Mitkä ovat sellaisia ilmiöitä, joihin olet törmännyt ihmisten puheissa, mutta joita et ole tosielämässä havainnut?
Huomatkaa, että en kysy ovatko nämä ilmiöt oikeasti totta vai eivät. Kysyn ainoastaan havainnoista.
Aloitan: Usein kuulee ihmisten puhuvan siitä, että miehiä arvostetaan, jos heillä on ollut paljon seksisuhteita eri henkilöiden kanssa, kun taas naisia ei arvosteta jos heillä on samoin. En ole kuitenkaan muista koskaan kenenkään sanoneen, että "Kyllä Pentti on hyvä jätkä, kun sillä on niin paljon naisia" tai vastaavaa. Päinvastoin havaintojeni mukaan näihin Pentteihin suhtaudutaan vähän halveksuvasti ja heitä nimitellään Pervo-Pentiksi tai Pukki-Pentiksi.
Kommentit (29)
Ihmiset puhuu että töihin olisi vaikea päästä, mutta en ole tämmöistä ikinä huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Sen että miehen olisi muka vaikea hankkia seksiä tai parisuhdetta.
No millaisia havaintoja olet siitä itse tehnyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että seksin ja parisuhteen hankkiminen on helppoa.
Että jokainen 40-65 v mies halutessaan löytää itselleen 20-30 vuotiaan, kauniin, hoikan, sporttisen, naisellisen ja mukavan nuoren naisen itselleen, oman ikäisen vaimon sijaan. Sen kun vain vaihtaa nuorempaan ja kauniimpaan ja seksuaalisesti halukkaampaan
Täh? Siis kuulet juttuja että näitä arvostetaan ja sitten kuulet juttuja että näitä arvostellaan?
Koita jo päättää mitä tarkoitat.
Että töihin vain mennään, tätä jankutetaan työttömälle
Kerrotaan, että omat lapset ovat kaikkein rakkaimmat ihmiset ja lapsen menettäminen kaikkein suurin suru elämässä. Olen yli 40-vuotias enkä ole vielä kohdannut yhtään isää tai äitiä, josta olisi suorastaan huokunut rakkaus lapsiaan kohtaan, niin että sen ulkopuolinen huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä olet huomannut sen?
Vierailija kirjoitti:
Että jokainen 40-65 v mies halutessaan löytää itselleen 20-30 vuotiaan, kauniin, hoikan, sporttisen, naisellisen ja mukavan nuoren naisen itselleen, oman ikäisen vaimon sijaan. Sen kun vain vaihtaa nuorempaan ja kauniimpaan ja seksuaalisesti halukkaampaan
Puhuvatko jotkut tuollaista?
Vierailija kirjoitti:
Kerrotaan, että omat lapset ovat kaikkein rakkaimmat ihmiset ja lapsen menettäminen kaikkein suurin suru elämässä. Olen yli 40-vuotias enkä ole vielä kohdannut yhtään isää tai äitiä, josta olisi suorastaan huokunut rakkaus lapsiaan kohtaan, niin että sen ulkopuolinen huomaa.
Suomessa rakkauden tai tunteiden näyttäminen lapselle on epänormaalia ja halveksuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omasta elämästä ja lähipiirin ihmisistä.
Netissä ihmisillä on paljon tuttuja jotka ei halua töihin. Tosielämässä kaikki tuntemani työttömät ovat aktiivisesti hakeneet kouluun tai töihin ja iso osa jossain vaiheessa pääseekin.
Kaikki parhaat miehet (ja naiset) on jaina varattuja elävät parisuhteessa.
Ap avaukseen. Riippuu varmaan ympäristössä missä pyörit miten pelimiehiin suhtaudutaan. Urheilu/ duunari hommissa. Kyl näitä kadehditaan. Pettäminenkin nähdään vaan kovan jätkän juttuna
Vierailija kirjoitti:
Netissä ihmisillä on paljon tuttuja jotka ei halua töihin. Tosielämässä kaikki tuntemani työttömät ovat aktiivisesti hakeneet kouluun tai töihin ja iso osa jossain vaiheessa pääseekin.
Tähän on pakko ottaa sen verran kantaa. Että työttömistä on varmaan 50% sellaisia ettei voi edes työllistyä. Ainoa oikea paikka olisi sairaseläke
Vierailija kirjoitti:
Täh? Siis kuulet juttuja että näitä arvostetaan ja sitten kuulet juttuja että näitä arvostellaan?
Koita jo päättää mitä tarkoitat.
Tuossa on samanlainen ero kuin esimerkiksi siinä, että rehtori sanoo, että meidän koulussa ei kiusata, ja sitten koulussa kuitenkin on kiusaamista.
Vierailija kirjoitti:
Itse taas tunnen tohtoriksi väitelleitä naisia, jotka ovat jääneet lapsen kanssa kotiin, kun lapsi on saanut jonkin diagnoosin. Monet jäävät itselle epätyydyttävään avioliittoon, koska kokevat sen olevan lapsen etu, tai sitten erottuaan luopuvat mahdollisuudesta uuteen rakkauteen, koska eivät halua lapselleen uusperhettä. Monet tekevät suuria uhrauksia hoitaessaan ja huolehtiessaan. Monet äidit puhuvat aina lapsistaan, lapset ovat heidän mielessään illalla viimeisenä ja aamulla ensimmäisenä. Kyllä olen tavannut juuri tällaisia äitejä, heitä vain ei yleisesti ottaen tässä individualistisessa yhteiskunnassa arvosteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omasta elämästä ja lähipiirin ihmisistä.
No millä tavalla se on ilmennyt lähipiirissäsi?