Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11850)

Vierailija
7121/11850 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nuorenpana sukulaiseni ja kummit järkkyttyivät kun en tullut heidän lasten yo tai rippi juhliin. oli muuta elämää silloin.

sama itse, en jaksanut vanhemmalla iällä 19 vuotiaana, enää osallistua rippi ja yo juhliin. oli muutaki tekemistä sillo ja ei tullut kummeja ja sukulaisia pitkii aikoihin nähtyy joten jäti välistä. eikä kauheesti ajatellu mitä ne aatteli.

Vanhemmalla iällä? 19-vuotiaana? 😂

Vierailija
7122/11850 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta viestistä 7003 tuli mieleen vähän samansuuntainen juttu. Hesa Cupissa oli ysärillä turkkilaisia jengejä pelaamassa. Me sitten muutaman kaverin kanssa tutustuttiin heihin ja hengailtiin jossain ruokaravintolassa syömässä ja kaupungilla (olimme teinejä). No, heillä oli ilmeisesti tietty kuva skandinaavitytöistä. Menimme Hotel Presidenttiin hengaamaan (siellä heillä oli huoneet). Heidän puhemiehensä siinä sitten jakoi, että tuossa on sulle ja "Ahmedille" sänky, tuossa sulle ja "Muhamedille" (nimet muutettu, tirsk!). Ne oli siis parihuoneita myös, eli ei siinä olisi saanut rauhassa edes lemmiskellä. Minä tulkkina sitten hädin tuskin sain naurunremakkani lomasta tämän muille suomennettua. Toivottavasti voittivat edes pelinsä, että ei mennyt ihan haaskuulle koko matka.

Viesti 7003 on tällä hetkellä tällainen: "Hoitamaan sukulaisen firman paperityöt ja myyntiä ulkomaille plus irtisanomisia ym mihin ei itse kykene n 5v ajan. Firma ulkomailla. Kaikki ilman korvausta"

Mielenkiintoinen mielleyhtymä sinulla.

Jos et sitä itse tajunnut, niin tältä palstalta poistattaa viestejä aivan surutta, ja nykyään sen myötä viestien numerointi menee poskelleen. Ilmeisesti sen takia, ettei noista viestien poistoista jäisi näkyviä jälkiä. Aiemmin poistettujen viestien kohdalla oli hyppy numeroinnissa. Paska palsta.

Minä tajusin kyllä, mutta numerolla tiettyyn viestiin vastaava ihminen ei ehkä tajunnut. Viestiä voi ihan lainatakin, eikä viitata vaihtuvaan numeroon.

Jos viestiä taas lainaa, ilmestyy paikalle joku vinkumaan liian pitkistä lainauksista.

Laitteessa vika, jos pitkät lainaukset näkyy.  Ja suurin osa lainaa, mutta enpä ole nähnyt montaa kitinää siitä, että lainataan. Mutta tämä tästä asiasta, on ohis.

Lainauksien näkyminen kokonaan on valittavissa. Käyttäjässä/laitteessa vikaa, jos valintaa ei pysty muuttamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7123/11850 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan se oli yllättävintä, että kun jätin mieheni, niin koko suku äidin valjastamana soittaa minulle vuorollaan ja vaatii ottamaan tyypin takaisin. Kenellekään ei mennyt perille, etten 23 vuotiaana ole valmis asumaan kuin viisikymppinen pariskunta yhdessä, ja että se tyyppi oli tylsä kuin mikä. Arjessa ei saanut koskaan poiketa rutiineista, hän loi meille kummallekin säännöt ja se hiljainen passiivisaggressiivisuus oli luotaantyöntävää. Muistan kun meille tuli aivan liioiteltu riita, kun mies löysi kassistani tupakka-askin ja hän piilotti sen minulta suuttuessaan. Siinä kohtaa pomppasi ja ilmoitin, että tämä romanssi on vähän nähty. Olkoonkin, että tupakointi on epäterveellistä, niin en ole lapsi jonka puolesta tehdään päätöksiä tällaisella tavalla. Oli hienoa joissain juhlissakin kun mies tuli nyppäämään kaikkien nähden tupakan suustani. Minua suututti ja hänen kavereitaan hävetti. Ymmärtäisin jos olisin ollut raskaana, mutta minun maailmassani puolisoa ei kohdella näin alentuvalla tavalla.

Helpotushan tuo miehelle oli, kun pääsi sinusta eroon, jos sulle kerran tupakka on tärkein asia elämässä.

Vierailija
7124/11850 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosia sitten mieheni toi työpaikaltaan ylijääneitä heliumpalloja 11 kpl tyttärellemme. Oli hieman liikaa yhdelle lapselle ja tyttären kanssa sovimme että antaa sekuilleen pallot sekä vie perhepäivähoitoon hoitolapsille myös omat jolloin hänelle jää itselleen yksi pallo.

Osa serkuista asui kauempana ja heille kerrottiin että viikonloppuna tuodaan pallot.

Aamulla hoitopaikkaan mennessä yllätimme muut hoitolapset iloisesti palloilla.

Mielenkiintoiseksi homma meni illalla kun kotiuduin myöhään töistä. Äitini oli hakenut tyttäreni hoidosta ja mennyt hänen kanssaan meille. Lankapuhelin ( tästä tosiaan jo aikaa) oli soinut ja erään hoitolapsosen äiti soitti että meidän Iitu- Liina tarvitsee uuden pallon. Kas kun hänen isoveljensä oli ilman lupaa vienyt pallon ulos ja päästänyt karkuun ja nyt Iitu-Liinalla on niin paha mieli. Että teillä on kuulemma niitä vielä jäljellä ja hän haluaa että tuomme uuden pallon hälle aamulla.

Äitini sanoi että palloja on tuossa kyllä neljä muttei tiedä ovatko ne luvattu jo joillekin.

Tämä äippä antoi ymmärtää että pallo on tytölle tuotava vaikka mikä olisi. No eipä viety.

Kolme serkkua saivat pallonsa ja minusta oikeus ja kohtuus että tyttärelle jäi se yksi pallo, hänelle ne oli alunperinkin tuotu.

Mikähän siinä on, kun tuollekaan äidille ei tullut edes mieleen käyttää tilaisuutta kasvatusmielessä hyväksi jopa kahteen kertaan? Toisaalta pojan rankaiseminen, koska oli tehnyt väärin, toisaalta tytön lohduttaminen (mutta samalla opettaminen, että elämässä pitää kestää myös pettymyksiä).

Mutta ei. Tietenkin lapsensa paha mieli oli pallon lahjoittaneen törkimyksen syytä. Mitäs ei osannut lahjoittaa selkaista palloa, mitä rajaton rasavili poika ei pysty hävittämään.

Vierailija
7125/11850 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdimme muutaman tuttavaperheen kanssa lomalle. Sovimme että ostamme ruuat yhdessä, ostoskärryyn nakattiin kaikkea tarpeellista ja loppusumma jaettiin puoliksi. Mielenkiintoiseksi homma meni kun ystäväperheen rouva kielsi meitä ostamasta tiettyä leipää syystä että hänen miehensä ( tuolloin reilusti yli 30v.) on allerginen ja hälle tulee paha mieli kun näkee pöydässä tarjolla leipää mitä hän ei voi syödä. Whaaaaat....ei siis ollut hinta tmv. syynä vain tuo " paha mieli". Ja olisi siis ostettu useampaa leipää koska meitä oli kuitenkin 6 aikuista ja 7 lasta. Onneksi nykyään eronneet, oli mies muutenkin outo.

Kyllä tuo rouva oli vähintään yhtä outo. Kenelle tulee edes mieleen välittää eteenpäin noin outoja vaatimuksia?

Vierailija
7126/11850 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain vapaaliput erääseen kylpylään. Kysyin tuttavaperhettäni mukaan, lapset olivat ihan innoissaan. Mutta aikuinen 1: ei me voida lähteä, kun aikuinen 2, on töissä eikä pääsisi mukaan. Hänelle tulisi paha mieli, kun ei pääse mukaan. Ei sitten menty. Olisin tarjonnut vielä osalle perheestä kyydin (jos menevät omalla porukalla tarvitaan 2 autoa) ja kaikille aterian .... ai niin mutta siitäkin olisi tullut aikuiselle 2 paha mieli, kun aikuinen 2 ei saa ranskan perunoita töissä.

Tässä oli varmaan sama perhe kuin edellä.

Vierailija
7127/11850 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen pienessä erikoisliikkeessä. Muuan asiakas ( ei ostanut koskaan mitään) alkoi vaivaksi asti piipahdella eri asioiden tiimoilta ( kaikki sellaisia jotka eivät kuuluneet valikoimiimme tai palveluihimme) tyyliin puhelimen käytön avustamisessa, etsiä netistä yhteystietoja jne. Koska haluamme palvella kaikkia asiakkaita hyvin, avustin näissä ongelmissa häntä miten pystyin ja muilta töiltä ehdin.

Lopulta viimeinen niitti oli kun minulla oli ihan ostavan asiakkaan kanssa sovittu tapaaminen ja tämä mummo yritti saada taas apua. Sanoin ystävällisesti että nyt ei valitettavasti ehdi, olen tämän vieressä seisovan asiakkaan kanssa varattuna niin mummohan veti herneet nenään.

Puoli vuotta oli käymättä ja olin jo ilahtunut asiasta mutta aloitti käynnit uudestaan. Ihan paras oli kun ehdotti että voisi tuoda myymäläämme kotinsa vara- avaimen. Haloo! Meillä ihan tietyt aukioloajat, luuliko että meiltä joku sitten käy kaupan sulkemisajan jälkeen antamassa hänelle sen tarvittaessa.

Kyseinen mummo oli kova valittamaan ja luonteeltaan sellainen että ystäviä ei varmasti ole yhtään enkä ihmettele miksi. Pitäisi pystyä ärähtämään ja lopettaa tuollainen hyväksikäyttö mutta olen liian kiltti enkä halua pahoittaa kenenkään mieltä.

Kuulostaa siltä että olet aivan ihana, ystävällinen ja kohtelias myyjä ja tuo mummo kuvitteli ystävällisyytesi tarkoittavan sitä että olitte oikeasti ystäviä ja käyttäytyi sen mukaisesti.

Vierailija
7128/11850 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on yli 35-vuotta sanonut että "kyllä sinä mulle kelpaisit"

Vierailija
7129/11850 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko käynyt mielessä? Onko miten vanha anoppi?

Vierailija
7130/11850 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini saattaa soittaa vartin varoitusjalla, että on lähellä ja kohta tulossa kotiini kahville. Jos ei käy juuri sillä hetkellä, alkaa syyllistäminen ja itkupotkuraivarit. Laitan kuulemma aina muut asiat hänen edelleen. Niin jos olen vaikka töissä tai nukkumassa. 🙄 Ei kenenkään luokse noin vaan mennä silloin, kun itselle sopii.

Jos olen joidenkin muiden kavereiden kanssa etukäteen sovitusti ja hän tietää sen, tuppaa soittamaan juuri silloin ja vaatimaan apaamista. Ja taas kerran laitan muut etusijalle.

Aivan huippuna ilmestyi kerran ravintolaan ystäväni nelikymppisille. Eivät tunne toisiaan, eikä häntä oltu tietenkään kutsuttu. Mutta istui siellä marttyyrina ja vaati huomiotani. Alkaa olemaan tämä kaveri entinen, kuin olisi vaativan mustasukkaisen kanssa parisuhteessa.

En vaan pysty käsittämään, miten ihmeessä kukaan kehtaa käyttäytyä näin? Mitä ihmettä?! Eikö nyt oikeesti siellä pääkopassa yhtään säkenöi että ei näin, ei todellakaan näin. Olen nolo ja itsekäs k.pää.

Vierailija
7131/11850 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman sitä väliviivaa......... 🤦‍♀️

Vierailija
7132/11850 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kielitoimisto. Sen väli viivan kanssa teksti olikin ihan käsittämätöntä. Hyvä, kun oikaisit.

Vierailija
7133/11850 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kielitoimisto. Sen väli viivan kanssa teksti olikin ihan käsittämätöntä. Hyvä, kun oikaisit.

Niin oli. Ole hyvä 😉

Vierailija
7134/11850 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienistä kielioppivirheistä nillittäminen on vähän yksinkertaisten ihmisten tapa tuntea itsensä paremmaksi.

Vierailija
7135/11850 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienistä kielioppivirheistä nillittäminen on vähän yksinkertaisten ihmisten tapa tuntea itsensä paremmaksi.

Se nyt sattuu ärsyttämään kun näitä 50-kymppisiä ja 35-vuotta on täällä palstat täynnä. Ja ärsyttää näköjään ihan muitakin mitä kommentteja täällä lukenut. Mutta ei aleta jankkaamaan enempää tässä ketjussa joten yksinkertaista kesää sinnekin vaan :)

Vierailija
7136/11850 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joitan vuosia sitten ostin omia harrastuksia varten hallitilaa. Heti ostoviikolla alkoi tuttujen ja vähemmänkin tuttujen kysely autojen ja veneiden ym. säilytyksestä. Kieltäydyin ensimmäisestä "tarjouksesta" ja onneksi tajusin heti sen hyödyn. Pystyin heti myöhemmistä tilojen ruinaamisista kieltäytymään vetoamalla siihen, että olisi näille muille kysyjille väärin ja saattaisi pilata suhteita. Itseasiassa aivan kaikki ovat ymmärtäneet syyn oikein hyvin!

Aivan älyttömiä ehdotuksia kyllä tullut. "Voinhan tuoda auton sinne ja talven aikana hioa ja maalata sen?" Tilat ei todellakaan sopivia siihen, ellei suojaa kaikkea mahdollista ja sitten siellä ei muuta voi silloin tehdä.

Meillä sama. Rakennettiin iso autotalli/harrastetila, ja nyt olis kaverit vailla auton, veneen yms säilytystilaa. Toki siellä saa käydä vaihtamassa renkaat, ei se tallin ovi käytöstä kulu, samoin jonkun 1-2 päivän rempan saa käydä tekemässä, jos meillä ei ole omaa käyttöä sille juuri sillä hetkellä. Mut yksikin oli ostanut jenkkiauton ja olis tuonut sen kunnostusta varten. Kuulemma tarjoaa asennuskaljat kun yhdessä autoa laitetaan ja toinen kaveri olis halunnut välivarastoida asuntonsa tavarat 6kk ajaksi, kun ei halunnut maksaa vuokraa lomautusajalta. 

Eli me siis rakennettiin velkarahalla ja isolla vaivalla autotalli, jota toiset voi käyttää varastona ja hommiinsa max kaljapalkalla. As if. 

Ostappa pakettiauto niin et ehdi ajaa sitä liikkeestä kotiin, kun jo kotimatkalla tulee jo ensimmäinen puhelu kummin kaiman serkun naapurilta:”Sullahan on pakettiauto? Ehtisitkö auttamaan muutossa lauantaina?”

Vierailija
7137/11850 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensäkin autottomilta tulee näitä pyyntöjä, erityisesti kesäaikaan. Lainaatko / vietkö / noudatko / tuotko / -alkuisia kysymyksiä… Juu, en. Ostakaa oma tai muuttakaa pois sieltä Keskustasta.

Vierailija
7138/11850 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensäkin autottomilta tulee näitä pyyntöjä, erityisesti kesäaikaan. Lainaatko / vietkö / noudatko / tuotko / -alkuisia kysymyksiä… Juu, en. Ostakaa oma tai muuttakaa pois sieltä Keskustasta.

Siinä voisi kysyä että minäkö ne roudaamiset maksan? 

Jos tulee joku nimellinen korvaus niin voi sanoa että vuokraa muuttoauton ihan itse. 

Vierailija
7139/11850 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joitan vuosia sitten ostin omia harrastuksia varten hallitilaa. Heti ostoviikolla alkoi tuttujen ja vähemmänkin tuttujen kysely autojen ja veneiden ym. säilytyksestä. Kieltäydyin ensimmäisestä "tarjouksesta" ja onneksi tajusin heti sen hyödyn. Pystyin heti myöhemmistä tilojen ruinaamisista kieltäytymään vetoamalla siihen, että olisi näille muille kysyjille väärin ja saattaisi pilata suhteita. Itseasiassa aivan kaikki ovat ymmärtäneet syyn oikein hyvin!

Aivan älyttömiä ehdotuksia kyllä tullut. "Voinhan tuoda auton sinne ja talven aikana hioa ja maalata sen?" Tilat ei todellakaan sopivia siihen, ellei suojaa kaikkea mahdollista ja sitten siellä ei muuta voi silloin tehdä.

Meillä sama. Rakennettiin iso autotalli/harrastetila, ja nyt olis kaverit vailla auton, veneen yms säilytystilaa. Toki siellä saa käydä vaihtamassa renkaat, ei se tallin ovi käytöstä kulu, samoin jonkun 1-2 päivän rempan saa käydä tekemässä, jos meillä ei ole omaa käyttöä sille juuri sillä hetkellä. Mut yksikin oli ostanut jenkkiauton ja olis tuonut sen kunnostusta varten. Kuulemma tarjoaa asennuskaljat kun yhdessä autoa laitetaan ja toinen kaveri olis halunnut välivarastoida asuntonsa tavarat 6kk ajaksi, kun ei halunnut maksaa vuokraa lomautusajalta. 

Eli me siis rakennettiin velkarahalla ja isolla vaivalla autotalli, jota toiset voi käyttää varastona ja hommiinsa max kaljapalkalla. As if. 

Ostappa pakettiauto niin et ehdi ajaa sitä liikkeestä kotiin, kun jo kotimatkalla tulee jo ensimmäinen puhelu kummin kaiman serkun naapurilta:”Sullahan on pakettiauto? Ehtisitkö auttamaan muutossa lauantaina?”

En ikinä kehtais pyytää kenenkään pakkaria. Meiltä saa huoltsikalta vuokrattua ihan minkä näköistä autoa/kärryjä mitä haluaa.

Jos on niin perse auki ettei ole varaa, sit täytyy tehdä jotain elämälle…

Vierailija
7140/11850 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi