Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11961)

Vierailija
11941/11961 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olen lainannut autoani muille ihmisille, niin otan 50 euron etumaksun, jonka lainaaja saa takaisin, kun on autoni palauttanut ja tankki on täynnä polttoainetta.

Miksi niin vähän? Eiköhän 100€ olisi parempi, iuulisi myös karsivan pahimmat pummit, t: mies 62 vee

Vierailija
11942/11961 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olen lainannut autoani muille ihmisille, niin otan 50 euron etumaksun, jonka lainaaja saa takaisin, kun on autoni palauttanut ja tankki on täynnä polttoainetta.

Miksi niin vähän? Eiköhän 100€ olisi parempi, iuulisi myös karsivan pahimmat pummit, t: mies 62 vee

Tuo etumaksu ei lohduta, jos on joku lommo. Eihän 50 eurolla saa tankkiakaan täyteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11943/11961 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11944/11961 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs ryhmä järjesti tapaamisen, jossa ideana oli omakustanteinen keilailu. Paikan päällä kävi ilmi, että rataa ei voinut maksaa missään 5 euron erissä vaan yhden piti se hoitaa. Käytin tuohon loput ePassi rahani ja se ei riittänyt edes. Piti omalla pankkikortilla maksaa jäljelle jäänyt summa.

Ainoastaan yksi ryhmään kuulunut maksoi minulle oman osuutensa kun pyysin. Epassi rahat olin valmis menettämään mutta se loppusumma, jonka maksoin tililtäni, olisin toivonut edes saavani takaisin.

----------

Eihän tuossa ongelmaa olisi ollut. Olisi kaikki maksaneet sen vitosen tms. yhdelle ja yksi sitten sen maksanut kaikkien puolesta keilahallille. 

Vierailija
11945/11961 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun väistää säännöllisesti nämä lokkeilut, niin ei kyllä paljon tuttavia pörrää nurkissa tai soittele. Olisi mielenkiintoista jos joku tutkisi että kuinka moni kaveruus pohjautuu jonkinlaiseen hyväksikäyttöön. 

Itsellä oli ystävä, jolle olin aina se varavaihtoehto ja likasanko. Kerran meni pahasti yli ja lopetin sen ystävyyden. On helpompi elää kun ei tarvitse kuunnella tuntikausia puhelimessa valituksia ihmisen itselleen järjestämistä ongelmista. Olen päättänyt olla ystävystymättä lähemmin enää kenenkään kanssa. Tuntuu että olen kantanut toisen ongelmia ilmaisena psykologina loppuelämän ajaksi. En vaan jaksa enää. 

Vierailija
11946/11961 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bablo kirjoitti:

Entinen työkaveri, jota en ollut edes nähnyt pariin vuoteen, laittoi viestiä, että josko olisin voinut lainata hänelle 600€. Tyyppi oli muutenkin kuuluisa siitä ettei maksanut velkojaan takaisin, joten en hänelle olisi kyllä lainannut euroakaan.

siinähän lainaat, arvaa vaan maksaako takaisin, t: mies 62 vee

Vierailija
11947/11961 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverit oli nauraneet katketakseen kun työkaveri oli saanut aivoinfarttin eläkkeelle päästyään.

Onkohan sullakaan kaikki muumit laaksossa?!

Tunnistan sinut. IP tallessa. Kohta nähdään.

Höpö höpö.

Vierailija
11948/11961 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs ryhmä järjesti tapaamisen, jossa ideana oli omakustanteinen keilailu. Paikan päällä kävi ilmi, että rataa ei voinut maksaa missään 5 euron erissä vaan yhden piti se hoitaa. Käytin tuohon loput ePassi rahani ja se ei riittänyt edes. Piti omalla pankkikortilla maksaa jäljelle jäänyt summa.

Ainoastaan yksi ryhmään kuulunut maksoi minulle oman osuutensa kun pyysin. Epassi rahat olin valmis menettämään mutta se loppusumma, jonka maksoin tililtäni, olisin toivonut edes saavani takaisin.

----------

Eihän tuossa ongelmaa olisi ollut. Olisi kaikki maksaneet sen vitosen tms. yhdelle ja yksi sitten sen maksanut kaikkien puolesta keilahallille. 

Taisi ongelma olla siinä, että muut lupasivat maksaa mutteivät maksaneet. Tai sitten he ajattelivat Epassirahojen olevan yhteisiä, kun yksi on ne ilmaiseksi saanut. Moni ajattelee usein niin, että jos joku on jotain saanut ilmaiseksi, on se yhteistä, lainattavissa vapaasti tai siitä ei ainakaan tarvitse maksaa, oli kyse mistä tahansa tavarasta, oli se saatu lahjana, perintönä, löydetty tms.

Vierailija
11949/11961 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri oisi tullut kylään lyhyellä varoitusajalla omalla ilmoituksella, että tulee tiettyyn klo aikaan minulle kylään. Ei siis kysynyt olenko edes kotonani/sopiiko ylipäätään koko asia. Jätin kylmän viileästi koko viestiin vastaamatta, kun noin törkeetä toimintaa kehdataan toimia..yleensähän kysytään /sovitaan yhdessä näkemiset toisen kotona ym. Oisiko minunki pitänyt hänelle laittaa joku kerta samalla tavalla, että tulen klo x sinulle kylään lyhyellä varoitusajalla... No en todellakaan. 

