Huonoin/törkein asiakaspalvelukokemuksenne?
Kenkä Marskissa on pystyyn kuollut tunnelma. Myyjät hiippailee oudosti tarjoamatta kuitenkaan apua. Yhdessä kukkakaupassa mulle ei myyty kukkapuskaa kun myyjä kuuli, että vien sen sairaalaan. Puhelinpalvelut hävyttömän usein ikäviä kokemuksia. Kai se puhelimessa on niin helppo (piilo)vittuilla.
Kommentit (1347)
Ei varsinaisesti töykeä, mutta Enia / Elisan asiakaspalvelu, sieltä soitettiin aivan outoihin aikoihin ( kerran 6:00 ja kerran 23:00) ja joskus vastatessa soittaja ei puhunut mitään, vaan katkaisi puhelun. Nyt sieltä on alettu soitella, että teillä on tälläinen ja tälläinen Elisan liittymä, johon olen vastannut, etten ole Elisan asiakas ollut vuosiin, ja pyytänyt korjaamaan tiedon. Mutta aina soittavat aivan samalla asialla uudestaan.
Kerran yksi miespuhelinmyyjä yritti olla sutki, yritti kaupata "ilmaisia" sheivereita ja alusvaatteita. Kun sanoin ei kiitos, rupesi sitten kyselemään kuljenko ilman alusvaatteita ja karvaisilla jaloilla. Katkaisin puhelun sanottuani että en huoli jalkoihini kaikenmaailman p*skaa.
Lahdessa aikanaan Suomalaisessa kirjakaupassa (torin lähellä) 2006 teininä. Sen jälkeen Suomalainen kirjakauppa nostanut ikäviä fiiliksiä ja olen mieluummin valinnut toisen kirja-paperitarvikekaupan. Menin liikkeeseen tasarahan kanssa eli mukanani oli 19 euroa. Menin ostamaan peruslaskinta. Kerroin myyjälle mitä haluan ja kuinka paljon minulla on varaa laskinta varten. Myyjä sanoi 17 euron laskimesta sen olevan aika huono laskin, mutta jos panostan 6 euroa enemmän, niin voidin saada paljon paremman. Sanoin että minulla ei ole varaa siihen. Myyjä huokaisi kovaan ääneen ja jatkoi kalliimman laskimen kehumista "niin pienellä sijoituksella saisit niin paljon paremman laskimen, miksi valita huonointa, ei se ole kuin 6 e enemmän?" Tietenkin pidin pääni koska ei ollut muuta vaihtoehtoa ja tuon palopuheen jälkeen en muutenkaan vaikka olisi ollut varaa. Kun lähdin jo ovelle kortteja katsomaan (kassan takana seinän takana, myyjä luuli mun lähteneen kaupasta) kuulin myyjän räkättävän kovaan ääneen ja sitten sanovan "olipa harvinaisen idiootti asiakas!" Olisinpa ollut vanhempi ja rohkeampi silloin, olisin mennyt tarkastamaan myyjän nimen ja tehnyt kirjallisen valituksen esimiehelle ja suullisen valituksen myyjälle itselleen. Toivottavasti laskin-myyjä luet tämän! :)
Meidät on totutettu siihen, että apteekkialalla on kova kilpailu. Normaalisti se menee niin, että kun astut kynnyksen yli, niin kimpussasi on vino pino asiakaspalvelijoita. Eikä siellä reseptitiskilläkään tartte kovin kauaa odotella palvelua, joka on yleensä nopeaa ja asiantuntevaa.
Hervanta on iso asuinalue, joten ihmettelen ettei toista apteekkia mahdu reviirille. Sellaiselle olis nimittäin tarvetta. Yritin eilen hoitaa reseptiasioitani siinä Hervannan ainoassa apteekissa ja sain aika nopeasti tarpeekseni odottelusta. Onneksi lääkityksen uusimisella ei ollut kiire, mutta harmittaa vähän muiden sitkeästi odottelevien puolesta. Tiskejä on useampi, mutta vain yhdessä oli henkilö töissä. Eikä siinä mitään, mutta kun tää kaveri höpisi jokaisen asiakkaan kanssa ummet ja lammet kaikesta alaan liittyvästä. Eikä siinäkään mitään, varmasti lisätieto oli asiakkaalle tärkeää ja hän arvosti lisäpalvelua, mutta sitten tämä asiakaspalvelija lähti vallan pois tiskin ääreltä jotta voisi neuvoa asiakasta käsikauppalääkkeiden suhteen. Olis vaan pysynyt siinä tiskillä ja hoitanut meidät reseptiasiakkaat. Siellä hyllyjen välissä oli tarpeeksi muuta henkilökuntaa sillä hetkellä.
Pieni asia mutta kun ei ollut eka kerta, niin risoohan se vähän. Onneksi Tampereelta ei apteekit lopu kesken :)
Verotoimistossa olen saanut hyvää palvelua ehkä kerran. Tuntuu, ettei sinne ole asiaa, jos on jotain kysyttävää. Vain ilmoitusluontoiset asiat kelpaa, neuvojen pyytäminen on eieiei.
Olin viime talvena risteilyllä Viking Linen Grace-laivalla ja sain kyllä ihan ihmeellistä palvelua. Yöllä hytissä oli niin kylmä, että unta ei meinannut saada ja jouduimme lopulta ottamaan päällystakit toisiksi peitoiksi. Aamulla mainitsin tästä laivan työntekijälle, mutta ennen kuin sain edes lausetta loppuun, tämä "asiakaspalvelija" tiuskaisi todella kiukkuisena, että ihan turha odottaa parempaa hyttiä kun et sinä enää sellaista saas. En siis edes pyytänyt uutta hyttiä, halusin vain mainita että hytin lämmitys kannattaisi ehkä tarkistaa ennen kuin seuraavat asiakkaat tulevat...
Samalla risteilyllä aamupalabuffetissa kysyin joltain työntekijältä, että oliko eräässä jälkiruuassa pähkinää. Työntekijä levitteli käsiään, ei sanonut sanaakaan ja lähti kävelemään.
Juu en mene enää samalle laivalle.
Vierailija kirjoitti:
Olin viime talvena risteilyllä Viking Linen Grace-laivalla ja sain kyllä ihan ihmeellistä palvelua. Yöllä hytissä oli niin kylmä, että unta ei meinannut saada ja jouduimme lopulta ottamaan päällystakit toisiksi peitoiksi. Aamulla mainitsin tästä laivan työntekijälle, mutta ennen kuin sain edes lausetta loppuun, tämä "asiakaspalvelija" tiuskaisi todella kiukkuisena, että ihan turha odottaa parempaa hyttiä kun et sinä enää sellaista saas. En siis edes pyytänyt uutta hyttiä, halusin vain mainita että hytin lämmitys kannattaisi ehkä tarkistaa ennen kuin seuraavat asiakkaat tulevat...
Samalla risteilyllä aamupalabuffetissa kysyin joltain työntekijältä, että oliko eräässä jälkiruuassa pähkinää. Työntekijä levitteli käsiään, ei sanonut sanaakaan ja lähti kävelemään.
Siellä hyteissä on semmoinen hanikka seinässä, mistä lämpötilaa voi säätää. Ette sitte semmosta huomanneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä hyteissä on semmoinen hanikka seinässä, mistä lämpötilaa voi säätää. Ette sitte semmosta huomanneet?
Huomattiin ja säädettiin, mutta hytti pysyi ihan yhtä kylmänä.
-229
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt alkoi muistumaan kun lukee toisten vastauksia.
Pikaruokapaikoista poistun, jos olen odottanut annosta 30 minuuttia ja näen, että muiden annoksia viedään jo kymmeniä siinä välissä. Ihmetelkööt sitten purilaisensa kanssa, että missä pöydässä se asiakas istuu. Elämäni ei ole muutamasta eurosta kiinni. Olisi joskus kiva olla kärpäsenä katossa ja nähdä kun se myyjä etsii asiakasta ;)
Sinkkumies
Jos kymmeniä jälkeesi tilanneita asiakkaita on jo palveltu, myyjä ei enää etsi sinua, vaan kuitti ostoksestasi on kadonnut jonnekin. Jos kävisit kassalla, saisit purilaisesi heti, koska siellä se pyörii tiskissä, kunnes myydään toiselle/heitetään hävikkiin sillä oletuksella, että keittiö teki vahingossa ylimääräisen tai se on jäänyt jonkun paketista, ja asiakas myöhemmin reklamoi.
Jos asiakasta joskus etsitään salissa, siellä pyörähdetään kysymässä kerran, kahdesti asiakkaan perään. Kun asiakasta ei löydy, ruoka odottaa jonkin aikaa lämpimässä, kunnes heitetään pois, kun asiakas ei saavu kyselemään. Ei sillä ravintolalle ole väliä, onhan se jo maksettu, asiakas saa ihan vapaasti jättää sen syömättä.
Eli kannattaa käydä kassalla huomauttamassa, silloin saat ruokasi. Jos et käy, ei siellä kukaan mitenkään kärsi sen vuoksi, että jätät virheen oikaisematta. Sinä vain menetät maksetun ruoan.
Niin. Idiootti.
Tampereen Näsilinnankadulla sijaitseva intialainen ravintola Nanda Devi oli tyrmäävä kokemus. Menimme pikku perheen kanssa viikonloppuna iltapäivällä ruokailemaan. Nuori kaveri baaritiskin takana ei tervehtinyt vaan jatkoi jutusteluaan jonkun pimun kanssa.
Salissa tarjoilija turisi loputtomiin joidenkin asiakkaiden kanssa niitä näitä, eikä vilkaissutkaan meihin. Sali oli muuten käytännössä tyhjä. Istuimme ja odotimme liiankin kauan, ehkä puoli tuntia, mutta emme saaneet yrityksistä huolimatta mitään kontaktia henkilökuntaan. Poistuimme häpeillen häntä koipien välissä: mikä meissä oli vikana? Masentavin ravintolakokemus koskaan.
Moni suomalainen ketjuravintola, joissa maksetaan jälkikäteen. Näissä laskun saaminen tuntuu olevan lähes mahdoton urakka. Useita kertoja olen yrittänyt huitoa tarjoilijaa paikalle, mutta mitään ei ole tapahtunut. Kaksi kertaa olen tehnyt niin, että olen noussut seisomaan ja ilmoittanut huutamalla niin paljon kuin lähtee, että "olen odottanut laskua puoli tuntia. Jos sitä ei tule minuutin sisällä, kävelen ulos." Tämän jälkeen se on jostain syystä aina tullut alle 40 sekunnin.
235 jatkaa: Tuon takia välttelen itse nykyään näitä paikkoja, joissa ei makseta etukäteen. Niistä ei koskaan tiedä, kauanko joutuu tappelemaan laskun saadakseen. Jos sellaiseen paikkaan on kuitenkin pakko mennä, tilaan aina vain pääruoan ja pyydän tuomaan samalla laskun. Jos tarjoilija ihmettelee tätä, niin totean, että se on kokemukseni mukaan ainoa tapa saada se jossain järjellisessä ajassa. Jälkiruokaa voisin tila joskus, jos saisin kirjallisen sitoumuksen siitä, että lasku tulee esim. 5 minuutin sisällä siitä, kun olen syönyt loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Stadium Isossa Omenassa. Kävin kenkiä etsimässä. Siellä on niin, että oikea koko täytyy pyytää myyjältä. Ja voi että kun oli vaikeaa sitä kokoa hakea. Kaksi eri miesmyyjää ja kumpikin hyvin aktiivisesti vältteli katsekontaktia ja hiippaili sinne takahuoneen tiloihin ja minä asiakkaana yritän heitä huhuilla ja etsiä, että saisin sen oikean koon. En tajua miten tuollaisia pidetään töissä! Varmasti näkyy myynnissä tuollainen.
Mulla on aivan päinvastaiset kokemukset Ison Omenan Stadiumista! Joku aika sitten siellä oli tarjous, jossa kolmet kengät sai kaksien hinnalla. Eräs erittäin mukava miesmyyjä ravasi jatkuvasti hakemassa mulle kokoja takaa ja ehti palvella myös muita asiakkaita. Myyjä jopa laittoi kengät jalkoihinikin ja kiristi nauhat... En ole aiemmin saanut niin hyvää asiakaspalvelua. :-D
Samaa tosin en voi sanoa saman kauppakeskuksen Intersportista. Olin etsimässä urheiluliivejä ja (mies)myyjä lupasi tuoda toisen myyjän neuvomaan. Odotin vartin, eikä ketään kuulunut...
Vierailija kirjoitti:
235 jatkaa: Tuon takia välttelen itse nykyään näitä paikkoja, joissa ei makseta etukäteen. Niistä ei koskaan tiedä, kauanko joutuu tappelemaan laskun saadakseen. Jos sellaiseen paikkaan on kuitenkin pakko mennä, tilaan aina vain pääruoan ja pyydän tuomaan samalla laskun. Jos tarjoilija ihmettelee tätä, niin totean, että se on kokemukseni mukaan ainoa tapa saada se jossain järjellisessä ajassa. Jälkiruokaa voisin tila joskus, jos saisin kirjallisen sitoumuksen siitä, että lasku tulee esim. 5 minuutin sisällä siitä, kun olen syönyt loppuun.
Itse aina kävelen kassalle/ baaritiskille maksamaan. Ei ehkä "etiketin" mukaista , mutta näin saan homman nopeasti hoidettua.
Vierailija kirjoitti:
Kämp-gallerian, tai mikä se nykyään onkaan, Gantin myymälä. Myyjät puhuvat keskenään ja katsovat sen näköisenä, että mitä tuokin tuohon tulee häiritsemään. Käsittämättömän surkeaa ja ylimielistä palvelua, luulevat Gantin vissiin olevan joku Chanel. Monta kertaa olen itse penkonut läjiä ja kukaan ei ole tullut kysymään, tarvitsenko apua. Yksi läskipersemyyjä muistaa aina kertoa, että mikä koko hänelle mahtuu. No, ketä kiinnostaa!! Olen kerran lähtiessäni huikannutkin, että pahoittelut kun tulin häiritsemään teidän juoruilua. En enää osta sieltä mitään, jos ei ole aivan pakko, eli jos tuotetta ei ole muualta saatavilla.
Myös Lempäälän Ideaparkin Gant-liikeessä niin huonoa palvelua, etten aio astua enää jalallanikaan kyseiseen putiikkiin! Työvuorossa aina vanhempi ja nuorempi naishenkilö, kumpikaan ei tervehdi kun astut pieneen liikkeeseen sisään. Asiakasta katsotaan päästä varpaisiin eikä kumpikaan tarjoa apuaan. Kiinnostaisi tietää missä kuvittelevat työskentelevänsä.
Tokoinrannan se uus Meripaviljonki (tai joku sellanen.) Ihan pöyristyttävän ylimielinen henkilökunta ainakin viime kesänä. Mitenköhän on asiakkaita riittänyt, tietääkö kukaan? Noilla hinnoilla ei paranis kauheesti asiakkaille keulia.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen sitä mieltä, että jokaisen ihmisen tulisi työskennellä asiakaspalvelijana edes jossain vaiheessa elämää. Myyjällä voi olla takana ero, masennus, läheisen kuolema tai sairaus, rahattomuus, keskenmeno, 12h työpäivä. Myyjä ei ole ehkä ehtinyt pitää taukoa, käydä vessassa, syödä jne. Hän voi olla vaikka kuumeessa, saanut palovamman, voi olla migreeni. Ei ole ehtinyt katsoa puhelinta koko päivänä ja kun vihdoin tulee pieni hiljainen hetki ja kurkkaa puhelinta, jossa on 6 puhelua ja 7 eri viestiketjua, niin jo on joku vaari huutamassa "Kummallista työntekoa kun kännykkä kädessä kaiken aikaa!"
Te ette tiedä millainen päivä myyjällä on ollut. Myyjät ovat vain ihmisiä. Työpäivät yritetään vetää kunnialla läpi, mutta aina ei vaan PYSTY vääntää sitä hymyä naamalle, jutella turhanpäiväisiä, kuunnella valitusta jostain yhdestä kärähtäneestä ranskalaisesta, nauraa samoille tyhmille vitseille jotka on kuultu jo sata kertaa saman päivän aikana. Aamen.
T. 15h tunnin työpäivä
Eihän työpäivän aikana räplätä puhelinta, vaikka olisi 211 viestiketjua ja 677 emojia tullut kavereilta. Ruokatauolla voi hoitaa sellaiset, muuten puhelin kiinni tai jätetään pukukaappiin, jos ei muuten pysty näppejä pitämään erossa. Olen ollut pari vuotta hotellin respassa, puoli vuotta autovaraosaliikkeen kassalla, numeropalvelun hoitajana/asiakaspavelijana, erään kanavapeketin asiakasneuvojana ja opiskelijana nelisen vuotta iltatöinä puhelinmyyjänä. En silti käytä syynä, että "SÄ asiakas et voi tietää minkälainen päivä mulla on ollut ja kuinka monta kertaa mä oon saman sanan tänään kuullut!!!" Ei liukuhihnatyöntekijäkään voi tehdä työtään paskasti vain koska sama osa tulee tuhannettaneljättäsataa kertaa saman päivän aikana.
Ulkomailla taxin mittarissa luki matkan lopuksi 12 liiraa (Turkin). Kehtasi kuitenkin sanoa, että 20 liiraa. No, annoin sen ja ajattelin että ompahan hyvät tipit, en jaksanut alkaa vääntämään. Niin kehtasi sanoa vielä, että tips tips (eli siihen olisi hänen mielestään pitänyt antaa vielä 20 liiran päälle ne tipit). Osoitin mittaria enkä antanut, lähti kuski kaasuttaen pois. Eihän se ole euroissa kuin kolmasosa, mutta periaatekysymys kuitenkin. Otti päähän.
Kenkäkaupassa kysyin vanhemmalta naismyyjältä, että onko kengillä palautusoikeutta. Alkoi tivaamaan, että miksi mä ne haluaisin palauttaa. Että "nykynuoret", "on se kumma", ja kyllä sitä nyt kaupassa pitäisi tietää haluaako ostaa vai ei.
Veho.
Kysyttiin että saisiko vanhaan mersuun uuden avaimen, olivat sitä mieltä että automme arvo lienee samaa luokkaa uuden avaimen kanssa. Ei sillä, saattoivat olla oikeassa, mutta auto on rakas, ollut miehen perheellä yli 20 vuotta. Ongelma oli, että suhtautuminen oli kuin märkään sukkaan. Meni 15 minuuttia että joku myyjä suostui ylipäätään puhumaan.