Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11856)

Vierailija
9061/11856 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoruuden muistoja;

Kaveri ei ottanut minua mukaansa kylältä kaupunkiin kesällä, kun olin 17 v, vaan toisen kaverinsa, joka oli 18 v. 

Vähän kipuilin, mutta ymmärsin. (poikia kaikki)

Tilanne ei muuttunut, kun täytin syksyllä 18 v. 

Seuraavana kesänä - loppukesästä kelpasin kuskiksi (omilla bensoillani näille kahdelle).  Oli oma auto mennyt ojaan katolleen.

Kahden reissun (juoppokuskina) jälkeen sanoin, ettei ole bensarahaa ja pitää opiskella ylioppilaskirjoituksia varten.

Näin myöhemmin tyyppiä ja kysyin mitä olette tehneet viikonloppuisin, kun kummallakaan ei ole autoa.

Joku amiskaveri kaupungista oli kuulemma hakenut ja palauttanut heidät kaupungista kylille eli ajoi 100 km + kaupunkirälläys omaan piikkiin.

No ei tuokaan kovin kauan kestänyt.

En tajunnut tästä mitään.

Se on vähän huolestuttava. Minulle ei ainakaan tuottanut ongelmia.

Vierailija
9062/11856 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sukulaiselta kutsun lapsensa ammattkoulun valmistujaisjuhliin, ilmoitin että en pääse tulemaan niin tuli viesti mihin tilinumeroon voin maksaa lahjan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9063/11856 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä äidit jotka lupaa sukulaisille vaikka mitä puolestasi.

- äitini lupasi, että toimin sukulaiaperheille usean viikon ajan autokuskina kotikaulungissani. Mulla oli kesätöitä ja opiskelin.

- äitini antoi sukulaislapsille arvokkaat keräilysarjakuvat jne. Menetin 300e edestä tavaraa.

- äitini lupasi, että hoidan koko kesän itsetuhoista sukulaislasta, jotta lapsi pääsisi pois suljetulta osastolta ja oma äiti ei häntä uakaltanut ottaa.

Jne

Minun äitini lupailu ei rajoittunut pelkästään sukulaisiin. Naapureille ja työkavereillekin luvattiin, että kyllä minä voin hoitaa milloin minkäkin asian. Tämä oli vielä aikaan ennen kännyköitä ja sähköposteja, joten jouduin luistamaan jopa omista sovituista menoista enkä saanut ilmoitettua siitä muille. Tiedän, että olin tuohon aikaan säälittävä lapanen, jota äitini käytti härskisti hyväkseen. Minut syyllistettiin tehokkaasti tyyliin "muttakun minä lupasin Seijalle, että se saa sinulta sinne kyydin ja nyt se jo odottaa siellä kassien kanssa ja olis se minullekin kauhean noloa kun lupasin ja Seijallekin tulee paha mieli" jne. 

Vierailija
9064/11856 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun pitäis hankkiutua meidän koirista eroon, koska siskon lapsi pelkää niitä. Koirat on todella rauhallisia ja siskon perheen vierailujen ajan ovat ulkona. Sekin ilmeisesti on liikaa että lapsi näkee koirat ikkunasta....[/quote

Pyydä siskoa hankkiutumaan lapsestaan eroon. Jestas. Mikä pokka!]

Taitaa olla se lapsi joku ylisuojeltu sosiaalitapaus.

Vierailija
9065/11856 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtuttu, joka asui lähellä kotiani pyysi hakemaan lähikaupungista jostain iltatilaisuudesta eli aamuyön puolella. Minulla herätys töihin klo 5 ja nihkeätä on kulukorvauksien maksu ja vastapalvelukset aiemminkin olleet tällä tyypillä.

Syynä, ettei tarvitse tulla taksilla 25 km, minkä kyllä ymmärrän, joten minä voin joustaa ja ajaa 50 km aamuyöllä. Oli hyvin närkästynyt, kun en suostunut.

Vierailija
9066/11856 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin nuorukainen, naapurin setä pyysi aina saunomaan kanssaan

Sattuiko se?

Vierailija
9067/11856 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exän kaveri kysyi, jos voisin ottaa pikavipin ja antaa rahat hänelle ha hän sitten maksaisi kuukausittain takaisin minulle. Itse ei enää saanut pikavippejä kun oli luottotiedot menettänyt. En viittiny auttaa tässä asiassa.

Vierailija
9068/11856 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna joulun alla naapurini myhäili tyytyväisenä pihallaan humalassa ja katseli kun tein lumitöitä. Kysäisi siinä sitten pokkana, että haluanko tulla kylään hänen makuuhuoneeseen lämmittelemään pakaroitani. Hän siis naimisissa, kuten myös itse

Vierailija
9069/11856 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein aiemmin vain keikka työtä ja töitä on ollut aika heikosti koronan ja kaiken vuoksi, niin olen silloin tällöin auttanut sukulaisia eri tavoin ja saanut heiltä pienen maksun tai ruokaa palkaksi. Nyt sain onneksi vakituisen paikan ja säännölliset työajat. Kaikki paitsi yksi sukulainen ovat onnitelleet ja olleet iloisia töihin pääsystäni. Tämä yksi sukulaiseni hermostui tästä ja vaati että irtisanoudun heti, koska hän tarvitsee apua silloin tällöin ja sitä apua on saatava juuri silloin ja heti kun hän haluaa.  Juu, hän halusi että lopetan juuri aloittamani päivätyön ja jatkan kotiapunaan ruokapalkalla. 

Tää vetää sanattomaksi jo tässäkin ketjussa. Tuon sukulaisesi kanssa ei pidä olla missään tekemisissä.

Nimim. itsekin pikkuhiljaa oppinut sanomaan ei mulkuklle

Vierailija
9070/11856 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dille dong kirjoitti:

Sain sukulaiselta kutsun lapsensa ammattkoulun valmistujaisjuhliin, ilmoitin että en pääse tulemaan niin tuli viesti mihin tilinumeroon voin maksaa lahjan.

Mielestäsi siis lahja annetaan vain, jos osallistutaan juhliin?

Vierailija
9071/11856 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pakettiautoilijalla kavereita, niin arvatkaa kuinka paljon kavereita on huoltoyrittäjällä jolla on Hiluxissa lumiaura... 

Mun miehellä ja kaverillaan on sellainen kahden miehen huoltoyhtiö, tekevät mm. pihojen lumitöitä talvella ja puutarhahommia kesällä.  Asumme kuuden perheen paritaloyhtiössä, jonne yhtiökokous on raha säästääkseen päättänyt olla hankkimatta huoltoyhtiön palveluja, lumityöt tehdään "talkoilla ja kukin vastaa omistaan". Mies tekee meidän lumityöt sillä Hiluxilla, ennen kun lähtee töihin ja se herättää närää. Pitäishän sen nyt koko piha hoitaa ilmaiseksi kun on työkalut ja kaikki. Yks rouva haluais että mieheni lähtisi töihinsä samaan aikaan kuin hän, ja ajaisi hänen työpaikkansa kautta että saisi ajaa aurattuja jälkiä töihin. 

Mies on kieltäytynyt hoitamasta talonyhtiön lumitöitä ilmaiseksi, koska se olisi pois hänen maksavilta asiakkailtaan ajankäytön osalta. Joka yhtiökokouksessa tämä on tapetilla ja hänellä on aina kohtuuhintainen tarjous millä hinnalla sitoutuisi tekemään lumityöt, mutta aina se katsotaan kalliiksi kun "tekee se omansakin ilmaiseksi". Ja toki moni kaverikin on esittänyt että mies voisi "ohikulkiessaan vähän töniä" lumikasoja. 

Eräs ystäväni joutui sairaalaan just siinä, kun oli ne pahimmat lumikelit tällä talvella. Kotiutumisen jälkeenkin on toipilas pitkään.  Sille mies kävi pyytämättä ja ilmaiseksi tekemässä lumityöt kadulta ovelle, että taksi pääsee pihaan eikä tarvitse toipilaana kolata. Kaveri kiitti "auratonttua" Facessa ja siitä seurasi kateellisten marmatusta siitä miten epäreilua on että toisille tehdään lumityöt ja toisille ei.

Vierailija
9072/11856 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dille dong kirjoitti:

Mielestäsi siis lahja annetaan vain, jos osallistutaan juhliin?

Jos on vieraampi sukulainen, niin sitten näin. Läheisemmät erikseen.

Vierailija
9073/11856 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on pakettiautoilijalla kavereita, niin arvatkaa kuinka paljon kavereita on huoltoyrittäjällä jolla on Hiluxissa lumiaura... 

Mun miehellä ja kaverillaan on sellainen kahden miehen huoltoyhtiö, tekevät mm. pihojen lumitöitä talvella ja puutarhahommia kesällä.  Asumme kuuden perheen paritaloyhtiössä, jonne yhtiökokous on raha säästääkseen päättänyt olla hankkimatta huoltoyhtiön palveluja, lumityöt tehdään "talkoilla ja kukin vastaa omistaan". Mies tekee meidän lumityöt sillä Hiluxilla, ennen kun lähtee töihin ja se herättää närää. Pitäishän sen nyt koko piha hoitaa ilmaiseksi kun on työkalut ja kaikki. Yks rouva haluais että mieheni lähtisi töihinsä samaan aikaan kuin hän, ja ajaisi hänen työpaikkansa kautta että saisi ajaa aurattuja jälkiä töihin. 

Mies on kieltäytynyt hoitamasta talonyhtiön lumitöitä ilmaiseksi, koska se olisi pois hänen maksavilta asiakkailtaan ajankäytön osalta. Joka yhtiökokouksessa tämä on tapetilla ja hänellä on aina kohtuuhintainen tarjous millä hinnalla sitoutuisi tekemään lumityöt, mutta aina se katsotaan kalliiksi kun "tekee se omansakin ilmaiseksi". Ja toki moni kaverikin on esittänyt että mies voisi "ohikulkiessaan vähän töniä" lumikasoja. 

Eräs ystäväni joutui sairaalaan just siinä, kun oli ne pahimmat lumikelit tällä talvella. Kotiutumisen jälkeenkin on toipilas pitkään.  Sille mies kävi pyytämättä ja ilmaiseksi tekemässä lumityöt kadulta ovelle, että taksi pääsee pihaan eikä tarvitse toipilaana kolata. Kaveri kiitti "auratonttua" Facessa ja siitä seurasi kateellisten marmatusta siitä miten epäreilua on että toisille tehdään lumityöt ja toisille ei.

Se on aika yleistä, jos omistat jotain koneita, sähkökäyttöiset ruohonleikkurin ja pensasleikkurin, porakoneen, ikkunanpesurin, niin naapurit olettavat että ne ovat heidänkin käytössään korvauksetta milloin tahansa. Kesähuvilamme naapurit kyselevät jatkuvasti lainaksi venettä, sähkögrilliä, painepesuria ja jopa meidän sähköllä toimiva polttava wc pitäisi naapurille lainailla. Saa nähdä, milloin yrittävät lainata meiltä aggregaattia, kun sähkö on nyt niin kallista.

Vierailija
9074/11856 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli luvannut enolleni, että hän voi tulla joulupäivänä meille syömään kun muut sukulaiset eivät häntä heille halua. Mainitsi minulle asian jouluaattona ohimennen puhelimessa tyylin "että enosi tulee sitten huomenna teille syömään". 

Perheetön enoni on idiootti, joka pelottelee ja haukkuu lapsia huvikseen, jos saa lapsen itkemään niin aina parempi, kun lapsia pitää "karaista".  Hän kävi meillä kesällä grillaamassa ja sen jälkeen ilmoitin että meille ei ole tulemista, en jaksa enää hänensekoiluaan, "huumoriaan" ja lasten pelottelua. Ja lisäksi hän syö yhtä paljon kuin koko perheemme (2 aikuista, 2 teiniä ja ala-aste ikäinen) yhteensä ja juo kaiken alkoholin jonka löytää. 

Ilmoitin äidilleni että eno on tervetullut heti kun hän korvaa viime käynnillänsä aiheuttamat menot ja rikkomiset, tyhjensi mm. mieheni yli sadan euron viskipullon ja juhliin säästetyn shampanjan, rikkoi sitten keräämiäni astioita useamman kappaleen (tiputtu tahallaan kiveykselle) ja potkaisi autoni oven sisään kun käskin hänen häipyä, huusi lapsilleni ja sai pienimmän näkemään painajaisia useampana yönä. Lisäksi hajosi puutarhakalusteita ja istutuksia ja sekoilu loppui vasta kun poliisipartio haki hänet pois. Paikalla oli useampi sukulainen näkemässä kaiken ja yrittämässä estää häntä, mutta äitini ei suostu uskomaan minkälainen veljensä on.

Kirjoitan tätä nyt tapaninpäivänä ja luojan kiitos, enoani ei eilen näkynyt.

Vierailija
9075/11856 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit on pahimmat lupailijat lasten kustannuksella. Onneksi ei eno ilmestynyt jouluruualle.

Tehkää jatkossa todella selväksi, että ei mene lupailee kenellekään kysymättä käykö.

Oma äitini teki vastaavia turhan usein. Piti lopulta hermostua todella rajusti, ennen kuin tajusi mitä kaikkea hänen tempaukset aiheutti.

Zemppiä kaikille joilla omat vanhemmat rasittaa lupaimillaan palveluksilla ulkopuolisia.

Vierailija
9076/11856 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen oli luvannut, että minä kielitaitoisena voisin toimia tulkkina eräässä kaupungin virallisemmassa tilaisuudessa, jossa oli läsnä vieraita mm. Saksasta ja Venäjältä.

Eipä minulta etukäteen kysytty mitään vaan mulle vaan sanottiin, että "sinä sitten tulet tulkkaamaan puheita ym."

Vierailija
9077/11856 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas tulee kassalle ja pyytää lyhentämään hänen villatakin hihoja. Herrasmies-takin hihoissa on halkiot ja auki leikatut napinläpi. Kerron hänelle, että hinnaston mukaan tämän mallisen hihan lyhennys maksaa 67-85e.

Asiakas:  Ei, ei, sä et nyt ymmärrä, tästä pitää vain leikata tämän verran. 

Vierailija
9078/11856 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla naapurin vanhamies tuli postilaatikolle samaan aikaan kanssani. Alkoi siinä sitten flirttailun yritystä, ja kun olin ihan etten ymmärtäisi, sanoi suoraan että kyllä olis kiva vispailla sun kans joskus koko viikonloppu. Siis törkeää!!! Ollaan molemmat naimisissa ja ikä eroa edukseni 25 vuotta. Naspureita oltu 7 vuotta. Hyi helvetti #%/&* Vasta kyllä katson milloin menen hakemaan postini.

Vierailija
9079/11856 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulainen oli luvannut, että minä kielitaitoisena voisin toimia tulkkina eräässä kaupungin virallisemmassa tilaisuudessa, jossa oli läsnä vieraita mm. Saksasta ja Venäjältä.

Eipä minulta etukäteen kysytty mitään vaan mulle vaan sanottiin, että "sinä sitten tulet tulkkaamaan puheita ym."

Näihin auttaa vanha kysymys, "paljonko siitä maksetaan".

Vierailija
9080/11856 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä löytyy, eräs kaukainen sukulainen laittoi aikoinaan vanhempieni kautta viestiä että minäkin olen tervetullut tyttärensä kesähäihin (vanhemmat siis oli ihan virallisesti kutsuttu). Ilmoitin että tulen mielelläni kunhan saan myös virallisen kutsun, minkään välikäsien kautta en tule. 

Yllättäen ei kutsua näkynyt, halusivat paikalle tiskariksi/lapsenvahdiksi/juoppokuskiksi, ja ilmaiseksi tietenkin. Kovasti yrittivät muutaman viikon houkutella mutta toistin samaa mitä ennenkin - virallinen kutsu jossa lukee täsmälleen sama kuin muillakin vierailla.