Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on mielestäsi "normaali" painonnousu raskauden aikana? Mulle tuli 25 kg

Vierailija
18.01.2025 |

Ja pidän tuota poikkeuksellisen suurena lukemana.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väliäkö sillä on kuinka paljon tulee koska sen saa pois kunhan ei keksi tekosyitä ettei muka voi liikkua.

Vierailija
2/66 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väliäkö sillä on kuinka paljon tulee koska sen saa pois kunhan ei keksi tekosyitä ettei muka voi liikkua.

Liikunta ei ole mitenkään oleellista laihtumisen kannalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli 25kg ja oli pois kahden kuukauden päästä synnytyksestä. Kun pääsin sairaalasta kotiin, oli poistunut jo 11kg.

Vierailija
4/66 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli 15kg, oli turvotusta ihan kivasti. Pari päivää synnytyksestä niin oli lähtenyt 11kg. 

Ehkä joku 7-10kg on normaalia.

Vierailija
5/66 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli ekassa 22 kg, 15 lähti synnärillä. Istukka oli viallinen, lapsivettä 2.5 x normaaliin verrattuna. Tokassa tuli normaalit 8 kg, lähti 7 synnärillä.

Vierailija
6/66 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi ton takia en halua lapsia koska vituttaa jo muutenkin tää painonnousu.

Vierailija
7/66 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nousi paino ensimmäisen lapseni raskausaikana 8 kiloa ja toisen raskausaikana 13 kiloa.

Vierailija
8/66 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no voihan sitä itsensä sohvallakin näännyttää se on ihan totta. 

Vierailija
9/66 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla +15 kg, vauvat on ollut kookkaita noin 3.9kg kaikki.

Vierailija
10/66 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 kg tuli, 10 kg lähti synnytyksen jälkeen ja nyt näitä 4kg laihdutellaan pois

Vierailija
11/66 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no voihan sitä itsensä sohvallakin näännyttää se on ihan totta. 

Suurin tekijä painonpudotuksessa on ruokavalio eikä tarvitse itseään näännyttää silti. Eikö vieläkään kaikki tiedä tuota

Vierailija
12/66 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max. 10 kiloa on normaali. 

Ei tekosyitä päästää itseään levahtamaan kauheeseen kuntoon. Eihän sitä sitten jaksa edes synnyttää.

Vierailija
13/66 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei jäänyt kroppaan mitään ylipainoa. Kaikki lähti heti, suurin osa oli jotain nesteturvotusta kai.

Vierailija
14/66 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kolme raskautta, missään niistä ei noussut yli 10 kg. Viimeisessä raskaudessa painonnousu oli n. 5 kg ja painoin 68 kg kun menin synnärille. Ei tuollaisissa painonnousuissa juuri tarvinnut pudotella synnytyksen jälkeen, aika pian normalisoitui paino itsestään.

Vierailija
15/66 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-9 kg kolmessa raskaudessa kussakin. Vauvat yli 4kg. Noissa ei ollut oikeastaan pudottamista raskauden jälkeen. 

Vierailija
16/66 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Max. 10 kiloa on normaali. 

Ei tekosyitä päästää itseään levahtamaan kauheeseen kuntoon. Eihän sitä sitten jaksa edes synnyttää.

Hyvin jaksoi. Synnytys kesti 2.5 tuntia ja oli helppo

Vierailija
17/66 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilöllistä. Itse olen joka raskauden aikana laihtunut 8-10kg, mutta imetysvuoden aikana lihonut 8-15 kg. Eipä tuota voi kovin yksoikoisesti sanoa mikä on normaalia.

Vierailija
18/66 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva n.4kg ja noin 4 kg muuta eli max 8kg

Vierailija
19/66 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni 12 kiloa olisi suositeltava.

Erään monilapsisen perheen äiti kertoi lihoneensa jokaisen raskauden myötä 25 kiloa ja laihtui raskauden jälkeen sen 25 kiloa. Joutui selventämään neuvolassa, että tuo 25 kiloa on hänen raskausaikana normaalia, josta ei ole aiheutunut mitään komplikaatioita. Aikaisemmin tuolla 25 kilon painonnousulla joutui siis kuuntelemaan melkoista paasausta ja uhkakuvien maalausta.

Vierailija
20/66 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon liikkunut paljon aina, ihan synnytykseen asti pystynyt liikkeessä ja kaikki synnytykset olleet alateitse ja niistä toipunut nopeasti ja heti kotiin päästyä oon aloittanut vaunulenkkeilyn ja lisännyt sitten taas liikuntaa raskaampaan... Mutta raskaana mulla painoa on silti tullut jopa yli 20kg. Sokerit ja muut arvot olleet täysin normaalit. En ymmärrä itsekkään miksi ja terveydenhoitajat myös ihmetellyt asiaa, mutta ei ole sitä pitänyt vaarallisena, raskaudet on silti painon takia olleet riskiraskaudeksi merkittyjä ja oon käynyt normaalia tiheämmin neuvolassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän