Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?
Kommentit (11850)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun tuttuni, silloin nelissäkymmenissä ja lapseton, sai sukulaisnaiselta pyynnön. Olisi pitänyt alkaa sijaissynnyttäjäksi, kun heille ei alkanut lasta kuulua. Olivat itsekin jo suht iäkkäitä lapsentekoon. Mies olisi kuulemma hoitanut hedelmöityspuolen. Tavasta en tiedä. Tuttuni, liian kiltti ihminen vielä silloin, oli oikeasti miettinyt asiaa ja pahoitellen sitten kertonut, ettei voi alkaa tällaiseen ja että kurjaa, jos teillä ei onnistu. Nainen oli suuttunut. En tiedä kuinka läheisissä väleissä ovat nyt, mutta oma pää sanoo silti, että huh huh.
Suomessa sijaissynnytys ei ole laillista
Ilman maksua voi kai Suomessakin toimia sijaissynnyttäjänä.
Yksi naapuri on alkanut vaatia, että tekisin ilmaiseksi monimutkaisen ja työlään maalaustyön taloyhtiölle, työn lisäksi maksan tietysti materiaalit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tuota että mukamas serkut nykyäänkin olisivat niin kovasti tekemisissä keskenään. Missä tuollaista on?
Meidän suvussa hädin tuskin tiedetään jonkun naimisiin menneen nykyinen sukunimi, ehkä tiedetään lapsiluku ja onko eronnut jossain välissä ja sen takia kakkos/kolmosliitto meneillään. Ja tiedot kulkevat vanhempien kautta jos kulkevat.
Mitään seurustelua ei ole koskaan ollut serkkujen itsensä kesken. Ei sitten synny tuollaisia "kai hoidat lapsiani kesälomallasi" tai "kai me voimme tulla sinne teidän mökille silloin kun meille sopii" -tilanteita.
Niin, kun sinun sukusi ei pidä enää serkkujen kanssa yhteyttä, niin ei kenenkään muunkaan suku pidä? Huoh...
Olisit kai voinut vastata kysymykseen kun kerran vaivauduit näppäilemään jotain turhaakin turhempaa. Huoh.
No, jos joku kertoo serkustaan ja sen ehdotuksista, niin kai ne nyt pitää yhteyttä. Ja pitää monet muutkin vaikkei teidän perheessä niin olekaan. Hassua ihmetellä tuollaista. Mut anti olla.
intoa ei ole löytynyt kirjoitti:
Yksi naapuri on alkanut vaatia, että tekisin ilmaiseksi monimutkaisen ja työlään maalaustyön taloyhtiölle, työn lisäksi maksan tietysti materiaalit
Miksi? Oletko alan ihmisiä? Todella outo vaatimus.
Vierailija kirjoitti:
intoa ei ole löytynyt kirjoitti:
Miksi? Oletko alan ihmisiä? Todella outo vaatimus.
Mielestäni on aina todella ajattelematonta, kun puolitutut olettaa jotakuta tekemään omalla ajalla ilmaiseksi ammattiaan.
Kokemusta meinaan on: minä kokki ja mies sähköasentaja/ laiteasentaja.
Broidi tuli taas yhteiseen Juhannukseen sixpackillä kaljaa, sipsipussilla ja yhdellä makkarapaketilla. Iso.äijä sitten juo ja syö meidän muiden ruokia, kun omat eväät on vedetty ekana iltana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vähän sitä iänikuista mökkirutinaa, mutta anoppi. Meillä yhteinen mökki anopin kanssa ja hän kutsuu jatkuvasti vieraita kummista kaimaan kun olemme yhdessä mökillä ja syöttää vieraille meidän ostamat lihat ja juottaa ostamamme viinit. Anoppi ostaa vain jotain pientä kuten leipää ja juustoa ja taivastelee kuinka paljon me niitä syömme - oikeastihan meillä on omat mukana.
Ensin ostamme pullaa kun anoppi haluaa kutsua vieraita. Sitten kesken vierailun anoppi heittäytyy höveliksi ja sanookin vieraille että nyt grillataan ja jäätte yöksi. Paha siinä on sitten sanoa että oltiin kyllä ihan itselle ne monen kympin lihat ostettu.
On sanottu anopille tästä sata kertaa mutta ei vain mene jakeluun.
Eihän se mene jakeluun, jos siitä ei ole mitään seurauksia hänelle.
Kun seuraavan kerran anoppi kutsuu vieraita, niin pakkaatte etukäteen tai vaivihkaa vieraiden aikana omat eväät kylmälaukkuun ja sitten anopin ehdottaessa grillausta, toteatte, että pitääkin sitten käydä ostamassa lisää evästä ja pakkaatte ”tyhjän” kylmälaukun autoon ja ajatte kotiin.
