Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11848)

Vierailija
11781/11848 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin vinkkinä, testamentissa voi sulkea pois perillisten puolisot. 

Näin vinkkinä, siihen pitää vielä lisätä, että viimeistä tahtoa ei voi edes testamentilla testamentata eteenpäin.

Meillä meni vastoin mummin viimeistä tahtoa tädin kautta omaisuus Ruotsiin. Mummi hölmö oli testamenttiin kirjoittanut, ettei puolisoilla ole oikeutta hänen perintöönsä mutta lapseton täti olikin tehnyt keskinäisen testamentin miehensä kanssa, jossa sulki koko oman sukunsa pois. Edes tädin kuolemasta ei tullut ilmoitusta Suomen puolen sukulaisille ( olimme ainoat elossa olevat sukulaiset, lapsettoman tädin kuolleen veljen lapset), viimein kun sain vuosien jälkeen perukirjan tiedokseni, kävi asia ilmi. Perukirjassa oli vain maininta tuntemattomista sukulaisista Suomen puolella, vaikka tädin leskiukko oli istunut mm. joul

Ehkä se täti halusi jättää ksiken omaisuutensa miehelleen, ei teille?

Itse olen sulkenut testamentissa pois veljeni lapsineen ja mahdollinen omaisuuteni menee vaimoni veljenpojille.

Vierailija
11782/11848 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lakimies.

Arvaa kunka monta kertaa puolitutut on pyytäneet "vähän" auttamaan tyyliin "ei tarvittaisi kuin ihan simppeli kauppakirja". Olen jo ajat sitten opppinut vastaamaan että toki tuttavalle teen ainoastaan parilla-kolmella sadalla eurolla.Yllättäen kiinnostus päättyy siihen.

En ole koskaan ymmärtänyt, että mikä helvetti siinä on, että joillekin on suorastaan mahdotonta maksaa mistään mitään? Siis tarvitsevat jotakin palvelua, mutta siitä maksaminenkin on heille suorastaan absurdi ajatus. 😂

Mä autoin naapurin muikkia, jonka mies kuoli. Sanoin että voin tehdä perukirjan, jos hän tilaa materiaalit valmiiksi. Annoin luettelon, mitä pitää tilata. Oli yksinkertainen juttu kylläkin, äkkiä kirjoitettu. Sain palkkioksi laivalta tuodun tarjouspunaviinipullon. Ihan helkutin pihiä porukkaa.

No jos oli yksinkertainen juttu ja äkkiä kirjoitettu, mitä siitä sitten oikein olisi pitänyt saada? Jos tarjoan apuani jollekin, en kuvittele voivani lähettää laskua perään. Ehkä se sinun finanssitilanteesi korjaaminen ei ollut ensimmäisenä mielessä sille, jonka mies oli juuri kuollut. Jos tarjoaa maksullista palvelua, kannattaa tehdä se alusta alkaen selväksi. Eli 'Jos haluat, voin tehdä perukirjan ja otan siitä x eur'.

Inhoan lokkeilua ja sitä, että pidetään jonkun apu itsestään selvänä. Mutta tässä tarinassa kyllä haisee kommentoijan ahneus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11783/11848 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lakimies.

Arvaa kunka monta kertaa puolitutut on pyytäneet "vähän" auttamaan tyyliin "ei tarvittaisi kuin ihan simppeli kauppakirja". Olen jo ajat sitten opppinut vastaamaan että toki tuttavalle teen ainoastaan parilla-kolmella sadalla eurolla.Yllättäen kiinnostus päättyy siihen.

En ole koskaan ymmärtänyt, että mikä helvetti siinä on, että joillekin on suorastaan mahdotonta maksaa mistään mitään? Siis tarvitsevat jotakin palvelua, mutta siitä maksaminenkin on heille suorastaan absurdi ajatus. 😂

Mä autoin naapurin muikkia, jonka mies kuoli. Sanoin että voin tehdä perukirjan, jos hän tilaa materiaalit valmiiksi. Annoin luettelon, mitä pitää tilata. Oli yksinkertainen juttu kylläkin, äkkiä kirjoitettu. Sain palkkioksi laivalta tuodun tar

Pummit jaksaa pummata.

Vierailija
11784/11848 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin vinkkinä, testamentissa voi sulkea pois perillisten puolisot. 

