Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11909)

Vierailija
11901/11909 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulainen täytti 50 ja kutsui synttäreille. Sanoi, ettei tarvi tuoda mitää. Hän tiesi huonon rahatilanteeni. Hänen vaimonsa olikin eri mieltä. Ne, jotka ei tuo lahjaa, ei saa kakkuakaan. 

Aina voi viedä jotain aineetonta lahjaksi

Vien aina itseni. Vilpitön ja iloinen lahja!

Missä ruuat ja punkku?

T. Urpo

Vierailija
11902/11909 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni sai aivoverenvuodon mutta selvisi siitä hyvin. Mutta se havahdutti hänen veljensä ilmoittamaan että meidän täytyisi nyt sitten myös jakaa omaisuutemme, ja mielellään heti.

Se, että meillä on oma adoptoitu lapsi ja olemme naimisissa ja työelämässä oli ihan sivuseikkoja.

Saimme kuulla että asuimme "sukutilalla" joka tuli jakaa miehen sukulaisille. Olemme yhdessä maksaneet itsemme kipeäksi maksamalla tilasta pitkän hinnan, appivanhempien velat, sisarosuudet, remontit ja investoinnit sekä rikkoneet itsemme työllä.

Lopputulema on se, että tämä veli käy perheineen appivaarin luona arvostelemassa hänen asumistaan (jonka me maksamme ja omistamme asunnon) ja haukkuu meitä muulle suvulle.

Varsinainen Puukon perhe.

Isäni vanhemmat olivat myyneet tilansa vanhemmilleni. Sisaruksille oli maksettu (en tiedä olisiko ollut pakko) osuudet.

Isäni äiti kuoli hieman myöhemmin.

Vanhempani erosivat. Samaan aikaan isäni sairastui. Äitini, jonka suvulla oli varmaan enemmän rahaa kuin isälläni, osti isän ulos ja isä muutti kirkonkylään rivariyksiöön "vuokralle". Äitini oli ostanut tuon yksiön isää varten.

Isäni isä jäi tilalle asumaan kunnes kuoli. Tilakaupasta oli kulunut yli 20 v.

Pidettiin isänisän perukirjoitus.

Paikalle tuli isän sisarusten lapset joukolla osa Ruotsista saakka. Lakimies mukana. Esittivät vaatimuksen että tila myydään ja rahat jaetaan.

Oli aika meteli kun selvisi että tila ei kuulunut pesään. Ja kokokin oli vain muutamia kymmeniä hehtaareja 200 kuvitellun sijasta. Eikä vaarikaan ollut ollut varakas talonisäntä. Miksi olisikaan. Oli tullut aikanaan paikkakunnalle rengiksi mukanaan vain päällään olleet vaatteet.

Tätä asiaa nostetaan yhä esille. Serkkujen lapset ja lasten lapset asialla. 

Olihan tuota hauskaa lapsena seurata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11903/11909 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno tarina, ja ette varmasti ole ainoita joille käynyt noin. Olisi ollut Mahtava nähdä sukulaisten ilme kun ei saa mitään. 

Meillä isovanhempien metsistä jaettavaa oli ehkä n sadantuhannen euron edestä. Jakajia 13, joten ei siitä paljoa jää. Osa suuttui, kun oletus että jokainen saa satkun. 

Vierailija
11904/11909 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli yks kaveri, jolla on neurologinen poikkeavuus ja tämän vuoksi käyttäytyy aika lapsekkaasti ja itsekeskeisesti usein. Silloin kun en vielä tajunnut miten raskas tapaus hän olikaan, järjestin meillä kaikkea kivaa tekemistä ym. Ne menivät melko usein samalla kaavalla:

1. Kaveri joko perui tapaamisen tai tuli paikalle reilusti myöhässä

2. Vaikka oltiin sovittu jo etukäteen mitä tehtäisiin, kaveri halusi jotain muuta

3. Oho ja hups, tälläkään kertaa hänellä ei ollut rahaa ja tupakatkin ihan loppu

4. Mentiin jonnekin ja minä sanoin tarjoavani tietyn juoman

5. Oli se sitten kahvi tai cokis, kaveri alkoi ruinamaan itselleen erikoiskahvia tai jättikokoista cokista

6. En kehdannut kieltäytyä mutten ostanut toistakaan

7. Illanvietto jäi lyhyeksi koska juotuaan juomansa kaveri alkoi tekemään kotiinlähtöä

8. Ja minä jäin paikalleni ihmettelemään että mitä oikein juuri tapahtui

Niinpä. Mä jätin moiset kaverit jo teini-iässä.

Vierailija
11905/11909 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että käytettäisiin minun epassi rahoja. Että osallistuisin hänen lapsen synttärilahjakeräykseen vaikka en päässyt juhliin. Että lapsen sisäliikuntapuisto synttäreillä lapsivieraat maksaisi itse oman pääsylipun ja tarjoilun, lahjan lisäksi. 🤣

Vierailija
11906/11909 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit oli nauraneet katketakseen kun työkaveri oli saanut aivoinfarttin eläkkeelle päästyään.

Vierailija
11907/11909 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoitus!  Harrastuskaverin Autosta  Hajoitettiin automaattivaihteisto. Ei saanut  koskaan korvausta!

Vierailija
11908/11909 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkani toimitusjohtaja suuttui, kun olin vaihtanut autoni kaksi vuotta vanhaan Toyotaan. Jälkeenpäin selvisi, että hän oli yrittänyt sitä autoa autoliikkeestä saada itselleen huomattavalla alennuksella.

Vierailija
11909/11909 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tuu käymään meidän mökillä. Olisi tosi kiva, jos tulisit" 

Syy selvisi paikalle saavuttuani miksi niin kuumeisesti odotettiin. Perillä odottikin pieni muuttokuorma joka piti saada kotipuoleen siirrettyä. Isomman auton omistajan kohtalo + hyväksikäyttävät ystävät taka-ajatuksineen, nyttemmin entiset ystävät.

Oliskin ollut hauska nähdä henkilöiden ilmeet, jos olisitkin saapunut paikalle pienellä kotterolla tai moottoripyörällä.

Minä tein tällaisen tempun kerran sähköpyörällä. Omistan tila-auton, ja aika usein tulee pyyntöjä lähteä kuskaamaan tavaroita sinne ja tänne. Varsinkin yksi tuttavapariskunta on kunnostautunut kaikenlaisessa lokkeilussa, ja kun tuli pyyntö tulla kahville heidän mökilleen, tiesin jo mitä tuleman piti. Olin hieman aikaisemmin hankkinut sähköpyörän, ja sillä hurautti lähes 30 kilometrin matkan heidän mökilleen hetkessä. Ilmeet olivat kyllä melkoiset saapuessani paikalle.

Vierailija
11910/11909 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ryhmä järjesti tapaamisen, jossa ideana oli omakustanteinen keilailu. Paikan päällä kävi ilmi, että rataa ei voinut maksaa missään 5 euron erissä vaan yhden piti se hoitaa. Käytin tuohon loput ePassi rahani ja se ei riittänyt edes. Piti omalla pankkikortilla maksaa jäljelle jäänyt summa.

Ainoastaan yksi ryhmään kuulunut maksoi minulle oman osuutensa kun pyysin. Epassi rahat olin valmis menettämään mutta se loppusumma, jonka maksoin tililtäni, olisin toivonut edes saavani takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme