Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11850)

Vierailija
6361/11850 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsellani on diabetes. Yksi kaveri pyysi että antaisin hänelle lapseni yhden verensokerimittarin ja liuskoja että hän voisi välillä mittailla sokereitaan, hänellä ei ollut diabetesta. Sama kaveri pyysi minua kylään ja kun suostuin niin perään tuli pyyntö hakea hänen paketti postista. Oli tosi iso ja painava paketti ja mun piti raahata se hänen asuntoon.

Sinä siis menit ensin kaverisi luokse hakemaan valtakirjan, että saat paketin lunastettua postissa, eikä kaverisi lähtenyt mukaan kantoavuksi? Todella uskottavaa.

Ei siinä mitään valtakirjaa tarvittu, kaveri lähetti mulle puhelimeen sen saapumisilmoitusviestin jossa oli kaikki tiedot ja tunnukset. Tästä on aikaa muutama vuosi. Terveisin se paketin hakenut.

Postin työntekijä on siis sortunut virkavirheeseen, kun on luovuttanut paketin pelkän saapumisilmoituksen perusteella.

Ensin postinjakaja toimittaa saapumisilmoituksen mihin sattuu ja sitten kuka vaan sen ilmoituksen saanut voi paketin noutaa.

Posti on osakeyhtiö. Ei siellä ole virkamiehiä eikä maalaisjärjen käyttö ole sen vuoksi virkavirhe.

Posti on Suomen valtion omistama osakeyhtiö. Postista löytyy virkamiehiä vieläkin. 

No nyt on paksua potaskaa. Ei löydy, kun virat on lakkautettu lailla vuonna 1993.

Ne on työsopimussuhteessa kaikki, paitsi vuokratyöntekijät.

Vierailija
6362/11850 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsellani on diabetes. Yksi kaveri pyysi että antaisin hänelle lapseni yhden verensokerimittarin ja liuskoja että hän voisi välillä mittailla sokereitaan, hänellä ei ollut diabetesta. Sama kaveri pyysi minua kylään ja kun suostuin niin perään tuli pyyntö hakea hänen paketti postista. Oli tosi iso ja painava paketti ja mun piti raahata se hänen asuntoon.

Sinä siis menit ensin kaverisi luokse hakemaan valtakirjan, että saat paketin lunastettua postissa, eikä kaverisi lähtenyt mukaan kantoavuksi? Todella uskottavaa.

Ei siinä mitään valtakirjaa tarvittu, kaveri lähetti mulle puhelimeen sen saapumisilmoitusviestin jossa oli kaikki tiedot ja tunnukset. Tästä on aikaa muutama vuosi. Terveisin se paketin hakenut.

Postin työntekijä on siis sortunut virkavirheeseen, kun on luovuttanut paketin pelkän saapumisilmoituksen perusteella.

Ensin postinjakaja toimittaa saapumisilmoituksen mihin sattuu ja sitten kuka vaan sen ilmoituksen saanut voi paketin noutaa.

Posti on osakeyhtiö. Ei siellä ole virkamiehiä eikä maalaisjärjen käyttö ole sen vuoksi virkavirhe.

Posti on Suomen valtion omistama osakeyhtiö. Postista löytyy virkamiehiä vieläkin. 

No nyt on paksua potaskaa. Ei löydy, kun virat on lakkautettu lailla vuonna 1993.

Et taida tietää, mitä virkavirhe tarkoittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6363/11850 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiystävä teetättänyt mulla omia koulutöitään ja kavereillensa kuuluvia työtehtäviä. Käyttää asuntoani hostellina ja kutsuu sinne myös omia kavereitaan, kun tulee kutsumatta kylään. Ilmoittanut ottavansa pariksi yöksi asuntoni loma-ajaksi viisihenkiselle perheelleen, ja minun tulisi mennä jonnekin muualle siksi aikaa. Vastalahjaksi saan toki viinipullon tai työhönsä liittyviä ilmaislipukkeita.

Mitä vastasit parin yön kyläilyehdotukseen? Suostuitko, minne menet siksi ajaksi?

Vierailija
6364/11850 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei lähdetty mökille kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yövieras3912873 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjestämme vuosittain erään porukan kokoontumisen vuokrahuvilalla. Vuokrahuvilan hinta on kiinteä kuten vuokramökkien yleensäkin ja se jaetaan tasan kaikkien osallistuneiden kesken. Eräs osallistuja joutuikin lähtemään aikaisemmin ja päätti maksaa vain puolet vuokransa osuudesta, koska vietti huvilalla vain puolet suunnitellusta ajasta. Ei meinaa millään mennä perille että jos hän maksaa 60 euron sijaan vain 30€, jonkun muun pitää maksaa puuttuva 30€, koska itse huvilan vuokra ei muutu mihinkään sen mukaan montako ihmistä siellä yöpyy minäkin yönä. Se sama kokonaisvuokra on maksettava joka tapauksessa ja puuttuva osuus menee sitten lopulta järjestäjän pussista.

Mulla on kokemusta ns. tuolta toisella puolella olemisesta, eli olen se joka on joutunut lähtemään kesken kaiken pois. Meillä on ollut pitkään tapana kokoontua kaveriporukalla kerran kesässä mökille muutamaksi päiväksi. Reissu on suunniteltu aina niin, että matkataan kohteeseen yhteiskuljetuksella, ostetaan perussafkat, naposteltavat, juotavaa yms tarvikkeita yhteisesti ja jaetaan kustannukset tasan. Jos joku on halunnut jotain erikoisempaa juotavaa tai grillattavaa, niin ne on sitten jokainen hankkinut erikseen siihen lisäksi.

Pari kesää sitten oli tilanne, että tiesin jo etukäteen, että en voi olla paikalla muuta kuin yhden illan. Jouduin muutenkin himmailemaan juominkien suhteen, kun tiesin, että seuraavana päivänä pitää olla suht skarppina. Halusin joka tapauksessa lähteä mukaan tapaamaan kavereita joita ei tule muuten juurikaan nähtyä. Lähdin paikalle parin sadan kilomterin päähän omalla autolla ja ajattelin, että on helpointa ottaa mukaan omia eväitä sen verran, että pärjään yön yli. Perillä kohteessa kävi ilmi, että ruokaa ja juomaa on hankittu kolmelle päivälle myös minut huomioiden. Ruokailut eivät kuitenkaan menneet ihan nappiin sillä joku nälkäinen oli ensimmäisenä iltana syönyt minun osuuteni ruuista sillä välin, kun olin saunomassa ja jouduin tyytymään lähinnä ruuantähteisiin.

Kun sitten tuli laskun jakamisen aika, niin muu seurue oli laskenut kulut niin, että olen mukana maksamassa ihan yhtä suurta osuuttaa kuin kaikki muutkin. Laskeskelin, että mökkivuokran jälkeen noille syömilleni jämäruuille ja parille oluelle tuli hintaa n. 50 euroa. Summa ei tuntunut millään muotoa kohtuulliselta, mutta koska kyseessä on pitkään yhtä pitänyt kaveriporukka, niin maksoin sen kuitenkin.

Jos kyseessä olisi ollut reilu kaveriporukka, olisivat he halutessaan osanneet jyvittää osutesi. Yleensä näyttää olevan niin, että ahneimmat ovat tasajaon kannalla, koska silloin he saavat rohmuta eniten. Tämä on nähty ja koettu. Osin tällaisen vuoksi ovat välit viilenneet joihinkin entisiin hyvinä pitämiin kavereihin, koska se ahneus sitten näkyy usein muussakin.

Jyvittämisenkin voi ilmeisesti tehdä monella tapaa. Suunnittelimme mökkiviikonloppua vuokramökillä, omalta osaltani jäi suunnitteluasteelle kuultuani, että maksut jaetaan ruokakunnittain. Eli sinkku maksaa saman kuin pariskunta yhteensä. Siitäkin huolimatta, että joku olisi joutunut yöpymään olohuoneessa (todennäköisesti joku sinkuista, eihän nyt pariskunnalta voi sellaista vaatia).

Tämä jyvittäminen! Olen kerran jos toisenkin sinkkuna maksanut oman osuuteni ns. tuplana.  Esim. yhteislahja pariskunnan kanssa, maksetaan puoliksi, em. mökkivuokra yms. voi v***u! 

Mun ystävä yritti samaa häälahjassa. Kysyin eikö puoliso tule mukaan ? Syökö hän ruokaa siellä ? Käykö tanssimassa ? Jos osallistuu häihin, silloin pääluvun mukaan menee lahjaan osallistuminen. Samoin taksissa.

On itsestä kiinni mihin suostuu.

Onneksi mun ystävillä on aivot päässä.

Vierailija
6365/11850 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai tiedän, koska olen viranomainen. Minulla on virka. Postissa ei ole virkoja ollut kohta kolmeenkymmeneen vuoteen.

Enkä ottanut kantaa virkavirheeseen, vaan siihen, että Postissa olisi virkamiehiä. Kun ei ole.

Vierailija
6366/11850 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Automaattiin tilatun, mutta postin toimipisteeseen toimitetun paketin saa pelkällä lähetystunnuksella, eikä valtakirjaa tarvita.

Ei saa meidän postista, vaativat vielä henkilöllisyystodistuksenkin vaikka itse haen. Usein käy näin koska automaatti on täynnä. Posti käsittelee automaattiin tilattua pakettia ihan samalla tavalla kuin postiin tilattua, sitä ei anneta kelle tahansa.

Kyllä ainakin minulle tullut paketti on annettu täysin vieraalle ihmiselle. Olivat antaneet maanantaina. Itse menin hakemaan tiistaina ja Postin henkilöt olivat niin töykeitä kuin olla voi.

Olivat juuri semmoisia että älä yritä kusettaa. Pyysin heitä katsomaan koneelta kenelle paketti annettu. Eivät suostuneet vaan antoivat paperilapun jossa olevaan puhelinnumeroon, maksulliseen, minun tuli soittaa.

Lopulta sitten paketti löytyi. Oli avattu.

Kukaan ei pahoitellut eikä mitään korvausta tullut.

Mikä on kuluttajan oikeus saada hyvitystä kun myös postisalaisuus rikkoutui kun ulkopuolinen avasi pakettini.

Vierailija
6367/11850 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Automaattiin tilatun, mutta postin toimipisteeseen toimitetun paketin saa pelkällä lähetystunnuksella, eikä valtakirjaa tarvita.

Ei saa meidän postista, vaativat vielä henkilöllisyystodistuksenkin vaikka itse haen. Usein käy näin koska automaatti on täynnä. Posti käsittelee automaattiin tilattua pakettia ihan samalla tavalla kuin postiin tilattua, sitä ei anneta kelle tahansa.

Kyllä ainakin minulle tullut paketti on annettu täysin vieraalle ihmiselle. Olivat antaneet maanantaina. Itse menin hakemaan tiistaina ja Postin henkilöt olivat niin töykeitä kuin olla voi.

Olivat juuri semmoisia että älä yritä kusettaa. Pyysin heitä katsomaan koneelta kenelle paketti annettu. Eivät suostuneet vaan antoivat paperilapun jossa olevaan puhelinnumeroon, maksulliseen, minun tuli soittaa.

Lopulta sitten paketti löytyi. Oli avattu.

Kukaan ei pahoitellut eikä mitään korvausta tullut.

Mikä on kuluttajan oikeus saada hyvitystä kun myös postisalaisuus rikkoutui kun ulkopuolinen avasi pakettini.

Ei postilla ole vastuuta mistään.

Vierailija
6368/11850 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ì

Vierailija kirjoitti:

Toimivat väärin. Automaatistakin lähetyksen voi noutaa kuka tahansa, kunhan on oikea tunnus. Postista olen tämän asian selvittänyt eikä muualla ole ollut mitään ongelmaa. Eri asia on postiin tilatut lähetyksen.

Vierailija
6369/11850 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä touhua on kestänyt vuosia ja hän tietää, mistä naruista vetää. Lopulta sain laitettua viestin, että ei sovi ja sehän aiheutti armottomat marttyyrikilarit. Ajattelin konmarittaa. Ei tuota iloa.

Vierailija
6370/11850 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiystävä teetättänyt mulla omia koulutöitään ja kavereillensa kuuluvia työtehtäviä. Käyttää asuntoani hostellina ja kutsuu sinne myös omia kavereitaan, kun tulee kutsumatta kylään. Ilmoittanut ottavansa pariksi yöksi asuntoni loma-ajaksi viisihenkiselle perheelleen, ja minun tulisi mennä jonnekin muualle siksi aikaa. Vastalahjaksi saan toki viinipullon tai työhönsä liittyviä ilmaislipukkeita.

