytin huivia tullessani Suomeen, ja jouduin "satunnaiseen pistotarkastukseen" :D Mutta niin kuin sanoin, nainen oli tosi mukava ja ystävällinen, mutta tilanteesta jäi sellanen "mitäs tähän nyt sanois"- fiilis. Saas nähä joudunko pistotarkastukseen seuraavallakin kerralla :D

Siis sen huivinko perusteella ajattelet joutuneesi tarkastukseen?

Luultavasti tulli tekee pistotarkastuksia ihan satunnaisesti... Tietysti myös profiloivat ihmisiä, ja osan ottavat varmasti sillä perusteella tarkastukseen, mutta miksi se, että olet muslimi, tullia millään tavalla kiinnostaisi?

Itse työskentelen turvatarkastuksessa ja kyllä jotkut asiakkaat varmasti keksivät ties mitä rasistisia ja syrjiviä syitä siihen, että juuri heidän kohdalle se tarkastus osuu. No, se vaan nyt osuu. Turvatarkastuksessa asiakasta ei saa profiloida uskonnon tai muun tuollaisen seikan perusteella.

Vierailija
287/1347 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuan Sörkassa sijaitseva yökerho. Viimeksi siellä ollessani sain oluen rikkinäiseen lasiin; huomasin tämän vasta tanssilattialla, kun olut valui ulos halkeamasta. Menin takaisin tiskille ja pyytämään uutta lasia. Tiskin takana ollut tympeä äijä katsoi lasia ja sanoi, että sä oot rikkonut tän ite. Vannotin etten todellakaan ollut, vaan lasi oli rikki jo saadessani sen. "Äsken rikoit tossa tanssilattialla!" Asiasta meinasi tulla kunnon kiista, mutta lopulta ukko tyrkkäsi minulle uuden oluen - kaatamalla sen rikkinäisestä lasista uuteen. Jäljellä oli vain puolet, eikä hän pistänyt edes lisää.

Mainitsin asiasta lähtiessäni narikassa, ja sain tietää että kyseinen tyyppi oli vieläpä paikan johtaja...

Stadin Tähti?

Vierailija
288/1347 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmatkallani menen bussiin päätepysäkiltä. Säännöllisesti pysäkille on ajanut bussi, joka ottaa matkustajia sisään, vaikka se ei olekaan seuraava lähtevä vuoro. Kuski ei sano mitään. Ja niin matkustajat katsovat ihmeissään, kun lähtöajan koittaessa vierestä porhaltaa toinen, viime tipassa pysäkille saapunut auto. Ja sitten odotellaan vielä varttitunti, että tämän kyseisen auton lähtövuoro on.

En ymmärtänyt tästä mitään. Ilmeisesti 30 ihmistä + ap on.

Vierailija
289/1347 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anttilaan menin ostamaan pöytäliinan puoli tuntia ennen sulkemisaikaa. Sain etsiä myyjää vartin saadakseni jonkun leikkaamaan sopivan palan. Maksaa en voinut, koska yläkerran kassa oli jo suljettu, alakerrassa myyjä ei edes tervehtinyt, koska kello oli jo kymmentä vaille. Olin pihalla viisi minuuttia ennen sulkemisaikaa, eikä edes lähtötervehdykseeni vastattu. Ei paljon sureta, jos tuokin haarakonttori joskus suljetaan.

Vierailija
290/1347 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan sanonut, että pitäisi nöyristellä, asiallinen vastaaminen ei ole nöyristelyä. Jos lapsi kysyy, "onko vaatetta x pienemmässä koossa?", niin eikö silloin ole asiallista vastata lapselle ko. kysymykseen tilanteen mukaan joko "kyllä" tai "ei" sen sijaan, että selittää äidille tuon asian?

Minusta on lapsellista, että aikuisen myyjän pitää leikkiä kaupankäyntiä lapsen kanssa, keskustella ja vastailla hänelle kuin aikuiselle. Samaa porukkaa kuin ne joiden taaperot seisovat kassan paikkauspäässä lähmimässä niitä tavaroita ja pakkaamassa myös viereisen hihnan herkkuja omiin pusseihin jos ei silmä kovana vahdi. Ja voi että kun Petteri-Pirkon pitää myös purkaa se oma pikku kärryliini siellä toisessa päässä ja yhteen tavaraan menee noin 4 mn kun Petteri-Pirkko ei ihan edes vielä pysy pystyssä. Mut kun kato tahtoo ja kyll kassasta on kivaa ja asiakkaista.