Näin vinkkinä, siihen pitää vielä lisätä, että viimeistä tahtoa ei voi edes testamentilla testamentata eteenpäin.

Meillä meni vastoin mummin viimeistä tahtoa tädin kautta omaisuus Ruotsiin. Mummi hölmö oli testamenttiin kirjoittanut, ettei puolisoilla ole oikeutta hänen perintöönsä mutta lapseton täti olikin tehnyt keskinäisen testamentin miehensä kanssa, jossa sulki koko oman sukunsa pois. Edes tädin kuolemasta ei tullut ilmoitusta Suomen puolen sukulaisille ( olimme ainoat elossa olevat sukulaiset, lapsettoman tädin kuolleen veljen lapset), viimein kun sain vuosien jälkeen perukirjan tiedokseni, kävi asia ilmi. Perukirjassa oli vain maininta tuntemattomista sukulaisista Suomen puolella, vaikka tädin leskiukko oli istunut mm. joul

Miten siitä mummin perinnöstä tädille joutui mitään jos oli rintaperillisiä?

Vierailija
11785/11848 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen: tarkoititko että sinun mummi ja sinun täti, niin täti oli mummisi lapsi?

Vierailija
11786/11848 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Automaattinen oletus että minä toimin aina lapsenvahtina ja heidän viihdyttäjinä oli mitkä juhlat tai mökkireissu tai aivan mitä tahansa. Koska olin nuori ja ei omia lapsia niin ei mitään muuta tekemistä voinut olla. Sukulaisen häihin olisi taas näin haluttu mutta kerroin seurustelleeni jo hyvän tovin ja haluaisin vihdoin esitellä hänet suvulle kerralla jos suinkin mahdollista. Pitkin hampain morsian suostui ja sanoi suoraan että sitten varmaan hankittava rahalla joku lapsenvahti. Niin minullehan ei katsottu aiheelliseksi maksaa. Enhän minä seurustellut mutta kostoksi kaikille vein ystäväni häihin. Riitti suvulla haukkomista kun pitivät meitä lesboparina. Ei kerrottu totuutta. Myönnän olleeni ilkeä myöskin mutta vuosien hyödyntäminen ärsytti. 

Ai vitsi, tää oli ihan paras! Miksi en itse keksi mitään tällaista hyvää näpäytystä vastaavanlaisissa tilanteissa?

Varmaan siksi kun tuo oli keksitty juttu. Tasoa "olis pitänyt tehdä näin".

Vierailija
11787/11848 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noista häiden yhteislahjoista oli kaveripiirissä sellainen tapaus, jossa henkilö oli aluksi osallistumassa yhteislahjaan, mutta ei koskaan maksanut osuuttaan lahjasta.

Lahja oli lahjakortti, joten se ei sinänsä haitannut. Jätimme vain hänen nimensä pois kortista.

Tämä henkilö oli sitten jossain vaiheessa hääjuhlan tuoksinassa käynyt hissukseen lisäämässä oman nimensä korttiin. 

Mitä?! Kai sanoitte hänelle asiasta? Miten edes kehtaa!:D

Tästä tuli mieleeni: yhdessä työpaikassa pidettiin keräys jonkun eläkkeelle jäämistä tai pyöreitä täyttämisen kunniaksi. Minulla oli kortti ja rahakuori. Yksi työntekijä tuli rahapussia pyöritellen pöytäni ääreen ja sanoo että osallistuisi keräykseen. Annoin laittaa nimen korttiin ja sanoikin, että ei oo nyt käteistä mukana.

Tämä on jo ammattilaisen tasoa!

Vierailija
11788/11848 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin luvannut lasten sängyn ilmaiseksi siskoni pojalle aikoja sitten. Olimme menossa kylään heille 130 km päähän ja juuri pakanneet kamamme ja valmiina lähtöön. Sisko soitti, että tuokaa se sänky nyt samalla.

Ei onnistunut, koska sänky oli vintillä kokonaisena, meitä 4 henkeä matkaan lähdössä ja koko systeemi ei olisi mahtunut mukaan mitenkään palasinakaan. Henkilöauto kun oli. Tuloksena suuttunut sisko ja kaunan kanto tähän päivään saakka.

