Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11853)

Vierailija
8261/11853 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olimme kuudennella luokalla kun kaverini tuli meille yökylään, asia oli sovittu vanhempiemme kanssa ja kaiken piti olla ok. No, Janna tuli meille ja antoi äidilleni paksuhkon vihkosen, johon oli kirjoitettu ohjeet miten Janna haluaa esim. voileipänsä, mitä ruokaa ja miten tehtynä hän syö, miten sänky pitää laittaa ja iltatoimien ohjeet. Äitini selasi vihkosen läpi, antoi sen Jannalle ja sanoi, että vieras syö samaa ruokaa kuin talonväki ja voi itse tehdä voileipänsä jos hänen tekemänsä eivät kelpaa. 

No, muutama tunti meni ja äitini joutui soittamaan Jannan vanhemmille, että hakevat tyttönsä kotiin syömään ja nukkumaan. Siihen mennessä Janna oli saanut täydellisen hermoromahduksen väärin tehdyistä voileivistä, vääristä muroista ja lopulta itki nähdessään väärän väriset lakanat. Myöhemmin selvisi että hänellä oli jokin autismin kirjon diagnoosi, mutta vanhenpansa halusivat "kokeilla" onnistuuko yökyläily.

Ei kovin "härski pyyntö". Ehkä olisi sujunut paremmin, jos tytön vanhemmat olisivat kertoneet tytön uniikkiudesta sinun vanhemmillesi ennakkoon.

Vierailija
8262/11853 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minä ainakin vanhempana pidän tasan tarkkaan huolta siitä, että lapsi elää minua leveämmin. Siis tietysti. Sehän minun rakas oma lapseni. Juutas mitä ihmissaastaa täällä on... etteikö oma lapsi muka ansaitse parempaa kuin itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8263/11853 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt töitä kotoa käsin jo vuosia ja koronan tultua miehenikin siirtyi etätöihin, joten rakensimme laajennuksen johon saimme mm. lapsille omat huoneet ja kunnollisen äänieristetyn 50 neliön TYÖtilan, johon pääsee myös ulkoa oman sisäänkäynnin kautta. Nyt sukulaiset keksivät että työtila => majoitustila! Heti kun kesä alkoi lähestyä olemme saaneet useamman puhelun viikossa ja aina joku on majoitusta vailla.

Useimmat saavat sanottua tuskin "Hei!" kun jo kyselevät, tai useimmiten vain ilmoittavat, että tulevat meille yöksi-pariksi-viikoksi kun meillä on nyt niin hyvin tilaa!!! Muutamat mykkäkoulut on saatu aikaan kun kysyin mitäs teen asiakkaiden keskeneräisille töille tai miten otan asiakkaat vastaan heidän petiensä keskellä ja miten he itse asiassa ajattelivat nukkua työtilassani, kun saatan muokata töitäni keskellä yötä? Vai olisiko parempi että vain peruutan kaikki asiakastapaamiset ja työt koko kesältä? Työtila tehtiin juuri sen vuoksi että voin työskennellä kellon ajasta huolimatta. 

Taloon kyllä mahtuu vieraita yöpymään, mutta silloin tilaa haetaan lasten huoneista ja olohuoneesta, johon saa sermillä erotettua tilan. Vierashuone taas on miehen konttorina ja siellä on papereita, jotka pidetään lukkojen takana kun on vieraita.

Että oikein yöllä teet töitä.

Olet sinä aika hemmo.

Vierailija
8264/11853 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi juhlavieras kysyi lähtiessään, voiko ottaa lonkerokopan (24 kpl) mukaan, uudelle miesystävälle tuliaisiksi. Ja kun mäkään en voinut juoda mitään, ku oon autolla.  Kysyjä ei tuonut lahjaa - ku sulle on niin vaikea keksiä mitään. Miesystävää en ole koskaan tavannut. Kielsin ottamasta. 

Mulla ollut pari sukulaista ja tuttua jotka on tuollaisia. Vaan jos kiellät ne selkäs kääntäessäs vie haluamnasa kysymättä

Vierailija
8265/11853 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun miesystäväni veli erosi ja muutti kellariimme "vähäksi aikaa". Kun hän sai tietää että odotin lastamme hän alkoi raivota miten hän ei aio kuunnella minkään pennun huutoa ja katseli miestäni. 

Ilmeisesti hän odotti että mieheni olisi sanonut että "Ok, me tehdään sitten abortti."

Kun hän ei saanut haluamaansa vastausta niin hän ilmoitti että muuttaa sitten vanhemmilleen.

Tämä uhmaikäinen 33-vuotias ei ollut vissiin tajunnut että me molemmat oltiin haluttu päästä hänestä eroon jo useamman kuukauden ajan, mutta ei oltu kehdattu sanoa mitään hänen elämäntilanteensa takia. Sääliksi käy kyllä appiksia.

Vierailija
8266/11853 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. Varsinkin kun(Omat) tavarat oli jo autossa

Vierailija
8267/11853 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten päivän uutinen. "kokenut"metsästäjä Ampui Labratorinnoutajan Metsona. Metsästäjä Ampui toista metsästäjää.ym.ym.

Vierailija
8268/11853 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olen lääkäri ammatiltani, tulee kaikenlaisia härskejä pyyntöjä vähän väliä. Ilmaisia reseptinuusimisia, jolloin joudun syyllistymään laittomuuksiin - mullahan pitäisi olla kirjanpito kaikista potilaistani, joille lääkkeitä määrään. Ynnä muita kysymyksiä.

Välillä mietin, että ajatteleeko nää ihmiset yleensä mitään.

En minäkään tiennyt, että lääkäri ei saa kirjoittaa reseptiä kelle vain. Olen aina ajatellut, että lääkäri saa päättää itse. Olen itse yliopiston käynyt bioanalyytikko, mutta silti en ole kuullut etteikö lääkäri voisi reseptiä tutulle kirjoittaa. Ei tietystikään lääkärin tarvitse sitä tehdä, jos se on laitonta. Mutta olen kyllä kuullut, että jotkin lääkärit kirjoittavat myös tutuilleen eri sortin lääkemääräyksiä.

On myös luonnollista, että jos porukassa on jokin tietyn alan ihminen, saatetaan kysyä jotain johonkin omaan vaivaan liittyvää oiretta, että mitä tämä voisi olla. Toki lääkärin pitäisi vastata ja ohjata vastaanotolle, ei tietty omalle. Kyllähän sitä kysytään kaveriporukassakin muilta kuin lääkäreiltä, mitä vaivaa on. Puhutaan unettomuudesta ym mikä on ajankohtainen kullekin. Nykyään varsinkin ihmisey osaavat ottaa asioita puheeksi :) mikä on hyvä juttu. Ei saa olla liian qmmattiylpeä. Kyllä kaikilta ammattiryhmiltä kysellään tiettyjä kysymyksiä - jos on tietoa jostakin, miksi ei voisi jakaa sitä halutessaan. Varsinkin jos on mahdollista jakaa oikeaa tietoa eikä disinformaatiota. Toki rajansa kaikella. Peräpukamista utelevan voi ohjata sinne omaan terveyskeskukseen, että kannattaa mennä käymään lääkärillä. Ja sitten vaihtaa keskustelun aihetta. Samoin psykologeilta udellaan mieleen liittyviä asioita, kamapaajilta hiustenkasvuun, kosmetologeilta ihonhoidosta. Varmaan voi tympiä kuulla samoja kysymyksiä, mutta elämä on sellaista. Tässä yhteiskunnassa ollaan aika kireästi identifioitu ihmisenä johonkin ammattiin ja ammatti tuo mukanaan alansa tiedon, joka on arvokasta kaikille tai monille ainakin jossain kohtaa elämäänsä.

Vierailija
8269/11853 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppi kuljetti taloyhtiön ruohonleikkuria ja pyysi, että saisiko hän vettä ulkoseinässämme olevasta hanasta? Sanoin, että se on minun vettä ja ilman jäi.

Vierailija
8270/11853 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannu kirjoitti:

Tyyppi kuljetti taloyhtiön ruohonleikkuria ja pyysi, että saisiko hän vettä ulkoseinässämme olevasta hanasta? Sanoin, että se on minun vettä ja ilman jäi.

Olisi pessyt sitä.

Vierailija
8271/11853 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leskeksi jääneen rouvan serkut ja serkun kaimat lainailivat yhtenään kysymättä auton kuomukärryä

Vierailija
8272/11853 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu pyysi käymään laskemassa vettä heidän lattiakaivoon ja altaisiin kun ovat pitempään pois kotoansa. Minusta outoa.

Vierailija
8273/11853 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu pyysi käymään laskemassa vettä heidän lattiakaivoon ja altaisiin kun ovat pitempään pois kotoansa. Minusta outoa.

Lattiakaivot ja pesu- ja tiskialtaiden viemärit kuivuvat ja sitten hajut tulvivat viemäreistä asuntoon. Ihan järkevää niihin on välillä vettä laskea.

Vierailija
8274/11853 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs käski suksia suolle, vaikka oli kesä ja lähin suo parinkymmenen kilometrin päässä!

Vierailija
8275/11853 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Ei käy tuollaisia vieraita ja jos käy niin vain kaksi kertaa,ensimäisen ja viimeisen.

Vierailija
8276/11853 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin teki eräs puuseppä. Hän kävi töissä päivin öin

Vierailija
8277/11853 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt töitä kotoa käsin jo vuosia ja koronan tultua miehenikin siirtyi etätöihin, joten rakensimme laajennuksen johon saimme mm. lapsille omat huoneet ja kunnollisen äänieristetyn 50 neliön TYÖtilan, johon pääsee myös ulkoa oman sisäänkäynnin kautta. Nyt sukulaiset keksivät että työtila => majoitustila! Heti kun kesä alkoi lähestyä olemme saaneet useamman puhelun viikossa ja aina joku on majoitusta vailla.

Useimmat saavat sanottua tuskin "Hei!" kun jo kyselevät, tai useimmiten vain ilmoittavat, että tulevat meille yöksi-pariksi-viikoksi kun meillä on nyt niin hyvin tilaa!!! Muutamat mykkäkoulut on saatu aikaan kun kysyin mitäs teen asiakkaiden keskeneräisille töille tai miten otan asiakkaat vastaan heidän petiensä keskellä ja miten he itse asiassa ajattelivat nukkua työtilassani, kun saatan muokata töitäni keskellä yötä? Vai olisiko parempi että vain peruutan kaikki asiakastapaamiset ja työt koko kesältä? Työtila tehtiin juuri sen vuoksi että voin työskennellä kellon ajasta huolimatta. 

Taloon kyllä mahtuu vieraita yöpymään, mutta silloin tilaa haetaan lasten huoneista ja olohuoneesta, johon saa sermillä erotettua tilan. Vierashuone taas on miehen konttorina ja siellä on papereita, jotka pidetään lukkojen takana kun on vieraita.

Että oikein yöllä teet töitä.

Olet sinä aika hemmo.

Aika moni tekee, minä myös teen joskus "yöllä" n. klo 23-24 töitä.

Vierailija
8278/11853 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ammattini (mielenterveyspuolen sossu) on myös välillä suosiossa. Mielelläni neuvon välillä ihmisiä elämän eri pulmissa, mutta monet haluaisivat minusta myös vapaa-ajan tukihenkilön. Kun vihjeet alkavat mennä tähän suuntaan, sanon tahdikkaasti, että työ on sen verran vaativaa, että vapaa-ajalla kohtaan muut ystävänä tai tuttavansa. Omat voimat siinä loppuvat muuten. Ilman muuta opastan siihen, minne kannattaa olla yhteydessä eri tilanteissa, muuta en tee.

Vierailija
8279/11853 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollista kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olen lääkäri ammatiltani, tulee kaikenlaisia härskejä pyyntöjä vähän väliä. Ilmaisia reseptinuusimisia, jolloin joudun syyllistymään laittomuuksiin - mullahan pitäisi olla kirjanpito kaikista potilaistani, joille lääkkeitä määrään. Ynnä muita kysymyksiä.

Välillä mietin, että ajatteleeko nää ihmiset yleensä mitään.

En minäkään tiennyt, että lääkäri ei saa kirjoittaa reseptiä kelle vain. Olen aina ajatellut, että lääkäri saa päättää itse. Olen itse yliopiston käynyt bioanalyytikko, mutta silti en ole kuullut etteikö lääkäri voisi reseptiä tutulle kirjoittaa. Ei tietystikään lääkärin tarvitse sitä tehdä, jos se on laitonta. Mutta olen kyllä kuullut, että jotkin lääkärit kirjoittavat myös tutuilleen eri sortin lääkemääräyksiä.

En ole lääkäri mutta tietääkseni nuo on vanhan ajan juttuja että lääkäri kirjoittaisi reseptin tai uusisi asiakkaan vanhentuneen. Siis paperireseptien aikaan on noin voitu tehdä enemmän. Nyt sähköisten reseptien aikaan täytyy kirjautua järjestelmään ja siitä menee vielä pieni maksukin että resepti ilmaantuu Omakantaan. Ei siis mikään pikkujuttu saunaillan yhteydessä tehtäväksi.

Vierailija
8280/11853 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lattiakaivot ja pesu- ja tiskialtaiden viemärit kuivuvat ja sitten hajut tulvivat viemäreistä asuntoon. Ihan järkevää niihin on välillä vettä laskea.

Ok. Mutta mulla on muutakin tekemistä kuin laskea vettä altaisiin ja koska meiltä on sinne matkaa n. 9km.