Mitä vastasit parin yön kyläilyehdotukseen? Suostuitko, minne menet siksi ajaksi?

Tätä touhua on kestänyt vuosia ja hän tietää, mistä naruista vetää. Lopulta sain laitettua viestin, että ei sovi ja sehän aiheutti armottomat marttyyrikilarit. Ajattelin konmarittaa. Ei tuota iloa.

Vierailija
6371/11850 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä löydy. Ei ne virkasuhteita ole vaikka kuinka olisi valtion omistama osakeyhtiö. 

Vierailija
6372/11850 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin exäni kanssa yhdessä lähes yhdeksän vuotta, jonka aikana oli vaiheita kun hänen rahatilanteensa oli huonompi kuin omani joten toki näinä aikoina autoin rahallisesti maksamalla enemmän vuokrasta/ruasta/sähköstä yms. Maksoin myös hänen kerran saamansa sakot (300€)

Lusikat menivät jakoon ja parin kuukauden kuluttua erosta exäni laittoi viestiä että maksaisin hänelle 100€ pyykinpesukoneesta joka jäi minulle erossa. Pesukone oli suhteen aikana ostettu eikä mikään hänen vanha.

Olin todella hämmentynyt ja jopa pöyristynyt tästä "pyynnöstä" kun ottaa huomioon ettei hän ollut koskaan maksanut mitään minulle suhteen aikana takaisin, ei edes sakkorahoja.

En toki maksanut kyseistä summaa hänelle mutta jälkikäteen on harmittanut kun en siinä tilanteessa tajunnut pistää takaisin tiukempaa viestiä, että jos hänellä on pokkaa pyydellä rahaa eron jälkeen niin maksaisi ensin takaisin sakot+ asumiskulut mitä hän on jäänyt velkaa vuosien varrella.

Tämä ex jätti erossa minulle mikronsa koska ei kuulemma enää sitä tarvitse. Varmistin vielä asian ja oli ok että mikro jää minulle. Yli puoli vuotta myöhemmin erosta sitten ilmoitti että tulee nyt hakemaan mikronsa pois. Kyllä siinä naurussa oli vähän pidättämistä kun tyyppi tosissaan hakee yli 10v. vanhan mikron kun olisi joku arvokaskin kapistus.

Vierailija
6373/11850 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei löydy. Työsopimuksessa kaikki.

Vierailija
6374/11850 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on esimies, joka ei oikein enää halua oppia uusia temppuja vaikka teknistä tukea olisi ja eläkeikään on vielä vuosia aikaa. Hän on kuitenkin hyvin vaativassa ja vastuullisessa tehtävässä, ja toki hänellä on oikeuskin käskyttää alaisiaan, mutta on vähän absurdia että korkeasti koulutetut asiantuntijat lähettelevät hänelle hänen tarvitsemiaan tiedostoja koska hän ei ole yli vuodessa ottanut etäyhteyksiä käyttöön kotitoimistossaan, tai etsivät hänelle netistä tietoa joka löytyy napinpainalluksella. Jotenkin tämä vähentää arvostustani häntä kohtaan vaikka muuten on hyvä esimies.

Loistava esimies osaa delegoida hommat ne paremmin osaaville.

Vierailija
6375/11850 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä omakotitalo, rauhallisella paikalla ja joka Jumalan kerta kun lähdemme lomalle, niin sinne menee luvitta loisimaan joko siskoni tai enoni tai joku muu sukulainen. Siellä sitten ryypätään viikko ja lämmitellään saunaa ja pidetään bileitä. Ei haittaa jos avaimia ei ole taloon, koska ulkotilat riittävät mainiosti. Tämä sinällään jo ärsyttää, mutta edelliseltä reissulta kotiutuessa ja vahinkoja tarkastellessa huomasin, että paljua oli päätetty myös lämmittää. Ja tottakai ilman vettä, koska sehän on täysin loogista. Oli sitten palanut koko "kiuas" rei'ille ja sellanen 1500e vahinko, jota kukaan ei olisi halunnut maksaa. Loppuviimeeksi siskon mies sen maksoi sitten.

Vierailija
6376/11850 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mun kaikki kestää kirjoitti:

Menimme kaverimme mökille,meitä oli kolme pariskuntaa.Mökin omistaja sai toisen makuuhuoneen,yksi toinen kaveri toisen,me nukuimme mieheni kanssa keittiössä.Kun söimme aamiaista,otin voileivälle siivun makkaraa sekä siivun juustoa,johon yksi miehistä huomautti,että ota joko juustoa TAI makkaraa.Olimme maksaneet ruuat kimpassa.Meinasin kysyä,enkö ole maksanut molemmista. Syön yleensä vähän,nytkin otin vain yhden voileivän,jos olisin syönyt kaksi,toiseen olisin ottanut juustoa ja toiseen makkaraa,nyt säästyi kuitenkin yksi leipäpala ja ripaus margariiniä.Ei kyllä olisi tullut mieleen vahtia toisten annosten kokoja,vaikka yhdessä ruuat maksoimmekin.

Emme ole koskaan menneet mihinkään yhteismajoitukseen sen paremmin tuttujen / kavereiden tai edes läheisten (vanhemmat, sisarukset jne) kanssa juuri tästä syystä.

Kaikilla on omat tavat ja tottumukset, rahatilanteet on erilaisia... en elä kenenkään lompakolla eikä kukaan elä minun. Emme häiritse reissuillamme muita, eivätkä muut meitä, kun majoitumme erikseen.

Yhtä aikaa voidaan mennä jonnekin, mutta silloinkaan ei ole minkään valtakunnan riippuvuussuhdetta suuntaan tai toiseen.

Jos ei ole varaa lähteä jonnekin ilman, että on riippuvainen muiden rahapanoksesta tsi läsnäolosta tavalla tai toisella, ei kannata mennä ollenkaan.

Vierailija
6377/11850 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai tiedän, koska olen viranomainen. Minulla on virka. Postissa ei ole virkoja ollut kohta kolmeenkymmeneen vuoteen.

Enkä ottanut kantaa virkavirheeseen, vaan siihen, että Postissa olisi virkamiehiä. Kun ei ole.

Etkä ole kun et edes tiedä ettei henkilö ole viranomainen. Yksittäinen poliisi ei esimerkiksi ole viranomainen, Poliisi instituututiona on sitä. 

Vierailija
6378/11850 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MaMa83 kirjoitti:

Meillä omakotitalo, rauhallisella paikalla ja joka Jumalan kerta kun lähdemme lomalle, niin sinne menee luvitta loisimaan joko siskoni tai enoni tai joku muu sukulainen. Siellä sitten ryypätään viikko ja lämmitellään saunaa ja pidetään bileitä. Ei haittaa jos avaimia ei ole taloon, koska ulkotilat riittävät mainiosti. Tämä sinällään jo ärsyttää, mutta edelliseltä reissulta kotiutuessa ja vahinkoja tarkastellessa huomasin, että paljua oli päätetty myös lämmittää. Ja tottakai ilman vettä, koska sehän on täysin loogista. Oli sitten palanut koko "kiuas" rei'ille ja sellanen 1500e vahinko, jota kukaan ei olisi halunnut maksaa. Loppuviimeeksi siskon mies sen maksoi sitten.

No mutta hyvä ihme, miksette hommaa lukkoja? Lukko saunan oveen. Lukko paljun pesän luukkuun. Pari liiketunnistimella toimivaa riistakameraa pihaan. Lopuksi vielä pihatie "lukkoon" puomilla tms. Lähimmälle naapurille ilmoitus, että olette reissussa ja josko voisi piipahtaa muutaman kerran pihassa katsomassa, onko luvattomia vieraita. Naapurille kiitokseksi hyvät tuliaiset reissusta. 

Ja mikä tärkeintä: älkää kertoko muille, että olette reissussa.

Vierailija
6379/11850 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen vielä lisäys, että jos naapuri havaitsee pihalla kutsumattomia vieraita, niin soitto poliisille. Luulisi bilehalujen vähentyvän, kun virkavalta saapuisi pihaan kysymään, että kenen luvalla ollaan toisten tontilla.

Vierailija
6380/11850 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näihin mökkien makuuhuoneisiin liittyen: itse varmaan tekidin pokkana diilin jonku sinkkukaverin kanssa, että esitetään seurustelevamme niin joskos sitte saisi makuuhuoneen. Ei ainakan pariskunnat voisi perustella sortamista suhdestatuksella.