Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?
Kommentit (11850)
No johan on teilläkin kumma jano ja viimeset juomat hah hah haa
JOLLAKIN MUULLAKIN ON POKKAA
Mieheni kaveri tuli meidän kanssamme mökille. Hän oikei juotti(mikä ei ollut vaikeaa) mieheni humalaan ja sitten hän pyysi minulta p-illua. Kuulemma olen antanut muillekin. Sitä asiaa hän ei olisi mitenkään olisi voinut tietää.
Hetken oli otsikoissa "miten pukeutua törkeille treffeille? No törkeästi tietenkin. mitenkäs muuten?
Onko toi kuinka yleistä, että kännipäissään ukot kinuaa seksiä kavereiden vaimoilta jne?
Todella törkeää.
Mulla on vain yksi kokemus - kaveripariskunnan miehellä on kännissä aina "vaeltavat kädet". Sillain lääppii kaikkia naisia olkapäistä, käsistä, kaulasta, kun on tietyssä kännin tilassa.
Ei enää koskaan kirjoitti:
Hyvä kaveri pyysi vaimonsa sukulaisperheen muuttoon pakettiauton kuskiksi ja töistäni pakua lainaan kaverihintaan. Lupasi, että hommaan menee max 2h. Suostuin ja sovittiin, että en kanna mitään, koska mulla oli selkä vähän kipeä. Kantajina piti olla muuttavan perheen isännän kavereita vaikka kuinka paljon.
Aamulla mentiin kaverin kanssa paikalle sovitusti. Krapulainen isäntä oli vielä nukkumassa ja mitään ei ollut pakattu. Emännällä roikkui sylissä 3kk vanha vauva.
Minä ja kaverini aloimme pakkaamaan ja kantamaan tavaroita alas autoon. Asuntoon muuttavat ihmiset tulivat paikalle 2h päästä muuttoautolla. Hävetti. Isännän krapulaiset kantajat saapuivat paikalle 4 tuntia myöhässä.
Muuttoon meni kaikkineensa 12h.
Sain vettä juodakseni. Kaverini joi yhden oluen. Luvattua pitsaa ja limua ei riittänyt meille. Vitutti menetetty vapaapäivä ja kaikki tehty työ.Ja nyt paras: 4 vuotta tämän jälkeen kyseinen pariskunta erosi ja arvaa kenelle tuli pyyntö tulla muuttoavuksi. Minä en mennyt. Kaverini auttoi naista muuttamaan. Pariskunnan isäntä hoiti muuttonsa kavereidensa kanssa henkilöautoilla ja jätesäkeillä.
Me vuokrattiin paku, haettiin mökiltä tavaraa kotiin. Mökki oli menossa myyntiin ja piti siistiä.
Helsingissä halvan pakettiauton saa, kun vuokraa 19-7 välisen ajan.
Ystäväni muutto oli samana päivänä ja oli matkan varrella.
Sovittiin ollaan 19.15 heidän vanhan asunnon pihalla, kaikki tavarat, mitä viedään, pitää olla pihalla ja viedään ne uuden kodin pihalle, eli painavat huonekalut jne.
Laitoin viestiä pitkin päivää, ei mitään. Soitin ennen pakun halua, ei vastannut. Ajattelin ei kuule muuton keskellä.
Päätettiin ajaa asunnon kautta
He grillasivat, heittivät tikkaa mm.
Kysyin onko muutto ohi. Eivät olleet edes aloittaneet.
Yhtään laatikkoa ei oltu haettu jne.
Me sanottiin heippa.
Mökillä mun vanhemmat olivat kaikki laittaneet pihalle odottamaan. Ajomatka kesti 1 h, pakkaaminem 1,5 h, sauna valmiina, ruoka. Lähdettiin puolen yön aikaa ajelee täyden pakun kanssa.
Saunareissun aikana tuli viestiä löytyiskö meiltä banaanilaatikoita.
Tultiin kotiin, tyhjennettiin tavarat kellariin, palautettiin paku. Jäi pari h extraa. Mutta oltiin koko yö valvottu, jätettiin muutto väliin.
Olivat hakeneet jostain jätesäkkejä jne.
Asunto piti olla tyhjä puoleen yöhön mennessä. Ei missään nimessä ollut. En tiedä miten hoiti muuton, eikä kiinnistakaan
Aamulla mentiin kaverin kanssa paikalle sovitusti. Krapulainen isäntä oli vielä nukkumassa ja mitään ei ollut pakattu.