Itse olen kuskannut vanhan farmarimallin Volvon katolla isoa tavaraa ilman kattotelinettä. Juuri tuollaiseen tarkoitukseen voi laittaa katolle alimmaikseksi patjan suojaamaan katon maalia. Vivulla kiristettävillä kahdella taakkahihnalla, jotka laitetaan sisäkautta vaakasuoraan auton ympäri, pysyy tällainen sänky varmasti kyysissä. En ole varma, onko viritys laillinen.

Hihna siis laitetaan niin paikalleen, että hihnat menevät ulos oven yläosan ja katon välistä. Kiristysvipu laitetaan sopivaan kohtaan, sehän tulee ihan lähelle auton kattoa ja jää matkustamotilaan. Näin olen kuljettanut kohtuukokoisen veneenkin. Jos veneessä on hankaimet tai niiden kiinnikkeet, on se ongelma. Ne pitäisi kaikki saada pois, että auton katto ei mene pilalle (ulkopuolella).

m69v.

Vierailija
11789/11848 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin luvannut lasten sängyn ilmaiseksi siskoni pojalle aikoja sitten. Olimme menossa kylään heille 130 km päähän ja juuri pakanneet kamamme ja valmiina lähtöön. Sisko soitti, että tuokaa se sänky nyt samalla.

Ei onnistunut, koska sänky oli vintillä kokonaisena, meitä 4 henkeä matkaan lähdössä ja koko systeemi ei olisi mahtunut mukaan mitenkään palasinakaan. Henkilöauto kun oli. Tuloksena suuttunut sisko ja kaunan kanto tähän päivään saakka.

Itse olen kuskannut vanhan farmarimallin Volvon katolla isoa tavaraa ilman kattotelinettä. Juuri tuollaiseen tarkoitukseen voi laittaa katolle alimmaikseksi patjan suojaamaan katon maalia. Vivulla kiristettävillä kahdella taakkahihnalla, jotka laitetaan sisäkautta vaakasuoraan auton ympäri, pysyy tällainen sänky varmasti kyysissä. En ole varma, onko viritys laillinen.

Hihna siis laitetaan niin paikalleen, että h

Kyyyllähän sitä kannattaa aina yhdet sakot ottaa, jotta saa passata lokkia. Kaupanpäälle saa vielä kuvansa someen ja itsensä naurunalaiseksi. 

Vierailija
11790/11848 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Automaattinen oletus että minä toimin aina lapsenvahtina ja heidän viihdyttäjinä oli mitkä juhlat tai mökkireissu tai aivan mitä tahansa. Koska olin nuori ja ei omia lapsia niin ei mitään muuta tekemistä voinut olla. Sukulaisen häihin olisi taas näin haluttu mutta kerroin seurustelleeni jo hyvän tovin ja haluaisin vihdoin esitellä hänet suvulle kerralla jos suinkin mahdollista. Pitkin hampain morsian suostui ja sanoi suoraan että sitten varmaan hankittava rahalla joku lapsenvahti. Niin minullehan ei katsottu aiheelliseksi maksaa. Enhän minä seurustellut mutta kostoksi kaikille vein ystäväni häihin. Riitti suvulla haukkomista kun pitivät meitä lesboparina. Ei kerrottu totuutta. Myönnän olleeni ilkeä myöskin mutta vuosien hyödyntäminen ärsytti. 

Ai vitsi, tää oli ihan paras! Miksi en itse keksi mitään

Varmaan siksi kun tuo oli keksitty juttu. Tasoa "olis pitänyt tehdä näin".

Miksi olisi keksitty juttu?

Jos tietää toistuvan riesan olevan taas tulossa, siihen voi valmistautua ja samalla tehdä vaikka pikku jäynän. Valmistellaanhan sujuvat puheet tai muut esitykset huolellisesti etukäteen.

Itselläni on taipumusta järjestää tarvittaessa diplomaattisia pikku esityksiä palvelemaan omia tarkoitusperiäni esim. juuri suvun piirissä. Myös ihan hyviä tarkoituksia - ei niissä aina tarvitse piikkejä olla.

Vierailija
11791/11848 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri pyysi peräkärryä lainaan muutaman kerran. Annoin ihan mielelläni kun oli mukava naapuri. Koskaan ei kyllä tarjonnut mitään vuokraa kärryn lainasta.

Naapuri sitten vaihtoi autoaan. Uudessa ei ollut koukkua. Tuli sitten kysymään saisko autoa ja kärryä lainaan. En antanut, sanoin vaan, että hommaa koukku tai toinen auto lainaan. Meinas vähän vetää hernettä nenään.

Kehtas vielä luppailla mun kärryä toiselle naapurilleen tunkion kuskaamiseen. En tosiaankaan antanut.

Ihmiset varmaan olettaa, että kun joku on hommannut jonkun tavaran niin eihän siitä mitään kuluja tule koska sun kärry tms on joutilaana siinä. 

Vierailija
11792/11848 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri oisi tullut kylään lyhyellä varoitusajalla omalla ilmoituksella, että tulee tiettyyn klo aikaan minulle kylään. Ei siis kysynyt olenko edes kotonani/sopiiko ylipäätään koko asia. Jätin kylmän viileästi koko viestiin vastaamatta, kun noin törkeetä toimintaa kehdataan toimia..yleensähän kysytään /sovitaan yhdessä näkemiset toisen kotona ym. Oisiko minunki pitänyt hänelle laittaa joku kerta samalla tavalla, että tulen klo x sinulle kylään lyhyellä varoitusajalla... No en todellakaan. 

Vierailija
11793/11848 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri pyysi peräkärryä lainaan muutaman kerran. Annoin ihan mielelläni kun oli mukava naapuri. Koskaan ei kyllä tarjonnut mitään vuokraa kärryn lainasta.

Naapuri sitten vaihtoi autoaan. Uudessa ei ollut koukkua. Tuli sitten kysymään saisko autoa ja kärryä lainaan. En antanut, sanoin vaan, että hommaa koukku tai toinen auto lainaan. Meinas vähän vetää hernettä nenään.

Kehtas vielä luppailla mun kärryä toiselle naapurilleen tunkion kuskaamiseen. En tosiaankaan antanut.

Ihmiset varmaan olettaa, että kun joku on hommannut jonkun tavaran niin eihän siitä mitään kuluja tule koska sun kärry tms on joutilaana siinä. 

Sukulaiset ja tuttavat Lainaili kysymättä leskirouvan  peräkärryä. Loukaantuivat kun lukitsi ketjulla puuhun. Toiselta leskeltä  Tuttava vei  Traktorin. Väitti että mies oli luvannut sen hänelle! Pitäkää Hyvät Lesket puolenne!  Ettette joudu Huijatuksi!

Vierailija
11794/11848 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeilu jatkui ihan ok, muutamia tapauksia lukuunottamatta.. mm. Olisi jättänyt minut yksin hoitamaan sairastunutta lammasta, vaikka tiesi, ettei minulla ollut osaamista sellaiseen. Maksoin hänen lääkkeensä, kun hänellä ei kuulemma ollut rahaa. Hänen puolisonsa sitten maksoi rahat minulle takaisin korkojen kera, kun oli työkokeilun loputtua kuullut asiasta. 

Vierailija
11795/11848 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lakimies.

Mä autoin naapurin muikkia, jonka mies kuoli. Sanoin että voin tehdä perukirjan, jos hän tilaa materiaalit valmiiksi. Annoin luettelon, mitä pitää tilata. Oli yksinkertainen juttu kylläkin, äkkiä kirjoitettu. Sain palkkioksi laivalta tuodun tar

Kyllä mäkin olen tehnyt perukirjat, vst tavalla.

Oli vielä omaisuutta, jouduin tekemään vähän työtäkin. Olin pariskunnan naapurina monta vuotta, autoin mm tyhjentämään romuhuoneet. Olivat meillä 2 jouluakin. 

Heidän lapset ovat kiireisiä, asuvat kaukana. Ehkä lapset eivät edes tajunneet tarjota mitään kummallisempaa, kun kenelläkään ei ole rahasta pulaa. Tuore leski halusi minun auttavan ja minä autoin.

Vierailija
11796/11848 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peräkärryt On Kulutustavaraa.Valot Reistaa ja Virtajohto Rikkoutuu.(Kokemusta muutama vuosikymmen M. Vaunun vedosta. " Ei Se Haittaa" jos kärryn Omistaja Vaihtaa  Säännöllisin Väliajoin  Uuteen. Neuvoin äskettäin Tarvitsijaa vuokraamaan  Tokmannilta. Melko uudet. Molemmat  Rikki.

