Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?
Kommentit (11961)
"Tuu käymään meidän mökillä. Olisi tosi kiva, jos tulisit"
Syy selvisi paikalle saavuttuani miksi niin kuumeisesti odotettiin. Perillä odottikin pieni muuttokuorma joka piti saada kotipuoleen siirrettyä. Isomman auton omistajan kohtalo + hyväksikäyttävät ystävät taka-ajatuksineen, nyttemmin entiset ystävät.
Eiks kellekään enää tule mitään härskejä ehdotuksia ??
Vierailija kirjoitti:
Huh huh.. Mulla on selvästi maine ihmisenä, joka ei mitään tee kenellekään, kun ei tule yhtään kertaa mieleen, että olisi pyydetty jotain tökeröä. Ihan tiedoks vaan sukulaisille, ettei kannata yrittää jatkossakaan loisia :D
Et sinä siellä suljetulla osastolla voisi paljon tehdäkään.
Kaveri (entinen) tuumi, että koska mulla ei ole omia lapsia vain jättää omaisuuteni perinnöksi hänen lapsilleen.
Minulla on kyllä omia sukulaislapsia, jotka kyllä menevät perimysjärjestyksessä hänen lapsiensa edelle.
Vierailija kirjoitti:
Syy selvisi paikalle saavuttuani miksi niin kuumeisesti odotettiin. Perillä odottikin pieni muuttokuorma joka piti saada kotipuoleen siirrettyä. Isomman auton omistajan kohtalo + hyväksikäyttävät ystävät taka-ajatuksineen, nyttemmin entiset ystävät.
Oliskin ollut hauska nähdä henkilöiden ilmeet, jos olisitkin saapunut paikalle pienellä kotterolla tai moottoripyörällä.
Odotimme vauvan syntyvän kuukauden kuluessa. Miehen sisko pyysi toimittamaan ns vierashuoneestamme 120cm leveän sängyn hänen ja kumppaninsa väliaikaiseen käyttöön äitinsä luokse.
Ei ollut edes parikymppinen vaan nelikymppinen nainen. Saimme tästäkin arvostelua ja haukut jälkikäteen ainakin kolmen sukulaisen kautta. "Mummokin" kun oli todennut että "yhtäkkiä kaikki sängyt vaan kadonneet mukamas" (äiti-arvostelija ykkönen). Mikään patja tms ei tietenkään kelvannut. Tytär on tottunut saamaan kaiken pennusta asti.
Vierailija kirjoitti:
Naapurissa asuu mies, joka vapaalla ollessaan (kännissä) käskee hakemaan hälle viinaa alkosta. En ole hakenut ja tämä mies sanoi mulle viimeksi eilen: "Haista sitten v*ttu!" Sanoin vaan etten jaksa semmosta värkkiä haistaa ja nauroin. Kyseinen henkilö on muutenkin ärsyttävä kännissä ollessaan, todella rasittava. Kun en hae sitä viinaa, niin sitten menee vaivaamaan toista naapuria. V*tun apina!
Pane nenään, loppuu kitinä! T: mies 62 vee
Vierailija kirjoitti:
Odotimme vauvan syntyvän kuukauden kuluessa. Miehen sisko pyysi toimittamaan ns vierashuoneestamme 120cm leveän sängyn hänen ja kumppaninsa väliaikaiseen käyttöön äitinsä luokse.
Ei ollut edes parikymppinen vaan nelikymppinen nainen. Saimme tästäkin arvostelua ja haukut jälkikäteen ainakin kolmen sukulaisen kautta. "Mummokin" kun oli todennut että "yhtäkkiä kaikki sängyt vaan kadonneet mukamas" (äiti-arvostelija ykkönen). Mikään patja tms ei tietenkään kelvannut. Tytär on tottunut saamaan kaiken pennusta asti.
En saanut selvää mikä se ongelma oli. Joku pyysi tuomaan sängyn ja sitten oli nelikymppinen nainen(kuka?missä?).
Sitten sukulaiset haukkuivat teidät ja kaikilta katosivat sängyt ja äiti arvosteli kans. Patja ei kelvannut jollekin ja jonkun tytär oli hemmoteltu.
Mitä siis aktuaalista vittua?
On loppunut kaikki tällaiset tarinat kun en enää näe tapaa sukulaisia enkä sellaisia kavereita, jotka tekisivät tällaisia. Se on vähän fifty sixty, onko hyviä tarinoita vai onko hyvä elämä. Kumpaankin ei voi näköjään saada.
Yks entinen kaveri pariskunta oli ihan älytön hyväksikäyttäjä p.....a sakki.
Tuu käymään jos ei oo muuta. Menet ja tossa on hanskat laitetaan tää patio kuntoon.
Tuu käymään. Menet. Hei nytkun tulit tossa on hanskat meillä olis tässä tää muutto. Ei varmaan haittaa jos käytetään sun pakua..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saanut selvää mikä se ongelma oli. Joku pyysi tuomaan sängyn ja sitten oli nelikymppinen nainen(kuka?missä?).
Sitten sukulaiset haukkuivat teidät ja kaikilta katosivat sängyt ja äiti arvosteli kans. Patja ei kelvannut jollekin ja jonkun tytär oli hemmoteltu.
Mitä siis aktuaalista vittua?
Tulkitsin, että miehen sisko halusi ap:n ja miehen kodista lainaksi huonekalun (sängyn) miehen äidin luokse.
Ainakaan minä en lainaile huonekalujani kenellekään.
Jos ei pysty kylässä nukkumaan tilapäisesti patjalla, ostakoon sängyn itse.
Lisäksi ap oli saamassa vauvan pian. Uskoisin, että heillä tuolloin on itselläkin käyttöä vierashuoneen sängylle, että on tarvittaessa mahdollisuus vuorotella nukkumisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliskin ollut hauska nähdä henkilöiden ilmeet, jos olisitkin saapunut paikalle pienellä kotterolla tai moottoripyörällä.
Olishan sitä ystävällisesti voinut luvata muuttaa hopealusikat...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon spekulaatiota. Tarinan punainen lanka paloi poikki aika monta kertaa ja kuka teki mitäkin, on täysi mysteeri.
Vierailija kirjoitti:
Naapuri pyysi peräkärryä lainaan muutaman kerran. Annoin ihan mielelläni kun oli mukava naapuri. Koskaan ei kyllä tarjonnut mitään vuokraa kärryn lainasta.
Naapuri sitten vaihtoi autoaan. Uudessa ei ollut koukkua. Tuli sitten kysymään saisko autoa ja kärryä lainaan. En antanut, sanoin vaan, että hommaa koukku tai toinen auto lainaan. Meinas vähän vetää hernettä nenään.
Kehtas vielä luppailla mun kärryä toiselle naapurilleen tunkion kuskaamiseen. En tosiaankaan antanut.
Ihmiset varmaan olettaa, että kun joku on hommannut jonkun tavaran niin eihän siitä mitään kuluja tule koska sun kärry tms on joutilaana siinä.
Tämäpä. Joskus tuli hommattua tekstiilipesuri itselle. Yllättäen lainaajia ilmestyi nopeasti. Ensimmäinen lainasi, palautti kyllä. Pitkin hampain antoi kahvipaketin lainasta todeten ettei se lainaaminen mulle maksanut mitään.
Toinen pyysi lainaan, kysyin että osaako käyttää, vastasi että osaa hän. Kuitenkin tuli sit tulikiven katkuinen puhelu että tää on ihan p*ska vehje, ei tää toimii!! (Olin itse käyttänyt edellisenä päivänä ja hyvin toimi) Hetken selvittämisen jälkeen syy toimimattomuuteen oli se ettei vesisäiliössä ollut tarpeeksi vettä. Kun palautti niin en muista saiko edes kiitosta lainaamisesta.
Parin vuoden päästä tuli viestiä tältä samalta että olikos sulla se pesuri, tarvisi lainaan, voisi jopa vähän maksaa siitä. En lainannut enää. Saatoin myös vähän koijata että se on hajonnut enkä ole uutta hommannut :D
Panen välit poikki moisiin vaatijoihin.
Vierailija kirjoitti:
Aluksi ilahduttanut kyläkutsu osoittautuikin tuntien tietokonepäivityskeikaksi.
Mulle meinasi käydä lähiaikoina noin. Mukavasti juteltiin ja yhtäkkiä pyysi päivittämään Windows 10 Windows 11:sta kun itse ei osannut eikä koneessa ollut sirua. Valehtelin etten osaa.
Vierailija kirjoitti:
On loppunut kaikki tällaiset tarinat kun en enää näe tapaa sukulaisia enkä sellaisia kavereita, jotka tekisivät tällaisia. Se on vähän fifty sixty, onko hyviä tarinoita vai onko hyvä elämä. Kumpaankin ei voi näköjään saada.
Näin se on. Jätin yhden kaverin taakseni kun se ei koskaan tullut minua tapaamaan, ei edes syntymäpäiville. Sinne kun meni niin tuntikausien työrupeama oli odotettavissa. Kun lopulta sanoin hänelle että tämä on varsin yksipuolinen tämä meidän suhde, hän suuttui ja löi luurin korvaan.
Muutaman vuoden päästä hän yritti tavoitella minua yhteisen tuttavan kautta. Sanoin että jos vielä soittelee, niin sano sille että olen sairastunut eikä autolla ajo oikein suju, mutta hän voi tulla tänne naapurikaupunkiin minua tapaamaan. Hänestä ei koskaan enää kuulunut mitään. Jälkikäteen somesta selvisi, että siellä oli teini ja huonosti kasvatettu hevonen ollut niihin aikoihin, työvoima olisi varmaan kelvannut. En jäänyt kaipaamaan, sieltä oli varmaan höynäytettävät loppuneet. Vähän huvittaa, ettei se viitsinyt edes tulla kahville kanssani.
Vierailija kirjoitti:
Naisystäväni poika pääsi maaliskuussa vankilasta, ja nyt minun pitäisi yllättäen maksaa muuntoon menneistä sakoista 700€, muutoin joutuu taas lusimaan, en koe maksamista velvollisuudekseni ja aavistelen, ettei se tähän jää. Mitä tehdä, t: mies 61 vee
Jätä se nainen.
Eräs tuttu osti ison pakettiauton. Yhtäkkiä työkaverit olivat ns hyvää pataa ja jatkuvasti joku kyselemässä autoa lainaan. Tuttava sanoi, että lainaa niille kenen kanssa on muutenkin hyvissä väleissä ja tietää, että tankkaavat yms- mutta millekään mulkuille sitä ei halua lainata.
Mielestäni olisi kohtuullista tankata vähän enemmän kuin käyttää polttoainetta, ja päivän vuokrasta voi vähintään pizzan tai kebabin tarjota. Muuten menee härskiyden puolelle, kun eivät kuulemma muuten ole vapaa-ajalla edes tekemisissä.