Siinä vaiheessa olis tarvinut lähteä pois.
Kaverilla ei ollut rakennustöitä talvella Savossa. Ehdotti, että tulee meille Vantaalle asumaan ja syömään aamupalan, päivällisen ja illallisen - toki maksutta. Käy töissä Helsingissä ja illalla voi tehdä kaipaamiani rakennustöitä normi taksalla. Ihan hyvä diili hänelle. No minulle ei oikein sopinut - mulXero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun tuttuni, silloin nelissäkymmenissä ja lapseton, sai sukulaisnaiselta pyynnön. Olisi pitänyt alkaa sijaissynnyttäjäksi, kun heille ei alkanut lasta kuulua. Olivat itsekin jo suht iäkkäitä lapsentekoon. Mies olisi kuulemma hoitanut hedelmöityspuolen. Tavasta en tiedä. Tuttuni, liian kiltti ihminen vielä silloin, oli oikeasti miettinyt asiaa ja pahoitellen sitten kertonut, ettei voi alkaa tällaiseen ja että kurjaa, jos teillä ei onnistu. Nainen oli suuttunut. En tiedä kuinka läheisissä väleissä ovat nyt, mutta oma pää sanoo silti, että huh huh.
Suomessa sijaissynnytys ei ole laillista
Ilman maksua voi kai Suomessakin toimia sijaissynnyttäjänä.
Kyllä Suomessa sijaissynnytys on laillista, sitä sanotaan parisuhteeksi. 😬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan yleensä juhannus mökillä. Nyt jussina olimme saaneet kutsun muualle joten parikymppinen veljeni ja tämän kaverit ovat olleet siellä. Mun miehen sisaren miehen vanhemmat olivat yrittäneet tunkea sinne ilmoittamatta.
Oliko kyseessä sukumökki, avaimet kaikkien tiedossa ja miehen sisaren miehen vanhemmat tuttuja ja käyneet aiemmin mökillä kutsuttuina ja vai miten he olisivat kuvitelleet voivansa päästä sinne majoittumaan?
Ei ole. Ihan itse rakennetettu. Meillä takaovessa doorman-lukko. Miehen sisar ja tämän puoliso ovat olleet mökillä useamman kerran joten tietävät koodin (joka on nyt vaihdettu),en tiedä olivatko antaneet koodin? Miehen sisaren miehen vanhemmat ovat olleet mökillämme kahdesti, ekalla kerralla kun annoimme kälyn pitää hääjuhlien jatkot mökillämme ja kerran päivällä käymässä kun käly, tämän mies ja kaksi lasta olivat täällä uimassa ja he sattuivat samalle seudulle.
Ja siis en todellakaan tiedä oliko joku antanut heille koodin, vai olivatko he tulleet sen takia että luulivat että olisimme paikalla? Jotain olivat selittäneet veljelleni että olisivat halunneet tulla käymään mutta heillä ei ollut numeroamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan yleensä juhannus mökillä. Nyt jussina olimme saaneet kutsun muualle joten parikymppinen veljeni ja tämän kaverit ovat olleet siellä. Mun miehen sisaren miehen vanhemmat olivat yrittäneet tunkea sinne ilmoittamatta.
Oliko kyseessä sukumökki, avaimet kaikkien tiedossa ja miehen sisaren miehen vanhemmat tuttuja ja käyneet aiemmin mökillä kutsuttuina ja vai miten he olisivat kuvitelleet voivansa päästä sinne majoittumaan?
Ei ole. Ihan itse rakennetettu. Meillä takaovessa doorman-lukko. Miehen sisar ja tämän puoliso ovat olleet mökillä useamman kerran joten tietävät koodin (joka on nyt vaihdettu),en tiedä olivatko antaneet koodin? Miehen sisaren miehen vanhemmat ovat olleet mökillämme kahdesti, ekalla kerralla kun annoimme kälyn pitää hääjuhlien jatkot mökillämme ja kerran päivällä käymässä kun käly, tämän mies ja kaksi lasta olivat täällä uimassa ja he sattuivat samalle seudulle.
Ja siis en todellakaan tiedä oliko joku antanut heille koodin, vai olivatko he tulleet sen takia että luulivat että olisimme paikalla? Jotain olivat selittäneet veljelleni että olisivat halunneet tulla käymään mutta heillä ei ollut numeroamme.
Oveen pitää laittaa kieltokyltin ja siihen niiden tonttujen nimet + kuvat.
Nyt vasta tuli mieleen tämä, vaikka olen lukenut tätä ketjua jo pitkään...
Tapahtui 80-luvulla, ollessani itse alle kaksikymppinen tyttö. Oltiin hyvän luokkakaverini kanssa kotibileissä, mukana oli hänen pari vuotta vanhempi veljensä. En muista enää, oliko bileissä muutama muukin kaveri, ja oliko tuolla luokkakaverillani mukana ehkä joku poika, jonka kanssa hänellä "sutinaa". Alkoa oli kuvioissa tietysti jonkin verran, mutta ei mitenkään överisti.
Joka tapauksessa, agendassa ja ilmassa oli selvästi sellaista, että minun piti vähän niinkuin viettää aikaa sen luokkakaverini veljen kanssa. Koitinkin hänen kanssaan keskustella ja olla illan kuluessa seurana. Minulla ei kuitenkaan ollut koskaan edes käynyt mielessäkään minkäänlaista ihastusta tai seurustelun mielenkiintoa tuota kaverin veljeä kohtaan, vaikka tietysti hänetkin hyvin tunsin jo monien kouluvuosien varrelta, ja kun siskonsa kanssa kavereita oltiin.
Jossakin vaiheessa iltaa luokkakaverini kuitenkin yhtäkkiä veti minut syrjään juttelemaan, ja sanoi suoraan, että muuten kun tuo meidän Kalle (nimi muutettu) ei ole vielä koskaan ollu sillai kenenkään kanssa, niin voisitko sinä viedä sen neitsyyden tänään? Näytti vielä sen sängyn patjan alle, johon minun oli määrä käydä yöksi nukkumaan, että "laitoin tänne jo kortsunkin teille". Oli siis oikein suunnitellut asian valmiiksi puolestani.
Olin aika hämmennyksissä moisesta suunnitelmasta, joka paritusmielessä puolestani oli tehty! :O :D
Ja vaikka kuinka päin ajattelin, niin en vaan millään voinut kuvitellakaan itseäni sänkyyn tuon luokkakaverin veljen kanssa, en edes luokkakaverin mieliksi, hänen veljelleen "pienen palveluksen" tehdäkseni... :D
Minusta ekan(kin) kerran pitää tapahtua rakkaudesta ja molempien oikeasta halusta, oikeiden seurustelukumppanien kesken. Enkä itse voisi koskaan ketään noin vain toisten käskystä "panna", jos ei itsellä ole ollenkaan minkäänlaisia panohaluja edes, eikä pienintäkään seksuaalista ihastusta kyseiseen ihimiseen! :D
Tuon episodin jälkeen kaveruus hiipui hetkessä, koska sen jälkeen oloni luokkakaverin seurassa oli todella vaivautunut, enkä oikein tiennyt mitä olisin hänestä ajatellut, kun noin vaan, kylmästi ja laskelmoivasti olisi minua parittanut veljelleen... Muutaman kerran tavattiin vielä jossain ohimennen, yhteisessä kaveriporukassa, mutta sitten yhteys häneen katkesi kokonaan.
Hoitamaan sukulaisen firman paperityöt ja myyntiä ulkomaille plus irtisanomisia ym mihin ei itse kykene n 5v ajan. Firma ulkomailla. Kaikki ilman korvausta
Vierailija kirjoitti:
Ilman maksua voi kai Suomessakin toimia sijaissynnyttäjänä.
Miten? Jos lapsensa antaa adoptioon, luuletko että se äiti saa päättää kenelle lapsi annetaan? Ei kuule mene niin.
Sijaissynnytys on todella epäeettistä ja kaikkein suurin uhri siinä on lapsi itse.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vähän sitä iänikuista mökkirutinaa, mutta anoppi. Meillä yhteinen mökki anopin kanssa ja hän kutsuu jatkuvasti vieraita kummista kaimaan kun olemme yhdessä mökillä ja syöttää vieraille meidän ostamat lihat ja juottaa ostamamme viinit. Anoppi ostaa vain jotain pientä kuten leipää ja juustoa ja taivastelee kuinka paljon me niitä syömme - oikeastihan meillä on omat mukana.
Ensin ostamme pullaa kun anoppi haluaa kutsua vieraita. Sitten kesken vierailun anoppi heittäytyy höveliksi ja sanookin vieraille että nyt grillataan ja jäätte yöksi. Paha siinä on sitten sanoa että oltiin kyllä ihan itselle ne monen kympin lihat ostettu.
On sanottu anopille tästä sata kertaa mutta ei vain mene jakeluun.
Eihän se mene jakeluun, jos siitä ei ole mitään seurauksia hänelle.
Kun seuraavan kerran anoppi kutsuu vieraita, niin pakkaatte etukäteen tai vaivihkaa vieraiden aikana omat eväät kylmälaukkuun ja sitten anopin ehdottaessa grillausta, toteatte, että pitääkin sitten käydä ostamassa lisää evästä ja pakkaatte ”tyhjän” kylmälaukun autoon ja ajatte kotiin.
Jos ja kun anoppi soittaa perään, että missä viivytte, voitte keksiä selityksen, että autosta meni rengas ja vaihdatte just vararengasta alle.
Seuraavaan soittoon vastaatte, että vararengas olikin tyhjä ja odotatte hinuria, mutta anoppi voi vaikka pistää grillin tulille ja tarjota, mitä kaapista löytyy.
Sitten puhelimet kiinni. Jälkikäteen selitys, että meni akku ja auto pitikin viedä kaupunkiin asti, joten menitte saman tien kotiin yöksi.
Toinen vaihtoehto on grillata ja syödä lihat etukäteen. Anoppi kertoo, että kohta tulee vieraita. Saman tien ruoanlaittoon ja ruoat onaan napaan. Mieluiten vaikka niin, että viimeiset herkut menee ääntä kohti, kun anopin vieraat astuvat sisään.
Tai sitten sanotte suoraan vieraille, että sori, mutta ei oltu varauduttu vieraisiin ja ruokien pitää riittää viikonloppuun yms asti.
Mitä ihmeen pelleilyä tollaset renkaiden puhkeamiset ja vitkuttelut. Miksi ei voi sanoa suoraan? Ruokaa on varattu vain itselle ja anoppi on hyvä ja käy kaupan kautta jos haluaa tarjota vieraille ruokaa. Mitään meidän lihoja ei oteta kaapista. Piste.
Olin aikoinani au pairina Lontoossa ja juuri muuttanut tähän host perheeseen. Heidän ex au pair asusteli vielä siinä samassa taloudessa ennen kuin pääsi omaan kämppäänsä muuttamaan. Hänelle oli kertynyt paljolti tavaraa, joten pyysi minun matkalaukkuani lainaksi muuttoon (oltiin siis ehditty ystävytstyä tämä au pairin kanssa, ettei ihan tuiki tuntematon ollut) Sanoin, että saahan hän sitä lainata mutta tarvitsen sen takaisin pian sillä olen itse lähdössä reissuun seuraavalla viikolla.
No laukkua ei palautunut sinä päivänä kun oltiin sovittu. Laitoin monesti viestiä, mutta hän ei niihin vaivautunut edes vastaamaan. Alkoi pikku paniikki iskeä, sillä matka oli tosiaan tulossa mutta ei laukkua mihin pakata kamat, saati että au pairin palkalla olisi uutta raaskinut ostaa.
Kerroin täsä host vanhemmille ja perheen isä oli tästä ihan raivoissaan ja soittanut tälle ex au pairille, että nyt se laukku tänne ja äkkiä :D Noh vihdoin vastasi tämä au pair myös minun viestiini, että miten kehtaan tehdä tästä asiasta niin ison numeron ja kehtaan kertoa sille perheelle. Että sen kun käyn hakemassa laukun hänen luotaan vaan, toiselta puolelta Lontoota :D En suostunut hakemaan... Vaan kerta kun itse lainasi niin palauttakoot takaisin. Laukku palautui ja en kyllä enää kellekkään lainaa mitään!
Olisin saanut omistukseeni puolet noin 5000 euron arvoisesta hevosesta jos olisin ensin tehnyt työtä tallilla ilmaiseksi vuoden ajan. Millähän senkin vuoden olisin ensinnäkin elänyt.
Minulla yksi kaveri ennen aina kinusi loppu illasta, että lähdetään baariin, yleensä aina silleen, että kerkeät just yhden juoda ja taksilla taas takasi. Itse en tykkää muutenkaan juuri kuppiloissa käydä. Monesti oli siihen aikaan rahatkin tiukassa, niin en senkään vuoksi halunnut viimeisiä rahoja baariin/taxiin tuhlata. Muutaman kerran kävi sitten niin, että hän lupautui tarjoamaan kyydit ja juomat. Sitten muutaman päivän päästä oli vinkumassa tyyliin 100e velkoja baarireissusta, jossa join yhden tai kaksi, vaikka lupasi tarjota. Tiesi että pystyisin maksamaan vasta esim kahden viikon päästä. Sen jälkeen opin, että jos ei ollut rahaa ja hän väkisin vaati että hän tarjoaa tai lainaa, niin sanoin suoraan että nosta mulle 100e saat sitten sillon ja silloin takas. Riitti useampaan kuin 1-2 juomaan ja sain taksinkin maksetuksi. Muutenkin nöyryyttävää roikkua kaverin hihassa baarissa ilman rahaa. Joskus se myös saattoi kadota ja jättää mut sinne yksin istumaan. Joo ollaan vieläkin kavereita, ja hän on oppinut noista, kun olen sanonut suoraan. Ei tee enää kusisia ainakaan mulle. Kerron vielä että itse kun tarjosin illan. En niitä ole koskaan pyydellyt takaisin koska (Tarjoan)
Vierailija kirjoitti:
Olin aikoinani au pairina Lontoossa ja juuri muuttanut tähän host perheeseen. Heidän ex au pair asusteli vielä siinä samassa taloudessa ennen kuin pääsi omaan kämppäänsä muuttamaan. Hänelle oli kertynyt paljolti tavaraa, joten pyysi minun matkalaukkuani lainaksi muuttoon (oltiin siis ehditty ystävytstyä tämä au pairin kanssa, ettei ihan tuiki tuntematon ollut) Sanoin, että saahan hän sitä lainata mutta tarvitsen sen takaisin pian sillä olen itse lähdössä reissuun seuraavalla viikolla.
No laukkua ei palautunut sinä päivänä kun oltiin sovittu. Laitoin monesti viestiä, mutta hän ei niihin vaivautunut edes vastaamaan. Alkoi pikku paniikki iskeä, sillä matka oli tosiaan tulossa mutta ei laukkua mihin pakata kamat, saati että au pairin palkalla olisi uutta raaskinut ostaa.
Kerroin täsä host vanhemmille ja perheen isä oli tästä ihan raivoissaan ja soittanut tälle ex au pairille, että nyt se laukku tänne ja äkkiä :D Noh vihdoin vastasi tämä au pair myös minun viestiini, että miten kehtaan tehdä tästä asiasta niin ison numeron ja kehtaan kertoa sille perheelle. Että sen kun käyn hakemassa laukun hänen luotaan vaan, toiselta puolelta Lontoota :D En suostunut hakemaan... Vaan kerta kun itse lainasi niin palauttakoot takaisin. Laukku palautui ja en kyllä enää kellekkään lainaa mitään!
Minkämaalainen tämä edellinen au-pair oli?
Sikamaista kirjoitti:
Kaverin mies pyysi seksiä Juhannuksena, kun kaverini oli jo nukkumassa
En suostuisi enää tapaamaan kaverin miestä ikinä.
Kaveri saisi vetää omat johtopäätöksensä - tuskin oli tuolta mieheltä mikään ainutkertainen esitys.
Hyvä kaveri pyysi vaimonsa sukulaisperheen muuttoon pakettiauton kuskiksi ja töistäni pakua lainaan kaverihintaan. Lupasi, että hommaan menee max 2h. Suostuin ja sovittiin, että en kanna mitään, koska mulla oli selkä vähän kipeä. Kantajina piti olla muuttavan perheen isännän kavereita vaikka kuinka paljon.
Aamulla mentiin kaverin kanssa paikalle sovitusti. Krapulainen isäntä oli vielä nukkumassa ja mitään ei ollut pakattu. Emännällä roikkui sylissä 3kk vanha vauva.
Minä ja kaverini aloimme pakkaamaan ja kantamaan tavaroita alas autoon. Asuntoon muuttavat ihmiset tulivat paikalle 2h päästä muuttoautolla. Hävetti. Isännän krapulaiset kantajat saapuivat paikalle 4 tuntia myöhässä.
Muuttoon meni kaikkineensa 12h.
Sain vettä juodakseni. Kaverini joi yhden oluen. Luvattua pitsaa ja limua ei riittänyt meille. Vitutti menetetty vapaapäivä ja kaikki tehty työ.
Ja nyt paras: 4 vuotta tämän jälkeen kyseinen pariskunta erosi ja arvaa kenelle tuli pyyntö tulla muuttoavuksi. Minä en mennyt. Kaverini auttoi naista muuttamaan. Pariskunnan isäntä hoiti muuttonsa kavereidensa kanssa henkilöautoilla ja jätesäkeillä.