Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11848)

Vierailija
11521/11848 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-anoppi lupasi kännipäissään häälahjajalkalamppumme siskolleen palveluksesta, jonka olisimme exän kanssa  halunneet hoitaa rahalla. Monta vuotta muistutteli saituudestamme, ja siitä kuinka pettynyt siskonsa oli. Hänet tuntien oli käärmeissään ennenkaikkea siitä, ettei saanut tahtoaan läpi. Exä oli nössö, eikä saanut sanottua äidilleen, että hoitaa asian tätinsä kanssa itse. (Tämä oli eka kerta monen vastaavan tempun jälkeen, kun havahduin puolustautumaan ja sanomaan ex-anopille, että ei käy, korvaus hoidetaan itse.) Sen jälkeen pisteeni karisivat pysyvästi, tehostettuna perättömillä juoruilla minusta. Pääsin eroon perheestä!

Vierailija
11522/11848 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidilläni on ollut koko elämän kestävä uskomaton vaatimus. Sanoo sitä harvoin suoraan, koska tietää sen olevan kohtuutonta, mutta yrittää kaikin tavoin vihjailla tähän suuntaan ja toisinaan itkien raivostuu jos en suostu.

Hänen siis pitäisi saada päättää mitä muut ihmiset saavat tietää elämästäni. Hän yksin päättäisi mitä/miten kerron sukulaisille ja muille itsestäni. Esimerkiksi on hermostunut siitä kun kerroin isoäidilleni käyneeni rock konsertissa. Sitä "ei olisi pitänyt kertoa!!". Hän sitten pälpättää kaiken päivää itse keksimiään juttuja minusta, totta kai asiasta minun mielipidettäni kysymättä. Eikö MINUN pitäisi olla huolestunut omasta maineestani ja yksityisyydestäni?

Mutta eihän "Voisitko tehdä kaiken miten minä haluan aina ja piilottaa oman elämäsi ja antaa minulle täyden määräysvallan siihen, mitä muut saavat tietää sinusta" ole hyvä juttu sanoa ääneen. Pitää hoitaa kiertoteitse. Odot

Lievsti ilmaisten. Päässä pahasti vikaa, t: mies 61 vee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11523/11848 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin kaverille ruuvilaatikon, maalipytyn, tasoitepurkin ja muuta sälää kun remontimme oli valmis. Viikon päästä huomasin että tartten sitä maalia vähän sekä roppuja jotka annoin.

Kaveri laitto viestin onko 20€ näistä  ja jäikö 120 santapaperia...

En vastannut mitään.

Poistin nimen, numeron ja laitoin estot joka puolelle ja kävin kusella auton renkaan vieressä

Vierailija
11524/11848 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko laattasi takaisin ja mikä oli laattavarkaan selitys?

Vierailija
11525/11848 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdin tyttöporukalla tallinnan risteilylle. Naapuri sai tästä tietää, kun mieheni puhui ohi suunsa jutellessaan hänen kanssa. Siitä alkoi pommitus että mitä kaikkea voisin hänelle tuoda kun kerta sinne menen. Mm. Kalja ja lonkerolava olisi kelvannut. Kieltäydyin, sanoin että en lähde junassa roudaamaan mitään muuta kun omat tavarani ja laukkuni. Kuulemma olisi tietenkin maksanut omat juomansa. Sanoin, ettei ne kaljalavat siitä yhtään kevene vaikka maksaisikin. (Miksi ei olisi maksanut?!?!). Noh, pitkän pommittamisen jälkeen uskoi vihdoin ettei kauttani saa halpoja viinoja.

Palatessani naapuri oli kytillä ikkunassa, että enkö ihan tosissaan tuonut hänelle mitään. Suorastaan suuttui kun tajusi että minulla oli toinen käsi vapaana, millä olisin tietenkin voinut kantaa edes yhden kaljalavan hänelle.

Mikähän siinä on, että ihmiset eivät nykyään tajua mikä on lava? Et sinä sellaista kanna millään ilveellä vapaalla kädelläsi.

Vierailija
11526/11848 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikista härskein oletus oli varmaan tämä.

Puolisoni sisarus erosi ja auton vakuutus piti saada eksänsä nimistä toiselle henkilölle. Hänellä kun ei ole luottotietoja niin vakuutus omiin nimiin ei onnistunut. Pokkana laittoi minulle viestiä missä pyysi hetuani ja osoitetta, koska kaikki muut tiedot hänellä oli minusta jotta saisi vakuutuksen siirrettyä nimiini.

Hetken luin viestiä epäuskoisena. Miksi hän olettaisi että asettamalla minut tuollaiseen pakkotilanteeseen suostuisin? Ihminen ei muutenkaan saa laskuja hoidettua ja oli aikanaan tehtaillut entiselle ystävälleen isot velat, kun oli tämän tiedolla lainoja ottanut pikavippinä. Kieltäydyin tästä kunniasta.

Olisit ilmoittanut että koska auton vakuutus on lakisääteinen, vakuutusyhtiön on pakko myöntää se vaikka vakuutuksen ottajalla ei olisi luottotiedot kunnossa.

Jos ei ole rahaa, niin miten sen vakutuuksen ottaa? Toki vakuutustyhiön pitää se myöntää, mutta saa kuitenkin laskuttaa sen etukäteen.

Vierailija
11527/11848 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti mikä paska! T: mies 61 vee

Vierailija
11528/11848 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikallani ei pois lähtevien tilalle juurikaan palkata uusia vaan työt jaetaan jäljellä oleville. Alkaa olla aika väsynyttä meininkiä. Pomo kertoi, että hyvin on säästetty. Rahaa jäi viime vuodelta 100ke yli budjetin. Tästä kiitokseksi saatiin lippikset.

Aikoinaan kasaantui toisten töitä pilvin pimein Ilman mitään kiitosmainintaa,päin vastoin. Onneksi heräsin. Työpsykoloki tuplasi kesälomani.    Lääkäri määräsi kylpyläkuntoutuksia.(korvauksena monen henkilön töistä.)

Vierailija
11529/11848 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä ei huvita enää grillata kun käydään mun veljen luona. Autetaan paljon, tehdään. myös ruuat ja ostetaan ne. Mutta jos aletaan grillata veli kutsuu kavereitaan ja haluaa että me ostetaan niin paljon että kaikille riittää. Lisäksi antaa meidän hänelle viemiä tavaroita ja ruokia vähävaraisille kavereilleen sillä ajatuksella että me tuodaan kyllä lisää. Jouduin tiukasti sanomaan että sinua kyllä autetaan mutta meillä ei ole varaa olla koko kylän sosiaalitoimisto. Varsinkin kun yksikin niistä kavereista saa hyvää eläkettä mutta pelaa rahansa. Nykyään piilotetaan esim kahvit ja vessapaperit ja annetaan käyttöön vähän kerrallaan. Saa itse ostaa osan. 

Vierailija
11530/11848 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin veljelläni kerran lastenvahtina. Oli niin raskasta, että nukahdin toviksi ennen kuin jaksoin lähteä kotiin. Veli maksoi kyllä matkat ja oli jotain syötävää. Palkkaa ei kuitenkaan maksanut. Sanoi, että vähennetään velkaa vippaamistani rahoista. Törkeää. Sehän on ihan eri asia. En mennyt toiste. Ei kyllä kysyttykään.

Jos olit lainannut veljeltäs rahaa etkä ollut maksanut takaisin, eiköhän tämä ollut veljesi tapa saada rahansa takaisin palveluna.

Kommentoi ilmeisesti joku pummi. Erottuvat kommenteineen joukosta.

Vierailija
11531/11848 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini pyysi auttamaan hääjärjestelyissä. Pöljänä suostuin.

Visi päivää esivalmisteluja plus juhlapäivän aivan jäätävän isot tiskaukset yms.

Hääyönä ei ollut nukkumapaikkaa, koska oli pitkänmatkan vieraille varattu.

Sain 200 koko hela paskasta ja automatkojen kustannukset omalla rahalla.

NNNNNEEEEEVVVVVEEEEEERRRRRR again.

Vierailija
11532/11848 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena oli muutama tälläinen nuori naishenkilö baareissa tms, että ostatko mulle juoman. Sitten jäi juttelemaan vähän aikaa ja siihen se jäi. Tulipa tapaus, joka otti juoman, sanoi kiitti ja häipyi paikalta. Siihen loppui ostaminen. Apinaa skojataan.

Vierailija
11533/11848 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessapaperia ja hygienia tarvikkeita. Vtun wt

Vierailija
11534/11848 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena oli muutama tälläinen nuori naishenkilö baareissa tms, että ostatko mulle juoman. Sitten jäi juttelemaan vähän aikaa ja siihen se jäi. Tulipa tapaus, joka otti juoman, sanoi kiitti ja häipyi paikalta. Siihen loppui ostaminen. Apinaa skojataan.

*koijataan. Noin muuten paska tarina.

Vierailija
11535/11848 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri lainasi reppuani viikonloppureissulle ja palautti sen vetoketju hajonneena. Sanoi vaan, että se jotenkin hajosi eikä tarjoutunut mitenkään korvaamaan asiaa. Yli satasen reppu kuitenkin uuteva vaikka olikin jo pari vuotta vanha. En jotenkin kehdannut sanoa mitään vaikka harmitti. Enää en hänelle lainaa mitään. 

Vierailija
11536/11848 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku lainaa sulle rahaa, nii sä oot käyttäny sen summan etukäteen sun seuraavista rahoista. Täten olet velvollinen maksamaan lainaamasi summan takaisin. Se joka tätä asiaa ei tajua, nii sellaselle ei kannata lainata penninpyörylää. Ei kelpaa tekosyyt eikä selitykset. Vaihtoehtona on ottaa pantti, jos kyse isommasta summasta. 

Joittenki ihmisten kans pitää vaan osata pelata oikein, jos haluaa välttyä kusetukselta. 

Vierailija
11537/11848 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi helvetti mikä paska! T: mies 61 vee

Mihinkähän nimimerkkimies mahtaa tällä viitata?

Vierailija
11538/11848 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoin siskoa muutossa, olin itse opiskelija. Sain muuttokuormasta jokusen huonekalun, jotka sisko suureellisesti lahjoitti muiden edessä.

Myöhemmin tuli toki lasku perässä.

Kauppahinta on sovittava etukäteen ja asiasta pitää olla yhteisymmärrys.

Vierailija
11539/11848 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari vuotta sitten toteutin pitkäaikaisen haaveeni ja ostin oman hevosen. Tätini oli luvannut alakouluikäisille lapsilleen, että he pääsevät koko kesäksi luokseni auttamaan (täysihoitotallissa asuvan) hevoseni hoitamisessa ja ratsastamisessa ja minä vieläpä maksan tästä auttamisesta heille taskurahaa. No eivät päässeet. Emme edelleenkään ole puheväleissä.

Vierailija
11540/11848 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä lasku varastointikustannuksista, tyyliin 100€/ kuukausi, t: mies 61 vee