Miten luulet ihmisten toimineen ennen kännyköitä?

Sitä vaan mentiin kylään katsoon onko ketään kotona. Nykyään pitää varata aika vähintään kuukautta aikasemmin.

Museoissa näkee vielä lankapuhelimia, niitä oli jo parikymmentä vuotta ennen kännyköitä lähes jokaisessa taloudessa. Selvennän vielä että lankapuhelimilla voitiin soittaa toiselle henkilölle jolla oli myös lankapuhelin.

Vierailija
11950/11961 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

----------

Taisi ongelma olla siinä, että muut lupasivat maksaa mutteivät maksaneet. Tai sitten he ajattelivat Epassirahojen olevan yhteisiä, kun yk

No tämä se tuntuu monella olevan ajatuksena kaikenlaiselle sosialisoinnille ja muiden hyvälsikäytölle. Tästä syystä en esimerkiksi kertoisi kenellekään isosta perinnöstä tai lottovoitosta, kun samantien olisi lokkiparvi maksattamassa omia kulujaan minulla.

Vierailija
11951/11961 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni monet tällaisista ihmisistä, jotka kehtaavat pyytää jotain tavallista enemmän, ymmärtävät kanssa hyvin, jos heille vain sanoo että ei käy. Heiltä puuttuu jostakin syystä se käsitys, että minkä verran on tavallista ja kohtuullista pyytää. Mutta jos asiasta vain tajuaa kieltäytyä muitta mutkitta, niin kummallakin säilyy hyvä mieli. On niitä pahastujiakin olemassa mutta eivät kaikki pahastu. Itselläni oli tällainen kaveri jolle piti osata kieltäytyä kun hän pyytelee, mutta ei tuntunut haittaavan häntä. He varmaan pyytelevät kaikilta tutuiltaan ja kavereiltaan ja huomaavat kyllä, että ei mene aina pyynnöt läpi. Mutta kun joku suostuu, he olettavat että suostuu mielellään ja ei mitään ongelmaa. Ehkä he vain vilpittömästi eivät ymmärrä sitä, että joillakuilla on vaikea sanoa ei - nämä ihmiset osaavat sen itse oikein hyvin.

Vierailija
11952/11961 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kolme puhuu Eikä  kuuntele.

Vierailija
11953/11961 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri oisi tullut kylään lyhyellä varoitusajalla omalla ilmoituksella, että tulee tiettyyn klo aikaan minulle kylään. Ei siis kysynyt olenko edes kotonani/sopiiko ylipäätään koko asia. Jätin kylmän viileästi koko viestiin vastaamatta, kun noin törkeetä toimintaa kehdataan toimia..yleensähän kysytään /sovitaan yhdessä näkemiset toisen kotona ym. Oisiko minunki pitänyt hänelle laittaa joku kerta samalla tavalla, että tulen klo x sinulle kylään lyhyellä varoitusajalla... No en todellakaan. 

Sitä vaan mentiin kylään katsoon onko ketään kotona. Nykyään pitää varata aika vähintään kuukautta aikasemmin.

Museoissa näkee vielä lankapuhelimia, niitä oli jo parikymmentä vuotta ennen kännyköitä lähes jokaisessa taloudessa. Selvennän v

Omalla  voi soittaa vaikka  Ameriikkaa. Ennen niitten poistamista.

Vierailija
11954/11961 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Museoissa näkee vielä lankapuhelimia, niitä oli jo parikymmentä vuotta ennen kännyköitä lähes jokaisessa taloudessa. Selvennän v

Kyllä sillä soitti kännykkäänkin

Vierailija
11955/11961 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Up

Mitä järkeä uppailla tätä etusivulle, kun tuosta oikealta löytyy heti suosituimpien palkista? Etkö osaa siitä tätä ketjua hakea?

Juu en tajua mäkään. Älykäävät.

Vierailija
11956/11961 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auto  viimeinen jota lainaisin!

Vierailija
11957/11961 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pane mua.

Vierailija
11958/11961 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri pyytää ruokaa,rahaa, tavaroita ja vaatteita. Pyytää päästä yö- ja päiväkylään, Pyytää päästä kesämökille. Muutin pois kun olivatkin järjestäytyneitä rikollisia. Muuttivat perässä samaan taloon mihin minäkin ja kauhut jatkuvat täälläkin, uhkaavat tappaa ja hirttää. Koputtavat oveen ja kyttäävät kellarissa ja seuraavat.  Hki länsi ja nyt luode.

Vierailija
11959/11961 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri pyytää ruokaa,rahaa, tavaroita ja vaatteita. Pyytää päästä yö- ja päiväkylään, Pyytää päästä kesämökille. Muutin pois kun olivatkin järjestäytyneitä rikollisia. Muuttivat perässä samaan taloon mihin minäkin ja kauhut jatkuvat täälläkin, uhkaavat tappaa ja hirttää. Koputtavat oveen ja kyttäävät kellarissa ja seuraavat.  Hki länsi ja nyt luode.

Muuttaisin vielä kerran ja laittaisin osoitteen salatuksi

Vierailija
11960/11961 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paranoidiin skitsofreniaan löytyy apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän