Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?
Kommentit (12197)
Vierailija kirjoitti:
Kylän juopot olettavat, että otan heitä mukaan harrastuksiini. Ikäänkuin haluaisin jonkun köörin autoon möykkäämään ja paimennettavaksi.
Kerropa tarkemmin. Jospa he vain ajattelevat pääsevänsä kyydissäsi kylille ja joskus illan mittaan takaisin. Tietenkin odotat, että he saavat asiansa hoidettua, kun heidän keskustaan toitkin.
🎉🎉🎉Ketjun 10-vuotispäivä 🎉🎉🎉
Kehtaako tänään kukaan pyytää mitään outoa?
Itsekin jouduin/lupauduin kerran viemään pari juoppoa kyydissäni kaupunkiin. Olin muutenkin menossa. Sitten olinkin yhtäkkiä velvollinen odottamaan, että ravintola suljetaan. Eivät halua maksaa taksia. Ravintolan jälkeen oli heidän käytävä tottakai snagarilla syömässä.
Kun lopulta sain heidät heitettyä toisen kotiin sain korvaukseksi "ruhtinaalliset" 20 ja sitten silmät ristissä kotiin. Miksi en sitten vain häipynyt; Pieni paikkakunta ja isoja tyyppejä. Kerrasta opin, ettei suunnitelmani ole juuri tänään mennä kaupunkiin, kun joku kysyy.
Suunnitelmahan voi aina muuttua.
Vierailija kirjoitti:
Exä ehdotti lähes vuoden seurustelun jälkeen ihan puskista, että voisimmeko esittää julkisilla paikoilla / kaikille ihmisille pelkkiä ystäviä jatkossa. En saanut mitään selitystä tuolle vaatimukselle, ja kaikki ystävämme ja sukulaisemme tiesivät jo seurustelusta. Hän oli kyllä edellisenä viikonloppuna haukkunut tulevaisuudensuunnitelmiani ja puhunut muutenkin aika rumasti. En (yllättäen) suostunut ja suhde loppui siihen. Seuraavana päivänä exä väitti, että ei meillä mitään kunnon suhdetta edes ollut vaan ystävyyttä ja voisimmeko jatkaa ystävinä. Käskin jättämään minut rauhaan. Hulluinta tässä on, että minä olisin muutama kuukausi ennen seurustelua halunnut olla vain kaveri, mutta eksä painosti seurustelemaan niin, että lopulta suostuin. Suhteen loputtua hän kuitenkin väitti ettei hän löytänyt itsestään mitään tunteita minua kohtaan, vaikka kuinka etsi. No miksi hitossa sitten painosti?! Minä, vanhempani ja ystäväni spekuloimme viimeisiä viestejä ja eksän käytöstä muutenkin ja tulimme siihen johtopäätökseen, että hän joko A) Onkin homo. tai B) Nyt kun hänen äitinsä oli pyytänyt tuomaan minut näytille (käytti tuota sanaa!), hän oli ajatellut etten ole tavallisten duunareiden lapsena kyllin hyvä esiteltävä professorin perheelle.
No joo. Mun poikaystävä rupes estelemään kun toivoin kihlausta kolmen vuoden seurustelun jälkeen. Ei ollut kertomut musta mitään vanhemmilleen mutta mun perheessä oli kyllä käynyt.
Hitto näitä tuppisuusuomimiehiä 😶
Minulla on pari kolmiolääkettä kirjoitettu ihan sairauden vuoksi. Pari kaveria on pyytänyt että antaisin tai myisin lääkkeitä heille viihdekäyttöön. Katsoin heitä hetken ja sanoin ei.
Tästä varmana tunnistetaan, mutta sittenpä tunnistetaan.
Olin opiskeluaikana viikon kestävällä vaihtokurssilla, lennot ja majoitus piti itse järjestää kohdemaassa. En opiskellut pääkampuksella, joten en tuntenut muita kurssille valittuja opiskelijoita entuudestaan, mutta keskusteluryhmä perustettiin ja hyvin tultiin juttuun. Yksi siitä ryhmästä halusi etsiä meille airbnb asuntoa tuolle viikolle. Hän laittoi meille aina vaihtoehtoja majoituksesta ja lopulta se mieluinen ja hinnaltaan kohtalainen majoitus löytyi.
Meitä oli siis 5 majoittujaa ja varmistettiin vielä, että varmasti on kaikille nukkumasijoja. Olohuoneesta sohvan sai muutettua vuoteeksi ja siihen kuului erillisestä pyynnöstä petivaatteet, sanoin että voin ihan hyvin nukkua siinä.
Yllätys oli sitten melkoinen kun asunnolle lopulta päästiin. Sohvaa ei oltu kuvauksen mukaisesti muutettu vuoteeksi, eikä ylimääräisiä petivaatteita löytynyt. Kun alettiin tätä ihmettelemään, niin itse varaaja sanoi ettei hän laittanut tietoihin kuin neljä majoittujaa, koska muuten olisi tullut liian kalliiksi, jos vuodesohvan olisi pyytänyt petaamaan! Me muut maksettiin sovittu summa hänelle ja varmistettiin vielä että kaikille varmasti riittää vuoteita.
Ensimmäinen yö oli aivan kamala. Kohdemassaa päivät olivat lämpimät, mutta yöt helvetin kylmiä. Löydettiin jostain ohuvia vilttejä pari kappaletta, joten niiden ja koristetyynyjen kanssa yritin nukkua. Keskellä yötä piti kaivella matkalaukusta huppari, toiset housut ja sukat, koska palelti älyttömästi. Mietinkin silloin, että jos seuraava yö on samanlainen, niin varaan itselleni hotellin. Lento takaisin Suomeen myös houkutteli tuossa vaiheessa.
Kuitenkin muut yöt meni sitten hyvin, kun osasi kerrospukeutua ja löydettiin ilmanlämpöpumpun kaukosäädin. Vaihto oli muuten myös onnistunut.
*lennot ja majoitus piti itse järjestää kohdemaahan.
Vierailija kirjoitti:
*lennot ja majoitus piti itse järjestää kohdemaahan.
Järkyttävää
Vierailija kirjoitti:
Enemmänkin yrittänyt komennella ja puuttua. Kyseessä läheinen sukulainen ja nyt onneksi välimatkaa.
Hän on vakaumuksellinen vegaani ja sekosi kun aloin tapailla nykyistä miestäni ja "annan hänen syödä lihaa" :D
En siis itse syö lihaa, mutta asiani ei ole kontrolloida muita enkä ole täysvegaani. Enkä vieläkään ole onnistunut tajuamaan mitä minun kuuluisi tehdä mieheni lihansyönnille paitsi ilmeisesti jättää hänet ja etsiä vegaanimies. Lol.
Nyt uusimpana sukulainen on uhannut että tekee eläinsuojeluilmoituksen jos teetämme aikanaan pennut metsästyskoirallamme (se on jo osittain terveystutkittu hyvin tuloksin, lisää tutkitaan vielä ja katsotaan menestyykö kokeissa ja joku tulos edes näyttelyistä pitäis, kasvattajankin mielestä kuitenkin lupaava).
Sukulaiseni mielestä tämä on se mikä tuhoaa maailman eläimet, koska Romaniassa ja Venäjällä olisi jo koiria joita adoptoida. Metsästys itsessään on tietysti kauheaa ja nämä koirat jotenkin pakotetaan siihen hänen mukaansa. (Luonnossa koiraeläimet ilmeisesti jakavat vegaanisia tuotteita nuotiolla 🤔). Ja lisäksi koirien lisäännyttäminen on kuulemma r*******ta, mikä nyt on jo tosi mautonta sekoilua häneltä.
Tämä on vain hänen viimeaikainen kampanjansa, hän on ollut ahkera puuttumaan muidenkin sukulaisten lemmikkiasioihin, ruokiin, sisustukseen (lampaantaljat, nahkasohva jne) ja pukeutumiseen jos se ei ole linjassa hänen arvoihinsa. Suvussa on pari ihan täyspäistäkin kasvisruokailijaa ja tämä rouva on ollut aina vähän tällainen jo ennen veganismia. Välttelemme kun voimme, mutta nämä sekoilut usein tulevat esiin suvun juhlissa halusi eli ei. Jos käy hyvä tuuri, jurnutus keskittyy vain siihen etteivät juhlat ole vegaaniset.
Olen itsekin vegaani ja tämän kaltainen urpoilu saa meidät kaikki näyttämään sekopäiltä. Jos menen juhliin, joita varten on etukäteen kysytty ruokavaliota, en ala rähjäämään, jos tarjoilussa on muitakin kuin vegaanisia vaihtoehtoja. Päinvastoin arvostan, jos jotain vegaanista on muun tarjoilun ohella. En myöskään oleta, että automaattisesti olisi vegaanisia vaihtoehtoja tarjolla, jos ei ruokavaliota ole etukäteen tiedusteltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmänkin yrittänyt komennella ja puuttua. Kyseessä läheinen sukulainen ja nyt onneksi välimatkaa.
Hän on vakaumuksellinen vegaani ja sekosi kun aloin tapailla nykyistä miestäni ja "annan hänen syödä lihaa" :D
En siis itse syö lihaa, mutta asiani ei ole kontrolloida muita enkä ole täysvegaani. Enkä vieläkään ole onnistunut tajuamaan mitä minun kuuluisi tehdä mieheni lihansyönnille paitsi ilmeisesti jättää hänet ja etsiä vegaanimies. Lol.
Nyt uusimpana sukulainen on uhannut että tekee eläinsuojeluilmoituksen jos teetämme aikanaan pennut metsästyskoirallamme (se on jo osittain terveystutkittu hyvin tuloksin, lisää tutkitaan vielä ja katsotaan menestyykö kokeissa ja joku tulos edes näyttelyistä pitäis, kasvattajankin mielestä kuitenkin lupaava).
Sukulaiseni mielestä tämä on se mikä tuhoaa maailman eläimet, koska Romaniassa ja Venäjällä olisi jo koiria joita adoptoida. Metsästys itsessään on tietysti kauheaa ja nämä koirat jotenkin pakotetaan siihen hänen mukaansa. (Luonnossa koiraeläimet ilmeisesti jakavat vegaanisia tuotteita nuotiolla 🤔). Ja lisäksi koirien lisäännyttäminen on kuulemma r*******ta, mikä nyt on jo tosi mautonta sekoilua häneltä.
Tämä on vain hänen viimeaikainen kampanjansa, hän on ollut ahkera puuttumaan muidenkin sukulaisten lemmikkiasioihin, ruokiin, sisustukseen (lampaantaljat, nahkasohva jne) ja pukeutumiseen jos se ei ole linjassa hänen arvoihinsa. Suvussa on pari ihan täyspäistäkin kasvisruokailijaa ja tämä rouva on ollut aina vähän tällainen jo ennen veganismia. Välttelemme kun voimme, mutta nämä sekoilut usein tulevat esiin suvun juhlissa halusi eli ei. Jos käy hyvä tuuri, jurnutus keskittyy vain siihen etteivät juhlat ole vegaaniset.
Olen itsekin vegaani ja tämän kaltainen urpoilu saa meidät kaikki näyttämään sekopäiltä. Jos menen juhliin, joita varten on etukäteen kysytty ruokavaliota, en ala rähjäämään, jos tarjoilussa on muitakin kuin vegaanisia vaihtoehtoja. Päinvastoin arvostan, jos jotain vegaanista on muun tarjoilun ohella. En myöskään oleta, että automaattisesti olisi vegaanisia vaihtoehtoja tarjolla, jos ei ruokavaliota ole etukäteen tiedusteltu.
Jatkan vielä, että kumppanini ei ole vegaani eikä edes kasvissyöjä, vaikka mielellään kasvisruokaa syökin. Emme vahtaa toistemme syömisiä.
Vierailija kirjoitti:
Näytin keskustelun ketjun kynegologi miehelleni,hän ihmettelee miksi kukaan naisystävistäni ei ole pyytänyt ilmaista toosan tarkastusta
En tiedä mitä toosia kynegologi tarkastaa, gynekologilla taas olen usein käynyt tarkastuttamassa oman toosani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytin keskustelun ketjun kynegologi miehelleni,hän ihmettelee miksi kukaan naisystävistäni ei ole pyytänyt ilmaista toosan tarkastusta
En tiedä mitä toosia kynegologi tarkastaa, gynekologilla taas olen usein käynyt tarkastuttamassa oman toosani.
Gynekologin työssä on yksi merkittävä asia, joka on se, että tekee mitä tekee, niin aina se on päin v.....
Vähän ot mutta uuden omakotitaloalueen (siis vasta rakennetut talot) vastapäinen naapurinrouva pyllisteli aikansa tontillamme ja mietittiin että mitähän nyt. Oli sitten asentanut sinne kompostorinsa. Soitettiin kunnalle että voisiko joku tulla katsomaan onko rajapyykit paikallaan, hävisi rouvan kompostori vähin äänin.
Olin kotona ruokaa laittamassa, ja ihmettelin kun alkoi kuulua tasaista pauketta ulkoa. Avasin terassin oven ja jääkiekko lensi pään vierestä. Samaisten naapureiden vapaan kasvatuksen tulos oli hakkaamassa kiekkoja suoraan talomme seinään, ihan ikkunan alapuolelle. Muutama jälkikin jäi. Kun kävin ovella sanomassa asiasta, niin samainen teinipoika huuteli äitinsä takaa että haluaa kiekot takaisin. Sanoin että kun tulet esittämään kunnollisen anteeksipyynnön meidän ovellemme ja pyytämään kauniisti niin se sopii. Eipä näkynyt.
Se oli tätä porukkaa joka ei paljon lapsiensa perään katsele. Toisen naapurin talolla lapset olivat täyttäneet kunnan viemärin kivillä ja vedet nousivat kylppärin kaivosta ylös. "Ei meidän lapset." Tämänkin jälkeen oli vaikea ymmärtää että ne leikit leikitään siellä oman tontin puolella, ei naapurin pihalla. Joillekin oma on omaa, muiden on yhteistä. Eikä edes kysytä.
Vierailija kirjoitti:
Vähän ot mutta uuden omakotitaloalueen (siis vasta rakennetut talot) vastapäinen naapurinrouva pyllisteli aikansa tontillamme ja mietittiin että mitähän nyt. Oli sitten asentanut sinne kompostorinsa. Soitettiin kunnalle että voisiko joku tulla katsomaan onko rajapyykit paikallaan, hävisi rouvan kompostori vähin äänin.
Olin kotona ruokaa laittamassa, ja ihmettelin kun alkoi kuulua tasaista pauketta ulkoa. Avasin terassin oven ja jääkiekko lensi pään vierestä. Samaisten naapureiden vapaan kasvatuksen tulos oli hakkaamassa kiekkoja suoraan talomme seinään, ihan ikkunan alapuolelle. Muutama jälkikin jäi. Kun kävin ovella sanomassa asiasta, niin samainen teinipoika huuteli äitinsä takaa että haluaa kiekot takaisin. Sanoin että kun tulet esittämään kunnollisen anteeksipyynnön meidän ovellemme ja pyytämään kauniisti niin se sopii. Eipä näkynyt.
Se oli tätä porukkaa joka ei paljon lapsiensa perään katsele. Toisen naapurin talolla lapset olivat täyttäneet kunnan viemärin kivillä ja vedet nousivat kylppärin kaivosta ylös. "Ei meidän lapset." Tämänkin jälkeen oli vaikea ymmärtää että ne leikit leikitään siellä oman tontin puolella, ei naapurin pihalla. Joillekin oma on omaa, muiden on yhteistä. Eikä edes kysytä.
Vaikeasti ylitettävä aita tonttien väliin. Ilmeisesti kiinteä lauta-aita ei käy, koska se olisi naapurin kersoille sopiva palloseinä ja muu pelialusta.
Tiheä piikkipensasaita vahvistettuna metalliverkolla.
Vierailija kirjoitti:
Aluksi ilahduttanut kyläkutsu osoittautuikin tuntien tietokonepäivityskeikaksi.
Mitäs läksit.
Puuttuuko sanavarastostasi joku sana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aluksi ilahduttanut kyläkutsu osoittautuikin tuntien tietokonepäivityskeikaksi.
Mitäs läksit.
Puuttuuko sanavarastostasi joku sana?
Kylän juopot olettavat, että otan heitä mukaan harrastuksiini. Ikäänkuin haluaisin jonkun köörin autoon möykkäämään ja paimennettavaksi.