Jos ja kun anoppi soittaa perään, että missä viivytte, voitte keksiä selityksen, että autosta meni rengas ja vaihdatte just vararengasta alle.
Seuraavaan soittoon vastaatte, että vararengas olikin tyhjä ja odotatte hinuria, mutta anoppi voi vaikka pistää grillin tulille ja tarjota, mitä kaapista löytyy.
Sitten puhelimet kiinni. Jälkikäteen selitys, että meni akku ja auto pitikin viedä kaupunkiin asti, joten menitte saman tien kotiin yöksi.
Toinen vaihtoehto on grillata ja syödä lihat etukäteen. Anoppi kertoo, että kohta tulee vieraita. Saman tien ruoanlaittoon ja ruoat onaan napaan. Mieluiten vaikka niin, että viimeiset herkut menee ääntä kohti, kun anopin vieraat astuvat sisään.
Tai sitten sanotte suoraan vieraille, että sori, mutta ei oltu varauduttu vieraisiin ja ruokien pitää riittää viikonloppuun yms asti.
Aikuiset ihmiset ja pitäisi tuommoiseen farssiin ryhtyä. Voi hyvänen aika.
Varmaan kuitenkin ymmärsit, että se kolmas neuvo oli se aikuisille tarkoitettu eli tämä, että selitetään asia vieraille anoppia nolaamatta? Kahvit voidaan tarjota, mutta ruokaa on varattu vain omiin tarpeisiin.
Tosin anoppihan se tuossa alkuperäisessä tarinassa on se, joka ei käyttäydy kuin aikuinen, vaan kuin hemmoteltu kakara, joka toimii oman päänsä mukaan muista välittämättä.
Varmaan ymmärrät, että moinen farssi ruokien pakkaamisesta piiloon, uimaan menosta tunneiksi ruoat mukana, lihojen syömistä etukäteen, vaikka ei olisikaan nälkä jne. ovat typeryyden huippu.
Aikuiset selvittää asiat puhumalla, jos anopilla on muistisairaus eikä siksi puhetta ymmärrä. Vieraille voi sanoa, että eipä tietty, että tulette, olisimme varanneet ruokaa, jos olisimme tienneet.Olisi kyllä luullut, että aikuisena ihmisenä olisit ymmärtänyt, että se järkevä neuvo oli se kolmas eli asiasta puhuminen?
Tosin kaksi ensimmäistäkin toimii, jos järkipuhe ei tehoa.
Jos on nälkä, syödään ruoat itse, jos ei, pakataan ne mukaan, lähdetään kotiin (mistä sinä sen uimaan menemisen repäisit?) ja jätetään itsekäs anoppi selvittelemään vieraiden kanssa, miten he pärjäävät hänen leivillään ja juustoillaan.
Olet sinä kova ihminen selittämään.
Olisit vain todennut sen ainoan oikein eli kolmannen.
Hirveän typerää selittelyä, ja jos joku mainitsee että typerää on niin selitys vain jatkuu. Ketä varten sinä nuo typeryydet sitten selitit jos et aikuisia, tuskin lapset tällä palstalla ovat.
Huh, huh. Olet rasittava.
EriHuumori on vaikea laji. T. toinen eri
Niin näyttää olevan. T. ensimmäinen eri.
Sellain3n Jussi taas kirjoitti:
Pillua pyysin tytöltä - persettä sain sen veljeltä.
Siis perseeseen sait.
Ostettiin joskus eka oma koti, ekalla kertaa kun naapuri esittäytyi alkoi kyselemään et mehän jatketaan edellisten asukkaiden tapaan heidän askareitten tekemistä.
Joo, ei jatkettu edellisten tapaan. Mulkoiluahan tosta sai ja ei puhunu juur mitään kun ei ruvettu ähkimään. Eipä kiinnosta.
Oon noita lokkeiluja ja vippailijoita viitannut kintaalla. Ja jos sattuu tulemaan tilanne et jeesiä tarttisin, niin kyllä siitä reilu korvaus annetaan eikä vinguta vippejä.
En anna lainaan rahaa enkä myöskään lainaa keltään.
Vierailija kirjoitti:
Ja Suomessa on kielletty lemmikkien lopettaminen ampumalla, vaikka ois mikä metsästäjä mestari. Ihan laki sanoo näin!
En yleensä ala näihin ohisjankkauksiin, mutta tähän on pakko puuttua kun niin räikeää valetta suolletaan. Laki sanoo näin:
32 §
Pienikokoiset seura- tai harrastuseläimet
Koira ja kissa sekä muu vastaava pienikokoinen seura- tai harrastuseläin saadaan lopettaa, jollei sitä lopeteta eläinlääkärin toimesta asianmukaisella nukutus- tai lopetusaineella, ainoastaan ampumalla aivoihin tai käyttämällä kaasua, joka aiheuttaa välittömän tajunnan menetyksen ja kuoleman.
"Kaverin" isä koitti uunotella tekemään kaikenlaista hommaa kun olin käymässä 16-18vuotiaana. Lupaili lippuja "keikalle", hommaa olis muistaakseni pitänyt tehdä pari päivää.
Enpä jäänyt tekemään, mulla oli ihan tarpeeks tekemistä kesätyöpaikassa :D
Oli kyl kaikinpuolin nuuka ukko, ja poika tuli isäänsä.
Poikaa eli "kaveria" jeesasin eräässä prokkiksessa, ajoin siis sen mestoille ja aikaa käytin n. 3tuntia eikä ees sanonu kiitti. Sitku tältä sankarilta pyys jeesiä niin ei pystyny/rahaa tms.
"Broidi tuli taas yhteiseen Juhannukseen sixpackillä kaljaa, sipsipussilla ja yhdellä makkarapaketilla. Iso.äijä sitten juo ja syö meidän muiden ruokia, kun omat eväät on vedetty ekana iltana."
ja oikeesti te katsotte vaan vierestä?? kyllä juhannuksena on kaupat auki ja ruokaa voi käydä hakemassa. En kyllä kattelis vaikka kuinka olis oma veli kyseessä
Kaverin mies pyysi seksiä Juhannuksena, kun kaverini oli jo nukkumassa
Keskustelun etusivu | Aihe vapaa
Suosittele hyvää ja halpaa puuseppää joka tekisi minulle ison pirttikaluston
Vierailija
klo 20:26 | 27.6.2021
Max 200€ voin hakea jos ei asu kaukana.
VASTAA
No niinkuin tämä kirjoitti:
Keskustelun etusivu | Aihe vapaa
Suosittele hyvää ja halpaa puuseppää joka tekisi minulle ison pirttikaluston
Vierailija
klo 20:26 | 27.6.2021
Max 200€ voin hakea jos ei asu kaukana.VASTAA
Ja materiaalikin pitäisi hankkia itse?
Sikamaista kirjoitti:
Olisko se ollut ok, jos kaverisi olisi ollut vielä hereillä?
- työkaveri pyysi asuntolainansa takaajaksi.
- kaveri kutsui väkisin kaverin kaverin häihin, jotta olisi saanut jonkun jakamaan lahjakuluja jne. En tuntenut paria, enkä ketään muuta juhlista. En mennyt. Polttareissa olin samasta syystä. En tuntenut ketään.
- lapsena kaveri vaati minun kalliita leluja itselleen, uhkasi kaveruuden katkaisemisella. En antanut. Ei katkaissut kaveruutta. Puhui kyllä koulussa paskaa minusta selän takana.
- työkaveri vaati että ajan hänet aina kotiin työpäivän jälkeen, kun kerran vein koulutuspäivän jälkeen hänet kotiin. Työkaveri asui eri suunnassa ja olisi tullut 10km ylimääräinen lenkki joka päivä. Ja ilmaiseksi tietenkin.
- tarjosin opiskeluaikana kaverille 6kk aikana noin 10 drinkkiä ravintolassa. Tarjosi minulle kerran, mutta vaati sen korvaamista seuraavalla ryyppyreissulla. En ostanut - meillä oli tarjotut drinkit 10-1 minun hyväksi.
Sikamaista kirjoitti:
Miksi annoit?
Tein oman äitini pyynnöstä melko vaivalloisen (lauantaina työhön meni 6h) remonttihomman etäiselle sukulaisnaiselle, joka asui vanhusten palvelutalossa. Huoltoyhtiön kautta homma olisi maksanut 350-500e.
Vanhus tarjosi kahvit ja pullat, sekä 10e seteliä korvaukseksi ostamastani materiaalista (joka maksoi 30e), jota en ottanut, koska vanhus oli köyhä. Kahvit ja pullat söin. Äitini korvasi materiaalin 30e ja työstä 20e minulle antamalla 50e minulle.
Raha ei ollut mulle se pointti - vaan halusin tehdä äidilleni/ vanhukselle palveluksen.
Tämä hieman höperövanhus kehuskeli, kuinka sukulaistytön poika teki homman halvalla jne.
Kohta mulle alkoi tulla työtilauksia kyseiseen palvelutaloon täysin tuntemattomilta vanhuksilta, heidän omaisiltaan ja jopa henkilökunnalta. Äitini joutui ikävään välikäteen ja yritti kysellä voisinko kuitenkin tehdä muutamalle vanhukselle pieniä remonttihommia jne.
Jouduin lopulta olemaan aika tyly äidillenikin ja rajaamaan häntä.
Naapurit lainaksi peräkärryjä,työkaluja jne,kaverit leikkaamaan hiuksia(ilmaiseksi),sukulaiset eivät mitään.