Kuinka perustelette lapsillenne miesten armeijapakon?
On vaikeaa yrittää kasvattaa lapsia samalla sukupuolten välisiin yhtäläisiin oikeuksiin ja velvollisuuksiin, kun meillä on tämä vain miehiä koskeva armeijapakkokin. Opetatteko lapsillenne, että miehet sotivat ja naiset synnyttävät vauvoja ja hoitavat kotia?
Kommentit (152)
Minua ei haittaa että naiset eivät välitä armeijan epätasa-arvosta. En minäkään välitä seksuaalirikoksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua, miksi miehet eivät tee mitään asiaa muuttaakseen, jos ovat sitä mieltä, että asiassa kaivataan muutosta. Ei, nettupalstalla vinkuminen ei ole tekemistä. Kansalaisaloitetta pystyyn ja kampanjoimaan vaan. Vai naistenko pitäisi tämäkin homma hoitaa?
Kuulostat vihaiselta kun joku nostaa esille epäkohdan. Miksi? Oletko paha ihminen ja nautit muihin kohdistuvista vääryyksistä?
Hetkinen, muistaako joku millaiseksi kutsutaan tällaista edellisen tekemää argumentaatiovirhetta?
Vierailija kirjoitti:
On vaikeaa yrittää kasvattaa lapsia samalla sukupuolten välisiin yhtäläisiin oikeuksiin ja velvollisuuksiin, kun meillä on tämä vain miehiä koskeva armeijapakkokin. Opetatteko lapsillenne, että miehet sotivat ja naiset synnyttävät vauvoja ja hoitavat kotia?
Ei Suomessa ole armeijapakkoa. Siviilipalvelus on ihan ilmoitusasia.
Koulutusta oon pitänyt tärkeänä ja on tuottanut hedelmää. Armeijaa että pupupöksy se joka ei käy armeijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin naisilla pitäisi olla vaihtoehtona lapsen pitäminen tai adoptioon antaminen mutta synnyttää pitäisi. Se olisi oikeudenmukaista.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei haittaa että naiset eivät välitä armeijan epätasa-arvosta. En minäkään välitä seksuaalirikoksista.
Ymmärrän. Haluat siis raiskata rauhassa pikkupoikia.
Vierailija kirjoitti:
En tajua, miksi miehet eivät tee mitään asiaa muuttaakseen, jos ovat sitä mieltä, että asiassa kaivataan muutosta. Ei, nettupalstalla vinkuminen ei ole tekemistä. Kansalaisaloitetta pystyyn ja kampanjoimaan vaan. Vai naistenko pitäisi tämäkin homma hoitaa?
Vinkumista? Naiset ei mitään muuta teekkään kuin vingu.
Tämä koko palsta on täynnä sitä kun naiset valittaa siitä että itse ovat idiootteja.
Mistähän on sallittua tehdä "oikea" ihmisoikeuskysymys, julkisista teloituksista?
Pyhä asevelvollisuus on ihan pyhä ja aina oikein.
NATO kepulaisille ei-ajankohtainen seuraavat 100 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän. Haluat siis raiskata rauhassa pikkupoikia.
Taisi tulla tytöllä freudilaiset kun tuo pompsahti ekana tulkintana mieleen. Kieriskele pervessioissasi mutta älä tule niitä minulle tuputtamaan. Sairas paska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mun tarvitse sitä mitenkään erityisemmin perustella. Asia on Suomessa näin ja sillä sipuli.
Oletko käynyt lukiota tai siitä pidemmälle? Kuulostat nimittäin ihan mun kansakoulun käyneeltä äidiltä
Olen käynyt lukion ja opiskellut vielä sen jälkeenkin, kiitos vain.
Mä en ymmärrä minkä takia mun pitäsii jotenkin asiaa perustella. Ei mun mielestä ole yhtään sen parempi vaihtoehto sekään, että myös tyttöjen pitäisi se käydä. Suomessa armeija on hoidettu näin ja mielestäni se on ihan hyvä systeemi. Pojalla edessä parin vuoden päästä ja on asian kanssa ihan sinut.
Tuo naisten lasikattoajatus on mielestäni täysin eri asia, eikä siinä ole sinänsä mitään tekemistä lainsäädännön kanssa.
Samaa mieltä 100%. Mitä tuota perustelemaan. Kestää maksimissaan vuoden, ja halutessaan pääsee helpolla. Itse ajattelin että tämä on osa suomalaisuutta, ei siitä sen suurempaa mekkalaa tarvitse pitää. Sitäpaitsi, nyt sitäkin aikaa on ihan mukava muistella kaverien kanssa.
-Wanha Sissialiupseeri
Eli naiset ei ole suomalaisia eikä ansaitse suomalaisten oikeuksia.
Aika typerää saivartelua ja tarkoituksellista väärinymmärtämistä. Pointti oli, että kannattaako tuosta tehdä kovin suurta ihmisoikeusasiaa? Voisi nopeasti kuvitella, että maailmassa on suurempiakin ongelmia.
-Wanha Sissialiupseeri
Tuolla perusteella mistään asiasta Suomessa ei kannata tehdä mitään juttua. Kaikki naisten tasa-arvo ongelmat ovat olleet huomattavasti pienempiä asioita kuin tämä.
Joten unohdetaan nekin. Naiset lopettaa valittamisen tasa-arvosta ja siitä kun yhteiskunta ei maksa sitä ja tätä.
Meidän lapsi ihmettelee vaan, että mitä orava puuhaa pihalla..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos naiset - ja siis synnytysikäiset naiset vieläpä - pantaisiin sodan sattuessa rintamalle, kansa olisi äkkiä loppu.
Aiheuttavatko lapsettomat nuoret naiset siis Suomen kansan katoamisen pois? Onko oletusarvo, että nuori nainen synnyttää vauvoja?
No jos keksit keinon miten miehet saavat synnytettyä vauvoja, niin...
Keinot siihen ovat jo olemassa, ja muita eläinlajeja on ilman äitiä synnytettykin, mutta lait estävät kahden miehen lapsen kasvattamisen keinokohdussa. Etiikka jne.
Näytä minulle Finlexista kohta, jossa kielletään keinokohdun käyttö. Ja huom, nimenomaan keinokohdun, ei naispuolisen sijaissynnyttäjän kohdun "vuokraamista".
olet ihan selvä provo
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan moni mies tällaista vaatii? Uskoisin, että aika harva loppujen lopuksi. Nykyään intti on kuin kesäleiri ja lyhyimmillään 6kk.
Vierailija kirjoitti:
Koulutusta oon pitänyt tärkeänä ja on tuottanut hedelmää. Armeijaa että pupupöksy se joka ei käy armeijaa.
Eli suurin osa naisista on selkärangattomia luusereita kun ei ole käynyt armeijaa.
Eduskunnan työasiainvaliokunta korosti hallituksen esityksen (HE 131/1994) johdosta antamassaan lausunnossa (TyVL 8/1994) naisten asepalvelun vapaaehtoisuutta. Valiokunnan mukaan vain muutamassa maassa pakollinen asepalvelu koskee molempia sukupuolia. Valiokunta totesi, että äitiys, synnyttäminen ja lapsista huolehtiminen ovat tärkeitä perusteita sille, miksi naisten pakollista asepalvelusta ei voida puoltaa vain kapea-alaisesti tasa-arvon näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin naisilla pitäisi olla vaihtoehtona lapsen pitäminen tai adoptioon antaminen mutta synnyttää pitäisi. Se olisi oikeudenmukaista.
Mitä sinä oikein höpötät? Miksi muka pitäisi synnyttää? Teitääkseni jokainen nainen saa itse päättää haluaako lapsia vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei osaa ajatella abstraktisti. Se pumppaisi liikaa verta aivoihin ja vittu olisi vaarassa menehtyä hapenpuutteeseen. Nainen on kykenevä vain tekohengittämään vittuaan niin kauan että siitä saadaan uusi lihakimpale puserrettua ulos.
Ja sellaiselle olennolle haluat antaa aseen käteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on pieni maa ja puolustusta tarvitaan. Vapaaehtoisena tuollainen toiminta ei vain onnistuisi Suomen kokoisessa maassa. Koska naiset ovat keskimäärin fyysisesti heikompia, niin heidän sodanaikaiset tehtävät liittyvät huoltotoimiin ja niitä varten ei tarvita erillistä koulutusta.
Mitä huoltotehtäviä citysinkku osaa tehdä?
Tämäpä tämä. Olen kohta inttini päättävä huoltopalvelu-aliupseeri, nainen, jos se jotain sitten merkitsee, ja on helppo todeta että kyllä myös ne huollon toimialat vaativat koulutusta. Ainoa tasa-arvoinen ratkaisu tähän olisi armeija/kansalaispalvelus pakolliseksi kaikille. Kansalaispalvelus valmistaisi ihmisiä toimimaan sota-aikana tukevana osana, ei siis olisi enää mitään kirjastosivareita.
Vierailija kirjoitti:
Eduskunnan työasiainvaliokunta korosti hallituksen esityksen (HE 131/1994) johdosta antamassaan lausunnossa (TyVL 8/1994) naisten asepalvelun vapaaehtoisuutta. Valiokunnan mukaan vain muutamassa maassa pakollinen asepalvelu koskee molempia sukupuolia. Valiokunta totesi, että äitiys, synnyttäminen ja lapsista huolehtiminen ovat tärkeitä perusteita sille, miksi naisten pakollista asepalvelusta ei voida puoltaa vain kapea-alaisesti tasa-arvon näkökulmasta.
Äitiys ja lapsista huolehtiminen. Äitiys ei ole mikään pyhä asia. Isyys on aivan yhtä tärkeä asia. Lapsista voi huolehtia myös mies. Synnyttämisellä ei ole mitään tekemistä armeijan kanssa.
Näytä minulle Finlexista kohta, jossa kielletään keinokohdun käyttö. Ja huom, nimenomaan keinokohdun, ei naispuolisen sijaissynnyttäjän kohdun "vuokraamista".