Vierailija

Mulle tulee jotenkin epäsiisti ja haiseva olo jos olen ilman suojaa... olenko epänormaali? Mulla valuu valkovuotoa lähes koko ajan (ei haisevaa) ja näin joutuisin vaihtamaan pikkareita parit päivittäin. Yöllä en pidä,enkä kotona vaan kodin ulkopuolella ja päivisin töissä.

Sivut

Kommentit (63)

Vierailija

No en tosiaan, en ole 60v vaihdevuosista kärsivä nainen jolla on virstankarkailua. Onko sulla joku tulehdus? Mene läääriin, ei ole tollanen normaalia. Ja voin vakuuttaa että valtaosa maailman naisista EI käytä pikkuhousunsuojaa, ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

En todellakaan. Valkovuotoa aikalailla mullakin tulee koko ajan mutta asia pahenis jos hautoisin alapäätä. Tosin ei tuu niin paljoa että housut olis litimärät koko ajan. Yhdellä pärjää päivän mainiosti.

Vierailija

No riippuu ihan ihmisestä. Mä en yleensä vuoda joten en käytä. Sä vuodat niin on ihan ymmärrettävää että tuntuu mukavammalta käyttää.

Vierailija

En käytä koskaan, joskus nuorempana käytin kun äiti käytti ja luulin että niitä "täytyy" käyttää. Nyt ikää 37v ja joskus alushousuihin tulee vähän lähinnä ovulaation aikaan. Muuten mulla on ihmeen kuiva alapää. Mutta en ikinä myöskään käyttäisi sidettä. Mä muistan sen hiostavan, nihkeän vaippamaisen olon kun oli ph-suoja. Olkaa ilman ja antakaa alapään tuulettua. 

Vierailija

Ostin elämäni ensimmäisen pikkuhousunsuojapakkauksen nelivitosena, kun otin käyttöön kuukupin enkä luottanut täysin sen tiiviyteen. Tuolla on puoli pakettia jäljellä vielä kolmen vuoden jälkeen, kun en ole tarvinnut. Normaalin työpäivän jälkeen pikkuhousuistani ei yleensä edes näe, onko niitä käytetty vai ei, joten aika erilaisia me olemme alakerran vuotamisemme suhteen.

Vierailija

Nyt olen 3 kk joutunut käyttämään putkeen, kun kohdunpoiston jälkeinen jälkivuoto ei meinaa loppua. Tulehdusarvot on kuitenkin normaalit, eli vuotoa vain pitää sietää.

Muuten käytin pikkuhousunsuojia menkkojen viimeisinä päivinä, kun vuoto oli niukkaa.

Vierailija

En käytä. On kyllä ollut aikoja, jolloin suojatkin ovat olleet tarpeen, lähinnä ovulaatioaikaan, mutta nykyisin ei ole tarvetta. Tiedät varmaan, että pikkuhousunsuojat itsessään saattavat lisätä valkovuodon määrää? Johtuu siitä, että niissä on jotain kemikaaleja ja/tai niiden imukyky kuivattaa limakalvoja ja limakalvot yrittävät puolustautua kehittämällä lisää vuotoa.

Tiukat housut ja alushousut lisäävät myös suojan tarvetta. Luomupuuvillaiset pikkarit ja istuvat mutta ei tiukat housut voisivat tuoda jo sellaisenaan helpotusta valkovuodon määrään. Ja kotona ilmakylpyjä niin paljon kuin mahdollista.

Jos on hiivaan taipumusta niin sokeri ja vehnäjauho pois ruokavaliosta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No en tosiaan, en ole 60v vaihdevuosista kärsivä nainen jolla on virstankarkailua. Onko sulla joku tulehdus? Mene läääriin, ei ole tollanen normaalia. Ja voin vakuuttaa että valtaosa maailman naisista EI käytä pikkuhousunsuojaa, ikinä.

Virtsankarkailuun on parempiakin suojia olemassa. Ja kyllä se runsas valkovuoto voi ihan normaalia olla. Itsellänikin on runsas valkovuoto ja minkäänlaista tulehdusta tai tautia ei sen taustalta ole löytynyt.

Vierailija

En käytä päivittäin, tuntuu lisäävän valkovuotoa entisestään ja olo hautovan "vaipan" kanssa ei ole kovin raikas. Mielummin vaihdan tarvittaessa pikkareita, suojaa saatan käyttää pahimpina vuotopäivinä ihmisten ilmoilla ollessa.

Vierailija

Minä olen huomannut että juuri pikkuhousunsuojat, karvojen ajelu ja liika saippualla peseminen aiheuttavat valkovuotoa. Koetapa olla jonkin aikaa ilman ja katso onko vaikutusta.

Tuosta pesemisestä sen verran, Suomessahan ei ole erikseen ns. intiimisaippuoita. Oleskelen Etelä-Euroopassa ajoittain, ja siellä on vessoissa bideealtaat ja alapääsaippuat, jotka muka tasapainoittavat ph:ta. Minun peehooni ne kuitenkin päinvastoin sekoittavat aivan kokonaan, ja valkovuotoa alkaa tulla todella paljon.

Alapeukkuatulemaan

Teillä on kaikilla märät valkovuotoiset alapäät. Ihan turha av-mammojen selitellä, että aina ovat ihan kuivia eikä mitään sieltä valu. Tiedän kyllä itse naisena, että sitä valkovuotoa on ja tulee, ihan tieteellinen fakta. Joo, ehkä joillakin/joskus tulee enemmän ja joillakin/joskus vähemmän, mutta kumman vähän teillä kaikilla kommentoijilla näyttäisi tällaista luonnollista pikkuongelmaa olevan... Joko olette itse alapäästänne sairaita, jos se ei pysty enää normaaleja limoja tuottamaan tai sitten valehtelette tai vähättelette asiaa tai ette ole vain tulleet ajatelleeksi.  :)

Mulla on ap:n kanssa ihan sama, on tosi likainen olo ilman pikkuhousunsuojia. Ja hei mammat, mulla ei ole tutkitusti mitään vikaa alapäässäni enkä käyttänyt pikkuhousunsuojia ollenkaan nuorempana, aloitin pitämään niitä vasta mentyäni työelämään 26-vuotiaana, koska en todellakaan halunnut haista tai tuntea oloani likaiseksi työpaikalla. Niin, voin kyllä vakuuttaa, etteivät ne pikkarinsuojat mitään valkovuotoja aiheuta. :D Voivat toki kuumalla hautoa alapäätä, jos yhtäjaksoisesti pitää yllä eikä vaihda koskaan, mutta ei ne kuulkaa siihen ihmisen hormonien eritykseen ja kohdun sekä emättimen liman tuotantoon vaikuta, vaikka niin olettekin äideiltänne joskus kuulleet. 

Vierailija

Mulla on nyt raskaana runsaampi valkovuoto, mutta eipä ole silti tullut mieleen, että pitäisi käyttää suojaa. Pikkuhousut voi olla välillä vähän kosteat, mutta ne kuivuu siitä kyllä nopeasti ja tuntuu mukavammilta kuin suoja. Ei sitä niin paljon tule, että kosteus tulisi pikkareiden tuplakankaan läpi. 

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat