Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11853)

Vierailija
8221/11853 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulainen soitti ja pyysi lainaksi aika isoa rahasummaa. Itse olen pärjännyt omillani eikä ole tarvinnut lainata.

Aika loogista kai, että sellaiselta pyydetään lainaa, jolla sitä rahaa on.

Vierailija
8222/11853 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HAH ! Mulle on tullut näitä myös.

Olimme mökillä. Mieheni sukulainen huomasi fb.ssä olimme mökillä. Laittoi viestiä soita tälle. Kysyin mieheltäni mikä tämä on.

Sanoi suoraan unohda. Uteliaisuuttani katsoin, jonkun naisen nro, joka asui sillä suunnalla, kuin mökkimme on.

Ehkä vuoden päästä sukulainen kysyi miten kävi. Hän oli bongannut muuttoilmoituksen. Ja me oltais menty muuttamaan henkilöauton kanssa, joka oli puoliksi tavaraa.

En tajunnut tekstistäsi mitään. Miten kukaan voi kirjoittaa noin epäselvästi?

Nykyajan nuoret.... on kyllä niin epäselviä niiden kirjoitukset usein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8223/11853 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulainen soitti ja pyysi lainaksi aika isoa rahasummaa. Itse olen pärjännyt omillani eikä ole tarvinnut lainata.

Aika loogista kai, että sellaiselta pyydetään lainaa, jolla sitä rahaa on.

pankit on sitä varten... siellä sitä rahaa on...

Vierailija
8224/11853 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

[q-uote=Vierailija]Mökkinaapuri kävi kysymässä voiko täyttää paljunsa meidän kaivosta.[/quote]

nimimerkillä: saako naapurin tontille rakentaa

Vierailija
8225/11853 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siskollani on talo, jota hän vuokraa airbnb:ssa. Talo on noin sata vuotta vanha, kaunis hirsitalo, kiva lyhyisiin lomailuihin, mutta ei vakituiseen asumiseen johtuen siitä, että pesutiloihin ja vessaan pääsee vain ulkokautta. WC ja pesutilat ovat modernit, mutta taloon ei ole saanut järkevää kulkua niille sisäkautta.

Meillä on mieheni kanssa talo, jonka ostimme pari vuotta sitten ja olemme rempanneet sitä itsellemme mieleiseksi. Sisko ehdotti, että me muuttaisimme hänen vanhaan hirsitaloon vuokralle ja meidän taloamme vuokrattaisiin ulkopuolisille. Syy oli se, että silloin hänen talossaan ei olisi jatkuvasti vieraita ihmisiä.

Emme suostuneet, oli todella hämmentävä ehdotus

Mikäs siinä, olisit maksanut siskolle vuokraa 500 / kk. Ja pyörittänyt airbn omassa talossasi 100 / vrk. Eiku ,ei olis kannattanut.

Tällaiset siskot tiedetään, olisi varmaan ajatellut, että kämppiä vaihdetaan päittäin eli vuokran olisitte maksaneet antamalla talonne siskon käyttöön. Sisko sitten keräsi airbnb-vuokrat omaan taskuun.

Vierailija
8226/11853 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[q-uote=Vierailija]Mökkinaapuri kävi kysymässä voiko täyttää paljunsa meidän kaivosta.

nimimerkillä: saako naapurin tontille rakentaa

Eikö kaivon parane, kun kaivon välillä tyhjentää, mutta muuten melko röyhkeä pyyntö.

Vierailija
8227/11853 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin muorin kyttyrä toi muuttaessaan kerrostaloomme uudet omat "järjestyssääntönsä".

Iltapesulle mentävä 19:53. 

Täysi hiljaisuus 20.00.        Oikea järjestyssääntö määrää 22:00 - 07:00!

WC:ssa ei saa käydä klo 20:00 jälkeen.

Asunnoissa ei saa kävellä klo 20:00 jälkeen.

No, suihkussa ei saa käydä, tiskata ei saa, siivota ei saa jne. jne. mihinkään aikaan.

Jos näitä "sääntöjä" rikkoo, siitä seuraa harjanvarrella hakkaamista.

Ja jos muori ei ole itse kotona, laittaa sukulaisensa hakkaamaan.

Uskokaa tai älkää tämä kaikki on totta!

Vierailija
8228/11853 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurin muorin kyttyrä toi muuttaessaan kerrostaloomme uudet omat "järjestyssääntönsä".

No, suihkussa ei saa käydä, tiskata ei saa, siivota ei saa jne. jne. mihinkään aikaan.

Harjanvarrella hakkaaminen on kotirauhan häirintää, josta oikein pahassa tapauksessa voi poliisinkin soittaa paikalle. Ja tietysti, isännöitsijälle kannattaa ilmoittaa.

Vierailija
8229/11853 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurini, ystäväni (on edelleen).

Meillä on tapana käydä yhdessä lauantaisin kaupassa (meillä auto, hänellä ei). Yleensä käymme klo 12-15. Yhtenä lauantaina oli sitten lapseni kaverisynttärit klo 17. Sanoin, että pitää mennä jo aamupäivällä kauppaan ja niin tehtiinkin. Hän oli hyvin tietoinen juhlista, koska ostelin sipsiä, limuja ym.

Sitten klo 16.55 soi puhelin. Naapuri soittaa ja ilmoittaa, että pitää lähteä uudelleen kauppaan, koska hän unohti ostaa jotain tärkeää (ei suostunut sanomaan mitä, varmaan tupakkaa). Vastasin, etten todellakaan voi lähteä - meille oli tullut pari vierasta ja lisää oli tulossa. Hänen mielestään mieheni voisi vahtia juhlijoita. No mieheni oli lähtenyt juhlia karkuun. Sitten sanoi, että ne pärjää keskenään. Vastasin, ettei pärjää, en aio ottaa riskiä, että kakkukynttilästä syttyy tulipalo - ja sitä paitsi HALUAN olla mukana juhlassa enkä kuskaamassa häntä kauppaan. Viimein uskoi "täytyy sitten mennä bussilla"

Toinen kerta: en uskalla ajaa kaupanparkkihalliin jouluaatonaattona koska on rysis. Silloin mieheni lähtee mukaan. Soitin naapurille aamupäivällä, että lähdemme kauppaan nyt - tahtooko mukaan. Ei tahtonut.

Sitten hän soittaa klo 16: nyt hän voisi mennä kauppaan. Silloin oli jo huono kelikin ja vielä pahempi rysis. En lähtenyt.

Mikä kauppa on auki jouluaattona klo 16?????

Ainakin Kannelmäen Kaaren Prisma. Ja on niitä nykyään muitakin.

Vierailija
8230/11853 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin polttopuita Mäki-Antilta ja märkiä oli-kuittiakaan en saanut. Tein ilmoitusrikoksen.

Vierailija
8231/11853 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä varsinainen vitsipalsta. 32v. hatarissa elementtitaloissa asuneena on nosteltu sohvia pihalle vähemmästäkin metelistä kuin jatkuvasta seiniin hakkaamisesta, tai asukas olisi tuotu jalat edellä

Vierailija
8232/11853 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasin, että mulla on "ystävinä" henkilöitä, jotka käyttivät mua hyväkseen. Yksi halusi sielunhoitoa ja piristystä tarjoamatta sitä mulle takaisin koskaan, toinen samoin haukkui lapsensa ja miehensä etc, hän ei antanut mulle mitään takaisin. Jos kerroin jostain joka järkytti mua, hän vaiensi mut: en halua kuulla enempää. Kolmas halusi juoruta kaikesta ja sen koira oli aina pakko olla mukana. Koira ei osannut kulkea rinnalla, vaan minä väistelin koiraa. Kiva.

Sitten lopetin puhelimeen vastaamisen, samoin tekstareihin ja sähköpostiin. Muutin enkä ilmoittanut kenellekään minne. Puhelinnumero on sama, mutta poistin osoitetiedot. En enää jaksa heitä. Jos ei uusia kavereita löydy mistään, niin annan olla. En halua enää itseäni hyväksikäytettävän.

Eikö sinun olisi ollut parempi opetella taitoja kieltäytyä olemasta hyväksikäytettävänä?

Nyt tavallaan pakenit tilanteita, joita sinulle varmasti taas tulee eteen.

Miksi? Mitä taitoja? Ostaa jokin terapiakirja ja lukea sieltä lauseita? Mennä peilin eteen sanomaan: ei.ei.ei.

Minä tein päätöksen, joka myös sinun, samoin kuin "ystävieni" on hyväksyttävä. Sitä pitää kunnioittaa.

Taidat olla ammatiltasi opettaja. Tunnen erään opettajan, jolla on juuri samanlainen työkalupakki aina mukanaan.

Itse olen jo sen verran ikääntynyt, että ei minun tarvitse enää kuunnella muiden opetuksia ja kyseenalaistamisia ja ennustamista.

Päätös oli minun. Vastuu siitä on minun. En kysynyt, mitä muuta olisin voinut tehdä välttääkseni sen, minkä tein. Opettele kunnioittamaan muiden tekoja ja ajatuksia, et tiedä kaikkea.

Vierailija
8233/11853 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chinaski kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tapana käydä yhdessä lauantaisin kaupassa (meillä auto, hänellä ei). Yleensä käymme klo 12-15. Yhtenä lauantaina oli sitten lapseni kaverisynttärit klo 17. Sanoin, että pitää mennä jo aamupäivällä kauppaan ja niin tehtiinkin. Hän oli hyvin tietoinen juhlista, koska ostelin sipsiä, limuja ym.

Sitten klo 16.55 soi puhelin. Naapuri soittaa ja ilmoittaa, että pitää lähteä uudelleen kauppaan, koska hän unohti ostaa jotain tärkeää (ei suostunut sanomaan mitä, varmaan tupakkaa). Vastasin, etten todellakaan voi lähteä - meille oli tullut pari vierasta ja lisää oli tulossa. Hänen mielestään mieheni voisi vahtia juhlijoita. No mieheni oli lähtenyt juhlia karkuun. Sitten sanoi, että ne pärjää keskenään. Vastasin, ettei pärjää, en aio ottaa riskiä, että kakkukynttilästä syttyy tulipalo - ja sitä paitsi HALUAN olla mukana juhlassa enkä kuskaamassa häntä kauppaan. Viimein uskoi "täytyy sitten mennä bussilla"

Toinen kerta: en uskalla ajaa kaupanparkkihalliin jouluaatonaattona koska on rysis. Silloin mieheni lähtee mukaan. Soitin naapurille aamupäivällä, että lähdemme kauppaan nyt - tahtooko mukaan. Ei tahtonut.

Sitten hän soittaa klo 16: nyt hän voisi mennä kauppaan. Silloin oli jo huono kelikin ja vielä pahempi rysis. En lähtenyt.

Herttoniemenrannan S market on auki 24/7

Vierailija
8234/11853 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chinaski kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä mikä kauppa on auki jouluaattona, kun kyse oli aatonaaton kaupassakäynnistä?

Vierailija
8235/11853 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harjanvarrella hakkaaminen on kotirauhan häirintää, josta oikein pahassa tapauksessa voi poliisinkin soittaa paikalle. Ja tietysti, isännöitsijälle kannattaa ilmoittaa.

Tekisin valituksen joka kerta. Hakisin vielä naapureiden kun allekirjoitukset. Ei yksi kurppa voi päättää miten ihmiset kotonaan asuu.

Oliko tässä ketjussa kun joku oli mennyt juttelemaan naapurin mummon kanssa sen vessassa käynneistä samanlaisten vaatimusten jälkeen. Siihen oli loppunut häirintä.

Vierailija
8236/11853 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt töitä kotoa käsin jo vuosia ja koronan tultua miehenikin siirtyi etätöihin, joten rakensimme laajennuksen johon saimme mm. lapsille omat huoneet ja kunnollisen äänieristetyn 50 neliön TYÖtilan, johon pääsee myös ulkoa oman sisäänkäynnin kautta. Nyt sukulaiset keksivät että työtila => majoitustila! Heti kun kesä alkoi lähestyä olemme saaneet useamman puhelun viikossa ja aina joku on majoitusta vailla.

Useimmat saavat sanottua tuskin "Hei!" kun jo kyselevät, tai useimmiten vain ilmoittavat, että tulevat meille yöksi-pariksi-viikoksi kun meillä on nyt niin hyvin tilaa!!! Muutamat mykkäkoulut on saatu aikaan kun kysyin mitäs teen asiakkaiden keskeneräisille töille tai miten otan asiakkaat vastaan heidän petiensä keskellä ja miten he itse asiassa ajattelivat nukkua työtilassani, kun saatan muokata töitäni keskellä yötä? Vai olisiko parempi että vain peruutan kaikki asiakastapaamiset ja työt koko kesältä? Työtila tehtiin juuri sen vuoksi että voin työskennellä kellon ajasta huolimatta. 

Taloon kyllä mahtuu vieraita yöpymään, mutta silloin tilaa haetaan lasten huoneista ja olohuoneesta, johon saa sermillä erotettua tilan. Vierashuone taas on miehen konttorina ja siellä on papereita, jotka pidetään lukkojen takana kun on vieraita.

Vierailija
8237/11853 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ystäväni suutahti kun en suostunut hoitamaan hänen villiä lastaan että pääsee ylitöihin. Ystävälläni on viikko-viikko systeemi eksänsä kanssa ja itse olen totaali yh. Olen kyllä auttanut aikaisemmin ystävääni muutoissa ja kaikessa, mutta kun huomasin että kun minä tarvitse apua, on ystävälläni aina tärkeämpää tekemistä kuten treenaaminen yms. Kerran odottelin 2 tuntia sovitusta kun hän lupautui tulemaan auttamaan muutossa, mutta olikin mennyt treenaamaan. Silloin päätin että minun auttamiset on tässä, kun ei tämä näköjään toimi toisinpäin. Tämän jälkeen ystäväni pyysi hoitamaan lastaan että pääsee ylitöihin. Sanoin että tee ylityösi lapsivapaalla viikollasi. Suuttui kun en suostunut ja menetti hyvät rahat. Voi voi.

Vierailija
8238/11853 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut vuokralla alle vuoden osaketalossa ja koska en ole kaikista asioista tietoinen,esim.milloin vaihdetaan suodattimet tai kuuluuko joku asia huollon korjata vai asunnon omistajan yms. Olen niistä kysellyt joiltakin asukkailta ja joku/ jotkut ovat kokeneet sen niin häiritseväksi että yhtiökokouksessa on laitettu paperille ettei asukkailta tai hallituksen jäseniltä saisi kysellä asioista vaan pitää ottaa yhteyttä huoltoon. Minusta on todella kummaa käytöstä ettei asioista voi kysyä tai puhua ja taas yksi todiste siitä kuinka vuokralaisiin suhtaudutaan osaketaloissa. Vuokranantajani on itse hallituksen jäsen eli ilmoituksen mukaan en saisi kysyä häneltä asioista jotka liittyvät esim.asunnon korjaustoimiin.T. Vuokralainen vaan.

Kysy vuokranantajalta/hallituksen jäseniltä/huollolta/talonmieheltä/isännöitsijältä, ei random naapurilta.

Vierailija
8239/11853 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sellainen vara"fomo"kaveri yhdelle tutulleni.

Jos on seuraa vailla ja kukaan muu ei pääse, laittaa viime tipassa sellaisia "mitäs teet, terassille tänään?"

Jos olen lähtenyt näihin näkemisiin, ei kysy kuulumisia tai kerro omistaan. Jos sitten juttelen niitä näitä, katselee seinille ja on hiljaa. Jos kysyn, miksei keskustele, niin kuulemma "kuuntelee höpötystä" :)

Tuohon seuraksi kävisi kuka vaan, kunhan on joku siinä seurana, ettei nyt joudu olemaan aurinkoista lauantai-iltaa yksin.

Päättelin tämän niin, että en vastaa heti näihin extempore-ehdotuksiin. Vastaan vaikka seuraavana päivänä, kysyn kuulumiset ja koitan buukata etukäteen sovituksi seuraavaa näkemistä.

Ei sitten näihin vastaa, vastaa ehkä että aa hän ajatteli jos olisit ollut vapaana sillon, kun hänellä ei ollut mitään.

Saatan kertoa kuulumisiani ja jutella mukavia, vastaa ehkä joskus sitten jotain "aaa ok:)"

Sori, mutta en oo mikään koriste, jonka voi sitten kuvata vaikka someen, että näyttää ettei ole ollut yksin jonain fomo-ajankohtana.

Jatkan samaa linjaa. En vastaa näihin viime tipan ehdotuksiin, kysyn kuulumiset ja ehdotan jotain tiettyä päivää ja aikaa. Ei tajua ei.

Vierailija
8240/11853 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sellainen vara"fomo"kaveri yhdelle tutulleni.

Jos on seuraa vailla ja kukaan muu ei pääse, laittaa viime tipassa sellaisia "mitäs teet, terassille tänään?"

Jos olen lähtenyt näihin näkemisiin, ei kysy kuulumisia tai kerro omistaan. Jos sitten juttelen niitä näitä, katselee seinille ja on hiljaa. Jos kysyn, miksei keskustele, niin kuulemma "kuuntelee höpötystä" :)

Tuohon seuraksi kävisi kuka vaan, kunhan on joku siinä seurana, ettei nyt joudu olemaan aurinkoista lauantai-iltaa yksin.

Päättelin tämän niin, että en vastaa heti näihin extempore-ehdotuksiin. Vastaan vaikka seuraavana päivänä, kysyn kuulumiset ja koitan buukata etukäteen sovituksi seuraavaa näkemistä.

Ei sitten näihin vastaa, vastaa ehkä että aa hän ajatteli jos olisit ollut vapaana sillon, kun hänellä ei ollut mitään.

Saatan kertoa kuulumisiani ja jutella mukavia, vastaa ehkä joskus sitten jotain "aaa ok:)"

Sori, mutta en oo mikään koriste, jonka voi sitten kuvata vaikka someen, että näyttää ettei ole ollut yksin jonain fomo-ajankohtana.

Jatkan samaa linjaa. En vastaa näihin viime tipan ehdotuksiin, kysyn kuulumiset ja ehdotan jotain tiettyä päivää ja aikaa. Ei tajua ei.

Itsellä samanlainen kaveri. Olen oppinut sanomaan olen tällä viikolla kiireinen, mutta sovitaanko ensi viikolle. Aika paljon on kanssakäyminen jäähtynyt. Viimeksi yritti saada minua ostamaan samalle illalle jonkun keikkalipun, kun jollekulle paremmalle kaverille oli tullut este. Olisin kelvannut seuraksi kun lippu oli jäänyt yli.

Jaa, setämiehen täytyy googlata samalla mitä fomo tarkoittaa.

M53