Vierailija
291/1347 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin henkilökohtaisessa kriisissä ja puhuin puhelimeen itkien ja hieman kiihtyneenä. Sisarukseni oli joutunut hirvikolariin ja oli teholla. Menin ärrä kiskalla käymään ja tilasin normaalin kameli askin ojentaen paperini myyjälle ja laskin puhelimen täksi ajaksi korvalta ja katsoin myyjää silmiin puhuessani. Laitoin pöytään tasarahan. Myyjä kävelee hyllylle ja kysyy mikä kameli. Vastaan että tavallinen normaali kameli kiitos. Ja yritän jatkaa puhelua jossa kerrotaan siskoni leikkauksen tarpeesta. Nainen oikein v mäisellä äänella toistaa että minkä kamelin ja tiuskaisen että varmasti näet että aivan sama minkä annat. Nainen kävelee askin kanssa tiskille ja ilmoittaa ettei myy sitä minulle. nappaan askin kädestä ja ilmoitan että siinä on tasa raha ja paperit on nähty hyvää pv jatkoa. Nainen jää viellä rääpimään suutaan vittumaisista asiakkaista ja käännyn kävelen takaisin ja räkäisen tiskiin ja ilmoitan nyt valituksen olevan aiheellinen ja tunteen molemminpuoleinen. Kukaan noin vanha akka ei voi omata näin vähän pelisilmää ettei ymmärtäisi pitää päätään kiinni. Ikinä en ole mennyt takaisin. Hietsun lähellä oleva pikku kiska

.

Ei kannata välittää alapeukuista, ymmärrän tunteen täysin. Minä olisin räkäissyt myyjää naamaan, en pelkästään tiskiin. Joidenkin ihmisten empatian puute herättää stressitilanteessa raivotilan ja silloin kaatuu aitaa vaikka ei olisi väkivaltainen ihminen. Kaikki ihmiset pystyvät väkivaltaan. Räkäisy on pientä, toivottavasti oli edes kunnon klöntti.

Ja sinä, joka kommentoit ettei kolariin joutuneen lähiomainen saisi näyttää muille ihmisille pahaa päivänsä niin toivon todella, että pääset omakohtaisesti testaamaan stressinsietokykysi vastaavassa tilanteessa mahdollisimman pian. Ja samaa toivon sinun kommenttiasi peukuttaneille. On hyvä käsittää konkreettisesti oman mielipiteensä merkitys. Peukut sille!

Vierailija
292/1347 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä vittua juuri luin?

Jos et tajua että asiakkaalle kuuluu vastata niin sitten et...

Oletko muuten iltalukion käynyt?

Vierailija
293/1347 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin henkilökohtaisessa kriisissä ja puhuin puhelimeen itkien ja hieman kiihtyneenä. Sisarukseni oli joutunut hirvikolariin ja oli teholla.

Täällä on paljon kommentoitu sitä ettei asiakaspalveluammatissa oleva saa antaa huonon päivän näkyä palvelutilanteessa. Sama olisi kyllä hyvä sinun kohdalla ettet olisi pilannut kaikkien päivää koska sinulla oli huono päivä tai tarkemmin siskollasi oli huono päivä. Mutta sinä taidat olla niitä ihmisiä joita aspatöissä ei pitäisi olla, joita täällä pilkataan eli ne jotka jakavat pahan päivänsä koska maailma pyörii heidän ympärillään. Tuo sylkeminen oli täysin ala-arvoista. Häpeä.

.

Täysin ala-arvoinen kommentti, kommentoija ja peukuttaneet saavat hävetä silmät päästään. Voiko tosiaan näin tilannetajuttomia ihmisiä kuin ärrän kassa ja aspan täti olla?

Vierailija
294/1347 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on outoa, miten moni on sitä mieltä ettei lapsiasiakas ole asiakas ollenkaan. :O Okei, ymmärrän että jossain marketissa vituttaa kun pk-ikäiset pakkaavat/laittavat hihnalle tavaroita, mutta vaatekaupassa asioiva kouluikäinen on mielestäni jo selvä asiakas ja häntä tulee palvella sen mukaan!

Jos lapsi esim. kysyy että onko pienempää kokoa, silloin ystävällisesti sanotaan "kuule odotapas hetki, minäpä tarkistan" + hoidetaan homma. Mukana olevalle äidille voidaan jutella myös, mutta ei koskaan ns. lapsen ohi- enemmänkin sitten kommenttina että "ja äiti varmaan on sitä mieltä että.." ym.

t. myyjä

Vierailija
295/1347 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen muslimi ja käytän hiukset, kaulan ja niskan peittävää huivia, mutta olen täysin suomalainen (=hyvin vaaleaihoinen). Asun ulkomailla ja olin tulossa käymään Suomessa, kun jouduin yllättäen pistotarkastukseen. Tää tullinainen oli tosi mukava ja rento tyyppi, eikä myöskään sanonut mitään siitä että mulla oli pari ylimäärästä askia tupakkaa.

Se mikä tilanteesta teki hieman jos ei nyt törkeän mutta huvittavan, oli se että olen lentänyt elämäni aikana monia monia kertoja, mutta tämä oli ensimmäinen kerta kun käytin huivia tullessani Suomeen, ja jouduin "satunnaiseen pistotarkastukseen" :D Mutta niin kuin sanoin, nainen oli tosi mukava ja ystävällinen, mutta tilanteesta jäi sellanen "mitäs tähän nyt sanois"- fiilis. Saas nähä joudunko pistotarkastukseen seuraavallakin kerralla :D

Siis sen huivinko perusteella ajattelet joutuneesi tarkastukseen?

Luultavasti tulli tekee pistotarkastuksia ihan satunnaisesti... Tietysti myös profiloivat ihmisiä, ja osan ottavat varmasti sillä perusteella tarkastukseen, mutta miksi se, että olet muslimi, tullia millään tavalla kiinnostaisi?

Itse työskentelen turvatarkastuksessa ja kyllä jotkut asiakkaat varmasti keksivät ties mitä rasistisia ja syrjiviä syitä siihen, että juuri heidän kohdalle se tarkastus osuu. No, se vaan nyt osuu. Turvatarkastuksessa asiakasta ei saa profiloida uskonnon tai muun tuollaisen seikan perusteella.

Itse olen joutunut pistotarkastukseen jokaisella lennolla (lentoja yht. yli 20, matkustelen työn vuoksi) koska sukunimessäni liite Ali-. Seuralaisiani ei koskaan ole pistotarkastettu.

Vierailija
296/1347 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmatkallani menen bussiin päätepysäkiltä. Säännöllisesti pysäkille on ajanut bussi, joka ottaa matkustajia sisään, vaikka se ei olekaan seuraava lähtevä vuoro. Kuski ei sano mitään. Ja niin matkustajat katsovat ihmeissään, kun lähtöajan koittaessa vierestä porhaltaa toinen, viime tipassa pysäkille saapunut auto. Ja sitten odotellaan vielä varttitunti, että tämän kyseisen auton lähtövuoro on.

Minä ainakin ymmärsin.

Bussi X lähtee päätepysäkiltä 15min välein. Pysäkille ajaa bussi X vaikka kello 14.55. Seuraavan bussin X on tarkoitus lähteä kello 15.00. Ihmiset pysäkillä olettavat että tämä on se tasalta lähtevä bussi, mutta se lähteekin 15.15. Kello 15 bussi X saapuu pysäkille tasan kello 15 eikä pysähdy, koska pysäkillä ei ole ketään. Kaikki ovat siellä myöhemmin lähtevässä bussissa, jonka kuski ei ole viitsinyt sanoa, että tämä ei ole seuraava vuoro vaan ajoin vaan tähän odottelemaan.

Mikä tässä nyt on vaikeaa?

Vierailija
297/1347 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin viime talvena risteilyllä Viking Linen Grace-laivalla ja sain kyllä ihan ihmeellistä palvelua. Yöllä hytissä oli niin kylmä, että unta ei meinannut saada ja jouduimme lopulta ottamaan päällystakit toisiksi peitoiksi. Aamulla mainitsin tästä laivan työntekijälle, mutta ennen kuin sain edes lausetta loppuun, tämä "asiakaspalvelija" tiuskaisi todella kiukkuisena, että ihan turha odottaa parempaa hyttiä kun et sinä enää sellaista saas. En siis edes pyytänyt uutta hyttiä, halusin vain mainita että hytin lämmitys kannattaisi ehkä tarkistaa ennen kuin seuraavat asiakkaat tulevat...

Samalla risteilyllä aamupalabuffetissa kysyin joltain työntekijältä, että oliko eräässä jälkiruuassa pähkinää. Työntekijä levitteli käsiään, ei sanonut sanaakaan ja lähti kävelemään.

Juu en mene enää samalle laivalle.

Siellä hyteissä on semmoinen hanikka seinässä, mistä lämpötilaa voi säätää. Ette sitte semmosta huomanneet?

Huomattiin ja säädettiin, mutta hytti pysyi ihan yhtä kylmänä.

-229

provo. kukaan ei selviä elossa viettäessään yön -229 asteisessa hytissä. 

Vierailija
298/1347 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo lainaamasi henkilö, mutta tarinahan oli päivänselvä: pysäkillä on bussi, joka menee sinne minne ap haluaa, joten hän nousee kyytiin, mutta kuski ei sanallakaan sano, että tämä kyseinen bussi lähtee 15 minuuttia myöhemmin kuin toinen tismalleen saman linjan bussi. Kuskin olisi kannattanut sanoa ihmisille, että jos haluaa siihen aikaisemmin lähtevään bussiin, kannattaa odotella ihan rauhassa ulkopuolella sitä saapuvaa bussia. Tai sitten kuskin ei olisi pitänyt päästää yhtäkään asiakasta sisään, jos ei kerran osaa avata suutaan ja selittää että tämä bussi ei ole ihan heti lähdössä.

Vierailija
299/1347 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun työni puitteissa soittelemaan asiakkaideni puolesta esim. Kelaan, työkkäriin, sossuun jne. Vaikka olen niiden puljujen ns. yhteistyökumppani, on "palvelu" usein järkyttävää. 

Vierailija
300/1347 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämeentien Mare Chiarossa vähintäänkin kummallinen omistaja. Laukoo mitä sattuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme