Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11856)

Vierailija
9081/11856 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dille dong kirjoitti:

Sain sukulaiselta kutsun lapsensa ammattkoulun valmistujaisjuhliin, ilmoitin että en pääse tulemaan niin tuli viesti mihin tilinumeroon voin maksaa lahjan.

Mielestäsi siis lahja annetaan vain, jos osallistutaan juhliin?

Jos on vieraampi sukulainen, niin sitten näin. Läheisemmät erikseen.

Eli lahja on vain sun tapasi maksaa juhlien tarjoiluista eikä suinkaan muistaa ja palkita esim ammattiin valmistunutta vuosien ahkerasta työstä?

Vierailija
9082/11856 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin opiskeluaikoina pienessä yksiössä keskustassa, rautatieaseman vieressä. Yksi ystävä kävi usein kylässä, kun hänellä oli jotain työjuttuja tms. Ystävä oli kiva, toi aina ruokaa mukanaan ja hyvin mahduttiin samaan yksiöön yöpymään. Ystävä kävi välillä aika usein, mutta menihän se. 

Kerran tämä ystävä kysyi sitten voisiko hänen kaverinsakin tulla yökylään. Se sopi, ajattelin, että meneehän se yhden kerran. Poikaystäväkin kävi ja sekin oli ok. Mutta sitten alkoi tulla pyyntöjä, että voisiko hänen kaverinsa tulla vaikka hän ei itse tulekaan. Taisin hämmennyksissäni yhden kaverin majoittaakin, koska olin nuori enkä uskaltanut sanoa ei. Mutta sitten kun näitä pyyntöjä alkoi tulla tämän tästä, että voiko joku kummintutunkaima tulla yökylään, laitoin majoitusliikkeen ovet kiinni. Asuin tosiaan yksiössä ja oli jokseenkin kiusallista nukkua täysin tuntemattomien tai puolituttujen ihmisten kanssa samassa huoneessa. Monesti nämä vieraat myös olivat myöhään kaupungilla ja mulla taas saattoi olla aikainen herätys töihin tai luennolle.

Kun en enää majoittanut ystäväni tuttuja ja kavereita, ystävyyskin hiipui sen jälkeen. Jäi vähän hyväksikäytetty olo.

Nyt osaan jo sanoa napakasti ei, mutta kuten aiemminkin tässä ketjussa on todettu, monet tytöt kasvatetaan palvelemaan toisia ja siitä sitten seuraa kaikenlaista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9083/11856 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni tuli viettämään meille joulua lastensa kanssa. Joulun jälkeen avautui kuinka paha mieli lapsilleen oli tullut ( yli 15v. molemmat hänen lapset) kun meidän lapset sai enemmän lahjoja pukilta. Meillä ydinperhe, lahjoja minulta, mieheltä ja molempien sukulaisilta ja kummeilta. Ja ihan normi määrä paketteja ja ei mitään kalliita lahjoja saaneet. Hän eronnut ja ex-miehen luona lapsilleen sitten joulupäivänä sen puolen suvun lahjat ja " toinen jouluaatto" joten tietenkin lapsensa saivat meillä vain puolet lahjoistaan. Minun olisi pitänyt tajuta karsia sivuun puolet lahjoista ja antaa ne myöhemmin heidän lähdettyään. Eipä käynyt mielessä kun noin isoja lapset olivat ja tiesivät että heille tulossa lisää lahjoja seuraavana päivänä.

Vierailija
9084/11856 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja perusteles nyt vielä mikä neljän tunnin unissa hiertää, miksi käyttäydyin huonosti muka ja miksi poikaystävällä yöpyminen on niin kamalaa? Haluan kuulla koska mua ärsyttää tää teinityttöjen järkyttävässä kurissa pitäminen samaan aikaan kun kundeja ei sido mitkään velvollisuudet.

Älkää enää jankatka.

Vierailija
9085/11856 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräävät sukulaiset on hauskoja. Minutkin on määrätty kummiksi ja takaamaan lainaa. Kun en suostunut, sain syyt niskoilleni. Määrääjä ei saanut mitään. Nyt pitäis majoittaa juoppo serkku koska hänen vaimonsa toimi viimeinkin järkevästi ja heitti ukon ulos.

Vierailija
9086/11856 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin tehnyt vain pyydetyn ja sovitun työn- ei tarvitse olla hyväksikäytettävä orja kenellekään. Itse lomitin siskolle,ilmaiseksi. Lehmät ja nuorkarja, viikonkin. Useita kertoja. YHHTEISKUNNAN ELÄTIKSI haukkui päin silmiä.Olin uupunut omassa virkatyössäni ja olin sairaslomalla. Ja nyt samaa eukkoa pitää joka viikko ottaa mukaan ,ajaa 40 km tilaisuuksiin, ei maksa milloinkaan kyytiään. Olen miettinyt,että nostan kissan pöydälle,viimeinkin.

Mulle kävi vähän samoin. "Tule auttamaan vähän tänne kun olet joutavana kesälomasi ajan. En mennyt toiste vähän "auttamaan". Oli puurtamista aamusta iltaan, lehmien ja lampaiden hoitoa, lasten perään kattomista, siivousta, tiskausta, ruuanlaittoa. Pääsivät kuulemma ite kerrankin vähän lomalle.

Olisivat ottaneet lomittajan mutta ei, siskon sai ilmatteeks.

Vierailija
9087/11856 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä tarinoita on varmaan satoja samanlaisia, mutta laitanpa nyt kumminkin kun hiertää tällainen:

Kutsutaan sinkku jouluksi muka hyväähyvyyttään päivälliselle "ettei sun tarvi olla yksin".

Sitten kun he ovat päättäneet kellonajan niin otetaankin yllättäin esiin joulupukin tamineet ja käsketään esiintymään pukkina perheen lapsille.

Joo kiva varmaan sille perheelle kun oli ilmainen pukki mut ei mulle sinkulle jolle ei viitsitty etukäteen edes kertoa suunnitelmasta saati kysyä sopiiko se.

Olikin sit viimenen jouluvierailu siinä perheessä ja luultavasti ystävyytemme hiipuukin tämän jälkeen.

Vierailija
9088/11856 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri halusi lainata autoa, rahaa, ottaa käyttöön meidän häkkivaraston, tehdä tilisiirtoja minun pankkitilin kautta.

Vierailija
9089/11856 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dille dong kirjoitti:

Sain sukulaiselta kutsun lapsensa ammattkoulun valmistujaisjuhliin, ilmoitin että en pääse tulemaan niin tuli viesti mihin tilinumeroon voin maksaa lahjan.

Eli lahja on vain sun tapasi maksaa juhlien tarjoiluista eikä suinkaan muistaa ja palkita esim ammattiin valmistunutta vuosien ahkerasta työstä?

Jos kyseessä on henkilö, jota en ole koskaan tavannut ja kutsukin on laitettu vain lahjojen toivossa, niin sitten näin.

Vierailija
9090/11856 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dille dong kirjoitti:

Jos kyseessä on henkilö, jota en ole koskaan tavannut ja kutsukin on laitettu vain lahjojen toivossa, niin sitten näin.

Kas. Maalitolpat siirtyi kesken keskustelun.

Vierailija
9091/11856 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dille dong kirjoitti:

En täysin ymmärrä, mitä tarkoitit maalitolppien siirtymisellä. Valmistujaisten aikoihin tulee kutsupyyntöjä sellaistenkin sukulaisten juhliin lahjojen toivossa, joka ei ole koskaan edes tavannut ja joiden vanhemmista kuulee vain, kun he ovat jotakin vailla. En osallistu sellaisen sukulaisen lapsen valmistujaisiin, jota olen viimeksi tavannut joskus lapsena. Jos on läheisempi sukulainen, jonka valmistujaisiin ei pääse, vaikka muuten olisi mennyt, voi laittaa tilille lahjarahan

Vierailija
9092/11856 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up up

Vierailija
9093/11856 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyrkkeilyn ohjaaja määräsi jostain rangaistuksen valmennettavalleen. Tyypin olisi pitänyt maksaa rahaa minun tilille ja minun antaa rahat ohjaajalle.

Vierailija
9094/11856 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurini tiesi minun järjestävän Uuden Vuoden -kutsut, olin pyytänyt myös hänet meille juhlimaan, mutta oli jotain muuta menoa kuulemma.

Olen siivonnut ja järjestänyt taloamme eilisen ja tämän päivän sekä laittanut valmiiksi tarjottavia. Tänään naapurini tuli ja alkoi vaatia minua kuskiksi, hänen piti päästä kauppaan ja hautuumaille. Kerroin että en tosiaankaan voi lähteä nyt mihinkään, ekat vieraat ovat tulossa hetkenä minä hyvänsä ja vielä on tehtävää mm. nukkumispaikkojen laittamisessa yöpyjille. Naapurini ilmoitti ettei se ole tärkeää, hänen pitää nyt päästä kauppaan ja haudoille!!! Enpä lähtenyt kuskiksi, eikä miehenikään, käskin kysyä muilta, mutta eipä muidenkaan naapurien autot näyttäneet starttaavan. Nyt täällä on jo iloinen meininki menossa, suurin osa naapureista mukana ja päätin käyttää hengähdys taukoni tämän näpyttelyyn!

Hyvää Uutta Vuotta kaikille! 

Vierailija
9095/11856 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dille dong kirjoitti:

En täysin ymmärrä, mitä tarkoitit maalitolppien siirtymisellä. Valmistujaisten aikoihin tulee kutsupyyntöjä sellaistenkin sukulaisten juhliin lahjojen toivossa, joka ei ole koskaan edes tavannut ja joiden vanhemmista kuulee vain, kun he ovat jotakin vailla. En osallistu sellaisen sukulaisen lapsen valmistujaisiin, jota olen viimeksi tavannut joskus lapsena. Jos on läheisempi sukulainen, jonka valmistujaisiin ei pääse, vaikka muuten olisi mennyt, voi laittaa tilille lahjarahan

Tässä ei ollutkaan kyse uppo-oudoista sukulaisista ja se oli sitä maalitolppien siirtelyä.

Vierailija
9096/11856 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskon mies jätti ja hänellä on tulossa ensimmäinen joulu yksin. Itki ja valitti yksinäisyyttään, luuli varmaan että kutsun hänet meille... Haluan pitää onan perheen kesken joulun kiitos!

Huhhuh! Oma siskosi?! Minä kutsuin ystäväpariskunnan, koska rouva oli juuri menettänyt sairaan äitinsä ja olivat saaneet keskenmenon. Yksin jäänyt sisko saisi tulla vaikka loppuvuodeksi, jos siltä tuntuu.

Vierailija
9097/11856 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dille dong kirjoitti:

Me ei kyllä kutsuttu lapsen yo-juhliin ketään lahjan toivossa. Kutsuttiin sellaisiakin sukulaisia ja tuttuja joita ei olla pitkään aikaan nähty ja sen takia kun ei olla nähty pitkäään ja isommat juhlat on hyvä syy luontevasti nähdä. Ja monen kanssa ollaankin sen jälkeen oltu enemmän tekemisissä. Ei kaikkea tarvitse ajatella niin negatiivisesti.

Vierailija
9098/11856 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni lapsi pyysi kesällä tulemaan omansa ja kaverinsa yhteiseen yo-juhlaan. Kutsussa oli mukana tilinumero, johon vieraat saivat laittaa rahaa omatuntonsa mukaan ylioppilaiden yhteistä etelänlomaa varten. Kiitimme kutsulle ei.

Samaisen serkun iäkäs äiti täytti pyöreitä vuosia ja serkku oli laatinut juhlakutsun. Kutsussa toivottiin, että vieraat laittaisivat rahaa omatuntonsa mukaan annetulle pankkitilille. Muunlaiset lahjat olivat kiellettyjä.

Kiitimme sillekin kutsulle ei.

Vierailija
9099/11856 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo pukki kirjoitti:

Näitä tarinoita on varmaan satoja samanlaisia, mutta laitanpa nyt kumminkin kun hiertää tällainen:

Kutsutaan sinkku jouluksi muka hyväähyvyyttään päivälliselle "ettei sun tarvi olla yksin".

Sitten kun he ovat päättäneet kellonajan niin otetaankin yllättäin esiin joulupukin tamineet ja käsketään esiintymään pukkina perheen lapsille.

Joo kiva varmaan sille perheelle kun oli ilmainen pukki mut ei mulle sinkulle jolle ei viitsitty etukäteen edes kertoa suunnitelmasta saati kysyä sopiiko se.

Olikin sit viimenen jouluvierailu siinä perheessä ja luultavasti ystävyytemme hiipuukin tämän jälkeen.

No huhhuh! Tapahtuiko tuo siis nyt jouluna 2022? Parasta vaan katkaista kylmänviileästi välit sellaisiin "ystäviin".

Vierailija
9100/11856 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serkkuni lapsi pyysi kesällä tulemaan omansa ja kaverinsa yhteiseen yo-juhlaan. Kutsussa oli mukana tilinumero, johon vieraat saivat laittaa rahaa omatuntonsa mukaan ylioppilaiden yhteistä etelänlomaa varten. Kiitimme kutsulle ei.

Samaisen serkun iäkäs äiti täytti pyöreitä vuosia ja serkku oli laatinut juhlakutsun. Kutsussa toivottiin, että vieraat laittaisivat rahaa omatuntonsa mukaan annetulle pankkitilille. Muunlaiset lahjat olivat kiellettyjä.

Kiitimme sillekin kutsulle ei.

Höh, olisi ollut ainakin mulle mieleen. Helppoa, kun rahalla selviää, eikä tarvi miettiä, mikä olisi sopiva lahja. Sellainen, josta olisi jotakin iloa saajalle.