Vierailija
11797/11848 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lakimies.

Lahjax tekee.Sana leviää........ Joutuu kohta Hoitaa KOko  Pitäjän  Asiat!  Nim. Kokemusta  On.

Vierailija
11798/11848 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noista häiden yhteislahjoista oli kaveripiirissä sellainen tapaus, jossa henkilö oli aluksi osallistumassa yhteislahjaan, mutta ei koskaan maksanut osuuttaan lahjasta.

Lahja oli lahjakortti, joten se ei sinänsä haitannut. Jätimme vain hänen nimensä pois kortista.

Tämä henkilö oli sitten jossain vaiheessa hääjuhlan tuoksinassa käynyt hissukseen lisäämässä oman nimensä korttiin. 

Mitä?! Kai sanoitte hänelle asiasta? Miten edes kehtaa!:D

Tästä tuli mieleeni: yhdessä työpaikassa pidettiin keräys jonkun eläkkeelle jäämistä tai pyöreitä täyttämisen kunniaksi. Minulla oli kortti ja rahakuori. Yksi työntekijä tuli rahapussia pyöritellen pöytäni ääreen ja sanoo että osallistuisi keräykseen. Annoin laittaa nimen

Olisin Viivannu yli ja Kirjoittanut. Ei maksanut.

Vierailija
11799/11848 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni sai aivoverenvuodon mutta selvisi siitä hyvin. Mutta se havahdutti hänen veljensä ilmoittamaan että meidän täytyisi nyt sitten myös jakaa omaisuutemme, ja mielellään heti.

Se, että meillä on oma adoptoitu lapsi ja olemme naimisissa ja työelämässä oli ihan sivuseikkoja.

Saimme kuulla että asuimme "sukutilalla" joka tuli jakaa miehen sukulaisille. Olemme yhdessä maksaneet itsemme kipeäksi maksamalla tilasta pitkän hinnan, appivanhempien velat, sisarosuudet, remontit ja investoinnit sekä rikkoneet itsemme työllä.

Lopputulema on se, että tämä veli käy perheineen appivaarin luona arvostelemassa hänen asumistaan (jonka me maksamme ja omistamme asunnon) ja haukkuu meitä muulle suvulle.

Varsinainen Puukon perhe.

Vierailija
11800/11848 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurini on jatkuvasti naama norsunveellä ja valittaa kaikille kaikesta. Hän yritti muutettuani tänne saada minua mukaansa huutamaan naapureille milloin mistäkin ja vaati että jättäisin aggressiivisia lappuja milloin pesutupaan ja milloin minnekin ja että siivoaisin muiden jälkiä koska siivoojat eivät hänen mielestään olleet hoitaneet töitään. Totesin että koska se ei kuulu minulle vaan siivoojille, alkoi hän nimitellä siivoojia kauheilla nimillä ja irvisteli. Hän myös tuli alkuun ovelleni ollessani etätöissä ja alkoi jankuttaa milloin mistäkin mitä joku naapuri oli tehnyt. Kun sanoin, että työajallani en ehdi tällaisia, hän kivahti, että mene nyt sitten takaisin sinne töihisi. Hänellä kun on aikaa kytätä milloin mitäkin, minulla taas ei ole. Nyt tämä on ottanut onneksi opikseen, kun olen useamman naapurin läsnäollessa ottanut sopivassa välissä puheeksi, että työajallani en toivo kenenkään tulevan oveni taakse paitsi jos on hätätil

Meidän taloyhtiössä on normaali työsopimus siivousfirman kanssa. Sopimuksen mukaan vain isännöitsijä saa puuttua siivoojien työhön. Mahd. siivouskyttääjillä ei siis ole mitään sananvaltaa eikä toimivaltaa ryhtyä omin päin siivoustarkastajaksi. Kaikki palaute siivouksesta annetaan isännöitsijälle siten kuin asukkaita on ohjeistettu, esim meillä on taloyhtiön nettisivulla lomake. Myös naapurit voivat valittaa kyttääjä-häirikkö-naapurista isännöitsijälle. Jos häiriö on liiallista, häirikkö voidaan häätää koko talosta ottamalla hänen asuntonsa haltuun. Jokaisella on oikeus kotirauhaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme