Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11848)

Vierailija
11741/11848 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teimme härskeihin tapoihin tottuneille naapureille oman "härskin temppumme."

Kun naapurin pariskunta kuuli, että olemme 10 päivän lomalla Teneriffalla, niin hekin olivat varanneet lomansa samaan paikkaan ja samaan aikaan.

Sitten me muutimmekin omaa matkaa sen verran, että se alkaakin vasta kaksi viikkoa myöhemmin.

Naapurit eivät jostain syystä ole matkansa jälkeen olleet missään tekemisissä meidän kanssamme eivätkä edes tervehdi enää.

Kuka kertoo naapureilleen, missä ja milloin aikoo lomailla?

Erityäin tavallista ja yleistä tilanteissa, joissa ollaan ihmisten kanssa hyvissä väleissä ja keskustellaan eikä kujeita koko aikaa suu persereijällä.

Vierailija
11742/11848 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun naapurin pariskunta kuuli, että olemme 10 päivän lomalla Teneriffalla, niin hekin olivat varanneet lomansa samaan paikkaan ja samaan aikaan.

Sitten me muutimmekin omaa matkaa sen verran, että se alkaakin vasta kaksi viikkoa myöhemmin.

Naapurit eivät jostain syystä ole matkansa jälkeen olleet missään tekemisissä meidän kanssamme eivätkä edes tervehdi enää.

Miksi naapurit halusi teidän kanssa samaan paikkaan?

Ehkä ne kuvittelivat, että voivat taas lokkeilla muiden kustannuksella.

Tai ajattelivat, että olisi "kivaa" yhdessä ja voitaisi "ystävystyä".

Joo ei. En haluaisi maksaa kallista matkaa ja sitten joutua lomailemaan ehkä juuri niiden naapureiden kanssa, joista myös haluaa pitää pienen loman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11743/11848 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka kertoo naapureilleen, missä ja milloin aikoo lomailla?

Erityäin tavallista ja yleistä tilanteissa, joissa ollaan ihmisten kanssa hyvissä väleissä ja keskustellaan eikä kujeita koko aikaa suu persereijällä.

. . .ei kujeita. . .vaan kuljeta. . .autocorrect prkle.. . 

Vierailija
11744/11848 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, luin juuri Redditistä isosiskosta joka pitää lapsettomat häät eikä näin ollen kutsu sinne 19v. nuorempaa sisarustaan (USA:ssa täysi-ikäisyyden raja 21v.) mutta linkkasi tälle kuitenkin kaupan lahjalistan. Nuorempi sisarus ihmettelee että mitä tämä on niin isompi vastaa, että niin, yleensä annetaan kuitenkin lahja vaikkei pääsisi häihin. No ei kai pääse jos ei ole kutsuttukaan :D :D Heidän keskustelunsa päättyi nuoremman sisaruksen *fart noises* -lohkaisuun kun vanhempi ei edes rautalangasta vääntämällä tajunnut ettei ole sopivaa hyväksikäyttää nuorempaa, köyhää yliopisto-opiskelijaa ostamaan kalliita lahjoja juhliin jonne ei ole edes kutsuttu :D

Vierailija
11745/11848 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurini on jatkuvasti naama norsunveellä ja valittaa kaikille kaikesta. Hän yritti muutettuani tänne saada minua mukaansa huutamaan naapureille milloin mistäkin ja vaati että jättäisin aggressiivisia lappuja milloin pesutupaan ja milloin minnekin ja että siivoaisin muiden jälkiä koska siivoojat eivät hänen mielestään olleet hoitaneet töitään. Totesin että koska se ei kuulu minulle vaan siivoojille, alkoi hän nimitellä siivoojia kauheilla nimillä ja irvisteli. Hän myös tuli alkuun ovelleni ollessani etätöissä ja alkoi jankuttaa milloin mistäkin mitä joku naapuri oli tehnyt. Kun sanoin, että työajallani en ehdi tällaisia, hän kivahti, että mene nyt sitten takaisin sinne töihisi. Hänellä kun on aikaa kytätä milloin mitäkin, minulla taas ei ole. Nyt tämä on ottanut onneksi opikseen, kun olen useamman naapurin läsnäollessa ottanut sopivassa välissä puheeksi, että työajallani en toivo kenenkään tulevan oveni taakse paitsi jos on hätätilanne. 

Vierailija
11746/11848 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, luin juuri Redditistä isosiskosta joka pitää lapsettomat häät eikä näin ollen kutsu sinne 19v. nuorempaa sisarustaan (USA:ssa täysi-ikäisyyden raja 21v.) mutta linkkasi tälle kuitenkin kaupan lahjalistan. Nuorempi sisarus ihmettelee että mitä tämä on niin isompi vastaa, että niin, yleensä annetaan kuitenkin lahja vaikkei pääsisi häihin. No ei kai pääse jos ei ole kutsuttukaan :D :D Heidän keskustelunsa päättyi nuoremman sisaruksen *fart noises* -lohkaisuun kun vanhempi ei edes rautalangasta vääntämällä tajunnut ettei ole sopivaa hyväksikäyttää nuorempaa, köyhää yliopisto-opiskelijaa ostamaan kalliita lahjoja juhliin jonne ei ole edes kutsuttu :D

Täysi-ikäisyys (mm. oikeus äänestää vaaleissa, jurdinen vastuu asioistaan jne) ikä on USAssakin 18v. Alkoholia saa nauttia vasta 21v ikäisenä. Ja autoa ajaa 16v ikäisenä.

Vierailija
11747/11848 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverini oli kutsuttu Ranskaan viikonlopuksi sukulaisensa häihin. Hän ehdotti, että lähtisin mukaan kaveriksi, tietysti omalla kustannuksella lennot + 2 hotelliyötä. Hän yöpyisi sukulaisensa luona, ja minä hotellissa. Näkisimme vain lentomatkoilla mennen tullen, kun hänen mielestään ei ole kiva matkustaa yksin. 

Ei nyt ihan noin härski mutta kaverini kutsui minut harrastusporukkansa joukkueen pikkujouluihin. Siis mitä ihmettä olisin siellä tehnyt? Jäin miettimään että taksillekko halusi maksajan vai mitähän vittua

Mut nimenomaan pyydettiin kuskiksi. Harrastusryhmän pikkujoulut ja kysyttiin tulenko mukaan. Kuvittelin sinne voi ottaa mukaan jonkun ja olin heti mukana. Pikkujoulupäivänä hän sitten ilmoitti hän voi ajaa sinne, mutta minun pitää ajaa takas. Asia selvä. Asumme kaukana, joten varmistin

Huoh. Opettelepa vihdoin viimein se "että"-sanan käyttö. Kiitos. 

Vierailija
11748/11848 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena tyttökaveri soitti kun tartti aamulla kyytiä sairaalaan ja kun kysyin nyhtäen, että miksi sinne pitää päästä, kuulemma abortti pitäs saada. 

Minulla melko samanlainen kokemus. Nuori naispuolinen työkaveri kysyi, voisinko antaa 200 euroa "hänen tyttökaverinsa aborttiin". Sanoin, ettei minulla valitettavasti ole antaa rahaa. Työkaverini oli siis päättänyt koettaa kepillä jäätä ja kokeilla, heruisiko minulta helposti rahaa viikonlopun juhlimisen...!

Vierailija
11749/11848 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana otin tosissani sen väitteen, että tosiystävyys kestää kaiken. Opin kyllä lopulta olemaan suostumatta ihan kaikkeen, mutta hitaasti.

Ikäiseni, hieman alle kolmikymppinen kaveripariskunta ilahdutti pyytämällä minut kylään ja oli jo portillaan vastassa. Pyysivät minua heittämään heidät kauppaan, ja tottahan minä autottomia kavereita autoin. Kaupasta mentiin Alkoon ostamaan pari kolme pulloa hyvää viiniä, mutta kassalla olivatkin rahat lopussa. Minä maksoin ostokset nolouden välttämiseksi. En koskaan saanut penniäkään takaisin, mutta lankesin tähän ansaan monta kertaa, kun ajattelin, ettei noin nyt kovin usein voisi käydä.

Kerran lähdin ulkomaille muutamaksi viikoksi, ja pariskunta pyysi minua jättämään autoni heille lainaksi, jotta he pääsisivät lemmikeineen lomalle korpeen muutaman sadan kilometrin päähän. Jätin heille autoni ja sanoin, että korvaukseksi riittää se, että auto palautuu tankki täynnä. Hanskaloke

oot trolli tai hullu

Vierailija
11750/11848 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lakimies.

Arvaa kunka monta kertaa puolitutut on pyytäneet "vähän" auttamaan tyyliin "ei tarvittaisi kuin ihan simppeli kauppakirja". Olen jo ajat sitten opppinut vastaamaan että toki tuttavalle teen ainoastaan parilla-kolmella sadalla eurolla.Yllättäen kiinnostus päättyy siihen.

Vierailija
11751/11848 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lakimies.

Arvaa kunka monta kertaa puolitutut on pyytäneet "vähän" auttamaan tyyliin "ei tarvittaisi kuin ihan simppeli kauppakirja". Olen jo ajat sitten opppinut vastaamaan että toki tuttavalle teen ainoastaan parilla-kolmella sadalla eurolla.Yllättäen kiinnostus päättyy siihen.

Niin tai sanoo, että se vähän sinnepäin -kauppakirja löytyy googlaamalla netistä.

Vierailija
11752/11848 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika tavallista on maaseudullakin kertoa naapureille milloin ollaan poissa kotoa vähänkään pitempään. Naapuri voi vähän pitää silmällä taloa, ettei siellä liiku outoja hiippareita tai peräti murtovarkaita, tyhjentää postilaatikon jne. Ainakin meillä toimitaan näin ihan vastavuoroisesti.

Kuten on myös kaupungissa, tosin sillä pienellä riskillä että uusi naapuri onkin joku ketjussa usein esiintynyt nihilistinen ky*vänsyylä, joka on jatkuvasti etsimässä uusia  hyväksikäytön kohteita. Omien naapureiden kanssa ei ole ollut enää näitä ongelmia  pitkään aikaan.

Vierailija
11753/11848 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ammatiltani kääntäjä, jonka palveluita ja etenkin tietotaitoa käytetään ilmaiseksi ihan jatkuvasti. Mutta autas armias, kun joskus kysyt joltain muulta henkilöltä mitään apua. Esimerkiksi kampaajaystäväni vihjaili hiuksiani leikatessani: "Kampaamossahan tosiaan veloitamme tällaisesta 50€". Meni yli, ja vastasin, että lähetän satojen eurojen laskun kaikista tekemistäni käännöksistä ja kulttuuritietämyksestä sekä neuvonnasta. Argh. 

Tuttua. Perusteellisesti kouluttautuneelle ammattikääntäjälle tulee vaikeasti määriteltävä olo myös silloin, kun ilmaiseksi käännättäjä vähättelee työn määrää sanomalla, että ei sen tartte sitten niin viimeisen päälle olla.

Itse tuossa tapauksessa vetäisin kaiken googlekääntäjällä, kerta ei ole niin justiinsa 😃

Mihin ihmeeseen tavan tallaaja tarvitsee kääntäjää?? Vielä riesaksi asti. En tunne yhtäkään, mutta enpä ole 50 vuodessa koskaan tarvinnutkaan moista.

Vierailija
11754/11848 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ihan ammattilaisella tarkistutin tekstini, ennen kuin kehtasin pitää englanninkielisen suullisen esityksen eräässä konferenssissa (teksti jaettiin kirjallisena kaikille osallistujille).

Ja maksoin virallisen tuntihinnan mukaan.

Vierailija
11755/11848 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yo romaaneja ei kannata tänne kirjoittaa. Kukaan ei jaksa niitä lukea, ei ole mitään syytäkään lukea.

Tämä härski vaatimus siitä mitä toiset saavat eivät saa ketjuun kirjoittaa sopii tänne itseasiassa todella hyvin. 

Romaneja saa kirjoittaa, mut älä kerro, että lomailet ja kämppä on tyhjä.

Mertsi, Natalia, Raineri, Allan. Siinäpä muutama romani.

Vierailija
11756/11848 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysi-ikäisyys (mm. oikeus äänestää vaaleissa, jurdinen vastuu asioistaan jne) ikä on USAssakin 18v. Alkoholia saa nauttia vasta 21v ikäisenä. Ja autoa ajaa 16v ikäisenä.

Riippuu täysin osavaltiosta. Vain äänestysikä taitaa olla yhteinen, tosin en ole varma siitäkään.

Vierailija
11757/11848 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siipeilijöihin tehoaa myös että sovitaan päivä mihin mennessä pitää maksaa ja joka ei maksa ei pääse mukaan, ei mökkilomalle, lahjaan ei tule hänen nimeään jne. Yleensä yksi kerta toteutusta riittää, eikä kannata kysellä että maksatko vaan jättää kylmästi ulkopuolelle.

Minun nimeni on kysymättä lisätty listaan ja oletettu että suostun sillä perusteella maksamaan.

Vierailija
11758/11848 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonkohan kertonut tän jo.

No, mulla oli ystävä joka kiersi ensin Suomea, sitten ulkomaita lomillaan ja vapailla. 3 koiraa ja hevonen silti. Mankui aina hoitamaan niitä, saat ratsastaa ilman siitä hyvästä. 

Pitkin hampain muutaman reissun ajaksi suostuin. Palkitsi jollain reissukrääsällä, ei tuntunut asialliselta korvauksesta mutta vetosi ratsastusmahdollisuuteen. En yksin osannut laittaa kuin suitset niin kerrat oli vähäisiä kun uskalsin kaakilla mennä. Viimeinen kerta tuli, kun hevonen puri mua illalla sisäänottaessa käsivarteen, onneksi oli talvitakki. Ei omistajansa edes pahoitellut, kyseli seuraavalle reissulle hoitoa.

Vierailija
11759/11848 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurillani on hevostila, jossa hän hoitaa kahdeksaa hevosta. Siellä käy ihmisiä ratsastustunneilla sopimuksen mukaan.

Eräskin alle 20-vuotias nainen kävi viikoittain ratsastamassa joka kerta samalla hevosella. Sitten hevonen sairastui vakavasti, ja sillä ei voinut enää ratsastaa. Tämä nainen kävi sitä katsomassa aika usein. Hevonen meni lopulta niin huonoon kuntoon, että omistaja pyysi eläinlääkäriä lopettamaan hevosen kärsimykset. Tästä nainen suuttui hevosen omistaneelle henkilölle, ja alkoi syyttely ja herjaaminen jopa sosiaalisessa mediassakin.

Kyy lättää
11760/11848 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyyliä on aina n yksi per talonyhtiö